[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:07

Ik wil een zweetdeken aanschaffen. Paardje was vandaag na de les enorm bezweet en heb toen haar 200 gram er maar op gegooid maar dit is niet ideaal. Alleen nu komt het volgende als ik haar dan het zweetdeken opdoe doen jullie dan hun regendeken er overheen en later het zweetdeken er onderuit ? Of laten jullie ze eerst een half uur met enkel het zweetdeken staan en dan pas terug onder der andere deken.


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:21

xtessax83 schreef:
Ik wil een zweetdeken aanschaffen. Paardje was vandaag na de les enorm bezweet en heb toen haar 200 gram er maar op gegooid maar dit is niet ideaal. Alleen nu komt het volgende als ik haar dan het zweetdeken opdoe doen jullie dan hun regendeken er overheen en later het zweetdeken er onderuit ? Of laten jullie ze eerst een half uur met enkel het zweetdeken staan en dan pas terug onder der andere deken.

Ik deed vorig winter toen ze niet geschoren was ongeveer een kwartiertje de zweetdeken op en dan de winterdekens, dan was ze vaak overigens alsnog nat, hiervan is ze ook ziek geworden (waarschijnlijk is dat de oorzaak) en daarom heb ik dit haar geschoren, nu (als ze al nat is want zweet ik voordat ik thuis ben vanuit de bak vaak al drooggestapt, dus meestal nat van de regen dan) de zweetdeken ook een kwartiertje/halfuurtje op en dan de dekens, dan is ze kurkdroog.
Let op met de zweetdeken onder de winterdekens houden want deze deken neemt het zweet wel op maar word dan zelf nat, als je m er niet na een halfuurtje/uurtje afhaalt staat je paard dus onder een natte deken en dat is al helemaal koud.

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:36

Hier 0 grams op alleen puur tegen de regen.
Gereden met waterdichte uitrijdeken, kon hij iig met droge rug en billen weer onder het dek :)
Wat een kak weer ^)

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:38

Vandaag was het deels ook van de regen tijdens de les. Ik weet dat als ik hem eronder doe de andere deken ook nat kan worden. Ik heb na de les wel de mogenlijkheid te wisselen enz vandaar de vraag.

Heb jij dan ook buiksingels aan het zweetdeken of eentje zonder.


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:47

Echt smerig weer, bah!
Ik heb ze net binnen gezet, ze waren er echt klaar mee in de bagger, kou, wind en regen...
Staan nu onder 200 en 250, buiten de halzen op, binnen af.

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:54

Ja het is echt heel vies weer, hier staan ze met twee dekens op en dat is de hele winter niet gebeurd. Maar de combinatie van kou, harde winde, en harde regen/hagel maakt het echt vreselijk.

Dicha v. Johnson
M1+9

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:58

xtessax83 schreef:
Vandaag was het deels ook van de regen tijdens de les. Ik weet dat als ik hem eronder doe de andere deken ook nat kan worden. Ik heb na de les wel de mogenlijkheid te wisselen enz vandaar de vraag.

Heb jij dan ook buiksingels aan het zweetdeken of eentje zonder.

Dat maakt ipc niet heel veel uit, met buiksingels blijft hij wel beter liggen als je hem hier echt even (los) mee laat staan, echter staat mijn paard 24/7 buiten dus drogen gebeurd in de schuilstal dus heel veel lopen kan ze dan niet. Ik heb zowel met als zonder buiksingels, maar ik heb met in en uitstappen altijd een fleece deken overliggen ivm geschoren en die is zonder buiksingels omdat deze meestal niet passen als de deken over een zadel ligt.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:13


SJP

Berichten: 164
Geregistreerd: 09-03-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:27

Hier wissel ik af tussen 200 gram en 400 gram met hals. Vorige week stond hij 's middags zelfs even zonder deken en nu heeft hij met de regen en wind weer 400 gram op met hals. Als de nachten weer minder koud worden gaat de 200 gram weer op.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:08

Ik heb net 300 opgegooid, stond onder 200 met 200 hals maar ze voelde niet heel lekker en de onderdeken was ook aan de natte kant.

IwanLuver
Berichten: 1877
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:56

Van 200 naar 300 grams vandaag. Paard is ongeschoren, maar heeft een mooi dun vachtje

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:15

Hier 1 onder 250 met hele hals. De warmtebron 250 met halve hals. Vond het toch echt wel
Fris en heeft zelfs nog gesneeuwd hier...

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:33

Hier onder 100 gram en ongevoerde hals. Ongeschoren, maar ziet er bijna uit alsof ze weer in haar zomervachtje zit.
Stond er vanmiddag buiten in die wind prima bij.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:02

Arch... mijn regendeken van de oude pony Is door gelekt arme doet stond verkleumd ... deken Is halverwege de wintergekocht... nu naar even op stal zonder deken geluķkigheeft ze nog wel iets vacht

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:17

Die van mij zijn van 100 naar 200 en 300 gegaan. De koukleum was stijf in de les, maar staat er nu weer warmpjes bij. :(:)

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:27

Die van mij van regendeken naar 200 gram.

[o]

JJ4

Berichten: 641
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:29

Ook van regendeken, naar 250 grams gegaan en ook met hals.
Heb nu weer een happy camper in de wei ;)

Spoiler:
You’re nosy, I like you already!

fjordjes

Berichten: 11966
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:31

Ik heb die van mij maar weer omgewisseld van een regendeken naar een 100 grams deken, het is koud met die wind en regen!

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:54

De mijne ook weer regendeken met fleece voering. Ze stond er eindelijk te warm onder maar onder deken zonder voering te koud, dan maar te warm haha

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:03

Ik heb hier de dekens ook Mar even omgeruild. Meer ook voor het behoud vd deken met zoveel regen..

Nu 0 grams met hals en 300 grams liner.

Fritsfrats

Berichten: 479
Geregistreerd: 28-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:03

Heeft iemand ervaring met de dekens van Hooks?
Zien er op de site goed uit en best betaalbaar.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:58

Nou, vanochtend voor de zoveelste keer weer paard aangetroffen met de halsdeken over de oren heen geschoven, ondertussen zaten alle haakjes van de deken al vast met tieraps aan de deken dus ik was al verbaasd, maar nu is het ringetje dus van de deken af gegaan _-:( , dus in alle haast omdat ik naar school moest een enorm creatieve oplossing bedacht, namelijk een halstertouw vastklikken aan de gesp van de hals en deze onder de deken door aan de onderdeken knopen. Nou zo kon ze wel weer een dagje vooruit maar ik heb vandaag dus maar een nieuwe deken besteld, ik dacht de freedom turnout met vaste hals van bucas, dus ik hoop enorm dat deze haar past.
En voor de mensen die willen lachen, zo ziet dat eruit:Afbeelding ze doet overigens alsof een niks aan de hand is, ik had flinke paniek verwacht maar nee :')

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:39

Andere deken binnen gekregen. Vind hem goed passen. Hals is wel aan de ruime kant even kijken of dat goed blijft zitten. Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:46

Hier ook een deken-pas vraag. Wat vinden jullie?
Afbeelding

Afbeelding

En nee ze is niet met speciale reden onthoofd, ik wilde alleen niet op mijn pumps de blub in :')

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:55

Nou vandaag mijn zweetdeken van epplejeck binnen. 1 maat je kleiner gepakt exspres en paardlief zwemt er gewoon in. Veel te wijd en te lang. |o twijfel om gewoon een ander merk te nemen geloof niet dat een kleinere maat het oplost.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 7 bezoekers