[VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:49

Janine1990 schreef:
Maar versta ik nu dat hij zegt dat een wandelingetje leuker is dan de hele dag alleen in de wei staan?

Zo ja, waarom valt daar niemand over :')



Ik val er wel over hoor. Maar mijn reactie zal toch niet tot bij deze 79-jarige man geraken, laat staan dat die hier iets mee doet, dus daarom heb ik mijn reactie maar ingeslikt. :D


Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:05

Bijzonder..zoals ik het begrijp ziet dit paard dus geen weiland maar alleen stal en het wandelingetje.

Tja, ik vind het een risico maar gelukkig gaat het al 14 jaar goed. Lijkt me heel apart om ineens een paard alleen voorbij te zien wandelen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

MissYvette4u

Berichten: 2981
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:11

Ze ziet er goed uit zeg! Nette hoeven, witte vacht (niet geel-wit), netjes op gewicht, schone stal _/-\o_ vind t persoonlijk niet kunnen zo alleen maar tis idd beter dan hele dagen op stal. Tja, en als dan de omgeving er nix op tegen heeft.
Ik vraag me stiekem af of ze onderweg mest :P :+

blacksheep

Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:16

Oké best grappig, maar dit paard kan aangereden worden, of gestolen worden. Of mensen denken hee leuk een paard laten we erop gaan rijden terwijl ze niet weten wat ze doen. Het zou mijn keus niet zijn, maargoed, ieder z'n ding.

If nothing goes right, go left.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:26

blacksheep schreef:
Oké best grappig, maar dit paard kan aangereden worden, of gestolen worden. Of mensen denken hee leuk een paard laten we erop gaan rijden terwijl ze niet weten wat ze doen. Het zou mijn keus niet zijn, maargoed, ieder z'n ding.


Ja, kan gebeuren, maar tot die tijd ging het dan toch 5000 keer goed en dat is dan toch het belangrijkste?
Dat het paard het risico loopt om meegenomen te worden, geschept te worden door een automobilist die de situatie daar niet kent of zelf een ongeluk veroorzaakt met al dan niet ernstige gevolgen voor mens en dier is toch bijzaak als het ons een goed gevoel geeft zolang het goed gaat?
Ik krijg daar persoonlijk geen goed gevoel van, maar ik krijg ook geen goed gevoel bij mensen die vinden dat er geen enkel probleem is met na een paar wijntjes/biertjes achter het stuur kruipen want dat doe ik wel vaker en dat is de afgelopen 5000 keer altijd goed gegaan, dus wat is het probleem?

ikkedus
Berichten: 3243
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:16

IHN schreef:
Dit is gewoon leuk.
Voor de mensen die zeggen:kan een keer fout gaan. Blijf voortaan zelf ook maar binnen dan, stap maar nooit meer op je paard, want het kan een keer fout gaan. Deze man kent zijn Paard ongetwijfeld goed, de politie zal ook wel beter risico's kunnen inschatten dan een stelletje boktwijsneuzen... altijd dat gemier en gemekker op mensen die andere keuzes maken dan jezelf en die leven ipv zich laten leiden door angst... Bah. Ik word ontzettend blij van zulke berichten.. Er lopen al teveel geïndoctrineerd politiek correcte robotjes rond op deze aardkloot.

En de kans dat je in een ongeluk betrokken raakt met een op telefoonturende bestuurder is echt groter dan te botsen met een rustig rondwandelend paard


Tja die telefoonturende bestuurder kan dus ook dit paard raken.

Ik vind verder je “aanval” op de GPV-robotjes totaal ongepast. Leven en laten leven. Als je je door Bokt reacties zo laat raken, dan vraag ik me even af wat daar aan vooraf is gegaan.

[o]


Avalanche

Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:39

Ik zit er tussen in.
Ik vind het echt cute. Adorable.

Maar ook ik weet, dat ik er als 12-jarige op zou zijn gaan zitten..... gewoon omdat het kan. En ik weet ook dat er mensen zijn die zo een paard gaan stelen, of er niet zulke leuke bedoelingen mee hebben. Tegelijk vind ik dat je je leven niet door angst moet laten regeren, of je zou nooit meer de deur uit durven.

En ik denk echt wel dat er plekjes op de wereld zijn die wat rustiger zijn dan ons dichtbevolkte landje. Op de Outer Banks in North Carolina lopen wilde paarden, en die zijn eigenlijk best tam nog. En zo zijn er meer plaatsen. Beieren is ook niet helemaal vergelijkbaar met hier. Ik ben daar eens op vakantie geweest, en die mensen hadden de honden alle dagen los lopen, en dat kan daar ook. Je moet denk ik ook niet alles door een Nederlandse bril bekijken.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

IHN
Berichten: 2331
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:46

ikkedus...juist omdat leven en laten leven dus niet gebeurd. dit paard loopt al 14 jaar rond, eerst met zijn maatje, nu alleen. niemand die er problemen mee heeft. filmpje is nu viraal gegaan, en ineens komen uit alle kieren dierenbeschermers die proberen dit een halt toe te roepen want paard is alleen onderweg zonder maatje... dus hoezo leven en laten leven??? Daar doelde ik op met pokitiek correcte robotjes..en ja.. het is een risico maar leven an sich is al een risico...we kunnen ook gewoon auto's verbieden.. kunnen alle dieren vrij rondlopen want wat geeft ons mensen eigenlijk het recht om alles zo in te richten dat elk ander levend wezen zich aan ons moet aanpassen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:26

IHN schreef:
ikkedus...juist omdat leven en laten leven dus niet gebeurd. dit paard loopt al 14 jaar rond, eerst met zijn maatje, nu alleen. niemand die er problemen mee heeft. filmpje is nu viraal gegaan, en ineens komen uit alle kieren dierenbeschermers die proberen dit een halt toe te roepen want paard is alleen onderweg zonder maatje... dus hoezo leven en laten leven???


Dus jij juicht het ook toe als ik morgen besluit om 1 van mijn pony's 's nachts alleen te zetten zonder contact met soortgenoten, en hem overdags op de openbare weg los te laten want dan hoeft hij tenminste niet 24/7 in zijn eenzame hokje te staan?
Ik mag toch hopen dat er dan iemand is die zegt: als jij niet in de basislevensbehoeftes van je dier kunt voorzien dan moet je geen dieren hebben. En niet zeggen 'Ahhh, maar het baasje is al stokoud, en ze is super aardig tegen mensen, en ze kent de pony door en door goed, en het gaat al 10 jaar goed zo, en het baasje houdt echt zielsveel van hem en ze zou zelf ook echt wel willen dat ze een weiland en soortgenootjes had voor haar pony maar dat heeft ze nou eenmaal niet dus dan maar die pony alleen houden en op de openbare weg gooien.'
Ik word misselijk van mensen die het *natuurlijke welzijn* van dieren ondergeschikt vinden aan een goed verhaal. Wel een pony, geen soortgenoten en geen wei en alleen maar een box? Prima als je bejaard bent en het als een goed verhaal gepresenteerd wordt! *\o/*
Waarom dierenwelzijn als je ook gewoon een warm, fuzzy feeling kunt hebben als mens?

Het helpt ook als je je emoties even uitschakelt en het artikel gewoon leest. Niemand die er problemen mee heeft... In het artikel staat dat de politie al jarenlang zo platgebeld wordt over de loslopende pony door bezorgde mensen dat de pony nu een plaatje om heeft met of mensen alsjeblieft niet de politie willen bellen want dit 'hoort' zo.
Daar waren blijkbaar heel veel mensen het niet mee eens.

Serieus: ik ken mijn pony's 1000%. Jij bent er dus 1000% voorstander van als ik er eentje voortaan van de rest isoleer, alleen in een box hou en overdags de straat op gooi? En dan wandel ik die eerste week natuurlijk wel gewoon met hem mee om er 'zeker van te zijn' dat hij niets doms doet en dan daarna mag hij 20 jaar lang in zijn eentje door het verkeer wandelen?

IHN
Berichten: 2331
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:40

ik vind dit zo'n kinderachtige manier van discussieren he...maar om er even op in te gaan. nee. dat juich ik niet toe. Ik zou je zeggen dat ik het vrij onverstandig vind net zoals ik dat mss 14 jaar geleden tegen die man had gezegd. maar als je je verdiept had had je geweten dat dit paard tot voor kort samen met paardenvriendje onderweg was. die is kortgeleden overleden en dus gaat ze nu alleen op stap. ze is zelf al een ouder paard dus herplaatsen kleine kans. Op je 79ste er een paard bijkopen?? kan me ook voorstellen dat hij dat niet doet en mss is hij wel op zoek naar een bijsteller... dat zegt het verhaal niet. Het paard komt onderweg dieren mensen en vast ook paarden tegen. En de nacht alleen op stal.. mwah... half bokt kan de paarden verkopen als dat niet meer mag.

Maar goed.. de sitiatie hier is niet dat deze meneer besluit zijn paard lis te laten lipen. De situatie is dat hij dat al 14 jaar doet. JIn het filmpje worden ook omwone den geinterviewd die allemaal zeggen:prima. leuk. mijn honden verheigen zich altijd haar te zien etc. de trein roept om door de luidspreker:jenny maak je even plaats? en de politie wordt gebeld door toeristen en grijpt niet in omdat ook zij er geen probleem in zien.

14 jaar dus en de mensen die er iets mee te maken hebben vinden het prima.
en dan komen de internetwijsneuzen die een filmpje zien en stennis gaan lopen schoppen.. om iets wat voor niemand een probleem was...

dat is het probleem wat ik ermee heb. En dat ze alleen onderweg is?? ga je liever druk maken om paarden in pensionstallen die soms 23 uur in hun eentje op stal staan... zijn er ook nog genoeg.. die willen vast graag met jenny ruilen (die overigens zoals eerder al gezegd tot een paar weken geleden altijd een vriendje mee had op haar uitstapjes).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:50

IHN schreef:
ik vind dit zo'n kinderachtige manier van discussieren he...maar om er even op in te gaan. nee. dat juich ik niet toe. Ik zou je zeggen dat ik het vrij onverstandig vind net zoals ik dat mss 14 jaar geleden tegen die man had gezegd. maar als je je verdiept had had je geweten dat dit paard tot voor kort samen met paardenvriendje onderweg was. die is kortgeleden overleden en dus gaat ze nu alleen op stap. ze is zelf al een ouder paard dus herplaatsen kleine kans. Op je 79ste er een paard bijkopen?? kan me ook voorstellen dat hij dat niet doet en mss is hij wel op zoek naar een bijsteller... dat zegt het verhaal niet. Het paard komt onderweg dieren mensen en vast ook paarden tegen. En de nacht alleen op stal.. mwah... half bokt kan de paarden verkopen als dat niet meer mag.


Als je paard 's nachts geen enkel ander paard kan zien of horen dan lijkt me dat geen slecht idee, zeker niet als je verder überhaupt geen soortgenoten, weiland, paddock of wat dan ook hebt.
Mijn pony's zijn trouwens ook wel eens samen 's nachts aan de wandel gegaan en werden de volgende middag vier kilometer verder teruggevonden zonder dat ze iemand iets aangedaan hadden of verongelukt waren.
The proof is in de pudding zou je kunnen zeggen, blijkbaar kon dit dus gewoon... Toch hebben we de volgende dag het hek gewoon dichtgelaten, dat feestje gingen we niet nog eens herhalen, ik ben niet gek, ik ga niet spelen met andermans levens of de levens van mijn beesten. :)
Dus nee, dat ze sámen over de openbare weg wandelden vind ik geen enkele verbetering. ;)

Citaat:
Maar goed.. de sitiatie hier is niet dat deze meneer besluit zijn paard lis te laten lipen. De situatie is dat hij dat al 14 jaar doet.


Dat is jouw inschatting van de situatie. Ik zie veel meer situaties, en die begonnen met de dag dat deze meneer besloot dat hij zijn pony's wel los kon laten lopen in de openbare ruimte zonder toezicht. Dat had ik ook met mijn pony's kunnen besluiten doen ze overduidelijk hun samen wegloop diploma hadden gehaald. _/-\o_
Maar dat vind jij ook een slecht idee. Je vind het echter een goed idee als blijkt dat ik dat al veertien jaar doe en er nog nooit iemand dood is gegaan. Dat vind ik raar.


Citaat:
Ga je liever druk maken om paarden in pensionstallen die soms 23 uur in hun eentje op stal staan... zijn er ook nog genoeg.. die willen vast graag met jenny ruilen (die overigens zoals eerder al gezegd tot een paar weken geleden altijd een vriendje mee had op haar uitstapjes).


Dat is weer zoiets... :') Dat ik tegen het op straat gooien van paarden ben betekent niet dat ik pro 23-uur-per-dag-opsluitstallen ben. Tuurlijk willen die paarden met jenny ruilen! Het zou pas echt gek zijn als die beesten liever in hun hokje opgesloten bleven. Punt is alleen dat dat een vrij idiote vergelijking is, want beide situaties zijn onveilig en dom. Jij redeneert: als iemand tegen Jenny is dan moeten die mensen maar gaan protesteren tegen pensionstallen waar paarden nooit op de wei of paddock komen. Ik zie dat wat genuanceerder: ik vind dat álle paarden elke dag op een goede en veilige wei of paddock moeten komen. Ook Jenny. :)

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:55

}> Wat een gezeur, die pony komt iedere avond zélf weer thuis :-)...

IHN
Berichten: 2331
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:15

weet je Xyzutu2, als je niet wil begrijpen wat anderen zeggen, maar gewoon gelijk wil hebben, zeg dat dan gewoon, dan geef ik je dat met genoegen.

ik hou er namelijk niet van als in een discussie allerlei conclusies getrokken worden die ik niet maak, alleen maar omdat je zo nodig je gelijk wilt hebben….

