[FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:46

Ik volg jullie al een tijdje en er komen echt gave foto's voorbij. In december heb ik eindelijk een goede camera aangeschaft en het lijkt me erg leuk om mee te doen in dit topic. Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen met feedback en ik zal proberen om jullie ook van feedback te voorzien maar heb nog niet zoveel ervaring. Ik ga even kijken wat de makkelijkste manier is om de foto's te delen en zal zometeen week 9 insturen.

AfbeeldingWeek 9 by Rinske Kluiwstra, on Flickr


Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:06


Danuah

Berichten: 451
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:14


Athelas

Berichten: 1962
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:44

Week 9


Afbeelding

[o]



Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:05

Feedback week 8

Bentefoto: Mooi beeld! Trekt heel erg de aandacht, zeker met die opvallende grote ogen van het hondje. De kleuren zijn realistich en de compositie klopt ook

Suuszels: Heel aparte foto. Is het echt? De kwaliteit lijkt erg achteruit gegaan, heb je met bokt geupload? Ik vind het een bijzondere foto maar ik mis nog het wow effect en ik weet niet precies waardoor… Misschien omdat de maan zo in het midden staat? Ik vind het erg jammer dat ik de wow feeling niet heb, want jij zelf hebt die volgens mij wel! En dat mag ook, wees trots op je beeld!

Murosch: Ach wat lief! Bij jou valt mij altijd het witte vignet op… niet veel fotografen gebruiken die, jij wel! Zelf ben ik daar geen fan van, maar als jij het mooi vind dan zeker doen! De scherpte ligt wel mooi op het kuiken!

MariaMaaike: Mooie plaat! Valt lekker op met die felle ogen die recht de lens in kijken. Ik denk dat je de bewerking nog best wat extremer kan doen bij zo’n foto. Misschien dat je wat verder kan experimenteren in photoshop?

CubaLibre: Je hebt redelijk gelet op de regel van derden. Jij doet het wel net iets anders dan de rest. Meestal zie je namelijk meer van het hoofd ipv dat stukje nek erbij. Je blijft er iets langer door kijken naar de foto. Je logo vind ik persoonlijk wel een beetje vreemd en storend..

Niobe: Prachtige plaat! Door het tegenlicht is de huid wel wat grauw geworden, wat wel jammer is. Maar verder erg mooi!

R_emkee: Gaaf! Mooi scherp die olifant en alle details mooi duidelijk. Heb je de foto zo geschoten of heb je hem uitgesneden? Ik weet namelijk niet of ik zelf ook voor deze uitsnede gegaan zou zijn, maar ik weet ook niet hoe ik het dan wel gedaan zou hebben.

Athelas: De Bokeh in de achtergrond vind ik erg mooi, maar de bloemetjes lijken net niet scherp, of komt dat door de bokt upload? Ik mis nog iets aan je beeld, maar kan er niet precies mijn vinger op leggen

Calice: Ah lief! Mooi gedaan deze blackphoto. De blijheid straalt er vanaf!

MarijeR: Wauw, wat moet ik over deze beelden nog zeggen… Ik vind het heel mooi hoe je dat hutje op je eerste foto zo scherp hebt. Het voegt echt iets toe aan de foto. Je 2e foto is ook fenomenaal! Hoe fotografeer je dat noorderlicht met die sterren nu precies, welke instellingen gebruik je daarvoor?

Bnet: Lieve foto! Mooi het kader zo rond de kat heen en ook fijn scherp op zn koppie!

Sharani: wauw wat een scherpte! Ik zou hem wel iets anders uitgesneden hebben, recht een stukje eraf en links een stukje erbij. Als je hem zo geschoten hebt dan kun je dat stukje links er makkelijk bij maken in photoshop. Misschien ook nog wat extra contrast ed toevoegen

LoveUggs: Volgens mij niet dezelfde kat als vorige week als ik goed kijk, toch? Ik vind het wel fijn dat het dit keer zonder halsbandje is. Erg mooi symmetrisch beeld! Wel ga je nu toch iets te ver met de vignet vind ik persoonlijk… maar misschien is dat wel jouw stijl en ontwikkel je je daar vanzelf verder mee! Zou natuurlijk kunnen en wie ben ik dan om je tegen te houden ;)

Leonie_M: Mooi beeld zeg! Prachtig hoe het oog ook zo mooi duidelijk en goed belicht is! Misschien nog een minimaal beetje wit vignet toevoegen en iets meer ruimte boven de oren en dan is hij voor mij perfect

Deniseee96: Mooi! Wel had ik nog wat meer ruimte prettiger gevonden aan de rechterkant. Ook is hij maar op een heel klein punt scherp. Iets meer scherpte zou ook al mooier zijn!

8nnemiek: Wauw wat een mooie foto! Heerlijk en de sfeer spat er vanaf. Zo mooi scherp! Misschien links nog wat meer ruimte.. Maar dat is alles! Topplaat!

Quintenvo: Prachtig weer! Zo mooi het licht op het paard. Lijkt wel tijdens het gouden uur! ( of was dat het ook? ) Superplaat! Dit mag je zeker wel vaker gaan doen.

Bellatrix: Schattige foto! Ik vind alleen alle harde schaduwen nogal storend. Misschien had je hem beter met tegenlicht kunnen fotograferen? Verder vind ik hem erg leuk!

xMayo: Leuk! Weer mooie zachte achtergrond en voorgrond. Hoe je dat eigenlijk? Ik zie dat de laatste tijd steeds vaker namelijk!

JewEmm: Mooie foto! Maar je verteld dat dit een foto is die je tijdens de klimaatbetoging gemaakt hebt, maar ik zie daar eigenlijk weinig van terug in de foto, het zou juist gaaf zijn, als ik uit de foto zou kunnen halen dat het een klimaatbetoging was!

Fris: Lief beeld! Mooi scherp en mooie vage achtergrond! Erg goed gedaan. De kleuren zijn ook zo mooi echt.

Fem: Wat een leuke foto! De kat is mooi scherp. Zoals ik naar de foto kijk nu met Word er half voor vind ik hem eigenlijk mooier uitgesneden, dat is met de rechterzijkant er een beetje af en dus zonder het groen en het raam. Het vestigt de aandacht nog meer op de kat.

Magda_90: Daar is weer een neusje! Veel valt er niet over te zeggen behalve dat ik het een erg leuk project vind en wilde dat ik het bedacht had! Geniet van je project! ;)

Biebz: Mooie foto met leuke kleuren! Het is inderdaad een mooi moment. Het straalt rust uit.

DrawnHorse: Mooie actieplaat! Superscherp en gaaf zo’n silhouet! Heb er verder niks op aan te merken

Dandy200: Fijne lentje foto! Mooi gebruik van de kleuren en compositie. Ik vind je logo ook leuk!

Hamsterfan: Mooi zo met die uitgeblazen rook! Tegenlicht foto’s vind ik zelf toch wel lastig, want er zitten altijd hele overbelichte delen in. Dat word mooi gevonden door veel mensen, maar ik vind het vaak een beetje vreemd. Maar verder mooie plaat!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:25

Gerdje, heb en jij helemaal goed gezien! Het zijn 2 broertjes haha. Jessie heeft standaard een halsbandje om. Sammie flipt met een halsbandje om. Halsband heeft overigens een reden; automatische voerbak. Dit is een foto waarbij ik geen vignet gebruikt heb :+ dit is de lamp op de achtergrond gericht die je ziet :)

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:41

LoveUggs schreef:
Gerdje, heb en jij helemaal goed gezien! Het zijn 2 broertjes haha. Jessie heeft standaard een halsbandje om. Sammie flipt met een halsbandje om. Halsband heeft overigens een reden; automatische voerbak. Dit is een foto waarbij ik geen vignet gebruikt heb :+ dit is de lamp op de achtergrond gericht die je ziet :)


Ja, ik wist dat je geen vignet gebruikt hebt, maar het lijkt er wel op dus vandaar dat ik het even zo noemde :Y) Zelf ben ik er niet weg van, maar het is een leuke manier van studiofotografie en ook wel een onderdeel van jouw stijl volgens mij, dus ga er zeker mee door!

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:42

Danuah schreef:
MariaMaaike schreef:



Deze is prachtig!

Dankjewel :D

Gerdjee schreef:
Feedback week 8
MariaMaaike: Mooie plaat! Valt lekker op met die felle ogen die recht de lens in kijken. Ik denk dat je de bewerking nog best wat extremer kan doen bij zo’n foto. Misschien dat je wat verder kan experimenteren in photoshop?

Bedankt voor je feedback! Nabewerking had inderdaad nog wel wat beter gekund, maar er zat al veel tijd in omdat de oren misten en ik het tuigje heb weggeshopt. Dus ik had niet zo veel put meer nog meer te bewerken :+

Deniseee96
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:32

Gerdjee schreef:
Feedback week 8

Deniseee96: Mooi! Wel had ik nog wat meer ruimte prettiger gevonden aan de rechterkant. Ook is hij maar op een heel klein punt scherp. Iets meer scherpte zou ook al mooier zijn!


Thanks voor de feedback! Iets meer scherpte had inderdaad beter geweest, maar dat zat er niet in met mn lensje van de action :+

Mijn week 9, ik ben er niet helemaal tevreden mee, maar helaas geen tijd dit weekend om een andere foto te maken
Afbeelding

Ik verzamel hier

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:40

Gerdjee schreef:
Feedback week 8
MarijeR: Wauw, wat moet ik over deze beelden nog zeggen… Ik vind het heel mooi hoe je dat hutje op je eerste foto zo scherp hebt. Het voegt echt iets toe aan de foto. Je 2e foto is ook fenomenaal! Hoe fotografeer je dat noorderlicht met die sterren nu precies, welke instellingen gebruik je daarvoor?

Dank je voor de complimenten!
Het hutje was het onderwerp van een serie die ik daar gemaakt heb. Met verschillende weersomstandigheden en verschillende tijdstippen.
Voor het noorderlicht waren de instellingen iso 400, f2.8 en 10 seconden.
Doordat de maan scheen, werd de voorgrond natuurlijk belicht en dat scheelt een hoop in iso waarde.
Hier was het licht nog aardig op 1 plek, later ging het meer dansen en dan wil je de sluitertijd wat korter hebben dus moet de iso weer wat omhoog.
Maar op de echt mooie momenten heb ik staan kijken ipv fotograferen :o

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 08:17

Gerdjee: bedankt voor je feedback. Ik ga je tips nog eens toepassen op de foto. Had hem nu even snel bewerkt tijdens de vakantie maar was er ook niet helemaal tevreden over, dus leerzaam om het nog eens opnieuw te doen.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:01

Gerdjee: Bedankt voor het compliment! Het was middag, dus geen gouden uur, maar met photoshop kan je ook een heleboel haha :D
Week 9, een hele knappe pup van 11 weken oud <3 :

Afbeelding

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:26

Bedankt Gerdjee! Veel is er niet over te zeggen nee haha. Maar hoe meer ik verzamel hoe mooier het begint te worden. _O_

Spoiler:
Afbeelding

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:04

Mijn week 9.

Afbeelding

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:10

Mijn week 9, wel even met de bokt BN upload
Afbeelding

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Fris

Berichten: 822
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:58

Bedankt voor de leuke feedback! :D

Week 9

Afbeelding

Treat People With Kindness

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:05

Bedankt voor de feedback, leuk om te horen!

Mijn week 9
Afbeelding

Misschien niet zoals paarden normaal gesproken gefotografeerd worden (oren naar voren), maar wél precies zoals mijn merrie is.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:58

Week 9.

Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:13

Ik moet nogsteeds een foto maken maar ben compleet inspiratieloos... :(

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:15

Same here... Ik heb nog wel een foto van vorig weekend, maar nieuwe foto is leuker. Ik geloof dat ik zometeen de narcissen op de foto ga zetten. Of mijn kat...

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:15

Ik heb deze foto ook pas net gemaakt, had ook geen inspiratie maar wilde altijd al eens een mooie/goeie foto van mijn boots maken. :')

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:16

Mijn week 9:
Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:21

Week 9:
Afbeelding

Instagram @shetlanderpoow

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:19

JewEmm schreef:
Same here... Ik heb nog wel een foto van vorig weekend, maar nieuwe foto is leuker. Ik geloof dat ik zometeen de narcissen op de foto ga zetten. Of mijn kat...


Mijn katten hebben de studio voorlopig wel weer even gezien :+ dan moet ik de hele studio opbouwen en na 5 minuten denken ze; genoeg geweest, ik wil wel spelen maar niet op dat podium :+ en t is nou niet echt weer om lekker naar buiten te gaan.. Probeer nog wat te verzinnen en anders word het een oude foto :+

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers