Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:42

Ik zou dit ook afraden. De sensor is best groot, waar wil je die onder doen mbt je zadel zonder dat het drukkingen gaat geven?

De elektroden zijn erop gemaakt, al schuif ik die meer naast dan onder het zadel om bovenstaande te voorkomen.

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:48

Ik heb wel de band en gebruik hem onder het zadel. Werkt prima!
Wel heb ik de paardenband. Vind het knap als je de mensenband eromheen krijgt. :=

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:31

Ik gebruik de band zelf ook, regelmatig geeft ie op mijn huid al irritatie. Zou hem zeker niet bij een paard omdoen met die puntjes aan de binnenkant voor antislip.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 09:16

Ik ben ooit begonnen met een humane meter van de Aldi. Die ging bij mijn shetlander net om maar verschoof makkelijk zodat je het signaal kwijt raakt

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Magic_Ozzie
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-06-16
Woonplaats: Culemborg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:01

De band kon bij lange na niet om mijn paard heen. Heb deze nu terug gestuurd naar Divoza en hier bij aangegeven dat zij wellicht de tekst op hun site moeten aanpassen. Ik ga nu opzoek naar elektroden die ik onder het zadel en singel kan bevestigen en welke communiceren met mijn horloge (M430). Bedankt allemaal voor de tips en toelichting.

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:23

Leuk Ilse_123 dat je weer kunt opbouwen, wat een vervelende blessure zeg bah :/ succes met je trainingen :D

Zo even paar daagjes carnaval gevierd en nu volop concentreren op de wedstrijd zaterdag :D
Ben toch wel een beetje zenuwachtig := dadelijk is hij kwa conditie er helemaal niet klaar voor ofzo :+

Syl eet overigens vrij makkelijk supplementen tussen het voer op hoor! Ik geef af en toe ook wel elektrolyten en dat geef ik door se slobber, dat eet hij smakelijk op :j

Magic_Ozzie
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-06-16
Woonplaats: Culemborg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:36

Ik heb de humane band met H7 sensor terug gestuurd naar Divoza. Ik ben nu opzoek naar een hatslagmeter met 2sensoren die ik onder zadel en singel kan doen. Maar ik merk dat de Polar H7 sensor en elektroden nergens meer te koop is?! Weet iemand hier mss waar deze te koop zijn. Ik heb Hippogriff al 2x een mail gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd?!

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:07

Stuur het bedrijf equilog eens een berichtje. Dikke kans dat je daar wel reactie krijgt.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:14

Mijne heb ik 2e hands gekocht.
Kennis van me via equilog maar zij heeft er wel behoorlijk wat weken op moeten wachten.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:16

Wie zijn er vandaag allemaal droog gefinisht? :):)
Dan had je waarschijnlijk een goed regenpak!

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:27

Sowieso niet droog maar wel echt lekker gereden :Y)
Hoe is ‘t met de andere Ysselsteyn-gangers gegaan?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2411
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:01

Bijna droog gefinished. Laatste 10 minuten regen ofzo :') als een gek paard in trailer gezet om te schuilen en daar afgezadeld. Wel mooie (gedeelde) 1ste plaats op de 60! Volgens mij ook het hardste van de dag gereden :=

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:11

Ik heb vandaag ook in Ysselsteyn gereden! Was mijn eerste wedstrijd in 10 jaar weer :D
Ging echt heel erg goed, ben apetrots! Voorkeuring alles goed, hartslag van 36 := om 13.22 gestart. Merkte al gelijk dat hij erg energiek was, had er de handen aan vol.. samen gereden met een vriend van mij, die was ook erg vrolijk dus we hadden er best een aardig tempo opzitten (voor onze begrippen dan he :D)
Bij finish gelijk aangeboden, hartslag 56 *\o/* ondanks wat gehinnik en vol in de regen.. bij nakeuring ook alles goed en hartslag 40 :D al met al erg trots!! Hij heeft het super gedaan <3 ik was wel echt enorm natgeregent maar ach :D
Zaten 2 fotografen dua ben benieuwd naar die foto's :j
Uitslag weet ik nog niet, heb alleen gewacht om mijn veterinaire kaart op te halen en toen gauw naar huis gereden :brr:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:58

Heeft er iemand toevallig een idee waar of wanneer de uitslagen online komen van Ysselsteyn? :o ik heb na de prijsuitreiking alleen de veterinaire kaarten gehaald en ben toen gelijk naar huis gegaan omdat ik het koud had.. maar ik ben toch wel benieuwd wat de uitslag was :D

Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:25

Na gisteren de hele dag bij start/finish te hebben gestaan is het onbedoeld toch weer gaan kriebelen en heb ik een startlicentie aangevraagd en ingeschreven voor Epe. Helaas zit de wedstrijd al vol, maar ik hoop echt heel erg dat mensen die niet gaan zich netjes afmelden zodat ik hopelijk toch nog kan starten! :):)

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:04

Op m'n voeten na heb ik het droog gehouden in Ysselsteyn, ik ben heel blij met m'n waterdichte rijbroek en jas van de Decathlon. ;)
Ook ik ben benieuwd naar de uitslagen, ik heb niet op de prijsuitreiking kunnen wachten, m'n zoontje had het echt te koud gekregen om nog te blijven. :(:)

Dana 968 km klasse III
Tip-Top 526 klasse II
Klava 477,5 km klasse II
Jaimy 135 km klasse II

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:38

marsyl schreef:
Heeft er iemand toevallig een idee waar of wanneer de uitslagen online komen van Ysselsteyn? :o ik heb na de prijsuitreiking alleen de veterinaire kaarten gehaald en ben toen gelijk naar huis gegaan omdat ik het koud had.. maar ik ben toch wel benieuwd wat de uitslag was :D


http://knhs-endurancevereniging.nl/uits ... mn096DqBTY


marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:53

Jaa dankje! Ik had ze gister inderdaad al gevonden :D ben toch beter geeindigd dan ik had verwacht :))

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:04

Is er iets gewijzigd qua maximale snelheid in Klasse 1? Want ik zie dat nr4 gemiddeld 13,1382km/u heeft gereden.
Ik dacht dat het max. 13,0km/u was?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:07

Ethelate schreef:
Is er iets gewijzigd qua maximale snelheid in Klasse 1? Want ik zie dat nr4 gemiddeld 13,1382km/u heeft gereden.
Ik dacht dat het max. 13,0km/u was?


Jep, sinds vorig jaar is dit veranderd.
Het gaat erom dat de winnaar het dichtste bij 13 km/uur zit. Dus dat mag ook iets erboven zijn, maximaal 14 km/uur. Dit onder andere om “tijd rekken” te voorkomen en gewoon WP toe te kennen boven de 13 km/uur.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:38

Lein_ schreef:
Ethelate schreef:
Is er iets gewijzigd qua maximale snelheid in Klasse 1? Want ik zie dat nr4 gemiddeld 13,1382km/u heeft gereden.
Ik dacht dat het max. 13,0km/u was?


Jep, sinds vorig jaar is dit veranderd.
Het gaat erom dat de winnaar het dichtste bij 13 km/uur zit. Dus dat mag ook iets erboven zijn, maximaal 14 km/uur. Dit onder andere om “tijd rekken” te voorkomen en gewoon WP toe te kennen boven de 13 km/uur.

Dankjewel voor de uitleg :)

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2411
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:12


&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:46

Ik heb mij ingeschreven voor Someren klasse 1 mendurance. Best spannend. Vorig jaar voor het eerst een C gehad op de lokomotie in Laag Soeren. Hij bleek spat te hebben. Links vergroeit maar rechts nog niet. Medicatie, stappen (en dat is dus geen doen met Nick), spatbeslag en uiteindelijk, omdat het stappen niet lukte, heeft hij van september tot begin februari op het land gelopen. Nu net weer opgepakt en ik heb een stok achter de deur nodig. Ingeschreven met de gedachte dat we de rit gewoon voor de gezelligheid en de keuring gaan rijden. Wordt er nu al nerveus van.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Ilse_123

Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:50

Gefeliciteerd met de regenachtige rit iedereen die naar Ysselsteyn is geweest!

@Napie: ik snap dat je nerveus bent, ik ben ook 'kreupel tussen mijn oren' en zie overal problemen. Lekker gaan rijden en genieten!

Ik heb van de week voor het eerst weer met Kane gedraafd, ging fantastisch, maar de dag erna heb ik mijn vriend huilend opgebeld omdat ik dacht dat Kane toch echt een beetje onregelmatig was. Allerlei mensen erbij gehad om tot de conclusie te komen dat meneer alleen een beetje stijfjes was :'). Als alles zo goed gaat als het blijft gaan dan heb ik toch wel de hoop dat we aan het einde van het seizoen een klasse 1 kunnen proberen :j. Ik ben nu al zenuwachtig voor die keuring :') :')

Malenka

Berichten: 7555
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:58

Die twijfel na een blessure daar zit ik ook midden in... Ben ik niet te snel? Is de training niet te onregelmatig? Loopt hij echt wel goed? Om gek van te worden! Ik wil weer gewoon lekker aan de slag zonder twijfels. Hij is verdorie 14 geworden zonder blessures.. en nu 1 blessure en ik twijfel over alles.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers