[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 00:06

Lieten jullie, als ik het mag vragen, jullie draver ook rontgen keuren? Mijn instructrice geeft aam dit wel graag te willen omdat hij gekoerst heeft. Maar je lees ook veel dat je bij goedkopere paarden dan niet moet doen. Klinisch doe ik sowieso.


Sherivey
Berichten: 8593
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 01:17

HorseTimeXL schreef:
Lieten jullie, als ik het mag vragen, jullie draver ook rontgen keuren? Mijn instructrice geeft aam dit wel graag te willen omdat hij gekoerst heeft. Maar je lees ook veel dat je bij goedkopere paarden dan niet moet doen. Klinisch doe ik sowieso.

Ik heb nog nooit een paard laten keuren, Titane is mn 3e paard. :o

Zowel geen klinische als rontgen keuring

:wave:

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 06:32

Ne Woody is ook niet gekeurd.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 06:41

HorseTimeXL schreef:
Lieten jullie, als ik het mag vragen, jullie draver ook rontgen keuren? Mijn instructrice geeft aam dit wel graag te willen omdat hij gekoerst heeft. Maar je lees ook veel dat je bij goedkopere paarden dan niet moet doen. Klinisch doe ik sowieso.


Nee, niet gedaan. 'Omdat hij gekoerst heeft' vind ik ook geen reden om het wel te moeten doen. Het wil niet zeggen dat ze dan direct stuk zijn ofzo. Dan zou je ook elk recreatiepaard dat gereden is kunnen gaan röntgenen.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 07:47

Ik zou gewoon even checken of hij tussen de koersen een lange periode niet gekoerst heeft.
En gewoon eerlijk vragen of hij blessures gehad heeft.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:08

Ik vind de reden van je instructrice slecht te volgen. Juist paarden die veel gekoerst hebben, hebben daarmee bewezen hard op de benen te zijn :-).

Hier heb ik enkel een klinische keuring gedaan. Dat vond ik voldoende. Veel plezier en succes bij de tweede bezichtiging!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:58

Oké dan neem ik het mee in mijn achterhoofd. Ja hij is 5 jaar dus niet super lang gekoerst naar hij was gewoon niet snel genoeg haha.

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:27

Ik heb Mattie ook niet laten keuren.

Vanmorgen een stukje gaan rijden, wat een lekker weer! Het ging super, tot Mattie schrik van een heel luide scooter. Die haalde keurig rustig in, maar helaas net op een stukje waar hij de vorige keer ook al van een reiger was geschrokken. Nou ja, toen ging het gas er even op. := Gelukkig is hij dan nog wel goed te sturen, maar pas een meter of vijftig en een galopje later was hij weer terug te nemen in stap. Het was heel rustig op straat, daar was ik dan wel weer blij mee.
Voorlopig gaan we dit rondje dus even lopen en fietsen, en rijdend doen we wel andere routes.


Afbeelding

Dit was nog ruim voor de scooterschrik. Blij ei. :)

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:58

Misschien ben ik dan wel voorzichtig. (Heb zelf nog geen paard aangeschaft verder)

Maar ik zou ze sowieso klinisch doen. En ik denk dat ik ook wel röntgenfoto's zou maken. Maar dat ligt aan mijn gebruiksdoel.
Zou het graag hebben dat ze even meekunnen voor het springen enzo :)

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:47

Sterre98 schreef:
Misschien ben ik dan wel voorzichtig. (Heb zelf nog geen paard aangeschaft verder)

Maar ik zou ze sowieso klinisch doen. En ik denk dat ik ook wel röntgenfoto's zou maken. Maar dat ligt aan mijn gebruiksdoel.
Zou het graag hebben dat ze even meekunnen voor het springen enzo :)


Ik heb ook niet gekeurd maar ik heb ze van vriendin gekocht en maand op proef gehad.. in 6j tijd nog nooit mank gestaan..

