[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:17

Ik heb de eventing bavaria wedstrijden mee gereden.
En ook de eventing pro team ding.

Als je er wat over wil weten.. Wij zijn team geluk. Ik ben toen benaderd door een bekende of ik bij hun team wou.

An de eventing pro tellen de beste zoveel wedstrijden mee. Van de bavaria 5 uit de 6 ofzo. Weet de precieze aantallen niet. Maar 1 kon je vorig jaar weg strepen

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:55

Ik heb ook bij allebei mee gedaan. Bavaria waren wedstrijden die ik toch al wilde starten, daar telde er inderdaad 5 van de 6.
Eventingpro is in juli gestart en daar telde ook veel wedstrijden van. Ik heb er wel meer contact met mijn teamgenootjes door gekregen (hoewel ik met 2 van de 3 al wat contact had omdat we vaak tegen elkaar reden). Verder weinig toegevoegde waarde vonden wij zelf. Wij hebben gewonnen met ons team en mogen dus mee rijden in de clinic die gegeven wordt. Hiervoor moeten we dus wel met de paarden naar Utrecht, wat voor ons toch wel een heel eind is. We weten ook nog niet of we nog een keer als team mee doen. Voor mij komend seizoen geen toegevoegde waarde omdat ik met een nieuw (sensibel) paard ga starten, waar ik nog niet veel van verwacht.

twocolors

Berichten: 78
Geregistreerd: 21-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:06

DewiFoto schreef:
Wat zonde als Exloo niet doorgaat. Die had ik ook op mijn planning gezet voor een L rondje. Dan moeten we maar iets anders bedenken.

Zijn er nog mensen die dit jaar de Bavaria Trophy willen gaan rijden? De Bavaria selectiedag? Ik heb vorigjaar de selectiedag wel gereden en wil dit jaar ook kijken of we kunnen meedoen voor de trophy. Mensen daar ervaring mee of dat leuk/ een toevoeging is?

En hebben mensen ervaring met de eventingPRO teamchallenge? Lijkt me namelijk ook erg leuk om toch iets meer ‘samen’ te doen in deze individuele sport :o maar weet niet zo goed waar ik een team vandaan moet halen :x


Ik ga 99,9% zeker de Bavaria selectie dag te gaan rijden! :D
Wat houd het eventing PRO team challenge in? Lijkt mij super leuk om zo`n team te vromen!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:43

Een team en de beste resultaten tellen. Dus hoe meer je wint, hoe eerder je wint. Er moeten wel een bepaald aantal van je team op een wedstrijd starten uit je team. Lees de site maar.

Ik wou oo graag de bavaria wedstrijden rijden omdat de wedstrijden gaaf zijn. Dit jaa 'tniet weer. Geen van beide wss. Ook een nieuwe topper in de dop, dus dan heeft het weinig zin.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:46

Ik zou opzich ook wel open staan om een team te vormen/aan te sluiten. Zie dat ik sowieso wel 6 wedstrijden hiervan op de planning heb staan. Rijd alleen wel B, weet niet of iedereen hetzelfde niveau moet hebben.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:12

Nee. Mag meerdere niveaus.

Een team is wel gezellig, nieuwe mensen leren kennen

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:52

Ik heb de het afgelopen seizoen met een team meegedaan. Vond het inderdaad wel leuk omdat wij met minimaal 3 moesten starten. Dan kies je toch dezelfde wedstrijden uit en dat is wel gezellig vond ik. Maar dat deden wij vanuit de Eventing School van Alice en Gert ook al eigenlijk voor de wedstrijd begeleiding.

Bavaria doe ik niet, niks te zoeken.. Ik rij lekker voor mijzelf en voor talent ga ik niet gescout worden _O-

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:06

heyyy allemaal,

druk voorbereidend op het sgw seizoen. Onze eerste dus het kriebelt wel een beetje *\o/*
Zondag misschien naar ysselsteyn om te trainen, voor alpen chaam die al redelijk vroeg is dit jaar.
Gaan jullie al buiten trainen?

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:49

Waar ik train starten ze ooo zondag al. Maar ik sla nog over, komt helaas niet uit voor mij... Ik heb 16 maart m'n eerste geplant met jong paard en eind maart met m'n andere.

Nieuwe regelementen gaan ook in

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:29

Leuk sannexspikey! Ik wacht nog ff met buiten trainen tot de volgende smid beurt, dan krijgt hij weer stiftgaten :P

Afgelopen zondag de laatste indoor cross gereden. Heel fijn kunnen rond sturen en maar 1 domme fout gemaakt die een stop veroorzaakte. Dus heel tevreden!
Mensen vielen er wel heel veel af dus hield mijn hart een klein beetje vast :’)

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:07

IK heb het hele jaar rond stiftgaten, mn smid kijkt me altijd maar raar aan. Ik vind het ontzettend fijn. Ijzers betekend hier altijd met gaten. Anders belemmert het me dus met de eerste of zelfs laatste trainingen. Ligt ook aan het weer natuurlijk.
Fijn Laura! Helemaal als er zoveel afvallen en je blijft zitten, extra fijn gevoel!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:13

Haha onze smid vraagt het nooit, alle paarden die hij bij ons op stal beslaat hebben het jaar rond stiftgaten.

Fijn dat je bent blijven zitten Laura.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:15

Ideaal toch!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 16:35

Onze smid heeft van die hele kleine, bijna platte stiften die het hele jaar door in het ijzer zitten. Op concours draai ik ze er zo uit en dan is het meteen fijn schoon voor de "echte" stiften.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:58

Ik krijg volgende week een monoflap zadel op proef *\o/*
Hopelijk past het en zal ik seizoen niet bijna met zadel en al het water induiken :')

Verder hebben wij hier alweer een sneeuwstorm… Klimaat verandering heeft er goed zin in deze winter, ik ben in 2019 nog geen volle week op kantoor geweest ivm onveilige wegen -O-

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:31

is er hier iemand die met mij mee wilt trainen op 16 maart bij Rob Janssen in Hernen? :)

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:27

_Snow_White schreef:
Ik krijg volgende week een monoflap zadel op proef *\o/*
Hopelijk past het en zal ik seizoen niet bijna met zadel en al het water induiken :')

Verder hebben wij hier alweer een sneeuwstorm… Klimaat verandering heeft er goed zin in deze winter, ik ben in 2019 nog geen volle week op kantoor geweest ivm onveilige wegen -O-


Vet! Heel gaaf zo'n zadel, lijkt mij heerlijk zitten.

Jeetje dat klinkt niet best dat weer..

Coco gaat goed tot nu toe! Blij paard dus slof er eventjes aan langs de weg.
Over 2 weekjes kunnen we alweer een sprongetje maken.

Weet iemand of Staphorst nou door gaat of niet?

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:14

Meestal gaat die door.. Niks over gehoord of gezien nog. Ik wil graag de 2e paasdag rit rijden :))

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:28

Cioccolato schreef:
Meestal gaat die door.. Niks over gehoord of gezien nog. Ik wil graag de 2e paasdag rit rijden :))


Oh die heb ik ook eens gereden, was leuk! Kan ik meteen water oefenen daar hihi wanneer valt Pasen dit jaar?

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:40

Volgens mij is 2e paasdag op een maandag.
Ja lachen rit. Ze laten wel te veel mensen toe dus de groepjes ztte te dicht op elkaar.. Maar ik ga meestal met een jong paard, mooie leer.
Vorig jaar was etten leur afgelast dus ben ik met vos geweest. Een gewone borit is ook wel lekker

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:22

Tweede paasdag is 22 april.

Shauniraquel 16 maart moet ik werken |(
Wil wel rond die koers weer een lesje pakken bij Rob, maar zeker niet alleen, onze conditie is nog niet denderend.. Heb net m'n eerste buitenritje (galopje) achter de rug..

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:23

kamsel schreef:
Tweede paasdag is 22 april.

Shauniraquel 16 maart moet ik werken |(
Wil wel rond die koers weer een lesje pakken bij Rob, maar zeker niet alleen, onze conditie is nog niet denderend.. Heb net m'n eerste buitenritje (galopje) achter de rug..


jammer jammer!

Zondag ook weer de cross training van Janneke in Renswoude. Nog iemand die meedoet hier? :j

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:09

Ik ga ook zondag naar Janneke

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:13

Misschien kan iemand mij helpen: weet iemand een plek waar ik op het gras kan oefenen met springen? Mijn paard vindt dat toch spannend en er is zo weinig op gras tegenwoordig. Zou graag eens ergens trainen al is het bij iemand thuis.

Omgeving Scherpenzeel

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:45

Bij manege de Dragonder? Die hadden altijd een springtuin op gras.

Joki hoe laat moet je? Wij zijn er vanmiddag voor ons eigen paard maar even kijken is altijd leuk.