[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:17

melissa_93 schreef:
Mcjv in je training veel oefenen op de middenstap en daarin ook soms wat meer durven te vragen, in eerste instanties kleine stukjes en dat steeds uitbreiden. IN de training mag het best fout gaan, en soms moet je de proef ook als leermoment zien en daar ook een keer meer te durven vragen, met het risico natuurlijk dat het een keer fout kan gaan.


Bedankt! Mijn fouten zijn eigenlijk dat ik teveel ga duwen met mijn zit, wat een storend geheel word en icm met ietsjes te veel been en te veel ruimte aan de voorkant draaft ze een pasje aan.. ik wissel het nu af met lange zijdes/diagonalen/voltes omdat mijn lieve merrie heel graag met mij mee denkt. :+ Uiteraard pakken we deze oefening met les ook lekker mee. Vandaag heb ik hem weer een aantal keer meegepakt tussendoor en voor mijn gevoel ging dat ook fijn. :)

Wat je zegt over in de training mag het best fout gaan, ben ik het uiteraard mee eens. Soms moet ik mijn perfectionistische gedrag even opzij zetten, maar ik vind dat erg moeilijk. Als het mis gaat, krijg ik het gevoel dat ik faal. Gelukkig ben ik daar nu redelijk overheen, mijn instructrice helpt me daar heel goed bij (niet zeuren maar rijden even bot gezegd :+ ).

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:39

Ik gooi ook even mijn filmpje en proef in de groep. Het filmpje is van ons debuut. (Soms komt er een vliegtuig geluid doorheen, en dat maakt best lawaai _O- )


Afbeelding

Overgangen moeten beter
Verruimingen moeten meer
En hakstrekken moet meer
En dan nog mijn eigen houding pff

Verder ben ik tevreden over het beeld. Eerste proef op ander terrein en net een klein jaar onder het zadel. Trots

Ik ga vanavond even voor de rest antwoorden. Het is wel heel leuk en leerzaam om de filmpjes te zien van anderen.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:44

Wat knap dat hij de eerste keer op vreemd terrein zo rond loopt. Snap dat je trots bent! Ik vind jullie ook een leuke combi.

Ik heb het idee dat je teugels wat lang zijn, ze hangen ook geregeld in een boogje. Kan je denk je je teugels iets korter nemen en dan je handen iets meer voor je dragen (niet omhoog maar meer naar de neus)? Heb je al een volgende wedstrijd gepland?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:34

Dee_Es schreef:
Wat knap dat hij de eerste keer op vreemd terrein zo rond loopt. Snap dat je trots bent! Ik vind jullie ook een leuke combi.

Ik heb het idee dat je teugels wat lang zijn, ze hangen ook geregeld in een boogje. Kan je denk je je teugels iets korter nemen en dan je handen iets meer voor je dragen (niet omhoog maar meer naar de neus)? Heb je al een volgende wedstrijd gepland?


Ja daar was ik zo blij mee. Zeker omdat hij dan de eerste keer van een drukke losrijhal in zijn eentje naar de baan moest. Hij was iets wat terughoudend voor mijn gevoel, maar ik moest nu vooral echt aan mijzelf werken tijdens de proef. Indd de teugels zijn soms wat los, maar daar zijn we zeker mee aan het werk

Aankomende zondag heb ik weer wedstrijd

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:50

Waar ben je dan zo druk mee met jezelf? Volgens mij heb je een keurige zit toch? Je lijkt misschien wat lekkerder te zitten als je gaat doorzitten, klopt dat? Maar dat mag helaas nog niet de hele proef in de B ;).

En helemaal alleen naar de ring terwijl de andere paarden is de losrijbaan blijven is ook echt niet niks voor een onervaren paard.

