fjort van 2 1/.2 wordt al een jaar bereden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

fjort van 2 1/.2 wordt al een jaar bereden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 10:34

wat vinden jullie hier van???
bij ons op stal staan mensen met een fjord.opzich een leuk beestje maar.hij is niet opgevoed,trekt de eigenaren over al mee naar toe .naait er uit en nog meer van die dingen.dit is nog niet her ergste.de pony is nu 2 1/2 jaar oud en wordt al sinds dat hij 1 was bereden Misselijk Misselijk Misselijk dat is echt om ziek van te worden.en als je dan tegen die mensen zecht dat ze zo de pony naar de vernieling helpen gaan ze staan te lachen Frusty Frusty Frusty .
de pony loop daarbij ook nog kruepel.de eigenaren zeggen dan met een fjort kun je niet vroeg genoeg beginnen..missoury en staan er elke dag weer van tekijken als ze op die pony aan t rijden zijn.soms krijg ik gewoon zin om dat kind van d'r pony aftetrekken Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel
hebben jullie ook van die stomme mensen opo stal.of zijn wij de enigen???? Verward Verward Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:38

Misselijk
Da's het enige dat ik daarover kan zeggen. Maar ja, helpt toch niet, dergelijke idioten beginnen toch met verhalen dat een fjord zo sterk is dat dat makkelijk kan etc. Misselijk
Ik snap dat niet hoor, het is schijnbaar echt in de mode om op peuters te rijden, iedereen doet het maar, zelfs mensen waar ik in eerste instantie een veel hogere pet van ophad.... Sneu voor die paarden......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:42

Helaas maar daar is niets aan te doen.
Wat ik me afvraag wat de rol van de stalhouder hier in is? Ik neem aan dat die toch ook eenbeetje toezicht houdt op wat mensen met hun paard doen. Als dat een beetje uit de hand begint te lopen en mensen zijn niet voor rede vatbaar, zou ik zulke mensen toch netjes van het terrein af zetten.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 11:05

de stal eigennaar zegt dat ze zelf moeten weten wat ze met die pony doen.als ik t voor t zeggen had ,waren ze natuurlijk al lang weggewweest.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:09

Ik ben eens op ruiterkamp geweest (jaren geleden Haha!) en daar liep een haflinger mee van 1,5 jaar, echt vresselijk

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:12

Ik ben bang dat je er weinig aan kunt doen. Dit verhaal klinkt in mijn oren alsof deze mensen heel goed weten wat ze doen.
Het is vreselijk dat mensen op deze manier een pony de vernieling in helpen, maar de pony is hun eigendom. Ze mogen er dus in feite mee doen wat ze willen.
Hoe oud is dat meisje dat erop rijdt eigenlijk? Waarschijnlijk weet zij ook niet beter, maar anders kun je misschien eens voorzichtig via haar proberen ze iets aan het verstand te brengen.

* To Belg, or not to Belg *

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 12:04

zoals je ziet zijn er toch een aantal gekken op de wereld. en wat doe je er aan??nix. op een geven moment kan die pony nie meer omdat ie zo jong is en dan beseffen ze het hopelijk.....Boos!:(

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 12:56

Dit vind ik al triest, maar een paar berichten hierboven gaan meisjes van 11 op shetlandveulentjes zitten?!

Ik snap die mensen van tegenwoordig niet meer, iedereen koopt maar erop los en doet ermee wat ze willen.....zonder rekening te houden met wat goed is voor het dier: heet dat nog dierenliefde?!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 12:57

Dit vind ik al triest, maar een paar berichten hierboven gaan meisjes van 11 op shetlandveulentjes zitten?!
Laatst bijgewerkt door Anke op 16-11-02 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 15:12

Ik ben zelf bij de dierenbescherming (ga de opleiding tot inspecteur volgen) maar er kan helaas niet iets aan gedaan worden.... we kunnen alleen adviseren dat wij het niet zouden doen, maar het beest krijgt eten en drinken... helaas...

Als inspecteur ben je machtelozer dan als "burger".... ik mag het niet zeggen, maar ik zou het recht in eigen handen nemen....

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 18:26

op de manege waar ik heb gestaan staat ook een fjord was al ingereden
toen hij afgelopen februari daar kwam en werd in de lessen gezet.
van de zomer ging hij met die fjord naar de keuring en daar werd bevestigt dat ze 2 jaar was(eigenlijk wist hij het al).maar denk maar niet dat hij haar uit de lessen liet nee ze mag nog 4dagen meelopen soms langer als een uur.wat we ook zeiden het hielp niet zijn antwoord was ik heb geen andere pony om voor haar intevallen.het is wel een man die niet naar de paarden kijkt als ze kreupel lopen moeten ze toch meelopen als hij ze nodig heeft.voorderest voert hij ze goed en zien ze er niet slecht uit maar bij hem draait het om het geld.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:09

Het is fjorD en geen fjorT.

DUHHHH.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 20:57

Linda250 schreef:
Ik ben bang dat je er weinig aan kunt doen. Dit verhaal klinkt in mijn oren alsof deze mensen heel goed weten wat ze doen.
Het is vreselijk dat mensen op deze manier een pony de vernieling in helpen, maar de pony is hun eigendom. Ze mogen er dus in feite mee doen wat ze willen.
Hoe oud is dat meisje dat erop rijdt eigenlijk? Waarschijnlijk weet zij ook niet beter, maar anders kun je misschien eens voorzichtig via haar proberen ze iets aan het verstand te brengen.


meisje is 13 jaar oud en rijd sinds 2 jaar paard.we hebben alles al geprobeert er er en mafkees met een fkort geweest en die heeft gezegt dat het zo moet.mensen zijn echt stront eigenweis.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 21:00

Steef schreef:
Het is fjorD en geen fjorT.

DUHHHH.

soms een beetje disecties sorry

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:23

Nou zeg wil ik ook hier reageren kom ik Flaim hier ook tegen haha! Ik wou ook dat verhaal dat "flaim al heeft getypt hier neerzetten....
Dat snap je toch niet dat mensen dat doen , zo vroeg de paarden of pony al verzieken.....

;-)

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 14:44

Hoezo kan er niks aan gedaan worden? Je mag helemaal niet met een dier doen wat je wilt, ook de eigenaar niet. Je bent als eigenaar verantwoordelijk voor het welzijn van je dier.
Dit hele verhaal klinkt mij als dierenmishandeling in de oren. De dierenbescherming en de politie bellen! dat kan je dus doen. Zorg dat je wat mensen op stal hebt die ook aan je aktie mee willen doen. Succes.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:52

Tja Jetta, dat weet jij dat het dierenmishandeling is, dat weet ik, maar er is geen wet die het verbiedt. Het is ook niet wetenschappelijk aangetoond dat het een paard schade aanricht als je 'm te jong aanrijdt. Kijk maar naar de futurity's in Amerika, waar tweejarigen topprestaties in de western neerzetten. Diep en diep triest, maar tjingtjing, kassa, en daar gaat het om op deze draaiende molshoop.....

Dierenbescherming en politie bellen heeft dus geen enkele zin; het dier krijgt water en voer en heeft een schuilstal (of beter) dus er is helemaal niks tegen te doen, helaas....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rainer en 104 bezoekers