Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:45

Dat onze papegaai het nodig vind om de (ooit mooie |( ) aloë vera plant te snoeien.
En hem ergens anders zetten heeft geen enkele zin :')

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:57

De stiekeme spanning voor m'n operatie straks :=

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:19

Cayenne schreef:
Dat onze papegaai het nodig vind om de (ooit mooie |( ) aloë vera plant te snoeien.
En hem ergens anders zetten heeft geen enkele zin :')

Misschien wilt hij zelf een snavelmasker maken, of nog wat aan veerverzorging doen? :’) Het zou alleszins erg goed zijn voor de huid. (Ik neem ook aan dat het niet giftig is voor vogels?)

Nayomie schreef:
Dat ik niet meer naar de studie wil om redenen. Klasgenoten hebben dat echt totaal vergald nu.

Dit is zó herkenbaar helaas. :(:) Moet je nog voor de komende jaren met deze mensen in de klas zitten of wisselen jullie van klas voor het volgende schooljaar?

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:41

De mug in de slaapkamer.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:55

DezeNaam schreef:
Nayomie schreef:
Dat ik niet meer naar de studie wil om redenen. Klasgenoten hebben dat echt totaal vergald nu.

Dit is zó herkenbaar helaas. :(:) Moet je nog voor de komende jaren met deze mensen in de klas zitten of wisselen jullie van klas voor het volgende schooljaar?

Wij behouden deze groep tot einde van de studie. Het is gewoon jammer dat ik de oudste uit de groep ben en voor de rest met jongere leerlingen zitten die het woord 'respect' en 'inlevingsvermogen' niet zo goed begrijpen.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:05

Dat sommige mensen alleen maar vreselijk doemdenken en vooral niet in oplossingen denken. :roll: Bij hun is het altijd slechter/moeilijker/lastiger dan bij een ander.

Durf het zo niet helemaal uit te typen ivm herkenbaarheid (stond niet in dit topic overigens!) maar écht... er zijn zoveel mensen die het écht moeilijk of heel zwaar hebben. Sommigen zoeken echt om maar te kunnen zeuren. En dan worden ze er op gewezen, dan is het "ja, maar... bla bla bla"... _-:(

Sterkte voor de mensen die het echt nodig hebben. :(:)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:14

Dat ik 1 keer in de week tijd heb voor stage, maar er is een virus uitgebroken en het adres zit 'op slot.' Afglopen week al, en de komende week ook nog. En de docent vind dat we het moeten gaan inhalen. Euhh... wanneer dan?

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:37

Dat ik een hele week moet wachten op een nieuwe aflevering van m'n serie :+

:o I broke my heart in two,
one for me and one for you :o


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:54

DezeNaam schreef:
Misschien wilt hij zelf een snavelmasker maken, of nog wat aan veerverzorging doen? :’) Het zou alleszins erg goed zijn voor de huid. (Ik neem ook aan dat het niet giftig is voor vogels?)


Aloë Vera is zelfs heel goed voor vogels :P Ik heb de plant gekocht omdat pure aloë vera goed is voor hun veren en het behandelen van wondjes.
Maar ja, luitenant commandant vuns-aap doet liever aan zelfcatering :')

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:23

Myfairytale schreef:
Dat sommige mensen alleen maar vreselijk doemdenken en vooral niet in oplossingen denken. :roll: Bij hun is het altijd slechter/moeilijker/lastiger dan bij een ander.

Durf het zo niet helemaal uit te typen ivm herkenbaarheid (stond niet in dit topic overigens!) maar écht... er zijn zoveel mensen die het écht moeilijk of heel zwaar hebben. Sommigen zoeken echt om maar te kunnen zeuren. En dan worden ze er op gewezen, dan is het "ja, maar... bla bla bla"... _-:(

Sterkte voor de mensen die het echt nodig hebben. :(:)


Oh dit is zo’n grote ergenis bij mij idd, Manmanman Get yourself together :')

Wave after wave

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:34

ierusju schreef:
Dat ik 1 keer in de week tijd heb voor stage, maar er is een virus uitgebroken en het adres zit 'op slot.' Afglopen week al, en de komende week ook nog. En de docent vind dat we het moeten gaan inhalen. Euhh... wanneer dan?


Zojuist 2 docenten die het niet met elkaar eens waren hebben er over gediscussieerd. Helaas heeft de examencommissie besloten om ons geen extra tijd te geven en we moeten kijken of we het deze periode kunnen inhalen en anders over doen in de volgende periode. Wat. Een. Feest.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:42

casperzazoe schreef:
Pony die met beginnende koliek op stal staat -O-


Hoe gaat het nu met je pony???

Broken crayons still color

Marcella

Berichten: 36685
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:46

Dat ik nog steeds hoest....wil er vanaf. -O-

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Dorus

Berichten: 13202
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:50

Benthhh schreef:
Myfairytale schreef:
Dat sommige mensen alleen maar vreselijk doemdenken en vooral niet in oplossingen denken. :roll: Bij hun is het altijd slechter/moeilijker/lastiger dan bij een ander.

Durf het zo niet helemaal uit te typen ivm herkenbaarheid (stond niet in dit topic overigens!) maar écht... er zijn zoveel mensen die het écht moeilijk of heel zwaar hebben. Sommigen zoeken echt om maar te kunnen zeuren. En dan worden ze er op gewezen, dan is het "ja, maar... bla bla bla"... _-:(

Sterkte voor de mensen die het echt nodig hebben. :(:)


Oh dit is zo’n grote ergenis bij mij idd, Manmanman Get yourself together :')

Dus iemand mag zich niet miserabel voelen omdat er anderen zijn die het slechter hebben?
Eerlijk gezegd erger ik me daaraan. Gevoelens zijn niet rationeel noch vergelijkbaar. Wat voor de een slechts een hobbel in de weg is, is voor de ander een levensgroot probleem. Respecteer dat alsjeblieft en ga niet vergelijken!

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:54

Op die manier mag je, je dus nooit rot voelen want er is altijd iemand die het slechter heeft.
Natuurlijk kan je dingen in een perspectief plaatsen en vergaat de wereld niet als je bijvoorbeeld je teen stoot of als het brood in de supermarkt is uitverkocht. Maar de uitspraak 'er is altijd iemand op de wereld die het slechter heeft' vind ik een enorme dooddoener.
Mede daardoor heb ik jaren te lang gewacht om met mijn verdriet naar de huisarts te gaan en heb ik maanden te lang doorgewerkt toen uiteindelijk wel bleek dat ik in een diepe depressie zat. 'Omdat ik echt niet zo zielig ben als anderen'. Nee sorry, maar daar trap ik niet meer in.
Je kunt niet voor anderen bepalen hoe moeilijk zij het hebben en of dat gevoel wel 'echt' is of niet. Als diegene zich zo rot voelt dan is dat in zijn/haar beleving zo. En dan kun je verschillende dingen doen: diegene troosten of een hart onder de riem steken. Maar het gaat niet helpen om diegene een aansteller te noemen.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:15

Jolien87 schreef:
Op die manier mag je, je dus nooit rot voelen want er is altijd iemand die het slechter heeft.
Natuurlijk kan je dingen in een perspectief plaatsen en vergaat de wereld niet als je bijvoorbeeld je teen stoot of als het brood in de supermarkt is uitverkocht. Maar de uitspraak 'er is altijd iemand op de wereld die het slechter heeft' vind ik een enorme dooddoener.
Mede daardoor heb ik jaren te lang gewacht om met mijn verdriet naar de huisarts te gaan en heb ik maanden te lang doorgewerkt toen uiteindelijk wel bleek dat ik in een diepe depressie zat. 'Omdat ik echt niet zo zielig ben als anderen'. Nee sorry, maar daar trap ik niet meer in.
Je kunt niet voor anderen bepalen hoe moeilijk zij het hebben en of dat gevoel wel 'echt' is of niet. Als diegene zich zo rot voelt dan is dat in zijn/haar beleving zo. En dan kun je verschillende dingen doen: diegene troosten of een hart onder de riem steken. Maar het gaat niet helpen om diegene een aansteller te noemen.


Hoho! Ik noem niemand een aansteller!
Maar goed, het ging dus om het volgende;

Vriendin heeft een probleem in haar woning. Woningbouwvereniging wil langskomen om het te fixen.
Zij werken natuurlijk meestal onder kantoortijden. Vriendin werkt in ploegendiensten en heeft dus 3 dagen achter elkaar vrij. Ze klaagde over dat het zo vervelend was dat ze alleen op kantoortijden werken.

In zei daarop dus dat veel mensen die juist DIE rijden werken dan vrij zouden moeten nemen.
Toen was het "ja, maar ik moet op de tijden werken dat anderen soms vrij zijn".

Ja, dat klopt. Maar nu, met het probleem kwam het juist handig uit lijkt mij.

Dáár ergerde ik me aan.
En ook dat hier nogal snel conclusies getrokken worden en men het dus ook nog eens op zichzelf betrekken. Over dooddoeners, vergelijken etc terwijl men context niet eens weet.
Dit lijkt me wel van een compleet andere categorie dan depressie/ziekte/whatever.
Iedereen mag zich rot voelen, maar imo sloeg het "probleem" van mijn vriendin nergens op.

Edit: Misschien juist omdat ik zelf ook heel veel narigheid meegemaakt heb, kan ik het nu wat beter in perspectief plaatsen.

Edit 2: En juist daardoor zal ik altijd helpen als ik kan. En zal nooit iemand een aansteller noemen!! Maar in dit geval leek me het juist alleen maar een voordeel in haar situatie.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 26-02-19 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:20

Misschien had je dan de context meteen duidelijk moeten maken want het is niet zo gek dat er dan op deze manier op gereageerd wordt.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:30

In die context had ik hetzelfde gezegd als jij; je vriendin maakt van een mug een olifant.

Dat werd in je eerste bericht niet duidelijk, daarom snap ik wel dat er met ergenis ( :') ) op gereageerd werd.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:37

Boompje1985 schreef:
casperzazoe schreef:
Pony die met beginnende koliek op stal staat -O-


Hoe gaat het nu met je pony???


Heeft gelukkig niet doorgepakt! Veel gestapt en goed in de gaten gehouden en nu gaat het weer goed gelukkig :) twijfel dat het zandkoliek kan zijn door de korte weide dus hou het in de gaten.

Nu erger ik me aan hoe sommige mensen rijden.. lang niet op een pensionstal geweest en weet nu weet waarom.

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:37

Jup, officieel spanning. Ik zat van de week nog te verkondigen hoe klaar ik was met m'n amandelen...nu begin ik toch flink spanning te voelen voor de operatie :=

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:42

Dat de dierenarts nog niet gebeld heeft en ik nog steeds enorm in de stress zit

♡♡♡♡♡

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:46

Jolien87 schreef:
Misschien had je dan de context meteen duidelijk moeten maken want het is niet zo gek dat er dan op deze manier op gereageerd wordt.


Misschien moet er niet gelijk zo heftig gereageerd worden. :) Maar dat zie ik wel vaker op bokt. Er had ook gevraagd kunnen worden naar wat eracbter zat.

Natuurlijk kan niemand invullen hoe zwaar een probleem voor een ander is. Lijkt me logisch. Vandaar nu dan ook een beetje ergernis was over "het probleem". Anders kun je je ook niet "ergeren" vind ik. ;)

Anyway, sterkte voor de mensen die het nodig hebben! En nee, dat bedoel ik niet sarcastisch oid, maar oprecht. :j

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:54

dat mijn hoofd er niet uit ziet en ik een shoot heb vandaag?!?!??!

Een koude trui, is geen goede trui.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:58

Dat mijn baas mij weer eerder naar huis stuurt omdat er geen zak te doen is, zo kom ik nog niet aan de helft van mijn normale uren :7 :7

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 15:29

Ik vind sowieso dat jij (of wie dan ook) niet voor een ander mag bepalen wat hij/zij een probleem mag vinden. Ongeacht of jij het terrecht vind of niet, of dat andere het misschien wel "erger" hebben.
Dààr erger ik mij aan, zie dat echt heel veel gebeuren...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, carola, Iloveiswan, Lalladidoo, LieveLoes, Loreke2, Margot1001, Merileth, Sanet, Selima, Verara, xColorCross en 175 bezoekers