1. wat jij aangeeft dat het geen slecht idee is. Je gaat nergens in op mijn argument, dat het maatje van de pony pas een paar weken geleden is overleden, en meneer van 79 misschien wel op zoek is naar een bijstelpony of wat dan ook, maar dat misschien nog niet heeft kunnen regelen. Of vind jij dat zodra iemand 2 paarden heeft, en er 1 overlijd, het andere paard per acuut moet vertrekken? Ik vind nl ook gewoon dat een paard gezelschap nodig heeft, maar ik zie ook in, dat het soms gewoon even niet haalbaar is door een onverwachte situatie (in dit geval overlijden van het maatje).
Je haalt verder 2 argumenten door elkaar...ik ga met mijn argument dat ze tot voor kort een maatje had, in op jouw punt, dat je het niet vind kunnen dat ze alleen staat…
jij weet het ergens zo te draaien, dat ik zou vinden dat met zijn tween op pad wel kan, maar alleen niet. Dat bedoel ik daar niet mee te zeggen, en volgens mij weet je dat ook best.


Verder geef je aan dat het feit dat meneer zijn pony laat loslopen mijn inschatting van de situatie is.

Nee, dat is geen inschatting, dat is een vaststaand feit. Meneer laat zijn paard 14 jaar lang loslopen en het gaat al 14 jaar goed.

En daar zit ons verschil van mening. Mijn redenatie is: het gaat al 14 jaar goed, het dier heeft er plezier in, iedereen in het dorp heeft er plezier in. Laat het lekker zoals het is....en ja, er schuilt een zeker gevaar in, maar hoe groot is die kans als iedereen het weet en het al zolang goedgaat? Vrij klein imo en weegt niet op tegen het plezier wat iedereen en ook Jenny heeft in het wandelrondje.


Jij haalt in je redenatie het verleden erbij en alles wat fout had kunnen gaan...en baseert daarop je mening dat Jenny het nu, na 14 jaar vrij rondgelopen te hebben, het maar moet doen met een paddock of weide. Maar feit is dat het nooit fout is gegaan. En tuurlijk ga ik dus niet besluiten om nu ook maar mijn paarden te laten lopen, want in dat geval gelden al jouw argumenten van wat fout zou kunnen gaan wel. Net zoals ik nu een hond heb die dagelijks naar de buren wandelt en terug...gaat al 7 jaar goed, laat ik hem ook doen. Maar een nieuwe hond zou ik gelijk leren op het erf te blijven.

Je laatste punt...23 uur op stal. Ik trek nergens de conclusie dat jij daar voor bent. Dat je daarop tegen bent kan ik zelf bedenken. Ik geef alleen aan dat ik het dan zinvoller zou vinden als je daarover hoog van de toren gaat blazen, ipv over een Jenny die het prima heeft zoals het is...iedereen is daar tevreden, en op 600 km afstand zit iemand zich druk te maken, terwijl het paard gewoon duidelijk harstikke tevreden is en goed verzorgd. En nee, ik vind ook niet dat mensen perse moeten gaan protesteren als iemand tegen Jenny is....wel dat het me zinvoller lijkt, omdat Jenny allang tevreden is, en de paarden die 23 uur op stal staan naar alle waarschijnlijkheid niet.

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:55


Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

KootMiraDrum

Berichten: 8317
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:02


"Be humble on the horse's back, it's THEIR body" - Lockie Phillips <Emotional Horsemanship>
- als we allemaal hetzelfde denken, wordt er weinig nagedacht -
- je gaat het pas zien als je het door hebt - J. Cruijff

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:20


Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

onpaard

Berichten: 2952
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:05

Raar nieuws bericht weer. Iets plaatsen alsof die pony nog steeds dagelijks rond loopt maar eigenlijk al een half jaar dood is 8)7

*****

PowerPoef

Berichten: 1198
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:17

onpaard schreef:
Raar nieuws bericht weer. Iets plaatsen alsof die pony nog steeds dagelijks rond loopt maar eigenlijk al een half jaar dood is 8)7

Nieuwsbericht is in 2019 geplaatst, @Jet gaf een update.

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

onpaard

Berichten: 2952
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:20

Dat had ik niet gezien. Bedankt!

Het topic opende bij mij op pagina 1, dus vandaar de verwarring.

*****

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 06:36

O ja, dat ik een update gaf had ik er wel bij kunnen zetten, daar heb ik helemaal niet aan gedacht.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, CaPrIoLe`79, MissSicarius, Sabbientje en 21 bezoekers