[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 01:21

Gisteren ons debuut gehad! Paard was hele dag aardig relaxed, zij heeft de ervaring en heeft haar beste beentje voorgezet. Eerste proef was de binnenhak mega eng en veel spanning dus niet zo netjes, 175 punten. Tweede ging echt beter! 188 punten. Zeer tevreden en blij naar huis gegaan met een winstpunt, vierde prijs en een hele positieve ervaring!


nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:18

Mooie groen deken @_sharonnnn!

Ik zie allemaal mooie punten die gisteren gehaald zijn!

Kijk daar wel tegen op om weer vroeg mijn bed uit te moeten voor de B haha :') .

Gisteren hebben wij een clinic gereden van Jill Huijbregts en dit ging erg goed! Hij werd beter met de 5 minuten en ontspannender, en ik ook haha! Gaf mij een onwijze zelfvertrouwen boost en heb nu ook meer vertrouwen dat we in april wel een B proef kunnen startten.

Afbeelding

Afbeelding

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:43

Iedereen weer gefeliciteerd met de winstpuntjes!

nouklime, wat een schattig puppypaard! Nog veel opgestoken van de clinic of kreeg je vooral informatie die je al had?

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:51

Onwijs veel goeie tips gekregen! Hij is nu ruim een half jaar zadelmak en heeft de afgelopen 2 maanden stil gestaan ivm zadel / osteopaat en daarna de vorst dus had er nu weer 4 keer op gezeten. En ik was onwijs zenuwachtig en hij had mega veel spanning en met de tips zag je hem gewoon verbeteren. Veel gewerkt ook aan de schouder plaatsen vinden we beiden erg lastig en met het tempo bezig geweest, ben onwijs tevreden! Ga lekker aan de gang met de tips die we gekregen hebben.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:59

Ik ben altijd een stille meelezer in dit topic.. vind het leuk om te zien hoe iedereen zich ontwikkeld. En echt wat een knappe paardjes allemaal!
Ik hoop eind dit jaar een B proef te kunnen starten met mijn puppy paard, maar voor nu nog lekker meelezen en maar hopen dat het eind dit jaar gaat lukken! ;)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:12

Dankjewel allemaal, leuk om te lezen! :)

Doen jullie vaak een clinic of iets? En hoe vaak hebben jullie les? :D

Rock this day like there is no tomorrow

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:18

Oke heel bericht getypt en weg. Heb met mijn andere paard nooit een clinic gereden. Maar zag dit wel als een mooie kans! Wel de druk van op ander terrein rijde, druk van mensen die kijken, andere paarden in de baan. Maar niet de druk om een proef te rijden en beoordeeld te worden. En meteen iemand die je kan helpen met de spanning. Ik vond het echt heel fijn en zou er zeker nog meer willen rijden!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:23

Ik vind clinics super fijn! Heel erg leerzaam. Ik heb nu weer vrijwel wekelijks les.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:35

Nicje ja wel leuk zoveel starters! Jammer dat het zo vroeg opstaan is :(

Cisjalover gefeliciteerd met je winstpunt! Jammer van je eerste proef

Nouklime je was bij de buren van mijn paard :D ik kon helaas niet anders had ik zeker mee willen doen. Ze je ook bij die vereniging?

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:40

Leuk dames alle updates. Ik zou ook nog heel graag een keer een clinic van Jill willen rijden, is het bevallen?

Sowieso vind ik clinics überhaupt heel erg leuk, maar ik kan ze nooit vinden. :( (omgeving Rotterdam)

@_sharonnn ik les 1 of 2 keer in de week. :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:44

@Sasika haha ja zie het op je profiel was bij je buren! Heb daar vroeger gestaan met mijn andere paard maar sta nu meer basic met veel uren buiten.

@Mcjv clinic bij Jill is heel erg bevallen! Ze gaf echt onwijs bruikbare tips!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:17

Klinkt heel goed nouklime. Helpt misschien ook dat ze zelf al haar paarden heeft opgeleid vanaf dat ze 3 waren.
Ik ben 1x bij een clinic van Jill geweest maar was toen gewoon toeschouwer en kende de combinaties niet. Ze hamerde toen iig heel erg op schakelen, vooruit en terug op het achterbeen en weer vooruit enz.

Zelf nog nooit een clinic gereden maar ik heb wekelijks les dus het heeft voor mij ook niet heel veel toegevoegde waarde denk ik (niet anders dan: eens een ander paar ogen die meekijkt).

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:09

xZiva_ schreef:
Hier ook 24 maart of 30 maart pas weer :))

Ik wilde ergens BB starten zodat hij weer een nieuwe binnenbak ziet, maar daar moest ik verplicht een startkaart hebben voor BB :=

Verplicht een startkaart voor BB? Dat heb ik serieus nog nooit gehoord, en volgens mij ook niet volgens knhs regelement :') KNHS lidmaatschap moet dacht ik genoeg zijn

Sharon wat goed weer 2 wp erbij!

Voor mij is dat ook de reden om BB te starten, kijken waar we staan en waar we nog tegenaan lopen. Oefenwedstrijd is toch net wat meer dan op een andere locatie rijden

Lisa netjes voor de 1e keer, foutjes eruit en dan heb je de andere proef de wp ook zo!

Wat een klein groepje Nicje. Hier meestal volle ringen ergens tussen de 20 en 30 starts. (en als je 2 proeven in 1 baan kan de helft :p )

Nouklime wat een stoertje! Mooi veel geleerd, top!

Sharonn ik heb meestal 1x per week priveles en soms 1x per week naar de verenigingsles.
clinic heb ik met het jonge paard nog niet gedaan afgelopen zomer met het andere paard wel

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:08

@Dee_es ja daarom vond ik het ook tof bij haar te rijden aangezien zij ook alles zelf heeft gedaan met haar paarden. Is voor mij ook alweer bijna 12 jaar geleden dat ik mijn andere paard heb doorgereden dus kon wel wat tips gebruiken van iemand die nu met hetzelfde bezig is.

@Melissa_93 wat is hij stoer he! Zit nog steeds op mijn roze wolk!!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

L_iek
Berichten: 9704
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:36

Iedereen gefeliciteerd met de winstpunten! Wij gaan zondag weer een poging maken. Net een priveles gehad en nog wat huiswerk mee gekregen om de komende dagen te oefenen. Ik ben benieuwd!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:40

Succes alvast L_iek! Wat is je huiswerk?

L_iek
Berichten: 9704
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:08

cijsalover schreef:
Succes alvast L_iek! Wat is je huiswerk?


Eigenlijk gaat alles super goed tot na de galop. Zorro heeft zijn raceknop dan aan staan en is moeilijk terug te krijgen. Vandaag veel op geoefend en uiteindelijk lukt het netjes maar mijn valkuil is dan dat ik naar voren ga hangen om hem maar rustig te krijgen waardoor hij nog harder gaat.

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:19

L_iek schreef:
cijsalover schreef:
Succes alvast L_iek! Wat is je huiswerk?


Eigenlijk gaat alles super goed tot na de galop. Zorro heeft zijn raceknop dan aan staan en is moeilijk terug te krijgen. Vandaag veel op geoefend en uiteindelijk lukt het netjes maar mijn valkuil is dan dat ik naar voren ga hangen om hem maar rustig te krijgen waardoor hij nog harder gaat.

Ja dat is lastig inderdaad! Dat ervoor ik ook zo. Hopelijk gaat dat met de kilometers steeds beter. Succes!

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:13

L_iek:

Succes zondag!

Hier gaat het echt super, vandaag voor de 4de keer achter elkaar gereden en nog steeds loopt ze lekker ontspannen. Ook onze verbeterpunt (linkergalop) gaat op dit moment echt heel goed.

Morgen heeft ze lekker een dagje vrij want dan worden mijn terrorshets weer geschoren. En ze heeft een dagje vrij wel dubbel en dwars verdiend! :D

Ze heeft trouwens naast het rijden een heel zwaar leven (24/7 buiten):

Afbeelding

Afbeelding

Ook heeft ze naast 2 gelijkwaardige vriendjes ook nog een iets kleiner vriendje (een nep eend :Y)) Daar is ze wel wat hardhandig mee. :+.


Afbeelding

Afbeelding

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

L_iek
Berichten: 9704
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:41

Wat grappig met die eend!

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:36

L_iek schreef:
Wat grappig met die eend!



Haha :D, ze heeft net een nieuwe eend gekregen nadat ze zo hard tekeer ging met de oude, die is onthoofd. -O-

Nog een vraagje tussendoor: wat voor dekens hebben jullie geschoren paarden op? Morgen worden dus mijn shetties geschoren en ik zit echt te twijfelen welke ik ze om zou doen.

Ik heb een 0,100,200 en eventueel met onderdeken 300 grams voor ze.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:25

L_iek, succes zondag

Melissa_93,volgende week weer les, dus dan kan ik ook met mn instructrice nog ff evalueren, altijd handig en dan april denk ik de volgende plannen. Echt of onderling moet ik nog ff kijken.

Roosjenat, wat een leuk dier zeg. Fijn dat het zo goed gaat. Kwa dekens kan ik je niet helpen. Bij ons staan ze zonder, alleen bij hevige regen krijgt hij er een op.

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:09

roosjenat schreef:
L_iek:

Succes zondag!

Hier gaat het echt super, vandaag voor de 4de keer achter elkaar gereden en nog steeds loopt ze lekker ontspannen. Ook onze verbeterpunt (linkergalop) gaat op dit moment echt heel goed.

Morgen heeft ze lekker een dagje vrij want dan worden mijn terrorshets weer geschoren. En ze heeft een dagje vrij wel dubbel en dwars verdiend! :D

Ze heeft trouwens naast het rijden een heel zwaar leven (24/7 buiten):

[ [url=m/EPiLzV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/evuM0t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook heeft ze naast 2 gelijkwaardige vriendjes ook nog een iets kleiner vriendje (een nep eend :Y)) Daar is ze wel wat hardhandig mee. :+.


[ [url=m/ioSUBG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iLuwsV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow wat een leuke eend! Ik wil ik zo een voor Salinero <3

In bezit van het knapste arabiertje op stal <3

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:20

Mijne is geschoren en staat overdag 10 a 12 uur buiten en heeft nog een 200 gram op omdat het zonder zonnetje best frisjes is om naakt te staan vind ik en in de avonden zakt de temperatuur best wel.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:24

Roosjenat wat een leuk speeltje haha.

Ken heeft bijna de hele winter onder een 150 gestaan, alleen die paar weken dat het echt heel koud was overdag een extra deken erbij op. Op stal was het wel warm.
Ze is overigens niet geschoren maar zit mooi dun in haar vacht.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers