Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 07:53

Wat een prachtige plaatjes allemaal. Die bovenste ook die zou je toch zo inlijsten? Echt te schattig.

Ik heb onze dochter opgegeven voor my first eventing challenge. Superleuk en heel veel zin in. Wel nog maar even het springen oppakken nu en ook oefenen dat ze een lijntje kan springen.


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:32

Hier hebben de kinderen het punt dat ze aan huis staan en dat ze er ook gewoon bij worden betrokken.
Mijn dochter vind het leuk, maar houd meer van turnen en dat is ook oke!
helpen doet ze al vanaf haar 2e. mijn zoontje die vind ze wat groot Maar dat is nu het laatste halve jaar ineens wel veranderd. hij geeft graag voederbieten en hooi en dochter poetst ,voltigeert en ment liever dan dat ze rijd. Maar dat rijden doet ze ook echt eens per 14 dagen ( meestal een strand wandeling op zondag).Maar hier dringen we er niet op aan...het is onze hobby waar als ze willen in mag delen!
Afbeelding
Afbeelding

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:04

Zie nu dat er toch 1 mei een Bixiedag komt in Ermelo. Ik ga het in de gaten houden lijkt me heel erg leuk.

Cemlys

Berichten: 14937
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:02

Euh ze zijn ook groot kwita :')

Hier is ze nu 2 en gek op paarden en rijden, ze gaat nu vaker mee naar buiten en straks met beter weer en langer licht kan ze ook weer vaker rijden.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:00

Wij hebben de pony van onze dochter ook aan huis staan. Ze gaat al sinds geboorte in de kinderwagen mee naar ons grote paard op pension. Samen buitenzetten en soms even erop. Vanaf dag de eerste dag begon ze dan te lachen en werd ze enthousiast. Nu met haar eigen pony aan huis, gaat ze dagelijks met mee de weide op. Ze doet haar eigen ding terwijl ik de weide schoonmaak, voer en de stal mest. Ze zoekt Claire zelf op om te aaien en als je haar een borstel geeft, doet ze poetsen. Erop vind ze ook leuk, maar haar concentratie boog is te kort. Dus na een paar meter wilt ze weer eraf.
Afbeelding

Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 08:46

<3 Wat een lieve foto's. Hoe oud is je dochtertje?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 09:23

Mentjuh, Wat jammer dat je het bos niet in mag he!? Hier mag je ook nergens komen met je paard. Inderdaad heel frusterend.
Wel leuke, vrolijke foto's!

myk_en_shant,
Ziet er leuk uit, leuke combi :)

Curly2day, Spreekbeurt over de pony, ja natuurlijk moet ie dan mee naar school! Leuk :D
Die tweede foto is ook heel lief.

Tiffany, Het poetsen en beetje tutten wilden ze al heel jong. Nu mijn dochter 5 is en echt zelfstandig kan rijden vindt ze het rijden helemaal mooi. Dat begon echt leuk te met 4,5 jaar.
We doen geen westrijden, maar gewoon leuke dingen in de paddock. Schriktrainingen, parcourtjes, obstakels, spelletjes etc. En heel af en toe een sprongetje.
Ze rijdt op haar shet, maar ook op onze haflinger. Ook op hem kan ze zelfstandig rijden.

SusanH, klinkt leuk een eventing challenge!

Kwita, Prezies het is inderdaad onze hobbie, delen is leuk, maar niets hoeft! Alles mag.

Orsje,
Haha dat herken ik, eerst gewoon een paar minuten erop. Of nog niet eens. Maar dat wordt vanzelf wel meer.

Zoontje van een vriendin van mij is 3 en heeft van de week voor het eerst op een pony gezeten. Bliksem. 5 minuutjes maar, maar hij vond het prachtig! En dat is ook lang zat voor die leeftijd!

Marloesje heeft gisteren avond na het eten en nog net voor het donker werd nog lekker op Bliksem rondgestapt in de paddock.
Vandaag gaan we wat obstakels in de paddock leggen.

Afbeelding

En nog een plaatje van afgelop weekend.

Afbeelding

Afbeelding

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:48

Oeh wat leuk zo gezzelig saampjes naar buiten! :+:

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:02

Wat heerlijk zeg zo samen naar buiten!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:14

Lekker genieten van het mooie weer :D heerlijk!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:53

Ja is heel leuk om zo samen op pad te kunnen.
Obstakel training is niet gelukt. Kwam wat tussendoor. Auto was apk afgekeurd dus er moest gelast worden vandaag.
Morgen staat opnieuw de obstakeltraining in de planning. En de apk herkansing haha.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 00:18

Tiffany schreef:
<3 Wat een lieve foto's. Hoe oud is je dochtertje?


Ze is nu ruim 1,5 jaar, over een weekje 20 maanden om precies te zijn.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 07:37

O dat is echt nog klein. Die van mij wordt alweer 9 over 3 weken.

Chasey hopelijk komt de auto nu wel door de APK.

Wij moesten noodgedwongen een nieuwe auto. Stond nog niet in de planning. Gelukkig goed over kunnen steken met de inruil, en we hoeven geen hagelnieuwe dat scheelt ook.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:22

SusanH schreef:
en we hoeven geen hagelnieuwe dat scheelt ook.


juist met dat stukje kun je zoveel winst behalen, dat hebben wij dus ook en dat maakt echt een verschil!
En nu hebben we een auto waar dus alles in en aan mee kan rijden dus we kunnen er weer tegen! ;)
Laatst bijgewerkt door kwita op 21-02-19 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:25

Wij kopen ook geen nieuwe, hebben een jaar geleden een 3 jaar oude vw Tiguan gekocht. Ga ik echt niet nieuw kopen voor dik 50.000€.


Hier n paar dagen nl,gister in de Efteling geweest.

Verder genoten van het heerlijke weer,net zoals jullie,zag ik.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:07

Ik heb ook geen nieuwe, kan ik niet betalen. De auto die voor de APK moet is intussen 35 jaar oud. Die moest op stel en sprong uit de schorsing, want mijn eigen auto ( de hoofd auto) heeft vorige week de geest gegeven. Althans, hij doet het nog hoor. Maar wordt door de ANWB zeer afgeraden er mee door te rijden, want er is waarschijnlijk een lager kapot.
Monteur denkt aan drijfstang lager, dan zijn we ver van huis. Of met geluk is het een lager van een spanrol van de distributieriem. Dan is ie nog te redden. Maar dan moet de distributieriem vervangen worden en dat zit er nu even niet in. En hij staat nog op de oprit, we moeten dan vervoer naar de garage zelf regelen. Gedoe weer. Ding is te zwaar om achter een 'normale' auto te hangen op auto ambulance, moet dus al met een auto die meer dan 2000 kilo mag trekken. Ik ken geen mensen die dat kunnen. Dus moet ik al wat huren.
We hebben voor nu de oldtimer maar weer uit de schuur getrokken en daar gaan we tijdelijk mee rijden tot we mijn auto kunnen laten repareren. Is een duur grapje... Wat nu even niet uit kan.
Hij staat niet in de weg, maar baal er wel van. Kan nu ook niet met de trailer op pad. Want de trailer durf ik niet achter die oldtimer te knopen. Dat mag ie wel, maar of dat in de praktijk zo verstandig is...

Wat leuk een paar dagen naar de Efteling! :)

Ik had voor vanmiddag die obstakeltraining in de planning, maar er wordt regen verwacht. Ik zag wel dat het aankomend weekend mooi weer verwacht wordt, dus misschien doe ik het dan wel.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:07

Lastig inderdaad als het trekvervoer even afhaakt. Hopen dat het snel weer opgelost is.
Hier het geluk een leasauto te hebben, die een trailer mag trekken.

Wel een ander klein irritatie puntje, een trailer camera gekocht die op de trailer verlichting aangesloten word. Volgens de beschrijving easypeasy. Nou helaas hier niet,de trailer verlichting geeft 11.8 v en we hebben 12 v nodig. Dus nu staat de trailer bij de trailerboer om te kijken waar het probleem zit. Hopen dat ze het kunnen fiksen want zondag gaan we op pad met trailer en dan zou het fijn zijn als die het doet. Mijn merrie staat nl heel gespannen op de trailer en dan kan ik de boel beter in de gaten houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:43

Ja nieuwe auto's zijn heel duur helemaal als hij een trailer moet kunnen trekken. We hebben nu een Lexus uit 2007 gekocht. Automaat dus hopelijk kan ik nu ook met de trailer rijden.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:18

Ik ben heel blij met mijn Yarisje, inmiddels 19 jaar oud. Er is al 2x schade aan geweest door toedoen van anderen.. Beide keren stond de auto geparkeerd tijdens mijn werk. En beide keren een ander ertegen aan gereden.. Gelukkig een man die automonteur was, en zelf wat dingetjes kan of mensen kent. Dus auto ziet er niet mooi meer uit, maar het rijdt!

Hier ons meisje met haar lieve Claire. Heerlijk zo een pony aan huis!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:15

Dat is wel letterlijk aan huis :D . Maar heb je haar daar alleen staan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:38

Dat vroeg ik me ook af idd. En bijzonder dat ze achter dat draadje blijft. Meeste pony's die ik ken die doen dat niet hoor :=

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:52

Dat doen die van ons ook hoor, ze houden volgens mij van mensen spotten....ja echt ze gaan zelfs bevallen in de tuin.( En dan geen shet maar een trekpaard)!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:43

Oldtimer is goedgekeurd en kan er weer 2 jaar tegen aan, pff we hebben weer vervoer! :)
Kan er in ieder geval wel mee hooi halen, het ding heeft een trekhaak en mag 1300 kilo trekken. Maar Nick er achter knopen weet ik nog niet hoor. Binnenkort brengen we mijn auto naar de garage. Hopelijk is ie te redden. %)

curly2day, wat balen van die camera, trekt je dynamo het allemaal wel?

Orsje, zo dat is letterlijk een pony aan huis.
Die van ons staan trouwens ook hele dichtbij, maar dan wel achter 3 dubbele draden stroom. :')

edit. En Blikkie is ook wel eens in huis geweest.
:') Is niet ons huidige huis. Hier doen we dat grapje maar niet, vindt het laminaat niet zo leuk.
Bliksem vond het wel gezellig.
Afbeelding
Hij liep zelfs over de bank!!! _O- _O-

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:19

Fijn Chasey!
Altijd prettig weer iets mobieler te zijn.

Ik ga er vanuit dat het niet aan de dynamo ligt, manlief heeft een gloednieuwe leaseauto (opel grandland x). Ook bij het doormeten van de verlichting gaf ie te weinig spanning.

Grappige foto die pony binnen.

Orsje dat is wel heel letterlijk achter het huis.

Hier staan ze ook achter het huis, we huren 1 hectare van de buren. Ooit hoop ik het over te kunnen kopen, maar de buurman zegt het nooit te verkopen. Dan altijd maar huren, staan er nu 15 jaar dus dat zal wel goed zitten.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:55

Claire staat samen met onze geiten. Ze is bewust geselecteerd, omdat ze het niet zo op andere paarden heeft. Haar hormonale huishouden was totaal van de leg met haar 19 jaar en ze voelde zich totaal niet thuis in een groep. Met rijden werd ze ook heel vervelend voor de kids. Ze heeft bij een vorige eigenaar 10 jaar echt alleen gestaan.

Ze vindt het gezelschap van de geitjes gelukkig prima. Dat staat neus aan neus te eten. We hebben haar nu ongeveer 4 weken en ze doet het echt super.

Ze blijft trouwens braaf achter die draadjes omdat ze gras heeft. Achterin de grote Geitenweide stond niet veel. Nu mag ze onder controle een uurtje per dag op kleine stukjes meer gras staan. We zijn bij het huis begonnen. In het stalletje staat onze hoogzwangere geit, die kan elk moment bevallen. Zij waardeert dat bezoek ook wel, nu ze al een week alleen moet staan.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellieee, EsmeeKKK, GoogleAdsense en 22 bezoekers