Succes alvast zondag, laat maar weten hoe het is gegaan!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:39

Dee_es inderdaad ik zit liever door, dus ik denk wel dat als ik de punten in de B heb gelijk door ga zodat ik meer rust in mijn rijden krijg.
Door het lichtrijden krijg ik wiebelhandjes en trek ik mijn rechterbeen heel raar op.
Heb sinds een paar maanden een andere instructrice die helemaal mijn zit aanpakt en het is al zo'n verschil met voorheen.

Uiteraard moet het lichtrijden ook gewoon weer veel beter worden. Dus dat het nu moet is ook wel weer goed voor me.

Thanx!

Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:04

SparkYY_8 schreef:
Bedankt voor jullie feedback! Aanleuning is ons grootste ding, die krijg ik zegmaar niet cadeau van mijn paard. Ik wist van tevoren ook dat hier natuurlijk het meeste commentaar over zou komen ;) Hier werk ik ook hard aan met mn instructrice.

Beetje achtergrond info: Ik rij ook pas 2 jaar dus opzich logisch dat dat allemaal nog niet soepel gaat haha! Al met al niet ontevreden verder hoor, maar winst rijden is natuurlijk leuker :)


Met twee jaar rijden vind ik het echt heel netjes!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:13

mcvj heel herkanbaar hoor, ik wilde ook nooit 'fouten' maken, maar ook wel door hulp van instructie geleerd dat het soms juist alleen maar goed is om wel die grens op te zoeken en een keer die fout te maken. Maargoed, het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan :P

Sasika vind het algemene beeld er al best heel fijn uitzien! Het zijn her en der nog wat kleine rommeltjes, maar die gaan er ook vanzelf uit naarmate je wat meer km's gaat maken!

Wij gaan komende zaterdag weer BB dressuur starten, mooi weer km's maken en ervaring opdoen :)

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:02

Sparkky. Dat je pas twee jaar rijd en al zo netjes door de baan heen gaat echt _/-\o_ Ik ben juist blij om te zien dat je hem niet in de krul trekt, maar het voorwaarts oplost. Die aanleuning komt er wel. Veel kms blijven maken.

Nicje wat een groot paard! Je rijd hem netjes. Misschien net wat te lang in de hals waardoor je soms heel je paard weer bij elkaar moet halen.



Wat betreft de uitgestrekte stap. Ik probeer de stap voor de oefening ietwat bij elkaar te rijden zodat de stap een flink verschil toont. Soms werkt dat :+
Verder is het in training zoeken naar de juiste hals lengte en je eigen zit ruim te maken zodat het paard goed onder je door kan lopen. Veel tempo wisselingen maken.

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:37

Vandaag mijn 1e proefjes gereden met mijn pony. Ging voor ons doen super goed met 176,5 en 181 punten! Ik had het echt niet verwacht om een winstpunt te rijden. Hij was nogal druk en hinnikte de hele proef door. Helaas bij 1 van de proeven in de verkeerde galop, kon het helaas niet meer corrigeren daardoor 3x een 4.
Proef 3 181 punten
Afbeelding
Proef 4 176,5 punten
Afbeelding

De 1e foto is perongelijk gedraaid

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:49

Jammer Salinero123! Dan weet je waar je aan kan werken. :D Heb je filmpjes van je proeven?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 04:45

Gefeliciteerd met je winstpunt! Jammer van het verkeerd aangalloperen :(:)

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:49

Super Salinero! Gewoon meteen al je eerste winstpunt binnen. Dat hinniken wordt vast vanzelf wat minder.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:27

sasika schreef:
Ik gooi ook even mijn filmpje en proef in de groep. Het filmpje is van ons debuut. (Soms komt er een vliegtuig geluid doorheen, en dat maakt best lawaai _O- )
[ Video ]

[ [url=m/Lkh0qj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overgangen moeten beter
Verruimingen moeten meer
En hakstrekken moet meer
En dan nog mijn eigen houding pff

Verder ben ik tevreden over het beeld. Eerste proef op ander terrein en net een klein jaar onder het zadel. Trots

Ik ga vanavond even voor de rest antwoorden. Het is wel heel leuk en leerzaam om de filmpjes te zien van anderen.


Netjes! Je rijdt heel vriendelijk.
Ik denk dat wanneer je teugels iets korter zijn de aanleuning constanter zijn en hij wat minder zal duiken. Maar eerste keer echt keurig!
Dit is volgens mij bij wennekers?
Start je de 24e ook bij de bosmanege?

Het klopt dat vox heel lang en vrij groot is. Ook mijn teugels waren wat lang hihi.

Gefeliciteerd salinero!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:58

Dankjewel! Inderdaad bij wennekers enne de teugels daar ga ik zeker aan werken :D

Ja ik start de 24ste ook bij de bosmanege

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:01

Yeah wat leuk! Ik ook!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:09

Nicje87 schreef:
Yeah wat leuk! Ik ook!


Super leuk! *\o/*

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:33

Ik lees al de hele tijd mee en aan het begin van dit topic ooit gereageerd. Zie dat iedereen lekker gaat en zie ook een aantal die in dezelfde omgeving rijden (haarlemmermeer). Vind het leuk om jullie updates te lezen en jullie progressie te zien/lezen! Helaas zijn wij er nog niet aan toe om een B proef te rijden maar geen haast ook van het voorjaar te kunnen startten tot die tijd kachel ik door en lees ik jullie leuke ervaringen mee!

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:41

nouklime schreef:
Ik lees al de hele tijd mee en aan het begin van dit topic ooit gereageerd. Zie dat iedereen lekker gaat en zie ook een aantal die in dezelfde omgeving rijden (haarlemmermeer). Vind het leuk om jullie updates te lezen en jullie progressie te zien/lezen! Helaas zijn wij er nog niet aan toe om een B proef te rijden maar geen haast ook van het voorjaar te kunnen startten tot die tijd kachel ik door en lees ik jullie leuke ervaringen mee!



Wat leuk! Waar sta je?

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:51

@Nic87 ik sta in Leimuiden maar woon zelf in nieuw-vennep. Waar sta jij met je paard?

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:00

Sta je toevallig bij Leontine?
Ik sta in Hoofddorp.

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:49

Ook ik heb m'n debuut gepland! Volgende week zondag is het al zover. Vind het best spannend haha. Maar wel heel veel zin in!

Omdat ik straks ook alleen op wedstrijd wil kunnen, ga ik maar meteen vanaf het begin de proeven uit m'n hoofd rijden. Zijn er meer die dat doen?

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:19

Haha nee toevallig niet! Maar rij wel is sporadisch in de binnenbaan bij haar.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:16

Ik heb getwijfeld of ik niet mee ga doen met de Enschede kampioenschappen. Maar vind het nogal kort dag om nu weg te gaan en alles te regelen.

Misschien een paar weekjes verder :)

Ga wel schrijven bij de BB en de B op 3 maart :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:19

Salinero mooi je eerste puntje binnen!

Sterre ook niet de BB proberen? Ik heb ook getwijfeld om ENschede BB te starten maar zag dat het tegelijk is met de carnaval dus dat gaat voor mij niet wat worden.
Half april organiseren wij in Haaksbergen nog een outdoor wedstrijd op zand, uit mijn hoofd maandag 8 april 's avonds BB en B paarden en zaterdag 13 april BB en B paarden.

Kendall vandaag meegehad naar een BB. Ze vond het eerst allemaal heel spannend maar naarmate de 1e proef vorderde ontspande ze steeds meer. 2e proef al een heel stuk fijner. beide proeven nog wel een keer verkeerde galop maar verder alweer een stukje fijner als de laatste keer, blij met hoe ze zo vooruit gaat :)
We hadden gek hoge punten, 209 en 216,5 beide gewonnen. Vond het wel heel royaal gepunt :')
In ieder geval heel blij met hoe ze zich liet rijden en weer braaf rond ging :D