Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:42

Dat sporten niet gaat zoals ik wil en m'n lijf echt te vermoeit voelt maar ik echt echt moet trainen en het nu even niet meer weet :(

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:53

Dat ik verrek van de krampen in mijn voet en kuit en ik moet de keuken nog opruimen / afwassen -O-

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:54

_Dreamer schreef:
Dat sporten niet gaat zoals ik wil en m'n lijf echt te vermoeit voelt maar ik echt echt moet trainen en het nu even niet meer weet :(


Van wie of wat moet je trainen?
Als je lijf echt zó vermoeid aanvoelt dan zal sporten je waarschijnlijk geen goed doen en is het beter om dan maar even niet te sporten.
Misschien even een paar oefeningen met een lage intensiteit doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:10

Jolien87 schreef:
_Dreamer schreef:
Dat sporten niet gaat zoals ik wil en m'n lijf echt te vermoeit voelt maar ik echt echt moet trainen en het nu even niet meer weet :(


Van wie of wat moet je trainen?
Als je lijf echt zó vermoeid aanvoelt dan zal sporten je waarschijnlijk geen goed doen en is het beter om dan maar even niet te sporten.
Misschien even een paar oefeningen met een lage intensiteit doen?


Van mijzelf... Ik heb ergens binnen de komende 3/4 weken een letterlijk toekomstbepalende sporttest die ik echt MOET halen :( Dus m'n hoofd zegt "kom op, het is op z'n langs nog 4 weken" maar m'n lijf wil echt rust en ik weet het gewoon niet -O-

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:15

Neem echt rust... dan kun je over een paar dagen wel weer sporten. Je lichaam vraagt blijkbaar om hersteltijd. Luister daar alsjeblieft naar.

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:15

Dat we vanaf vanmiddag 3 uur al zonder stroom zitten omdat een buur verderop niet snapt dat je palen niet zomaar een eind de grond in rammen kunt _-:(

Nyaleti

Berichten: 6124
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:16

Dat het nu écht écht over is met m'n ex terwijl er al een jaar nog wat hoop was..

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:16

Je kan best even 1 dag rust pakken. En anders 2 dagen zwaar trainen 3 dagen lichte training 2 dagen rust. Je lichaam heeft echt rust nodig om spieren op te bouwen.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:18

Lau schreef:
Je kan best even 1 dag rust pakken. En anders 2 dagen zwaar trainen 3 dagen lichte training 2 dagen rust. Je lichaam heeft echt rust nodig om spieren op te bouwen.


jep. Rust is een heel belangrijk onderdeel. Je kan door gebrek aan rust zelfs overtraind raken en dat wil je ook niet. Dan verslechterd alles alleen maar.

On topic:
Ik erger mij aan alle regen.. De buitenbakken & weides staan ongeveer onder water :(

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:22

Dat ik nooit eens ergens goed in ben :')
Waaronder gitaarspelen, doe het nu 2/3 jaar maar pak alles weer heel traag op..
Gaat er natuurlijk om dat ik het ook leuk vind, maar wil ooit toch eens in een bandje spelen en zit nog lang niet op het niveau voor een beginnersbandje :+

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:30

Rust is juist zó belangrijk als je iets wilt opbouwen. Op deze manier train je jezelf in de kreukels.
Doe je ook aan actief herstel?

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:35

Ik vind het moeilijk omdat ik niet train voor meer spieren/kracht maar een betere conditie. Ik doe dus niet echt hele zware oefeningen en daarom wil ik denk ik ook niet toegeven aan die rust...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:45

Duo. Ik heb een lening dus ik was vandaag aan het kijken op de site en daar stond hoeveel ik volgens hun heb opgebouwd, alleen nu kijk ik naar mijn afschriften en ik heb dat totaal bedrag bijgeschreven van duo komt niet overheen met wat hun zeggen met een verschil van bijna 3.000 euro. Ben hier echt niet blij mee en snap er ook niks van. Ik ga niet zoveel terug betalen als ik dat niet eens ontvangen heb.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33786
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:46

Dat ik vorige week niet goed naar mijn lichaam heb geluisterd. En dus vandaag de hele dag zo extreem moe ben dat ik niet van de bank af kan komen.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:46

[***] schreef:
Duo. Ik heb een lening dus ik was vandaag aan het kijken op de site en daar stond hoeveel ik volgens hun heb opgebouwd, alleen nu kijk ik naar mijn afschriften en ik heb dat totaal bedrag bijgeschreven van duo komt niet overheen met wat hun zeggen met een verschil van bijna 3.000 euro. Ben hier echt niet blij mee en snap er ook niks van. Ik ga niet zoveel terug betalen als ik dat niet eens ontvangen heb.


Zit je ov hier niet bij in? Ontvang je een deel aanvullende beurs die er bij is opgeteld?

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:48

casperzazoe schreef:
Dat het nu écht écht over is met m'n ex terwijl er al een jaar nog wat hoop was..


Aah... ;(
Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:49

MarJon schreef:
[***] schreef:
Duo. Ik heb een lening dus ik was vandaag aan het kijken op de site en daar stond hoeveel ik volgens hun heb opgebouwd, alleen nu kijk ik naar mijn afschriften en ik heb dat totaal bedrag bijgeschreven van duo komt niet overheen met wat hun zeggen met een verschil van bijna 3.000 euro. Ben hier echt niet blij mee en snap er ook niks van. Ik ga niet zoveel terug betalen als ik dat niet eens ontvangen heb.


Zit je ov hier niet bij in? Ontvang je een deel aanvullende beurs die er bij is opgeteld?

Nee ov staat apart vermeld, dus niet bij het bedrag van de lening (ik heb lening + collegekrediet oid). Toen ik net begon met de studie heb ik een paar maanden aanvullende beurs gehad, daarna niet meer. -O- Dat is ook een gift en totaal maar iets van 500 euro dus stel dat dat het zou zijn komt het alsnog niet uit.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:51

Aan dat ik vorige week ben geopereerd en het er nu op lijkt dat de wonde begint te infecteren -O-

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:07

PWS.

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:08

Aan dat er net iets verkeerd schoot in mn knie :x

En aan dat ik nog niet kan gaan slapen _O-

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:17

[***] schreef:
Duo. Ik heb een lening dus ik was vandaag aan het kijken op de site en daar stond hoeveel ik volgens hun heb opgebouwd, alleen nu kijk ik naar mijn afschriften en ik heb dat totaal bedrag bijgeschreven van duo komt niet overheen met wat hun zeggen met een verschil van bijna 3.000 euro. Ben hier echt niet blij mee en snap er ook niks van. Ik ga niet zoveel terug betalen als ik dat niet eens ontvangen heb.


Gewoon even bellen met ze, kunnen ze je precies uitleggen waar dat bedrag vandaan komt. Naar mijn ervaring klopt het 99 van de 100 keer wel gewoon. (Wat in mijnDUO staat dan, niet wat de student denkt dat het zou moeten zijn)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:32

Bij een vlaaienwinkel waar ze lactose en glutenvrije gebakjes verkopen. Eerder gaven die geen probleem, want melkvrij volledig. Laatste keer ontzettend ziek van geweest. Wat blijkt vandaag. De samenstelling is verandert en nu zit er in room, kwark, yoghurt en karnemelk. Alleen dan de lactosearme variant. :oo -:(- .

Hun uitleg, volgens overheid mogen we dit lactosevrij noemen dus was er geen reden dit te melden dat de samenstelling is gewijzigd. Wij vinden dit kan sporen van lactose bevatten. Maar per lactosearm product is 1% lactose nog overgebleven. Dit keer vier ook nog. :n 8)7 -:(- ik ben er nog woest over. Laatste woord ook nog niet over gezegd overigens.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:18

karuna schreef:
Maar per lactosearm product is 1% lactose nog overgebleven. Dit keer vier ook nog.

Je weet dat vier biertjes niet samen 20% alcohol bevatten, toch?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:22

Ja dat weet ik. Maar ook 10 alcohol arme biertjes op een avond is ook niet meer mogen autorijden. Daar is het mee te vergelijken. Als je denkt 0,0 bier te krijgen maar ze geven je 0,5 bier als je er maar genoeg drinkt wordt je alsnog dronken. -O-

Maar elke keer gebruik van een lactosearm product is 1 gram lactose. Vier producten stoppen in een eindproduct geeft vier keer die 1gram is dus 4 gram in totaal. Omdat er en room, yoghurt, karnemelk en kwark in een gebakje zit. Vooral eerst volledig melkvrij nu duidelijk niet meer maar dat even niet vermelden. Voor iemand met een allergie en heel grote nachtmerrie en ramp. Ben een week ziek geweest. Als ik iets vraag verwacht ik ook een eerlijk antwoord. Vraag het niet voor niets ;(
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-02-19 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:23

oomens schreef:
karuna schreef:
Maar per lactosearm product is 1% lactose nog overgebleven. Dit keer vier ook nog.

Je weet dat vier biertjes niet samen 20% alcohol bevatten, toch?

Maakt dit wat uit als mensen met lactose intolerantie ziek worden van een zogenaamd lactosevrij product?
Als er 4 producten in 1 zitten is het weldegelijk x 4