Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:52

o wat gaaf en wat een heerlijk weer is het om met de pony's te spelen zeg!

fight for what you want and you will never lose


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:00

Dat is leuk om te doen! Ik heb nog een foto, kun je zien dat wedstrijd rijden een serieuze zaak is :P

Afbeelding

Ze heeft ook lol gehad hoor. Maar haar eigen woorden, als ik geconcentreerd kijk gaat het beter. Wat ik echt heel goed van haar vond was dat ze geen prijs had maar toch heel tevreden was met hoe het gegaan was. Daarin is ze echt zo gegroeid de laatste tijd.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:54

maar even tussendoor hoe leer je je kind omgaan met de wedstrijd dingen. Dat klinkt misschien stom maar gewoon als dingen anders gaan dan verwacht berijd je ze er op voor of laat je het gewoon gebeuren?
Want ook met de zin "als ik geconcentreerd kijk gaat het beter" geeft je dochter al best aan dat ze zelf verwachtingen heeft... en tja er kan dan nog van alles anders gaan dan gepland ook al deed ze haar stinkende best.
Dit vraag ik eigenlijk omdat we een vervelende ervaring hadden, en ze echt gewoon angst heeft gekregen.Zoveel dat het haar idee bij wedstrijd al verpest en ze gewoon niet goed meer durft.
hoe kan je zoiets positief ombuigen? We zijn al een keer gaan kijken, ook nog een keer toen haar vriendinnetje meedeed.En geloof het of niet ze was de beste supporter ooit, vanaf haar eigen pony zijn rug leefde ze geweldig mee zo aan de kant en wilde ze volgend jaar weer gaan kijken. (tja dan is het niet eng, maar hoe haal je die drempel weg).Zelf zegt ze het zo: "maar mama dat is zo spannend, dat is niet leuk!"
En ik kan haar wel begrijpen, maar dit kan ze gewoon ontlopen niets moet. Maar zoiets krijg je ook op school of waar dan ook en dan moet je er toch door heen...

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:21

Hoi allemaal, ik kom even binnenvallen met de vraag of jullie mij kunnen adviseren over beugelriemen. Ik zoek hele korte voor aan een ponyzadel, zodat de echte kleintjes ook met steun van beugeltje kunnen rijden. Heeft iemand jullie een tip? :)

Once you go vlek, you never go back!
[o]

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:08

Gwahir schreef:
Hoi allemaal, ik kom even binnenvallen met de vraag of jullie mij kunnen adviseren over beugelriemen. Ik zoek hele korte voor aan een ponyzadel, zodat de echte kleintjes ook met steun van beugeltje kunnen rijden. Heeft iemand jullie een tip? :)

Ik heb toen bij de ruitersportzaak korte riemen gekocht, mijn dochter van nu 8 is daar net uitgegroeid.


Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:21

Heb hele korte van Wintec,die past mijn dochter van 7 nog nét. Die van 5 nog prima

Mijn dochter heeft altijd lol op wedstrijden,maar wil wel graag eens winnen. Onze Welsh is eigenlijk nog wat te snel voor haar,de andere kleinere kinderen rijden echt super rustige pony's. Ach,is gewoon zo.

Calice

Berichten: 9782
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:28

Gwahir schreef:
Hoi allemaal, ik kom even binnenvallen met de vraag of jullie mij kunnen adviseren over beugelriemen. Ik zoek hele korte voor aan een ponyzadel, zodat de echte kleintjes ook met steun van beugeltje kunnen rijden. Heeft iemand jullie een tip? :)


Decathlon heeft nylon kinder beugelriempjes voor 4.95. Die kunnen echt heel erg kort, bij mijn 3 (bijna 4) jarige hoeven ze niet op het kortste gaatje. En mijn bijna 7 jarige van 1.30 kan ze ook nog gebruiken.

Instagram @shetlanderpoow

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:32

kwita schreef:
maar even tussendoor hoe leer je je kind omgaan met de wedstrijd dingen. Dat klinkt misschien stom maar gewoon als dingen anders gaan dan verwacht berijd je ze er op voor of laat je het gewoon gebeuren?
Want ook met de zin "als ik geconcentreerd kijk gaat het beter" geeft je dochter al best aan dat ze zelf verwachtingen heeft... en tja er kan dan nog van alles anders gaan dan gepland ook al deed ze haar stinkende best.
Dit vraag ik eigenlijk omdat we een vervelende ervaring hadden, en ze echt gewoon angst heeft gekregen.Zoveel dat het haar idee bij wedstrijd al verpest en ze gewoon niet goed meer durft.
hoe kan je zoiets positief ombuigen? We zijn al een keer gaan kijken, ook nog een keer toen haar vriendinnetje meedeed.En geloof het of niet ze was de beste supporter ooit, vanaf haar eigen pony zijn rug leefde ze geweldig mee zo aan de kant en wilde ze volgend jaar weer gaan kijken. (tja dan is het niet eng, maar hoe haal je die drempel weg).Zelf zegt ze het zo: "maar mama dat is zo spannend, dat is niet leuk!"
En ik kan haar wel begrijpen, maar dit kan ze gewoon ontlopen niets moet. Maar zoiets krijg je ook op school of waar dan ook en dan moet je er toch door heen...


Onze zoon had eerst veel moeite met verliezen, met alles.
Pas toen het beter ging met de spelletjes thuis, wou ik pas verder denken.
Maar die van ons is een streber, dus dat is al anders dan een kind dat onzeker is of faalangstig.

Wel kan de vergelijking helpen met dingen die ze eerst spannend vond en nu niet meer (-glijbaan in het zwembad etc)
Ook kan het helpen om kinderen te zien rijden die het niet zo goed kunnen en daaruit "zie je wel, die heeft ook gewoon plezier. Het gaat niet om hoe goed je het kunt, dat gaat vanzelf beter".
"Pony's vinden het ook vaak spannend, maar als ze het vaker doen, dan wordt het normaal."

Met uitstellen wordt het vaak alleen nog maar spannender. Juist door ervaringen leren ze beter om te gaan met die spanning.
Die van ons vind alleen de prijsuitreiking spannend :')

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:37


Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:20

sneeuwpop schreef:
kwita schreef:
maar even tussendoor hoe leer je je kind omgaan met de wedstrijd dingen. Dat klinkt misschien stom maar gewoon als dingen anders gaan dan verwacht berijd je ze er op voor of laat je het gewoon gebeuren?
Want ook met de zin "als ik geconcentreerd kijk gaat het beter" geeft je dochter al best aan dat ze zelf verwachtingen heeft... en tja er kan dan nog van alles anders gaan dan gepland ook al deed ze haar stinkende best.
Dit vraag ik eigenlijk omdat we een vervelende ervaring hadden, en ze echt gewoon angst heeft gekregen.Zoveel dat het haar idee bij wedstrijd al verpest en ze gewoon niet goed meer durft.
hoe kan je zoiets positief ombuigen? We zijn al een keer gaan kijken, ook nog een keer toen haar vriendinnetje meedeed.En geloof het of niet ze was de beste supporter ooit, vanaf haar eigen pony zijn rug leefde ze geweldig mee zo aan de kant en wilde ze volgend jaar weer gaan kijken. (tja dan is het niet eng, maar hoe haal je die drempel weg).Zelf zegt ze het zo: "maar mama dat is zo spannend, dat is niet leuk!"
En ik kan haar wel begrijpen, maar dit kan ze gewoon ontlopen niets moet. Maar zoiets krijg je ook op school of waar dan ook en dan moet je er toch door heen...


Onze zoon had eerst veel moeite met verliezen, met alles.
Pas toen het beter ging met de spelletjes thuis, wou ik pas verder denken.
Maar die van ons is een streber, dus dat is al anders dan een kind dat onzeker is of faalangstig.

Wel kan de vergelijking helpen met dingen die ze eerst spannend vond en nu niet meer (-glijbaan in het zwembad etc)
Ook kan het helpen om kinderen te zien rijden die het niet zo goed kunnen en daaruit "zie je wel, die heeft ook gewoon plezier. Het gaat niet om hoe goed je het kunt, dat gaat vanzelf beter".
"Pony's vinden het ook vaak spannend, maar als ze het vaker doen, dan wordt het normaal."

Met uitstellen wordt het vaak alleen nog maar spannender. Juist door ervaringen leren ze beter om te gaan met die spanning.
Die van ons vind alleen de prijsuitreiking spannend :')


Zo doen wij het ook ongeveer. Ik vertel haar gewoon eerlijk dat wij ook dingen spannend vinden, zoals op wedstrijd gaan. En ze ziet bij ons ook dat het niet altijd goed gaat. Maar dat we wel blijven proberen en ons best doen. Het was voor haar gister een eye opener dat wij ook spanning hebben. Dat gaf haar weer rust. Ze was nog wel een beetje zenuwachtig maar niet zo erg. Beetje spanning is ook nodig om te kunnen presteren. En ze is dit najaar op scouting gegaan. Dat helpt haar erg om in te zien dat lol en samen dingen bereiken het belangrijkste is. Dan is het al geslaagd. Win je dan ook nog is dat top. Maar win je niet kun je evengoed een goed gevoel er aan overhouden.

Beste wat je kan doen is zorgen dat je goed voorbereid op pad gaat. Daar heb je als enige controle over. Wat er op de dag zelf gebeurt kun je toch niet voorspellen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:38

Idd. Dat ik en papa dingen spannend vinden en lachen om fouten die je maakt en heb gemaakt, helpt ook.

Waarom de lat hoog leggen voor jezelf als je dat voor een ander niet doet, want als papa of mama een fout maken of laatste worden , dan mag dat wel..
Als je spannende dingen uit de weg gaat, mis je ook een hoop leuke dingen in het leven.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:39

zeker sneeuwpop, dat wil ik ze ook meegeven maar hoe breng ik dat over...we gaan het gewoon weer eens proberen als haar vriendinnetje ook weer moet rijden...hopelijk is de nieuwe shet dan niette fel!.
Hadden we hem gekocht bleek het een heus minipaard op papier en ook nog leuke papieren nadat een kenner ze gelezen had. hebben we toch nog iets chique pony op het erf tussen de trekpaarden :D

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:44

Leuke van Bixie is dat de jury echt heel aardig is en opbouwende feedback geeft. Ik vind het een hele fijne manier om kennis te maken met wedstrijden rijden. Het gaat vooral om het plezier samen met je pony. En bij AA dressuur mag je gewoon meelopen. Hoeft ze het niet alleen te doen.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:05

kwita schreef:
zeker sneeuwpop, dat wil ik ze ook meegeven maar hoe breng ik dat over...we gaan het gewoon weer eens proberen als haar vriendinnetje ook weer moet rijden...hopelijk is de nieuwe shet dan niette fel!.
Hadden we hem gekocht bleek het een heus minipaard op papier en ook nog leuke papieren nadat een kenner ze gelezen had. hebben we toch nog iets chique pony op het erf tussen de trekpaarden :D



whaha, bij ons is ook de kleinste de chiqueste. Ik zeg dan altijd: ja, deze in t groot kan ik niet betalen :D . :')

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:28

Haha!

Ik zou wel wachten tot ze zelf echt wil. Zorgen dat ze zelf wil :')

Gwahir

Berichten: 755
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:50

Heel erg bedankt voor de beugelriemen tips allemaal! Ik ga ze bekijken! +:)+

Once you go vlek, you never go back!
[o]

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:32

Mijn zoontje van ( in juli) 3 jaar begint nu steeds meer aan te geven hij een kleine pony wilt welke meer past bij zijn formaat. Mijn paard wil hij wel borstelen en opzitten maar (zegt hij) is nog wat te groot.
in peutertaal : Aiden is klein, aiden moet een kleine pony :+

fight for what you want and you will never lose

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:22

Leuk!
Maar zou zelf nog wel ff wachten met een eigen pony erbij kopen :=

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:26

Wij hebben wel al vroeg een eigen pony gekocht.. Puur omdat we thuis de ruimte hebben en dus geen stalling betalen. Anders hadden we dit niet gedaan. En de pony is een betere grasmaaier dan de geitjes die we hebben! Hoewel ze weinig op het hoge gras komt. Soms een uurtje per dag, we willen haar gezond houden.

Wij zijn sinds 3 dagen bezig aan het onderhoud in onze weide. De vorige bewoner had de hobby om ruim 25 coniferen te planten en te houden.. Heeft ons nu al 5 jaar gekost dit langzaam aan weg te halen. Sommige bomen waren 2 meter breed en ruim 5 meter hoog. Veel was al afgezaagd, nu de stronken verwijderen, wamt die zorgen voor verzakkingen en een onregelmatige weide.
Dus de minigraver gehuurd. Zijn nu bezig aan de paddock/rijbak/longeerbak af te graven. Dan kan Logan straks met Claire echt thuis rijden. En voor. Die grote van mij zal het voor longeerwerk en grondwerk met groot genoeg zijn. Prioriteit is onze dochter met pony. Die kan erin crossen straks!
Plus er komt eindelijk een nieuw stuk weide vrij voor de pony en geiten. Hun huidige weide is wel aan een zomer rust toe!
Afbeelding
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 07:30

Wat een klus! Wie heeft er nou als hobby coniferen :+ vreselijke dingen om weg te halen ook.

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:07

niet alleen om weg te halen, vreselijke dingen uberhaupt :')

Ik wil me hier ook graag melden. Wij gaan dit voorjaar op zoek naar een pony voor onze zoontjes van 5, 3 en 1

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:18

Wat grappig om te lezen wij hadden al een shet, voor onze kinderen :+ . Maar helaas die had ouderdoms kwalen en toen hadden onze beide kindjes een trauma, na vele huil dagen en slapeloze nachten... hebben we nu weer een geschikt dier gevonden, maar wat zit er veel kaf tussen het koren en dan de prijzen sjeemuug :x .
Het fijne is dat na tijd van bezinning ook echt de kinderen weer zien opleven in paarden hobby, de grote pony's zijn gewoon te groot voor kinderen. (Dus ik kan Aiden heel goed begrijpen).
Hier hebben we ook een klein bakje, en het is voor de kinderen ook leuk en veilig om een pony speelplaats te hebben.
en je weet dat als er iets is waar ze zitten, en het is bijzonder om ze te zien groeien samen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:13

wat een klus voor je weitje! hopelijk is deze met voorjaar af :D

fight for what you want and you will never lose

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:23

Oh coniferen -O-

Wij hadden al pony's en paarden, maar wel te groot. (1 te klein)
Met 5 jaar zijn eigen pony gekocht.
Idd, lastig om een brave pony te vinden die te betalen is.
Maar een brave is wel zijn geld waard vind ik.
Hij heeft eerst een jaar manegelrs gehad en dan soms op zijn eigen pony. Na 1 jaar vond ik de manegelessen genoeg. Toen verder op zijn eigen pony en eens per maand privéles.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:25

Voor kinderen natuurlijk wel heel leuk op een manege of bij een vereniging met kinderen onder elkaar.
ik vraag mij alleen af of los van de lol onderling zij er meer aan hebben op een manege of lekker zelf knuffelen en doen met eigen pony (of mama's paard xD)

fight for what you want and you will never lose


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 25 bezoekers