Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:35

_Dreamer schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ja misschien lok ik het uit, kan best zijn. Dan nog vind ik dat ze best heel heftig reageert. Maar dat is wel een beetje de trend van het moment. Ik wilde even uitleggen waarom ik niet met haar in zee ging, op de laatste berichtjes ga ik niet eens meer reageren. Dat heeft totaal geen zin. Het zegt voor mij genoeg


Hmm ik ben ook vooral benieuwd naar jou eerdere berichten dan. Vind de toon in jou beticht inderdaad ook niet al te vriendelijk...


Je moet me op mijn woord geloven als ik zeg dat ik vriendelijk ben gebleven. Ik heb gezegd dat ik het graag hierbij wil laten omdat ik vind dat als ze het nu al zo druk heeft dat het me dan niet handig lijkt dat ze gaat bijrijden. Omdat ik vind dat het onvoorwaardelijk is. Mawr heb de berichten verwijdert.

Ik snap dat je de toon van dit deel van het bericht niet vriendelijk vindt, maar ik vind ook dat ik er bestwel iets van mag zeggen als iemand zo'n toon aanslaat tegen iemand op marktplaats die je niet kent.

En laten we er maar over ophouden. Wel of geen vriendelijke toon, ik heb de goede keus gemaakt haar niet te laten bijrijden :)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:34

Ik heb ook wel wat moeite met de instelling van sommige mensen tegenwoordig.
Wel reageren, maar dan niets meer laten horen. 1 of 2x komen maar dan afhaken want toch te druk of te ver. (En niet durven zeggen dat ze geen klik hebben met jou of het paard of de mogelijkheden tegenvallen)
Ze praten je naar de mond of reageren juist niet of brutaal.

Maar zie dat aan beide kanten.

Eigenaren die denken dat ze iets fantastisch te bieden hebben met een recreatief gereden paard, of halverwege in de 20 die nog nooit wedstrijden gelopen heeft en dan mag je 2x per week wat met het paard doen, meerdere paarden uitmesten, 50/75 euro per maand betalen en om de week lessen en je eigen wedstrijden betalen om het paard te klasseren.

Voor mij echt niet interessant en heb toen bedankt omdat ik het nut niet inzag van een paard op die leeftijd nog op wedstrijd te gaan uitbrengen. Ik had zelf al meerdere keren L2 gestart.

Eigenaren met een onbeleerd paard waarbij je een bijdrage mag betalen om het paard voor ze zadelmak te maken en door te rijden. Ik betaal daar €500,- per maand voor bij een trainingsstal...

En zo waren er meer.

het huidige trainingspaardje doen we nu eigenaresse de kosten voor onderhoud paard (stalling, hoefsmid, dierenarts etc), ik de kosten voor les, wedstrijden en heb eigen vervoer. Zij groomt. Het paard stond stil en ik zat met geblesseerd paard en stopte met andere bijrijdpaard. We kenden elkaar al en we konden elkaar helpen. Heb het paard weer opgebouwd, in sportconditie getraind, vorig jaar eind april in de L2 gaan starten (had L2 bij de E pony's gelopen) en nu zijn we M2+4 geklasseerd. Ik rijd hem zo ver mogelijk door, minimaal t/m de Z1, liefst verder als we de wissels er in krijgen en zo lang ik hem rijd wordt hij niet verkocht is de afspraak.

Als ik weer met een nieuw jonger paard zou beginnen die geklasseerd moet worden, zou ik er liefst helemaal geen kosten meer aan hebben. Maar vind het best moeilijk hoe ik daar over zou moeten beginnen en wat redelijke afspraken en eventuele vergoeding zou zijn.
Als ik zelf geen paard zou hebben maar kosteloos en met ondersteuning naar les en wedstrijd een getalenteerd paard kan rijden, dan is dat ook wat waard. Moeilijk hoor!

Ik durfde voor mijn eigen oude pony echt geen bijdrage te vragen voor recreatief rijden en helpen met de verzorging. Was al blij als ze ook kwamen als ze niet konden rijden vanwege het weer of omdat hij niet fit was en dan toch hielpen.

Voor mijn paard (Z1 dressuur geweest en nu revaliderende van blessure en weer op M niveau) overweeg ik in de toekomst wel een bijdrage te vragen afhankelijk van de situatie. Naast helpen op stal. Iedereen hier op stal helpt mee en betaald stalgeld voor zijn paard, dus waarom een bijrijdster niet... Maar als ze mijn paard verbeteren vind ik dat weer niet helemaal redelijk. Zucht... }> :?

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:43

De combinatie helpen + betalen snap ik nooit zo goed tenzij het 'helpen' echt wel minimaal is, bvb 1x per maand tuig poetsen ofzo.
Maar als er iemand veel werk uit handen neemt (+alle bijhorende verantwoordelijkheid), waarom dan nog eens extra betalen? Dat zou ik echt niet willen doen.

Paardengek in hart en nieren!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:49

Ik ben het met jullie eens. Ik vraag dan ook geen bijdrage en wil zo transparant mogelijk zijn. Dus wél (grondwerk) lessen enz. maar een bijdrage is zeker in het begin nog niet nodig.

Ik vind ook dat als je een bijrijder moet hebben omdat je er anders zepf financieel niet uitkomt, je beter geen paard kan kopen. Maar dat is mijn bescheiden mening :o

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:59

Ja, maar gimme_joy, bij jou kunnen ze ook niet rijden toch? Dan lijkt het me wel een eerlijke deal :)

Laatst zag ik een advertentie voor een merrieveulen. Je mocht ze helemaal verzorgen en opvoeden (beestje was een jaar oud), en was 80 euro 'omdat ze zo duur is'. Ja hallo 8)7. Ik heb nu een eigen paard, maar daarvoor bijgereden voor een kleine bijdrage (om en bij de 50 euro) en geen klussen. Fair deal :) ben deze eigenaresse nog altijd zeer dankbaar.

Paardengek in hart en nieren!

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 02:00

Betalen blijft een lastig onderwerp. Vanuit de bijrijder gezien is het natuurlijk werk leveren en betalen in sommige gevallen, maar als eigenaar leen je toch je paard en spullen uit. Mocht er iets gebeuren en paard of spullen raken beschadigd door schuld van de bijrijder, moet dat toch vergoed worden.
Nou ben ik het er helemaal mee eens dat sommige eigenaren belachelijk veel vragen en daar boven op nog eens extra werk vragen en dat is natuurlijk niet eerlijk tov de bijrijder.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 02:06

Klopt Poekkie. Rijden zit er nog even niet in. Maar dat komt zeker wel over een tijdje.

Zelf heb ik altijd een vast bedrag betaald. Ik vond (en vind) het niet meer dan normaal. Ik ging 3 keer per week en ik mocht alles doen. Dat bedrag is nooit een stok achter de deur geweest hoor, ik vond het erg leuk en groeide ook ontzettend. Het heeft me als ruiter (en toekomstig paardenbezitter) goed gedaan om bij te rijden. En ik vind dat daar best iets tegenover mag staan. Half stalgeld vind ik dan weer te ver gaan.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 02:21

Ik zie hier in de omgeving vooral veel eigenaren met een jong paard, die een bijrijder zoeken om mee te helpen voor het beleren, en ook nog een bijdrage moeten betalen.... eeeh, nee dankje :+ Maar aan de andere kant weer allemaal meisjes van 12/13 die voor niks willen rijden. Laatst nog een moeder die iets zocht voor haar dochter. Kon alleen stappen en beetje draven, geleerd op de pony van een vriendin, nooit gelest en wilde absoluut geen bijdrage betalen. I wish you good luck := Blijf het bijzonder vinden....

...
Ik ben gerpiegorp

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 02:28

Een bijrijder om mee te helpen met beleren? Maar? Dan ben ik toch heel benieuwd hoe dat zal gaan... :=

Bij mij juist nog niet rijden omdat ik vind dat ze het goed moet leren. Pas als alles een beetje bevestigd is durf ik het aan. Voor het beleren heb ik gewoon een trainer.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 02:57

Ja, precies. Denk dat dat zelf nog vrij onervaren eigenaren zijn (of bang)die dan een jong paard hebben gekocht of gefokt en geen geld willen uitgeven aan het beleren en doorrijden...

De meeste ervaren paardenmens n die ik ken doen het of zelf, al dan niet met begeleiding, of ze brengen het paard 1 A 2 maanden weg naar een trainer, of ze laten iemand een aantal keren aan huis komen en betalen daar ook gewoon voor.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 05:52

Hier gaat het nu goed. Maar ook wel weer even geduurd voor ik fijn iemand had. Wilde ook liefst 18+.
Maar de laatste van 34 was een drama in communicatie en afspreken en helaas werd paardlief er ook schever van.
Nu 2 meiden van 17 erbij. De een heeft een eigen pony gehad en is super zelfstandig en verantwoordelijk. Toont initiatief, en checkt zelfs mee of ze gedaan zijn of dat zij nog even moet gaan. Andersom is ze ook heel blij met mij gelukkig.
De ander heeft nog wel wat sturing nodig en heb ik wel 2x streng toegesproken dat als we een planning maken ik haar ook echt verwacht op die dag en dat niet zomaar ineens afgezegd kan worden omdat ze a: ineens mee moest naar familie verjaardag, en b: naar een concert wilde met vriendinnen. Dat het wel vrijwillig maar niet vrijblijvend is. Mist daarin nog wat overzicht en zelfstandigheid, gaat nu beter. En ze is wel super leuk met de paarden.

Ik vraag geen bijdrage, begeleid ze op dit moment nog zelf in het werken met ze en ze mogen ook lessen bij mijn instructrice. Wel klusjes die erbij horen. Vinden ze gelukkig ook geen probleem.

@gimme-jou Ik snap jouw reacties helemaal hoor. Kan ook niet tegen mensen die zeggen: ik app morgen en dan week niks horen...kan een x gebeuren natuurlijk maar zeker niet structureel dat je er zelf achteraan moet. Zou voor mij ook exit zijn.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:02

joyce B schreef:
Eigenaren met een onbeleerd paard waarbij je een bijdrage mag betalen om het paard voor ze zadelmak te maken en door te rijden. Ik betaal daar €500,- per maand voor bij een trainingsstal...

Die zie ik ook veel, hilarisch :') :')

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:24

Gimme_Joy schreef:
Ik kreeg net nog wat meer berichtjes. Dat ik loop te zeiken en dat ik deze idiote communicatie maar met mijn paard moet doen. Ze heeft goed contact met een andere vrouw en gaat haar paard verwennen zoals ze dat doet. Niet haar schuld dat berichtjes op marktplaats niet altijd doorkomen, zodat ze niet gelijk reageert, blabla. Goede opvoeding. Toe maar meis, als je gelijk al zo op de kast zit ben ik benieuwd hoe je reageert als Joy gaat puberen. Ga je dan slaan? Pffff... Next!


Ik vind wel door jou reactie op haar dat t dan erger wordt.. Ik denk als je verder niet op haar had gereageerd meer dat t niet zo uit de hand gelopen was..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:26

Knert schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ik kreeg net nog wat meer berichtjes. Dat ik loop te zeiken en dat ik deze idiote communicatie maar met mijn paard moet doen. Ze heeft goed contact met een andere vrouw en gaat haar paard verwennen zoals ze dat doet. Niet haar schuld dat berichtjes op marktplaats niet altijd doorkomen, zodat ze niet gelijk reageert, blabla. Goede opvoeding. Toe maar meis, als je gelijk al zo op de kast zit ben ik benieuwd hoe je reageert als Joy gaat puberen. Ga je dan slaan? Pffff... Next!



Ik ben even de buitenstaander... maar je ‘voedt’ deze situatie ook wel een beetje.

Waarom niet de eer aan jezelf houden?
Ik had ook een bijrijder die 2,5 week niets liet horen. Prima... graag of helemaal niet. Die kon erna gewoon gaan. Ik deel je mening wel, maar de communicatie van jouw kant is lokt ook wel beetje een reactie uit, en dan zeggen dat zij geen opvoeding heeft gehad door ‘zo’ te reageren. Tja...je hebt het deels zelf in de hand.

Chill.... laat haar gaan. Zoek een leuke bijrijder. Rotte appels zul je altijd vinden, reageer er gewoon wat milder op en laat ze gewoon gaan.
Als een bijrijder niet met je door 1 deur kan (of andersom), zit het toch niet goed.

Zie net dat je docent drama bent... moest ik stiekem beetje om lachen, sorry.

Oprechte tip; Geniet van je prachtige quarter paard, laat dit gedoe aan je voorbij gaan.


Ik ben het helemaal met jou eens! Ik zelf had het lekker laten gaan en niet erop gereageerd, graag of niet idd..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:32

Knert schreef:
Snap ik.

Ik zit aan de ‘andere’ kant.
Verbaas mij wat voor eisen eigenaren stellen... en dan moet ik de helft stalgeld betalen omdat; een paard als hobby geld kost.

Wil best wel een bijdrage doen. Al heb ik mijn bijrijders (17jaar paarden gehad) nooit om een bijdrage gevraagd.

Nu ga ik dinsdag bij een bokker kijken, ik heb gereageerd. Tis echt drie kwartier enkele rit. En dan 75 euro bij betalen. Ja, het aanbod is niet heel ruim. Bedrag oké, maar het reizen....toch was haar advertentie wel reeel. De overige aanbiedingen zijn echt appart, hele weiden uitmesten elke dag (voor meerdere paarden) en dan nog 100 euro Pm betalen voor 1-2 x rijden in de week op een nogal neurotisch geval. Of een geval waarbij de eigenaar zelf niet kan rijden ivm bekken. Tja. Ik wil je helpen. Maar vraag mij niet alle kosten op mij te nemen. Dan knikker ik er hier wel een in de weide.

Had in mijn advertentie woord lease gezet. Maar dat gaf alleen reacties van mensen die wat wilden verleasen in de categorie 500-600 euro per maand. Zijn er echt mensen die dit doen?


Haha hier verbaas ik mij ook over idd. Ik zou alleen een bijdrage betalen als ik er zelf ook een voordeel uit haal, dus faciliteiten goed zijn/paard waar ik ook iets van kan leren. Voor mijn bijrijdpaarden heb ik 1 keer betaald, maar de overige nooit. Ik vind t idioot dat je moet betalen en weides uitmesten.. Ik heb eigen paarden nu, maar als ik ooit moet zoeken naar een bijrijder zou ik denk ik niet eens geld vragen, maar kijken naar iemand die echt bij ons past zeg maar.. op stal hier hoef ik verder niks te doen.. Maar ik zou al blij wezen als iemand betrouwbaar is, rijtechnisch beetje leuk kan rijden en Mn paard aandacht geeft en fijn communiceert en mijn paard net zo leuk vindt als ik zelf haha.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:37

Ik ga me dit toch niet zomaar laten aanleunen. Zal even mooi zijn, je mag dus maar vanalles zeggen en dan kom je er nog mee weg ook? Ik vind dat ze best mag weten dat haar reactie behoorlijk overtrokken is en ronduit brutaal. En dat zij er dan vervolgens nog een schepje bovenop doet zegt wat mij betreft meer over haar dan over mij. Ik vind dat een beetje de omgekeerde wereld.

Maar let's agree to disagree in deze. :)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:39

Gimme_Joy schreef:
Ik ga me dit toch niet zomaar laten aanleunen. Zal even mooi zijn, je mag dus maar vanalles zeggen en dan kom je er nog mee weg ook? Ik vind dat ze best mag weten dat haar reactie behoorlijk overtrokken is en ronduit brutaal. En dat zij er dan vervolgens nog een schepje bovenop doet zegt wat mij betreft meer over haar dan over mij. Ik vind dat een beetje de omgekeerde wereld.

Maar let's agree to disagree in deze. :)


Nou ik had de eer aan mezelf gehouden en dan niet gereageerd. Laat ze lekker in hun eigen sop gaar koken. Ik had niet eens Mn kostbare energie in zo n persoon gestopt een bericht te sturen haha.. Die mensen komen zichzelf toch wel tegen..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:45

Daar heb je dan ook weer gelijk in... misschien is dat ook een beetje de docent in mij O:) :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:47

Gimme_Joy schreef:
Daar heb je dan ook weer gelijk in... misschien is dat ook een beetje de docent in mij O:) :')


Haha herkenbaar. Heb ook voor de klas gestaan hoor (nu niet meer). Wilde altijd graag t laatste woord hebben en ‘opvoeden’. Maar het kost zoveel energie bij mensen die er toch niks mee doen, waarom zou je er dan op reageren. Zonde van je tijd. Die tijd kan je beter stoppen in iemand die wel zo gek is op je paard als jij zelf!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:50

Gizeppie schreef:
Gimme_Joy schreef:
Daar heb je dan ook weer gelijk in... misschien is dat ook een beetje de docent in mij O:) :')


Haha herkenbaar. Heb ook voor de klas gestaan hoor (nu niet meer). Wilde altijd graag t laatste woord hebben en ‘opvoeden’. Maar het kost zoveel energie bij mensen die er toch niks mee doen, waarom zou je er dan op reageren. Zonde van je tijd. Die tijd kan je beter stoppen in iemand die wel zo gek is op je paard als jij zelf!


:j +:)+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:53

Ik heb ook nooit een bijdrage betaald.
Wel in natura door de dagelijkse klussen te doen (voeren, mesten, terrein opruimen, zadelkamer opruimen en schoonmaken, tuig invetten, dekjes en halsters wassen etcetc).
Schade door mij veroorzaakt en dingen als beslag, harnachement etc wat ervoor mij moest komen betaalde ik zelf, evenals lessen, wedstrijden etc.

Een bijdrage betalen vind ik prima, maar dan vervallen de klussen (buiten ff drollen wippen en aanvegen vd poetsplaats) en betaal ik de schade ook hooguit deels.
Op een manege hoef je ook geen klussen te doen als je een paard huurt dus waarom bij een particulier wel?
Want imo spreek je dan meer over huren van een paard dan van verzorgen en daarbij de eigenaar helpen. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:01

lor1_1984 schreef:
Ik heb ook nooit een bijdrage betaald.
Wel in natura door de dagelijkse klussen te doen (voeren, mesten, terrein opruimen, zadelkamer opruimen en schoonmaken, tuig invetten, dekjes en halsters wassen etcetc).
Schade door mij veroorzaakt en dingen als beslag, harnachement etc wat ervoor mij moest komen betaalde ik zelf, evenals lessen, wedstrijden etc.

Een bijdrage betalen vind ik prima, maar dan vervallen de klussen (buiten ff drollen wippen en aanvegen vd poetsplaats) en betaal ik de schade ook hooguit deels.
Op een manege hoef je ook geen klussen te doen als je een paard huurt dus waarom bij een particulier wel?
Want imo spreek je dan meer over huren van een paard dan van verzorgen en daarbij de eigenaar helpen. :)


Ja ik vind dat idd ook dat het een wisselwerking moet zijn idd. Ene helpt de andere. Daarnaast zou ik nooit een bijrijder nemen uit financiële overwegingen, altijd omdat ik minder tijd heb of omdat ik het leuk vind..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:27

Na gebruik de poetsplaats aanvegen en de drollen van het paard opruimen van poetsplaats, erf of bak vind ik niet vallen onder klusjes, maar onder de boel netjes achter laten na gebruik. Dat staat los van een bijdrage.

Dat valt in hetzelfde rijtje als bit afspoelen na het rijden, dekje te drogen hangen en peesbeschermers schoonmaken en opruimen of te drogen hangen.

lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:07

Klopt, vandaar dat ik dat wel zou doen in geval van een bijdrage maar bijv stal uitmesten niet. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:32

Stal uitmesten vind ik zelf eigenlijk ook geen klusje, als in even de drollen eruit wippen als je er bent...
Ik was nooit langer dan 10 minuten bezig, daar staat imo niet gratis een uur rijden tegenover...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers