[VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:26

Ze zien er al een stuk beter uit! Wanneer is die dressuurwedstrijd?

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet


Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:59

Wat fijn dat ze weer thuis zijn! Hopelijk gaat het herstel voorspoedig! En nu echt genieten van ze!

Charaz

Berichten: 24277
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:10

Fijn dat ze weer thuis zijn!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Linde83
Berichten: 55
Geregistreerd: 19-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:47

Fijn zeg, dat ze weer thuis zijn! Geniet ervan!

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 03:37

Volgens mij heb ik jou paardjes vaak voorbij zien komen in de kliniek, valt nogal op 2 paarden achter elkaar. :))

Fijn dat ze weer lekker thuis zijn, hopelijk nu geen ellende meer met je beestjes.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-19 12:15

Dank jullie wel allemaal! Wij zijn heel blij dat ze weer thuis zijn :j

@geerke: ergens halverwege maart. Dus het valt nog te bezien of ze dan al zo ver zijn.

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:55

Goede update! Fijn dat ze weer thuis zijn :-)


Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:06

Leuk om te zien dat ze thuis zijn!

En blijf ons inderdaad maar op de hoogte houden van deze 2 leukerds! :)

Anneloree96

Berichten: 19
Geregistreerd: 04-02-19
Woonplaats: RIJSENHOUT

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:05

Oo wat fijn dat ze eindelijk weer thuis zijn heerlijk! En wat zien ze er goed uit! <3

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 00:44

Anneloree96 schreef:
Oo wat fijn dat ze eindelijk weer thuis zijn heerlijk! En wat zien ze er goed uit! <3


Jaaaa ik ben vooral heel blij met Ronny zijn vooruitgang! Die mag lekker dik worden, dan hebt ie in ieder geval wat reserves als er iets gebeurd.
Devyl blijft goed op gewicht nu en die ziet er top uit <3

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:20

Wat fijn! Ik zou wel echt heel, héél rustig op gaan bouwen nu hoor. Misschien eerst eens een goede fysio erbij halen, lekker even los laten maken en daar ook een opbouwschema mee bespreken?

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:29

Wooow wat een verschil! Waar zijn de ribben :wow:

Wat fijn dat ze eindelijk weer thuis zijn.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 09:43

DatBenIkNou schreef:
Wat fijn! Ik zou wel echt heel, héél rustig op gaan bouwen nu hoor. Misschien eerst eens een goede fysio erbij halen, lekker even los laten maken en daar ook een opbouwschema mee bespreken?


Ze zijn inderdaad al onder behandeling van een fysio en masseuse :j En dan gaan we rustig aan opbouwen. Zeker met Ronny. Devyl moet gewoon aan het werk met z'n luie reet... die gaan we laten wennen aan de dubbele longe!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:08

Jess1989 schreef:
DatBenIkNou schreef:
Wat fijn! Ik zou wel echt heel, héél rustig op gaan bouwen nu hoor. Misschien eerst eens een goede fysio erbij halen, lekker even los laten maken en daar ook een opbouwschema mee bespreken?


Ze zijn inderdaad al onder behandeling van een fysio en masseuse :j En dan gaan we rustig aan opbouwen. Zeker met Ronny. Devyl moet gewoon aan het werk met z'n luie reet... die gaan we laten wennen aan de dubbele longe!



Toch zou ik daar enigzins voorzichtig mee zijn met zoveel enthousiasme. Als een paard langere tijd heeft stil gestaan moet je dat echt langzaam opbouwen om andere blessures te voorkomen. Na de dracht van onze merrie gaf de fysio bijvoorbeeld een schema aan van 3 maanden om de dag belasten. Dus één dag aan het werk en 1 dag rust. Spieren en pezen moeten echt eerst weer sterker worden.

Is het trouwens niet lastig dat die 2 zo aan elkaar kleven? Hoe doe je dat als Devyl aan het werk gaat en ze gescheiden worden?

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-19 19:15

DatBenIkNou schreef:
Jess1989 schreef:

Ze zijn inderdaad al onder behandeling van een fysio en masseuse :j En dan gaan we rustig aan opbouwen. Zeker met Ronny. Devyl moet gewoon aan het werk met z'n luie reet... die gaan we laten wennen aan de dubbele longe!



Toch zou ik daar enigzins voorzichtig mee zijn met zoveel enthousiasme. Als een paard langere tijd heeft stil gestaan moet je dat echt langzaam opbouwen om andere blessures te voorkomen. Na de dracht van onze merrie gaf de fysio bijvoorbeeld een schema aan van 3 maanden om de dag belasten. Dus één dag aan het werk en 1 dag rust. Spieren en pezen moeten echt eerst weer sterker worden.

Is het trouwens niet lastig dat die 2 zo aan elkaar kleven? Hoe doe je dat als Devyl aan het werk gaat en ze gescheiden worden?


Ik zeg ook niet dat ik niet voorzichtig ben ;-) Gewoon 'aan het werk' kan ook voorzichtig...

Uiteraard gaan we langzaam opbouwen, want ze hebben inderdaad lang stil gestaan. Was niet van plan ze anytime soon weer op de kliniek te hebben :+

Dat kleven is lastig ja, vandaag kwam de hoefsmid en ik was alleen. Ronny vind het dan spannend om alleen weg te gaan, maar blijft wel rustig.
Devyl brak de tent af :):) De hoefsmid was bijzonder eng, iedereen die langs liep had uiteraard de intentie om hem pijn te doen en andere paarden had hij nog noooooit gezien. 8)7

Gelukkig heb ik de meest geduldige hoefsmid die er bestaat dus die was het roerend met mij eens toen ik zei dat ie het toch echt maar eens moest leren. Lastige is dan wel dat Ronny nerveus staat te doen in de uitloop, Maarja... ze zullen het toch echt moeten leren -:)

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-19 00:24

Weer even een update over beide heren!

Ronny's herstel gaat voorspoedig. We zijn heel langzaam weer met hem aan het werk, vooral veel stappen en een enkel drafje. Galop doen we voorlopig nog niet. Hij loopt super! Totaal niet kreupel gelukkig. Eten gaat ook goed. Door het rare weer (overdag 'warm' en 's nachts koud) ben ik volop bezig met dekens op en af aan het doen, waardoor ik ook makkelijker 2x daags kan voeren. Dit lijkt hem goed te doen, hoewel de bak voer in 1x ook gewoon op gaat :j

Met Devyl zijn we het werk iets voortvarender aan het oppakken. Hij mankeerde natuurlijk medisch gezien niets, alleen is zijn conditie 0,0 inmiddels. Wat ik graag met hem wilde doen is het training aan de dubbele lijnen. Dit is iets wat hij nog nooit gedaan heeft en ik heb dan ook de hulp ingeschakeld van een instructrice bij mij op stal! Vanavond zijn we voor het eerst aan de slag gegaan en wat deed hij het on-ge-loof-lijk goed <3 Hij vind het allemaal zó spannend, maar vertrouwd daarin de persoon die op dat moment met hem aan het werk is. Hij reageert heel licht en gevoelig op de gegeven hulpen en het eindresultaat was dat hij linksom en rechtsom draafde met de lange lijnen er aan en achter. Zelfs in draf van hand veranderen deed hij super goed *\o/* *\%/* Wat ben ik trots op hem!

Uiteraard nog wat fototjes, al zijn deze alleen van de longe-les van vandaag :') Ze zijn wat korrelig i.v.m. het ontbreken van natuurlijk daglicht (moet zeggen dat het er op mijn telefoon een stuk beter uitzag :roll: )

Afbeelding
Eerst even oefenen en wennen aan het gevoel van de lijnen

Afbeelding
Daarna voorzichtig de eerste pasjes

Afbeelding
Super geconcentreerd op de instructrice die met hem werkt!

Afbeelding
En uiteindelijk een relatief ontspannen drafje <3

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:43

Fijne update zeg! Je hebt zo'n beetje de duurste paarden van stal met al die veearts rekeningen en et is fijn dat ze nu allebei goed en fijn weer lekker aan de slag kunnen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:41

Wat fijn dat ze weer thuis zijn! Succes en veel plezier met opbouwen :)

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

igrilion
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-07-11

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 15:58

wat goed dat Ron en Devlyn nu zo goed gaan! Veel succes verder! Jullie zijn wel een inspiratie hoor!

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:17

Wat een leuke update. Fijn dat het goed gaat met je paardjes! :-)

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:45

Hehe, wat een geruststellende update +:)+ . Geniet van ze !

Don't take anything for granted

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-19 20:53

Bedankt voor de leuke reacties! :):) Ik ben super blij dat we op de goede weg zijn.

Morgen komt de dierenarts. Beide heren moeten de entingen, gecheckt worden op wormen en voor Ronny moet er even naar zijn vacht gekeken worden. Óf hij word continue kaal gebeten, óf hij heeft iets van mijt ofzo... Geen idee :n Maar dat mogen ze morgen uitzoeken!

Qua gewicht gaat het super. Ronny komt langzaam een beetje aan. Devyl blijf keurig op gewicht. Ook weken ze wat meer los van elkaar. Ronny ligt regelmatig languit te slapen terwijl Devyl aan de andere kant van de paddock staat en dat was 'vroeger' ondenkbaar.
1 paard aan het halster meenemen en de andere los erachteraan word nu ook lastiger, nu ze wat bijdehanter worden en op avontuur gaan zonder de wederhelft :D :=

Wel moet ik zelf weer even het vertrouwen gaan zoeken en op Devyl gaan stappen. Na de laatste klap er vanaf is dat toch weer even een dingetje 8)7 Maar dat komt vast goed!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Neon

Berichten: 4921
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:07

Fijn te horen dat het goed gaat met de paarden en ze de klittenband los gelaten hebben hahaha

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-19 18:14

Trotse paarden-mama hier! Móet het even delen hoor. :o

Gisteren heerlijk met Devyl gelongeerd. Knappert heeft het zó goed gedaan! Vriendje Ronny schopte wat stennis dat hij Devyl uit het oog verloor, maar zodra we in de longeerbak waren kan hij er pal naast staan en was het weer goed.

Het longeren zijn we rustig aan het opbouwen en ik doe met Devyl vooral veel overgangen om hem goed scherp te krijgen op stem en lichaamstaal. Hij deed iedere overgang zó precies en goed dat ik helemaal happy werd! Uiteindelijk zelfs de overgang stap-galop en galop-stap moeiteloos. Je ziet dan ook aan het koppie dat hij het helemaal naar zijn zin heeft *\o/*

Ik heb me teruggetrokken uit de wedstrijd Y;( Merk dat ik angstig ben om weer op te stappen en dan kan ik natuurlijk ook niet trainen voor een wedstrijd. Aankomende zondag heb ik wel een clinic over balans e.d. Daar ga ik aan meedoen en dan móet ik er op O:) Uiteraard laat ik weten hoe het is gegaan!

Heel soms komen dromen wél uit! [HK] A dream came true, let's live it!

Neon

Berichten: 4921
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:11

Verstandige keuze... wedstrijden komt ooit wel een keer :) eerst even rust voor jezelf :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElviSiaBijou, journee, marinst, Martje80, Tara_13 en 81 bezoekers