wat is nou de snelheid van jullie paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

wat is nou de snelheid van jullie paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-19 08:55

Sinds kort rij ik buiten met mijn haflinger en heb ik via via een app, genaamd, equi app. Deze houdt de tijd en je afstand en snelheden bij die je aflegt met je dier. Gister ben ik naar buiten gegaan en heb ik stukken gestapt gedraafd en gegaloppeerd. Nadat ik terugkwam heb ik de app afgelezen en zegt deze dat mijn pony en ik in galop 20 tot Max 24 km/uur gingen en in draf rond de 10 tot 13 km/uur. het voelde echter alsof ik in galop, recht over het strand en staan in de beugels, veel harder ging en weet nu niet zo goed of ik die app moet geloven\Volgende keer neem ik mijn sporthorloge mee.

Hebben jullie wel eens de snelheid van je paard/pony gemeten?

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020


Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: wat is nou de snelheid van Julie paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:14

Ik gebruik wel eens de endomono app op buitenrit, meestal is mijn maximale snelheid dan rond de 34 km per uur. Maar het is niet heel betrouwbaar, aangezien hij ook een keer een snelheid van 79 km per uur heeft aangegeven. Dat kan natuurlijk nooit!

[o]


Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: wat is nou de snelheid van Julie paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:16

Max snelheid vind ik niet interessant. Het gemiddelde tempo ligt vaak rond de 7/8 km/u.
Ik heb daar de app van endomondo voor.


Afbeelding

Laerkens Beauty

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:22

Endomundo vind ik niet betrouwbaar, tot meerdere keren kwam mijn maximale snelheid boven de 100 km/u uit

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:31

Endomondo (en alle tracking software trouwens) meet niet continu maar iedere second of zo (daarom is je snelheid op de grafiek ook nooit een strakke lijn ook al rij je een constant tempo). Als je telefoon tijdens zo'n meetmoment net een gekke beweging maakt (je paard maakt een zijsprong, jij gaat net toevallig even tegen de beweging in, of je telefoon maakt gewoon een sprongetje in je jaszak) krijg je van die uitschieters. Die kun je als die pieken in de grafiek terugvinden.
Daar moet je niet naar kijken dus.

Draf zit normaal idd zo'n beetje tussen de 10 en 13 km/uur, en galop zo'n beetje tussen de 18 en 25 km/u. Afhankelijk van wat voor paard het is.
Ik vind de 21 km/u die mijn NRPSer loopt in galop altijd langzamer aanvoelen, ze maakt nogal ruime sprongen, dus de cadans is langzaam, en dan lijkt het niet zo snel. Ik kan me voorstellen dat een Haflinger een wat snellere cadans heeft maar minder bodem pakt, en dat het daarom dus sneller aanvoelt dan dat het in werkelijkheid is.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:34

Mijn max met Alex is 39 km/h en die klopt wel want we hielden opeens een wielrenner bij :P
Maar hij kan ook met 8 km/h galopperen. Verder is zijn stap 2-4 km/h en draf gemiddeld 7-15 km/h. Onze ritjes zitten meestal tussen de 7 en 8 km/h.

Mijn andere pony Jorie is een stuk vlugger. Die kan niet langzamer dan 15 km/h galopperen. En zit met draf ook meteen lekker op 12 km/h. Jorie zijn max is tot nu toe 32 km/h, maar die hoop ik nooit weer aan te tikken.

Alex en Jorie <3

Chabby2
Berichten: 68
Geregistreerd: 11-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:38

O, wat leuk. Ik wist niet dat daar een app voor bestond. Ik ben altijd al benieuwd geweest hoe hard mijn volbloed kan rennen.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: wat is nou de snelheid van Julie paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:43

Mijn sporthorloge geeft mijn Haflinger op volle snelheid rond de 40 km/uur aan afhankelijk van ondergrond. Gewone galop buiten ligt rond de 25km per uur maar hij kan ook helemaal terug naar 18km/uur.
Draf zit tussen de 10 en 17km/uur in, afhankelijk hoe ik hem rij. Zijn eigen voorkeur is 11/12 in draf. Stap doet hij het liefst in 5,5km/uur maar moet hij van mij toch echt richting 7.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: wat is nou de snelheid van jullie paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-19 18:59

Wat grappig he dan klopt hrt dus wel.... ik had echt het idee dat ik in galop wel 50 ging haha maar komt dan denk idd door zijn cadans

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Anoniem

Re: wat is nou de snelheid van jullie paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:04

Topsnelheid met een haflinger van 40km/u. Niet slecht voor een kleintje van 1.47. Gemiddeld meestal tussen de 8 a 10 km. We rijden de laatste tijd intensievere buitenritten dus de gemiddelde snelheid zal inmiddels wel hoger liggen :). Ik gebruik ook Endomondo.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: wat is nou de snelheid van jullie paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:52

Hier topsnelheid van 45 km met mijn haflinger. Toen we op hol sloegen 36 maar voelde toch echt harder die 45 maar normaal is het rond de 23/ 28. Draf tegen de 20 hij heeft een bhoog draftempo.

Wouter 19-5-1994 30-10-2019

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: wat is nou de snelheid van jullie paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:17

Heb eens 56 gehaald met een kwpn-er op het zand in de drunense duinen. Onvoorstelbaar maar hij ging ook gruwelijk hard. Gewoon met een navigatie apparaat van Garmin wat de actuele snelheid aangeeft en tijdens de racegalop daarop gekeken.

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:36

Ons gemiddelde tempo ligt meestal rond de 8 km/u tijdens buitenritten. Een flinke galop op vlak grasland aan de dijk meet net boven de 50 km/u, maar dan gaat ze echt en is er ruimte om snelheid op te bouwen.

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:02

Ik heb nog geen idee, maar het zal toch wel wat hoger liggen als het gemiddelde wat hier benoemd wordt? Ik fiets met de mountainbike regelmatig in de duinen en heb het gevoel dat ik in galop toch wel wat harder ga.

Maar goed dat kan ook echt een gevoel zijn.... Geen idee


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers