Paardenmarkt overspannen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Paardenmarkt overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 20:18

Wie merkt dit nog meer? Ik heb net op een leuk fjordenpaard gereageerd en hou marktplaats heel goed in de gaten maar toch stond ie er 1 uur op en waren er al 3 kijkers dit weekend. Ik was dus te laat, terwijl de advertentie nog maar een uur stond..

Het lijkt de huizenmarkt wel. Wie herkent dit? Een brave fjord of haflinger is sowieso zeldzaam lijkt wel maar zo wordt het erg lastig.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Paardenmarkt overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:26

een goed paard is zo weg daar zijn er maar weinig van jammer genoeg.
net zo als goede kinderpony's

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Paardenmarkt overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:37

Er zijn in de crisistijd weinig fjorden gefokt. Mensen kregen de dekkosten er vaak niet eens meer uit en dat zie je nu terug in vraag en aanbod.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Paardenmarkt overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:39

Ja je zult heel snel moeten zijn..
Sporthorses staan ze wel wat langer op naar mijn idee. Maar dat is natuurlijk wel een prijsklasse apart.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:45

Het lijkt op dit moment wel gekte, inderdaad. Ik zit zelf af en toe te kijken maar de dieren vliegen je om de oren voor woekerprijzen en zijn in no-time weg of 'gereserveerd'. Ik wacht wel weer op de tijd dat de markt is 'ingestort', want ik ga echt niet de hoofdprijs betalen.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Paardenmarkt overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:50

Ik merk het ook bij de fretten. Ik heb al een leuk vrouwtje en zocht naar een mooie ram. Tot 4x toe een afspraak gemaakt met verschillende eigenaren, ik kon dan meestal 3 of 4 dagen na contact. En in die 4 dagen werd ik gemaild dat ze toch iemand anders hadden gevonden die eerder erom kon komen. Heel irritant! Zeker omdat je niet over 1 nacht ijs wilt gaan en er goed over denkt of je het diertje wilt overnemen of niet. Maar daar blijken ze niet meer op te willen wachten.


Met de paarden eender zo. Paar keer met een vriendin afgesproken die niet alleen naar een nieuw potentieel menpaard wilde gaan kijken en in de tussentijd paard al aan een ander verkocht. zoiets als: wie het eerst komt, die het eerst maalt.

Ik zou in ieder geval mijn paard (of ander dier) niet zomaar aan de eerste de beste verkopen, maar blijkbaar is dit dus wel hoe het gaat.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:54

fjordnina schreef:
Er zijn in de crisistijd weinig fjorden gefokt. Mensen kregen de dekkosten er vaak niet eens meer uit en dat zie je nu terug in vraag en aanbod.


Als je specifiek een fjord zoekt denk ik dat dit inderdaad de oorzaak is.

Ik zie echter in Amerika Friezen geïmporteerd aangeboden worden voor in mijn ogen matige prijzen (tot 30k, voor sterruinen). Waar ik twee jaar geleden heel andere verhalen over hoorde. Kan dus heel goed marktgebonden zijn hoor!