[VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-19 15:37

rtl nieuws
Overige
Ingezonden door meerdere Bokkers
Afbeelding

'Er loopt hier een paard los over straat!', de politie in Duitsland hoort de noodkreet vaak, maar grijpt nooit in. Ze kennen paard Jenny namelijk maar al te goed. De merrie maakt al veertien jaar lang op eigen houtje een wandelingetje.

De 79-jarige eigenaar van het paard, Werner Weischedel, opent elke ochtend de poort van Jenny haar stal zodat ze een ommetje kan maken. Daarna loopt het beest door de straten van Fechenheim, een stadsdeel van Frankfurt. Werner denkt dat zijn paard wel 20 kilometer per dag aflegt.

'Nooit hoeven ingrijpen'
"We hebben nog nooit hoeven ingrijpen", vertelt een politiewoordvoerder aan de Duitse krant Rheinische Post. Waarschijnlijk komt dat omdat de meeste mensen die op de route wonen, Jenny wel kennen. Ook trambestuurders weten dat ze moeten opletten.

Op haar route eet Jenny van struiken en bossen, maar begroet ze ook even de inwoners van Fechenheim. Zo ook Raphael Wöllstein. "Ze doet dit al jaren en dan zeg ik even goedemorgen. Ik vind het geweldig. Mijn honden vinden het ook leuk, hun staart kwispelt altijd als ze Jenny zien."

Speciale ketting om
En voor de mensen die Jenny niet kennen, draagt het paard een speciale ketting. "Ik heet Jenny, ben niet weggelopen, ik loop slechts wat rond. Bedankt", is te lezen.


Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


ikkedus
Berichten: 3269
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:59

Ik zag het voorbij komen. Leuk op zich, maar het gaat een x fout vrees ik. Ik vind het een rare actie om een paard zo beweging te geven! :o

[o]

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:01

Idd,ik snap zelfs niet waarom zoiets mag?
Er komen altijd mensen voorbij die geen weet hebben van het paard en idd,wat als het fout gaat?

Achterom
Berichten: 23021
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:12

Grappig, het beestje weet blijkbaar precies wat ie doet :D

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:15

Ik vind het geweldig. Wou dat ik zo'n paard had! Leuk voor het hele dorp.
Helaas zijn die van mij niet zo betrouwbaar vrees ik :+ ...

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:10

Ik vind het ook gewéldig!
Lekker laten slenteren...

Amber_anne

Berichten: 6894
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:15

Ziet er super leuk uit!!

Maar snap ik nou dat het paard altijd alleen staat en dit dus fijn is voor haar want dan heeft ze nog contact?

Anoniem

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:25

Leuk voor het paard, achterlijk van de eigenaar.
Waarom het hek naar de straat opengooien als je ook gewoon het hek naar de wei open kunt doen?

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:28

_/-\o_
Ik hoop op 79-jarige leeftijd ook nog een stalletje uit te mesten en de hoeven uit te krabben van mijn paardje dat net terug is van haar wandelingetje :D
Echt heerlijk dit !

Suzan_bobar

Berichten: 4248
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:44

xyzutu2 schreef:
Leuk voor het paard, achterlijk van de eigenaar.
Waarom het hek naar de straat opengooien als je ook gewoon het hek naar de wei open kunt doen?


Ik heb geen wei gezien in het filmpje. Ik denk dat dit haar enige optie voor bewegen is. Of het verantwoord is, is een andere discussie. Keiharde hoeven en mooi de keuze qua eten. Grappig gezicht, maar ik hou mijn paarden toch liever zelf binnen de draden.

Equine Lymfe Drainage Therapeut
Myofacial Equine Therapeut
Paardensportmasseur
Hirudotherapie (bloedzuigers)
http://Www.suzanabbink.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:46

Wat ik me dan afvraag: de eigenaar besloot dus in 2005 om het paard los te laten op straat en dat is geweldig van die eigenaar en geweldig voor dat paard. Als ik hier nu in 2019 op Bokt schrijf dat ik dit een geweldig voorbeeld vind wat ik ook wil gaan volgen en dus morgen mijn eigen paard loslaat op straat dan staan alle fans van dit verhaal te juichen?
Of zijn de fans alleen maar positief omdat dit al 14 jaar toevallig steeds (net) goed afloopt? Stel dat het paard morgen wel voor een trein/auto/bus loopt inclusief alle menselijke rampspoed die daarbij hoort, dan vinden ze dat dus nog steeds geweldig?
Dat zou tenminste nog consequent zijn...

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:46

Inderdaad leuk gezicht en gezellig voor haar :j Echter, ik zou mijn paard misschien perfect vertrouwen, maar de mensen die ze zou tegenkomen vertrouw ik niet... := Meer angst voor de mens dan voor andere dieren!


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110617
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:47

Er zijn wel maneges die hun stokoude pony's los laten lopen over het erf.
Maar dit vind ik wel te ver gaan. Loslopende honden en katten kunnen al een gevaar zijn voor verkeer, laat staan een pony.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

ikkedus
Berichten: 3269
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:16

Ze eet onderweg ook van struiken. 1 verkeerde struik en beestje wordt doodziek.

[o]

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:23

Kennelijk weet ze dondersgoed wat ze wel en niet kan eten. :j Beest ziet er tevreden uit en lijkt goed te weten waar ze wel en niet kan lopen ook, baasje ook tevreden en ook goed hoeven doen na thuiskomst. Ook de witte herder op de achtergrond straalt heerlijke rust uit <3 zou blijft iedereen fijn in beweging en fit. *\o/*

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

rien10
Berichten: 14557
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:28

Cayenne schreef:
Er zijn wel maneges die hun stokoude pony's los laten lopen over het erf.
Maar dit vind ik wel te ver gaan. Loslopende honden en katten kunnen al een gevaar zijn voor verkeer, laat staan een pony.

Yep. Menig pensionado (die dus gewoon mag blijven en oud mag worden. En ja, dat kost geld) mag bij ons een paar uur per dag los op het erf (buiten met de kudde in het land lopen). Het gras tussen de tegels en het grasrandje om de dressuurbaan wordt vakkundig gemillimeterd.
Het grootste probleem? Nieuwe paarden die in de dressuurbaan lopen en niet snappen wat die pony op het randje doet :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:31

Ik vind dit leuk vinden vergelijkbaar met het enorm leuk en aandoenlijk vinden als blijkt dat een 79-jarige al veertien jaar lang elke dag dronken met de auto een rondje door het dorp rijdt. Gaat ook gewoon goed!

Loslopende pony's op het erf zie je genoeg en dat vind ik alleen maar leuk, super dat dat werkt, maar op de openbare weg zonder begeleider... :evaw:

rien10
Berichten: 14557
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:35

xyzutu2 schreef:
Ik vind dit leuk vinden vergelijkbaar met het enorm leuk en aandoenlijk vinden als blijkt dat een 79-jarige al veertien jaar lang elke dag dronken met de auto een rondje door het dorp rijdt. Gaat ook gewoon goed!

Loslopende pony's op het erf zie je genoeg en dat vind ik alleen maar leuk, super dat dat werkt, maar op de openbare weg zonder begeleider... :evaw:

Ik snap je wel hoor. En alleen, geen paard, pony of geit er bij.

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:15

Mijn Duits is echt heel erg slecht hoor...

Maar versta ik nu dat hij zegt dat een wandelingetje leuker is dan de hele dag alleen in de wei staan?

Zo ja, waarom valt daar niemand over :')

rien10
Berichten: 14557
Geregistreerd: 01-06-10

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:20

Jawel hoor, daar valt wel iemand over. Jij, ik. Misschien nog wel meer.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:21

Janine1990 schreef:
Mijn Duits is echt heel erg slecht hoor...

Maar versta ik nu dat hij zegt dat een wandelingetje leuker is dan de hele dag alleen in de wei staan?

Zo ja, waarom valt daar niemand over :')

Dier had een maatje maar dat is overleden en kan me voorstellen dat die man op zijn leeftijd er geen een weer bijkoopt .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:23

Janine1990 schreef:
Mijn Duits is echt heel erg slecht hoor...

Maar versta ik nu dat hij zegt dat een wandelingetje leuker is dan de hele dag alleen in de wei staan?

Zo ja, waarom valt daar niemand over :')


Maar het is toch ook leuker om niet de hele dag hetzelfde te zien? :+

Mijn paard zou het oik prachtig vinden, ik moet er niet aan denken :')

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:25

bigone schreef:
Dier had een maatje maar dat is overleden en kan me voorstellen dat die man op zijn leeftijd er geen een weer bijkoopt .


Maar ik heb het dus wel goed gehoord?

Anyhow, ik vind het niet echt des Bokts dat hier nog geen enkele reactie over was. Dat verwonderde me eigenlijk meer dan het verhaal an sich, voor zover ik dat had vertaan. Wat jij schrijft had ik niet meegekregen inderdaad. :P

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:45

Janine1990 schreef:
bigone schreef:
Dier had een maatje maar dat is overleden en kan me voorstellen dat die man op zijn leeftijd er geen een weer bijkoopt .


Maar ik heb het dus wel goed gehoord?

Anyhow, ik vind het niet echt des Bokts dat hier nog geen enkele reactie over was. Dat verwonderde me eigenlijk meer dan het verhaal an sich, voor zover ik dat had vertaan. Wat jij schrijft had ik niet meegekregen inderdaad. :P


Volgens mij bedoelde de man dat het leuker is een wandeli g te doen dan de hele dag op stal te staan.

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

ikkedus
Berichten: 3269
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VIDEO]Paard in Duitsland wandelt al 14 jaar los over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:58

Hij had het volgens mij wel over alleen op stal staan. Er is daar dus ook geen maatje.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ballard_L, Berdien, fransje23, HopeMyDay, lastig, MyWishMax, petje86, pol013 en 65 bezoekers