Bram Chardon jongste winnaar Wereldbekerfinale mennen ooit

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Bram Chardon jongste winnaar Wereldbekerfinale mennen ooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-19 23:34

*knhs
Aangespannen rijden
Ingezonden door JPitty

TeamNL vierspanrijder Bram Chardon is er tijdens de Wereldbekerfinale in Bordeaux in geslaagd achtvoudig winnaar Boyd Exell te onttronen. Bram reed gedurende twee dagen ijzersterk en wist hiermee zijn concurrenten ver voor te blijven. Het zilver ging naar Koos de Ronde, de Belg Glenn Geerts pakte het brons.

Afbeelding
Bram Chardon. Foto: © FEI / Eric KNOLL

Voor aanvang van de finale werd het resultaat van IJsbrand Chardon van zaterdagavond nog gecorrigeerd zodat de regerend Europees kampioen vierde in plaats van vijfde stond. De jury had abusievelijk de tijd op een verkeerd punt gestart nadat een van Chardon’s grooms moest afstappen. Chardon sr. tikte er vanmiddag echter twee balletjes af en liep hierdoor een podiumplaats mis. Boyd Exell kon na zijn missers in de eerste wedstrijd niet veel meer goedmaken, maar de Australiër zette wel de snelste tijd neer in de eerste manche en werd uiteindelijk zesde, achter de Zwitser Jérôme Voutaz. Wild card rijder Benjamin Aillaud eindigde op de zevende plaats.

Bram Chardon was de enige die in de vier omlopen die de finale telde, geen enkele fout maakte: “Het vierspan voelde steeds heel goed. De paarden waren in topvorm en dat was ook nodig, want het waren twee zware dagen met ieder twee manches. Dit was echt zo’n weekend waarin alles lukte. Tijdens de afgelopen wedstrijden had ik steeds kleine foutjes waardoor ik drie keer tweede werd achter Boyd Exell. Dit weekend paste het allemaal. Het was een bijzondere finale waarin veel is gebeurd, maar dat maakt de finale extra speciaal,” aldus Bram Chardon, die in 2018 net buiten het podium viel en in 2016 als groom van zijn vader IJsbrand het goud wist te winnen in Bordeaux.
Bram voegt toe: “Ik ben heel blij met de keuze in paarden. Ik heb tijdens de afgelopen wedstrijden vier rondes per wedstrijd gereden, ik zat steeds in de drive off. Dit maakt het seizoen beduidend zwaarder voor de paarden, daarom heb ik op bepaalde momenten moeten wisselen om de paarden fit te houden. In Mechelen en Leipzig heb ik met de bonte Casper van mijn vader gereden, dat doen we in principe eigenlijk niet, maar het was wel heel leuk om te zien hoe dat dan loopt. Zowel mijn vader als ik hadden onze spannen op het juiste moment in bloedvorm. Mijn vader had hier een paar fouten, maar het span liep wel goed. Het is gewoon bijzonder dat je met twee spannen uit één familie zo naar een finale toe kunt werken. Dit geeft wel heel veel voldoening.”

Afbeelding
Bram Chardon. Foto: © FEI / Eric KNOLL

Koos de Ronde won de finale in Bordeaux in 2013 en was tevreden met het zilver: “Ik wist dat ik Bram niet meer kon verslaan, maar ik heb ik de drive off wel alles gegeven, want je weet het maar nooit! Bij de indoor wedstrijden is het verschil tussen winnen en verliezen heel klein, er gebeuren soms rare dingen, dat hebben we zaterdagavond wel gezien. Dus ook voor het publiek heb ik alles gegeven, mijn laatste rondje was mijn beste rondje van dit weekend! Ik had gisteren in de eerste ronde een stom foutje en vandaag weer, dan kom je er gewoon niet bij. Bram reed vier keer foutloos en was de verdiende winnaar.”

Afbeelding
Koos de Ronde. Foto: © FEI / Eric KNOLL



Uitslag CAI-W Finale Bordeaux 2019:
1. Bram Chardon 502,43
2. Koos de Ronde 521,63
3. Glenn Geerts (BEL) 551,98
4. IJsbrand Chardon 416,11
5. Jérôme Voutaz (SUI) 420,44
6. Boyd Exell (AUS) 432,12
7. Benjamin Aillaud (FRA) 466,38

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.



pien_2010

Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:46

Heel erg knap. Proficiat!

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 06:52

Zo gaaf! Wat heeft het hele team top gepresteerd dit weekend *\o/* *\o/* *\o/*

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Bram Chardon jongste winnaar Wereldbekerfinale mennen ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 06:59

Geweldig gedaan!!

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Bram Chardon jongste winnaar Wereldbekerfinale mennen ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 07:06

Super prestatie!!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 07:10

Hoe oud is hij dan of lees ik daar overheen? :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Bram Chardon jongste winnaar Wereldbekerfinale mennen ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 07:29

25 jaar word er in het filmpje gezegd.

Knappe prestatie.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Bram Chardon jongste winnaar Wereldbekerfinale mennen ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 07:56

Super knap van Bram !

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Bram Chardon jongste winnaar Wereldbekerfinale mennen ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:34

Echt heel knappe prestatie! _/-\o_

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Bram Chardon jongste winnaar Wereldbekerfinale mennen ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:10

Super prestaties van heel team Chardon maar ook van Koos.
En felicitaties voor Bram.

Echte familiesport; met en tegen elkaar.
Waar de beide Aart'tjes vd Kamp senior en junior in 4span pony met en tegen elkaar reden/rijden, gaat het nu met Chardon senior en junior in de 4span paarden.

Al vond ik Bram met zn 4span schimmel Welshjes ook errug leuk stiekem hoor...

Horzielover2
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:05

Ik had op Chardon gereden en toen gingen ze een andere richting op. Maar wel goed gedaan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: QuintyKelly en 20 bezoekers