Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-19 13:59

Beste Bokkers,

normaal gesproken plaats ik niet snel een persoonlijke topic maar bij deze wel. Het gaat niet over mij maar over mijn beste vriendin, waar ik al een hele tijd geen contact meer mee heb of kan krijgen. Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat te doen om weer in contact te komen en te behouden met mijn beste vriendin! Ik noem haar in dit topic niet bij haar naam , geef haar een andere naam en dat is Bo. Als eerste een korte voor geschiedenis over Bo en mij.

Bo en ik zaten samen op de pony club waar onze vriendschap al vanaf het begin van de pony-tijd ontstond en wat super was en kei gezellig, we hadden dan ook erg veel lol met elkaar en zagen elkaar vaak, Bo woonde in het dorp waar de pony club zat en ik een dorp er naast. Bo is van februari ('73) en ik van september ('73) dus een half jaar verschil zat er tussen ons in. We hadden een geweldige pony tijd, vooral tijdens pony kamp was het altijd volop plezier. Toen ik 17 was geworden verhuisde mijn ouders na een andere dorp. Ik bleef lid van de pony club van Bo want dat ene jaartje dat ik nog kon rijden bij de pony's en het een super leuke pony club was ( heel de pony club smeekte mij om niet weg te gaan)besloot ik maar te blijven en kreeg ik het niet over mijn hart om daar van de pony club af te gaan. Onze pony tijd liep ten einde en onze contact ook helaas. We waren 18 en we gingen onze eigen weg in.Ik ben Bo nooit vergeten.

Een paar jaar geleden kwam ik Bo tegen op FB, we krijgen weer contact en dat was net als vanouds. Heel gezellig dus , het leek net alsof we elkaar nooit waren verloren. In april '17 kreeg Bo hartfalen, daar is Bo van hersteld en onze contact werd veel meer en beter. Ik ging er bij regelmaat na toe ( Bo kwam mij ophalen omdat ik zelf geen auto, of ik kon de auto van mijn ouders lenen) om haar ook te helpen en vooral voor de gezelligheid. In juli '17 overleed de broer van Bo heel onverwachts op jonge leeftijd ( broer van Bo was ouder) . Wat natuurlijk heel verdrietig is en een hele zware tijd voor Bo.

Sinds de dood van de broer van Bo is Bo er hard op achteruit gegaan, Bo heeft niet heel veel vrienden/vriendinnen die Bo kwamen steunen. Er waren er wel wat maar na een tijdje zag je ze ook niet meer. Vanaf de tijd dat de broer van Bo er niet meer onder ons is ben ik heel veel bij Bo in huis geweest. Vaak in het weekenden en ook in de vakantie. Bo heeft verdriet wat ze het liefst voor haarzelf houdt en het niet wil laten zien aan anderen. Ik merkte aan Bo als wij er waren dat Bo het heel leuk en vooral fijn vind.Je zag haar echt opknappen en Bo had vooral weer lol en plezier. En dat doet me erg goed.

Sinds november 2018 is het contact met Bo heel erg slecht. Heel soms laat Bo iets van haar weten via een appje en heel soms via telefoon gesprekje. En nu is het contact helemaal geenmeer. Wat ik ook doe appen bellen ik hoor echt niks meer van haar. Ik heb 4 vrienden van Bo die ik ook ken gevraagd of zij wel contact hebben met Bo, maar zij allen ook helaas niet meer. Wat hun ook doen , Bo reageert gewoon niet op hun appje of belletje.

Wat ik al heb gedaan is : bellen , appen langs rijden, aan bellen voor de deur staan , doet ze gewoon niet meer open. Ik weet het echt niet meer wat ik kan nu nog doen ?

Ik heb geen telefoon nummers van haar ouders/buurvrouw, geen sleutels van het huis van Bo. Mag wel de sleutels bij laten maken op mij kosten, tot heden is dat nog niet gebeurd.

Bo sluit haar zelf nu helemaal op in haar eigen huis, rolluiken pot dicht.Komt alleen naar buiten als dat nodig is voor boodschappen of hond uit laten.

Nu de vraag aan jullie is , wat zouden jullie in mijn situatie van beste vriendin?

Ik weet het gewoon echt niet meer , maar een ding is zeker Bo heeft dringend hulp nodig.


Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:03

Ik zou een kaartje door de bus doen, en er op schrijven,dat ik haar mis ..
Van wie mag je die sleutels van haar huis bij laten maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:04

In de auto stappen en er heen rijden?

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:07

Wat een vervelende situatie, ik snap dat je je flink zorgen maakt om je vriendin :(:)

Misschien inderdaad een kaartje in de bus omdat ze verder nergens op reageert? Dat is wel een goed idee :-)

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:08

Briefje in de bus inderdaad, en kan je geen contact zoeken met haar familie? Nare situatie.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

zippora
Berichten: 721
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:12

Misschien de wijk maatschappelijk werker of zoiets eens contacteren?
Misschien googlen of haar ouders toevallig op FB zitten of een adres/telefoonnummer ergens vermeld is?
Ik neem aan dat je de achternaam weet en misschien zelfs in welke plaats haar ouders wonen?

Heel veel sterkte, dit is inderdaad een zorgelijke ontwikkeling.

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:43

Wat vervelend! Weet je hoe laat ze de hond uitlaat? Dan erop wachten?


jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-19 14:47

Heb briefje al eens door de brievenbus gegooid.Kreeg als reactie dat ze het later pas had gezien.
Sleutels mag ik van haar bij laten maken.
Haar moeder is begin januari geweest kreeg geen contact. Politie is daar geweest aan de deur. Toen deed ze wel open.
Nu contact met de buurvrouw gehad via vriendin van haar die ik ken heb ik na haar buurvrouw gestuurd vanmiddag.
Buurvrouw heeft Bo vanaf begin januari tot aan vandaag niet meer gezien, wel wat gehoord. Maar het is te stil voor Bo haar leven.
Woensdag ga ik samen met de vriendin die achter Bo woont naar Bo toe om contact te krijgen met haar. Bij geen contact gaan we naar de politie om te kijken wat we nog kunnen doen.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:49

Dit klinkt inderdaad alsof je misschien het sociaal wijkteam van de Gemeente moet inschakelen. Misschien dat zij op bezoek kunnen gaan :-)

Het lijkt inderdaad alsof er ook andersoortige hulp noodzakelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:49

Pittige situatie... Mooi dat je er voor Bo wil zijn!

Ik zit ook te denken aan de hulpverlenerskant zoals maatschappelijk werkers in die wijk. Enig nadeel, hun zullen wel geen informatie mogen geven. (Privacygegevens)
Edit: maar hun kunnen misschien wel contact met haar krijgen ;)

Ivm het psychologische aspect, zou ik kijken of je via een naaste weer contact krijgt. Dus ouders, eventueel familie en vrienden. Al heb je dat laatste al geprobeerd...

Succes en sterkte. Het zal voor jou ook niet makkelijk zijn!

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:53

Allereerst super tof dat je er wilt zijn voor je vriendin!

Ik zou ook zeker blijven melden bij de politie, iedere keer weer. Uiteindelijk zijn zij degene die naar binnen mogen, mocht dat nodig zijn. Is er een wijkagent waar je eventueel zou kunnen bellen? Dat diegene een aantal keer per week langsgaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:59

Ze heeft een hond, maar de buurvrouw heeft haar sinds januari niet meer gezien..
Laat ze de hond dan niet uit?
Wanneer heeft iemand voor het laatst Bo gezien?

Ik heb zelf jaren geleden ook in een soortgelijke depressieve periode gezeten waarbij ik mezelf op sloot en met niemand contact wilde.
Je kunt iemand pas echt helpen als ze dat zelf willen. Het is dan moeilijk om als buitenstaander contact met iemand te willen.
Ik hoop dat je het verwaterde contact van Bo niet persoonlijk op vat, want zo zal ze het echt niet bedoelen :(:)

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:02

Ik heb ook zo’n situatie gehad. Ik was toen zelf 15 denk ik. Zij was erg depressief. Gelukkig deden haar ouders voor mij open. Ze is nu al 23 jaar (zo oud zijn we) mijn beste vriendin, en ze is mij nog erg dankbaar dat ik mezelf opdrong. :)

Dus ik zou gewoon blijven langsgaan Ts!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:06

ojee wat jammer dat het zo gelopen is. Ik snap dat je haar mis. Kan het zijn dat ze een beetje depressief is geworden na het gemis van haar broer? En daar misschien zelf niet meer uit komt?
Ik zit ook te denken aan een kaart waarin je dan kan schrijven dat je haar mist en er heel graag voor haar wilt zijn. Dat je helemaal niet wilt pushen (kan best zijn dat dat haar misschien nu beangstigd?) maar een luisterend oor wit zijn. Dat je hoopt dat ze iig iets wit laten horen omdat je je zorgen om haar maakt, en dat je zo blij bet dat ze weer in je leven is na al die jaren dat je haar niet nog een keer wilt kwijtraken?

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-19 20:20

Zo en dan gaat Bo even met de auto weg om een boodschap te doen volgens de buurvrouw. De buurvrouw ziet Bo ook maar heel erg weinig en niet te vaak met der hondje om uit te laten. Ze had 2 honden waarvan een van de broer van Bo, die is in december 2018 ingeslapen omdat het echt op was. Het was een labrador en van 14 jaar oud. Het kleine hondje hoorde de buurvrouw ook niet veel blaffen, alles zit pot dicht. Buurvrouw ziet slecht maar hoort echt alles erg goed. Waar Bo het hondje uit laat en wanneer dat weet niemand.

Bo is vanmorgen nog kort gezien door de buurvrouw. Ook de buurvrouw krijgt er geen contact mee. Bo is erg goed om de waarheid over haar toestand te verbergen en als het er op aan komt daar niet eerlijk over te zijn. Ik heb al zo vaak vaak gezegd tegen Bo dat er mensen/vrienden zijn van haar die echt om haar geven, die ook zorgen over haar maken. Soms lukt het me om echt door te dringen tot Bo wat er nu speelt met haar.

Het grootste is het verdriet van haar is haar broer en nog een prive probleem. Vanmiddag heb ik 2 keer telefonische contact gehad met de doktersassistente en ik heb mijn verhaal gedaan. De doktersassistente heeft alles op papier gezet en zal het door geven aan de dokter van Bo, helaas kunnen zij nu nog niks voor Bo doen omdat zij zelf moet bellen voor een afspraak te maken bij haar eigen dokter. De doktersassistente maakt zich ook zorgen over de toestand van Bo en was blij met mij telefoontjes, zij weet ook dat we woensdag actie gaan ondernemen om contact te krijgen met Bo. En dat laat ik ook weten hoe dat is afgelopen. Het liefst laat ik Bo bellen om een afspraak te maken bij haar dokter en dat ik mee gaat. Ook zei de doktersassistente dat ik eens moet bellen naar de politie, er is al een melding gedaan door de moeder op 4 januari , dus dat de politie komt dat is nog maar de vraag.

Ik ga morgen zelf hier naar de de politie bureau om te vragen of zij weten wie de wijkagent is waar Bo woont en als hij/zij met mij contact op wilt nemen. Woensdag mocht ik geen auto hebben dan haalt de vriendin van Bo ( ook een vriendin van mij ) mij op om samen naar Bo te gaan. We gaan eerst langs de moeder van Bo vragen aan haar over Bo.

Anoniem

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:42

Via politie.nl -> mijn buurt -> wijkagenten kun je de wijkagent ook opzoeken ;)
Maar dat komt ook uit op een terugbelverzoek.

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:09

Veel succes woensdag, ik duim alvast mee!

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:42

Wat ben jij een ongelooflijk lieve vriendin!

Mijn duimen draaien!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Electra63

Berichten: 17793
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:50

Ik vind je inderdaad een hele lieve vriendin!
Neem het niet persoonlijk op, je vriendin kan waarschijnlijk niet anders, op dit moment.
Ik hoop dat je snel contact heb met haar en dat het goed gaat!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:10

Wat lief dat je zo hard voor haar vecht! Ik denk inderdaad ook dat ze erg diep in de put zit als ik dit allemaal lees. Wellicht zal er ook een deel schaamte meespelen, mocht haar huis bijv. verwaarloosd zijn.
Ik denk inderdaad dat een wijkagent om hulp vragen ook een goed idee is.

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:23

Electra63 schreef:
Ik vind je inderdaad een hele lieve vriendin!
Neem het niet persoonlijk op, je vriendin kan waarschijnlijk niet anders, op dit moment.
Ik hoop dat je snel contact heb met haar en dat het goed gaat!


Dit wilde ik nog even onderschrijven, maar volgens mij kun je het ook zo zien gezien wat je voor haar doet.

Ik weet niet waar ze woont, maar diverse gemeenten hebben een OGGZ team. Als dat bij haar in de buurt zit, zou ik die zeker inschakelen. Zij hebben veel ervaring met mensen die contact vermijden. Daarnaast werken ze samen onder meer samen met wijkagenten, woningbouw, huiartsen etc.

"In riding a horse, we borrow freedom."

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:24

Het is misschien even moeilijk maar ik denk echt dat het haar uiteindelijk helpt.

In bezit van het knapste arabiertje op stal <3

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-19 07:47

Bubblewrap schreef:
Via politie.nl -> mijn buurt -> wijkagenten kun je de wijkagent ook opzoeken ;)
Maar dat komt ook uit op een terugbelverzoek.


Dank je wel voor deze tip. Als ik straks van mijn werk en paarden kom dan ga ik het via deze site doen.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:18

Ik geef het topic een slinger naar Lzp waar het beter past :j

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 21:05

Jeetje wat heftig. Ik denk ook dat ze zwaar depressief is en echt hulp nodig heeft. Goed dat je zo door zet. Dat is net wat zij nodig heeft. Heel veel succes morgen en hopelijk komen jullie een stapje veder. Betere vriendin kan ze niet wensen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _xManadisx_, chantal_bel, Hindo2, Iccc, lovemyhorse1, maralyn, MuffinX, rien10, Sanne_com, Saranghea, Tomboy0, xMayo, xSabineW, Zirkonia en 70 bezoekers