Esmeralda, forever in my heart ♥
Eluna, the best thing that ever happened to me ♥

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:48

Ik heb wel laten keuren, geen foto's, maar ze keuren niet snel af hoor. Ze zijn gewoon al heel snel geschikt voor t doel van aankoop zei de keuringsarts.. en op foto's zie je ook niet alles. Dan moet je ook van hals en rug foto's laten maken.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 00:51

Hier ook enkel klinisch laten doen. Later is er ivm blessure wel röntgen van sprong gedaan en echo van beide spronggewrichten. Niks schokkends op te zien. Hij was 4 toen ik heb kocht, en had ook Niet lang gekoerst.

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:31

Hee iedereen!

Hoe gaat het met jullie en jullie knappe dravers? :P
Met Tourterelle gaat het goed, ik ben bezig met haar dunner te krijgen, maar jeetje dat is nog best lastig voor een pony die al zo lang (te) dik is.. Ik merk dat ze steeds meer plezier krijgt in het longeren en de galop aan de longeerlijn gaat ook goed, alleen gaat ze wel onwijs hard haha.
Wel valt mij vanaf het begin eigenlijk iets op, Tout die doet af en toe haar mond open en dicht en kantelt haar hoofd dan, heeft iemand een paard die dit ook doet? De tandarts is al geweest, dus het kan niet aan haar gebit liggen. Het bit loopt ze ook de hele tijd mee te kauwen en ze heeft geen idee wat ze met haar tong moet, dus ik ga over op bitloos. Met mijn andere paard sta ik nu tijdelijk op een andere stal, dus ze zal haar vriendinnetje wel missen :( .

Afbeelding
Afbeelding

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:50

Yonker heeft even pauze gehad omdat baasje wilde carnavallen haha! Morgen gaan we weer aan de slag!

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:32

Nog altijd herstellende van breuk in men enkel, maar ik amuseer me wel met mijn paardje! Al begin ik onze ritjes echt wel te missen!

Afbeelding

Afbeelding

Maar vandaag een kort wandelingetje aan de hand gaan maken! Denk 4e keer sinds 2 maand buiten nu! Super braaf!
Afbeelding

Esmeralda, forever in my heart ♥
Eluna, the best thing that ever happened to me ♥


marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:22

Ziet er heel gezellig uit allemaal! :)

Ik ga straks weer naar Mattie, als het droog blijft even een stukje lopen met hem. Vrijdag komt de osteopaat, dus daar ben ik ook weer benieuwd naar. Zelf vind ik hem in zijn rug super vooruit gegaan, maar we zullen zien.

Afgelopen week is de hoefsmid langs geweest, die was tevreden over het voetenwerk. En meneer is al flink aan het verharen. Gisteravond kwamen we terug van een wandeling, en liet ik hem los om naar zijn stal te lopen. Mattie draait zich vervolgens in de gang om, gaat op de gebruikelijke poetsplaats staan, en kijkt me verwachtingsvol aan. Toen ik de borstels pakte scchoten zijn oren nog verder naar voren. Hij heeft staan genieten hoor! _O-

Afbeelding

Afbeelding
(Nu is het nog een keer zoveel haar wat eraf komt. :') )

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:28

Heerlijk al die foto's.

Wat fijn ook dat het bij iedereen goed gaat.
Te dik paard wat een luxe. Hier altijd heel goed mijn best doen hem op gewicht te houden. Wat krijgen die van jullie te eten?

Woody
Verdeeld over de dag veel Ruwvoer ( voordroog)
Ochtend en avond beide 1 Kilo Sportbrok
1x per dag 2 ( Droge scheppen) Subli Senioren Priores ( uiteraard wel geweekt gegeven)

Verder 1x Per dag 30 Ml Neutradex, 1 Schepje Equitop Myoplast, 2 Pompjes Omega 369
En elke zaterdag 3 schepjes Elektrolyten.

Hier is zaterdag de zadelmaker geweest van Sella Zadels en over ong 8 weken is Woody zijn nieuwe zadel af :)

Vorige week ook de masseur geweest voor een behandeling en afgelopen maandag de hoefsmid. Hij staat nu achter ook weer op ijzers want het slijtte toch wel erg hard achter. ( voor stond hij al op ijzers)

hier zijn we nog steeds volop aan het kilometer vreten. Hij doet het zo goed!! Heerlijk paard om te rijden.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:59

Hier komt de osteopaat ook vandaag!

En @Kelly1992 die van mij krijgt smorgens en savonds voordroog, 1 schepje id winter pre active van equifyt en daarbij emmertje wortels (is ze al 6 jaar gewoon zo) en nog nooit mager gestaan haha x) maar krijgt echt wel veel ruwvoer! Dat doet veel! En geen deken ook..

Esmeralda, forever in my heart ♥
Eluna, the best thing that ever happened to me ♥

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:46

Woody krijgt ook veel ruwvoer, in de zomer ook op het land, maar ik denk dat hij gewoon ivm het vele 'werken' wat hij doet niet dik te krijgen is.

Hootje

Berichten: 273
Geregistreerd: 05-05-18

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:04

Die van mij krijgt twee keer per dag een slowfeeder vol voordroog hooi en twee keer een kwartje biks :') En komt van 9 tot 4 buiten en daar heeft ze nog een beetje gras, maar dat is ook niet meer echt voedingsrijk..

Moet echt een goed dieet voor haar gaan vinden want ze is tonnetje rond :=

ღ Holinda, Solinda & Tourterelle
L1+7

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:24

Hootje schreef:
Die van mij krijgt twee keer per dag een slowfeeder vol voordroog hooi en twee keer een kwartje biks :') En komt van 9 tot 4 buiten en daar heeft ze nog een beetje gras, maar dat is ook niet meer echt voedingsrijk..

Moet echt een goed dieet voor haar gaan vinden want ze is tonnetje rond :=


Kennen we volledig hahaha! Alhoewel ze staat nu 2 maand stil en staat nu beter dan dat ik ze in het werk zet..
Afbeelding

Esmeralda, forever in my heart ♥
Eluna, the best thing that ever happened to me ♥

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:52

Haha wat grappig dat verschil. Hier eentje die ik me nog niet rond kan voorstellen, en er gaat flink wat eten doorheen om hem op gewicht te houden.

Dex krijgt het volgende (z'n hooi weeg ik trouwens elke dag af zodat ik zeker weet dat de porties genoeg zijn):
Ochtend: 3 KG hooi + Vitalbix Daily complete + Luzerne
Middag: 3 KG hooi + halve schep bietenpulp, handje zemelen, omega gold olie
Avond: 7/8 KG hooi (in slowfeeder voor de hele nacht) + handje merriebrok + luzerne
23.00: halve schep bietenpulp, handje zemelen, omega gold olie

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:59

Hier twee paardjes die prima op gewicht te houden zijn. Ze zijn wat kleiner (kleine D en kleine E) en eten samen zo'n 20 kilo voordroog in een slowfeeder weg in 24 uur. Daarnaast allebei nog een voerschep (geweekt afgewogen) bietenpulp, een hand luzerne, wat vitaminebrok en nature's best muesli. In de winter voer ik er nog wortelen bij, in de zomer staan ze een paar uur op het gras en eten ze minder voordroog.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:23

Hier ook geen moeite met op gewicht houden. Krijgt nu 1x per dag 2 handjes naturmuesli van agrobs, vitalbix, maagsupport en omega gold olie. Daarnaast onbeperkt voordroog. Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8593
Geregistreerd: 06-11-15

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:42

Titane is eerder wat buikig dan te dun. :')

Maar hij krijgt dan ook onbeperkt hooi.
Daarnaast krijgt hij na het werk een halve schep Marstall havervrij muesli en 2x per week een halve schep slobber. :)

:wave:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers