[FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101662
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:26

Ik heb geen puf om een nieuwe foto te maken. :o

Hier eentje van een paar weken terug...

AfbeeldingF20 by Marlies Trap, on Flickr

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:48


Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:11

Mijn week 10, weer via de bokt upload uit Losotho
Afbeelding

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Fris

Berichten: 825
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:26

Week 10

Beetje inspiratieloos door het rotweer :Y)

Afbeelding

Treat People With Kindness

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:40

Week 10:
Afbeelding

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Calice

Berichten: 9812
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:52

Week 10, mijn zieke oudje vandaag kijkend naar de regen.
Afbeelding

Instagram @shetlanderpoow

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:58


UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Biebz

Berichten: 5499
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:23

Heel erg bedankt voor de feedback! Leuk om te lezen :)

Week 10


Afbeelding


hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:25

Mijn week 10;

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:25

Helaas geen tijd gehad voor een nieuwe foto deze week, dus van mij eentje van enkele weken geleden. Iets waar ik de laatste tijd wat meer mee bezig ben; voedselfotografie.
Afbeelding

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

crazy_horses

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-07-09
Woonplaats: België, West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:06

Niet veel getrokken deze week dus maar eens met flits geprobeerd een kamerplant te fotograferen.

week 10
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:47

Helaas is mijn camera nog steeds stuk (hij kon niet zo goed tegen een val van 75 cm :(:) ), en door alles wat er tussendoor is gekomen met m'n operatie ook compleet vergeten dit door te geven :+

Oh well, dan maar even een andere recente inleveren :')
Week 10:
Afbeelding

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:02


Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:13

En hierbij maar gelijk mijn week 11 <3
Afbeelding

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:43

Ik had LoveUggs en Agossie al meegedeeld dat mijn week 10 later zou komen.

Dit is dus mijn week 10. Vandaag op de klimaatmars in Amsterdam. Niet een typische mars foto, maar ik vond hem wel interessant om naar te kijken.
Afbeelding

En dit is mijn week 11 ook op de klimaatmars vandaag.
Afbeelding

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:54

Ik had weer eens tijd om een feedbackrondje te doen :D

Feedbackrondje week 10

8nnemiek: Mooie, frisse foto :) Ben wel benieuw hoe de foto was geweest als de scherpte op het citroenschijfje had gelegen (dan is het midden van het gerecht scherp). Maar de foto is zo ook heel goed gelukt :)
Athelas: Lieve foto, paard kijkt mooi! Ik zou het persoonlijk alleen nog iets oplichten :)
Biebz: Pinguïns <3 Mooie foto, de zwart/wit omzetting past er goed bij
Bellatrix: Mooie foto, niet zoveel op aan te merken eigenlijk :D
bentefoto: Mooie foto, fijne scherpte diepte! :) Persoonlijk vind ik de bles nog te overbelicht, maar ik vind wel dat je ze leuk neergezet hebt zo op de brug :)
Bnet: Ik moest echt even twee keer kijken, die weerspiegeling in het water lijkt gewoon een rots. Mooie foto! :D
Calice: Wel een bijzondere foto, bijna documentaire-achtig. Zwart/wit past er ook goed bij. Persoonlijk ben ik niet zo van dat hele matte over de hele foto, maar wel mooi gedaan :)
crazy_horse: Wat een fijne scherpe foto :) Je ziet de haartjes helemaal zitten. Zijn de druppen water er bewust op gelegd? Wat die vielen mij bij de tweede keer kijken pas op :o
CubaLibre: Mooie close-up van het koppie <3 Hij lijkt bij mij alleen niet helemaal scherp
Dandy200: Echt zo'n kattenblik, mooi vastgelegd :D Zou persoonlijk een wat lager standpunt hebben genomen, en misschien een breder kader zodat het oortje er helemaal op zou staan. Maar wel heel mooi en fijne kleuren
Deniseee96: Ik moest echt even twee keer kijken hoor, zijn het mieren, zijn het spinnen? En ik weet nog steeds niet zo goed wat het is :o Dus het is zeker geslaagd als een interessante foto :D
Fem: Bijzondere foto! Lijkt documentaire-achtig, mooi gedaan! :)
Fris: Fijne foto! Fris, mooie kleuren maar toch duidelijk een druilerige dag :)
Gerdjee: Mooie foto! Goede pose en blik. Hij had van mij nog iets meer naar richting de camera mogen kijken, dat je wat meer van het gezicht ziet. Maar dat is muggenziften hoor :+ Mooi gedaan!
hamsterfan: Gaaaf! <3 Kan er niks anders van zeggen :D
Leonie_M: Wat een mooie foto! Fijne scherptediepte en goed standpunt :)
LoveUggs: Heerlijke kattenfoto :D Niks op aan te merken
magda_90: Weer een neusje! Gaaf project hoor, ben heel benieuwd naar het eindresultaat :)
MarijeR: Mooie foto! Je kan zien dat er licht opvalt, maar met een hele donkere achtergrond. Dat maakt de foto interessant :)
MarjanB: Ah zo lief <3 Jammer dat die letters erachter zitten, is nu niet duidelijk wat er staat. Verder erg leuk gedaan!
Murosch: Mooie foto! Jammer dat je van de bovenste gans het kopje niet ziet, maar daar heb je natuurlijk niet zoveel invloed op ;)
Niobe: Fan van jouw concertfoto's! :D Gaaf hoe hij precies in het licht van de lamp zit
NoLimit_93: Mooie natuurfoto! Had misschien nog iets opgelicht kunnen worden, maar dat is een kwestie van smaak :)
quintenvo: Wat een lieve foto! Fijne kleuren ook :)
Sharani: Heel mooi! Mooi compositie, met de stenen dijk aan de linkerkant, en het zonlicht aan de rechterkant :)
Suuszels: Gave foto! Niks op aan te merken :)
Tigress: Leuk dier <3 Mooie achtergrond ook! Een trap lijkt misschien heel simpel, maar ik vind het er wel tof uitzien :D
xMayo: Fijne kleuren! Vind het bij de pootjes nog wel wat overbelicht, maar verder een mooie foto :)

MarjanB

Berichten: 16415
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:00

@MariaMaaike dank je!
Haha er staat feestje, alleen die dikbillen gingen er elke keer voor zitten :') best lastig van die niet luisterende bewegende modellen hihi t zijn net kinderen.

Erg leuk dat er weer een aantal fanatiek bezig zijn met feedback geven! Zal het over een paar weken ook eens doen als ik weer een beetje ingeburgerd ben.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Deniseee96
Berichten: 119
Geregistreerd: 25-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:05

MariaMaaike schreef:
Ik had weer eens tijd om een feedbackrondje te doen :D


Deniseee96: Ik moest echt even twee keer kijken hoor, zijn het mieren, zijn het spinnen? En ik weet nog steeds niet zo goed wat het is :o Dus het is zeker geslaagd als een interessante foto :D


Haha, geen van beide, anders had ik echt niet zo dichtbij gekomen :+ Die puntjes zijn een soort zuignappen waar die plant/struik zich mee vast maakt zodat ie omhoog kan groeien! De plant hebben we ondertussen gesnoeid, maar die stippen zijn blijven zitten :Y)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:07

@MariaMaaike, dank je wel! :D

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:03

LoveUggs schreef:


Je bent mij vergeten ;) had er idd even geen week bij staan. Kwam door me emotie

Athelas

Berichten: 1962
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:25

Week 11

Afbeelding

[o]

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:00

Na de "ontspannende" yoga les van vanochtend ga ik er maar weer eens voor zitten :Y)

MariaMaaike schreef:
Ik had weer eens tijd om een feedbackrondje te doen :D

NoLimit_93: Mooie natuurfoto! Had misschien nog iets opgelicht kunnen worden, maar dat is een kwestie van smaak :)


Dankje, ben nog niet echt aan de slag gegaan met het nabewerken van foto's maar zal het eens uitproberen.

Feedback week 10

8nnemiek Krijg gelijk trek van jouw foto :9 :Y)

Athelas Paard trekt echt een schattig hoofd. Denk dat je hier met wat nabewerking een hele leuke foto uit krijgt.

Bellatrix Mooie foto, zie niet zo snel tips oid.

bentefotoLeuke foto alleen misschien iets te overbelicht.

Biebz De foto is erg goed gelukt.

Bnet Mooie natuurfoto, in eerste instantie lijkt het water alleen het blauwe deel te zijn maar als je er langer naar kijkt zie je dat het een weerspiegeling is.

Calice Mooie foto, misschien was het wel leuk geweest als er iets meer zichtbaar was van zijn hoofd.

crazy_horses De flits geeft een mooi effect in de foto.

CubaLibre Mijn blik ging van de otter direct naar de vlieg waar hij een soort van naar toe kijkt :') . De otter is mooi scherp en goed gepositioneerd in de foto.

Dandy200 Mooie foto en mooie kleuren, jammer dat het puntje van het oortje net afgehakt wordt.

Deniseee96 Creatieve foto, hij laat je nadenken over hoe het precies in elkaar zit en wat je nou precies zit.

Fem De lijnen in de foto zijn mooi recht. Interessante foto.

Fris De achtergrond van de foto is een beetje aan de drukke kant. De regendruppels en knopjes die beginnen te groeien aan de boom zijn mooi.

Gerdjee Geweldige stijl en knappe man. Foto waar je trots op mag zijn.

hamsterfan Geweldige kleuren in de lucht.

JewEmm Interessante foto, zou zo in de krant kunnen bij een artikel erover.

Leonie_M Heerlijke foto

LoveUggs Haha hij heeft echt zo'n blik in zijn ogen van "nee hè niet alweeeeer" :') Mooie foto alleen het halsbandje valt niet helemaal mooi aan de linkerkant van zijn hals.

magda_90 Het zwart/wit komt erg mooi uit in deze foto en de voorpluk/manen vallen perfect.

MariaMaaike Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje, erg leuke foto :)

MarijeR Mooie foto, goede plaatsing ten opzichte waar het licht vandaan komt en de zwarte achtergrond maakt het erg interessant.

MarjanB Wat een leuke foto en je cavia's werken nog redelijk goed mee (hoef ik bij mijn konijnen niet te proberen :') ) Als de letters net boven de cavia's zat zodat je kon lezen wat er stond dan was het helemaal super.

Murosch De foto lijkt bijna zwart wit totdat je naar de snavel van de gans kijkt, leuk.

Niobe Plaatsing van de spotlight boven de artiest ziet er goed uit en het is een leuke foto. De positie van de zangeres is wel een jammer, het ziet er een beetje raar uit nu. Al kan je bij concertfotografie natuurlijk niet even de mensen rangschikken dus knap gedaan!

Sharani De zonnestralen zijn goed geslaagd en het is een erg mooie foto van een bewolkte dag.

Suuszels De oortjes van het paard geven me gelijk een goede vibe in deze foto.

Tigress Jouw hond is echt een geboren fotomodel, jullie passen goed bij elkaar.

quintenvo Niks op aan te merken, die bloemetjes naast het hondje zijn echt leuk. Net alsof het bij het object hoort omdat ze ook scherp zijn.

xMayo Mooie kleurtinten en de grauwe achtergrond steekt goed af tegen het bruine van de hond.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:36

R_emkee schreef:
LoveUggs schreef:


Je bent mij vergeten ;) had er idd even geen week bij staan. Kwam door me emotie


Sorry! En ik loop m nog na voordat ik hem plaats :(:) misschien idd geweest door het weeknr dat er niet bij stond en gedacht dat het niet je inzending was.. ik zou het direct aanpassen in onze lijst.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:18

Hihi thanks :) denk dat niemand het daar had alsnik terug kijk naar de feedback hihi maar geeft niet :)

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:39

Ik wil ook graag eens feedback geven! Hoop dat jullie er wat aan hebben :) Zal proberen vaker feedbackrondjes te doen.

Feedback week 10:
Dandy200 : Ah wat een lieve foto! Oogjes komen er goed uit, en vind de onscherpe achtergrond heel erg mooi. Misschien kun je volgende keer van een wat lager standpunt fotograferen? Dan komt de kat er nog mooier uit. :)

Fem : Wat een bijzonder verhaal, en een bijzondere foto! Ik denk dat ik de foto nog pakkender zou vinden als er wat meer scherpte diepte in zou zitten. Nu zit de muur bijna direct achter het onderwerp, zou nog gaver zijn geweest als je een aflopende straat als achtergrond zou hebben.

NoLimit_93 : Mooie foto :). Zonsondergang geeft altijd zo'n leuk effect. De foto is naar mijn mening nog wel een beetje saai, er gebeurd niet zo veel (nou hoeft dat natuurlijk ook niet altijd) maar het onderwerp had ook wel wat spannender kunnen zijn denk ik. Een mooiere plant oid, of juist een wat meer close-up foto van je huidige onderwerp.

R_emkee : Ah jeetje, wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte! Foto technisch zijn er natuurlijk heel wat verbeterpunten, maar daar lag denk ik ook niet jouw nadruk op nu :(:)

quintenvo : Heerlijke kleuren! Het felle groen vloekt wel een beetje met de achtergrond vind ik. En misschien kun je ook nog proberen het blauwe in het snuitje van de hond er wat uit te halen.

Murosch : Gave foto! De lucht lijkt alleen een raar kleurtje te hebben (geel/grijzig). En er lijkt veel ruis in te zitten. Bij de onderste eend/vogel (wat is het? :+) lijk ik ook wat bewegingsonscherpte in de bovenste vleugel te zien.

Athelas Mooi!! Ik zou volgende keer wel proberen wat meer kijkruimte over te laten aan de linkerkant. De scherptediepte spreekt mij erg aan :)

Gerdjee : Waaaauw! Ik heb hier weinig aan toe te voegen, vind de kleuren, de scherptediepte en de pose ontzettend mooi.

MarijeR : Cool! Mooi die kleuren tegen de donkere achtergrond.

Bnet : Wat een mooie plek :) En ook een mooie foto! Ik mis alleen iets, hij is nog een beetje aan de saaie kant voor mij. Misschien een lager standpunt, meer scherpte diepte of meer van de lucht laten zien?

magda_90 : Ik vind jouw neusjes foto's zo leuk! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat (en of ik mijn Flower dan nog terug kan vinden *\o/*)

LoveUggs : Heel erg gaaf!! Vind de onscherpte in de achtergrond heel erg mooi, en de kat popt er echt uit.

Niobe : Erg mooi zo in de 'spotlight'! Heb verder niet heel veel verstand van concert fotografie, dus misschien heb je meer aan de feedback van de andere dames :)

MarjanB : Oooh wat ontzettend schattig! Knap dat je ze allebei zo op de foto hebt kunnen krijgen zonder dat er 1 weer uit beeld loopt :P

xMayo : Nouuu ik vind jouw foto's zo mooi altijd <3 Hele mooie kleuren en onscherpte in de achtergrond. Zou hem persoonlijk nog wat oplichten, maar dat is mijn smaak.

MariaMaaike : Wauwie! Jij kan ook alle takken van de fotografie hè :) Er lijkt alleen wat ruis in te zitten, maar vind het verder erg mooi! Dierbaar ook voor de ouders.

Deniseee96 : Zoals je zelf al zegt veel ruis, maar vind het wel heel mooi hoe je met een groot diafragma hebt gewerkt.

Bellatrix : Wat een schattig beestje <3 Ik had misschien nog iets meer van de pony laten zien aan de onderkant

Sharani : Dat ziet er ontzettend gaaf uit met die dreigende lucht en de zon door de wolken :D Tof!

Suuszels : Wat een uniek beeld! Had de foto misschien nog iets opgelicht, maar vind de onscherpte in de bosjes vooraan heel mooi.

Fris : Inspiratieloos of niet, vind het een toffe foto! Mooie scherpte diepte, mooie kleuren en gaaf met die regen.

CubaLibre : Enorm schattig! Het lijkt alleen alsof je verkeerd hebt scherp gesteld, de scherpte lijkt te liggen op het lijfje in plaats van het koppie. Of dat moet de bedoeling zijn geweest, maar ik had het mooier gevonden als het andersom was :)

Calice : Ah wat heeft hij/zij? Vind het een pakkende foto, zou hem misschien nog wat recht trekken en wat contrast toevoegen.

Leonie_M : Knap! Actie foto's van honden maken is niet het makkelijkst. Goed gedaan. Alleen jammer van de ruis :)

Biebz : Wat een gezelligheid met al die pinquins. Heb er niet heel veel aan toe te voegen denk ik :) Vind het een mooie foto.

hamsterfan : Oh wauw!! Een van de gaafste foto's van deze week vind ik :D Zonder die weerspiegeling zou hij al tof zijn geweest, maar die weerspiegeling maakt het helemaal af!

8nnemiek : Wat een heerlijke kleuren en licht! Moet je zeker vaker doen dat food fotografie!

crazy_horses : Goed gelukt hoor! Door de flits heb je een mooie donkere achtergrond gecreëerd, en de scherpte diepte is ook heel mooi.

Tigress : Wat balen dat je camera nog steeds stuk is. Maar wel een hele mooie foto heb je in geleverd! Alleen jammer vind ik dat de oogjes van Jarvis half dicht lijken.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers