[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:05

Def schreef:
Mijn kruising haf past juist absoluut geen Bucas. Amigo zit prima.
Bucas is altijd te krap bij de borst en bij een maat groter een jurk.


Dat is mijn ervaring ook met mijn paard en deze dekens

Vossie <3
B+11L1+14L2+9


upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:15

Als je de mogelijkheid hebt zou ik dan eerder voor een Amigo gaan met een V-sluiting. :)

Wij hebben nu dekens met een V-sluiting op een smalle KWPN'er en een Fries met brede schouders liggen en bij beide dames passen ze mooi en hebben ze genoeg ruimte van voren. :)

Ik heb in mijn zoektocht bij Dochorse de goedkoopste gevonden, daar heb je er een voor 118 euro, een Amigo bravo lite met hals. Zit ook nog een lineraansluiting aan.

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:18

paardjeamigo schreef:
Heeft hier iemand ervaring met de disc sluiting van de Amigo dekens?
https://www.agradi.nl/zoom-afbeelding?p ... ge=1245891


Ja, hier ook ervaring. In principe fijn maar ben niet helemaal tevreden. Een van mijn paarden maakt namelijk het klitteband open bij mijn andere paarden bij de disc. De oude sluitingen bleven dicht.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:40

upendo schreef:
Als je de mogelijkheid hebt zou ik dan eerder voor een Amigo gaan met een V-sluiting. :)

Wij hebben nu dekens met een V-sluiting op een smalle KWPN'er en een Fries met brede schouders liggen en bij beide dames passen ze mooi en hebben ze genoeg ruimte van voren. :)

Ik heb in mijn zoektocht bij Dochorse de goedkoopste gevonden, daar heb je er een voor 118 euro, een Amigo bravo lite met hals. Zit ook nog een lineraansluiting aan.



Heb jij miss een link van die amigo ? Ik kan hem niet vinden

You only live once. Make the most of it. Ride as far as you can

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:04

Relien schreef:
upendo schreef:
Als je de mogelijkheid hebt zou ik dan eerder voor een Amigo gaan met een V-sluiting. :)

Wij hebben nu dekens met een V-sluiting op een smalle KWPN'er en een Fries met brede schouders liggen en bij beide dames passen ze mooi en hebben ze genoeg ruimte van voren. :)

Ik heb in mijn zoektocht bij Dochorse de goedkoopste gevonden, daar heb je er een voor 118 euro, een Amigo bravo lite met hals. Zit ook nog een lineraansluiting aan.



Heb jij miss een link van die amigo ? Ik kan hem niet vinden

Ahh de aanbieding is voorbij zag ik..

Het is deze:
https://www.dochorse.nl/amigo-bravo-12-plus-lite.html

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:11

Ik vind amigo smaller vallen bij de schouders dan Bucas maar Bucas heeft in zijn geheel volgens mij een kleinere halsopening dan Amigo.

Ik ben super blij met mijn Catago eindelijk een deken die genoeg vrijheid geeft bij de schouders en ook bij t eten. Sterker nog ik kan hem dicht doen als ze eet kwam ik vandaag achter en dat is bij alle andere geteste dekens nooit zo makkelijk gegaan. Staar je dus niet blind op v-sluiting als je ruimte zoekt bij de hals ;)

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:46


Macarona
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:49

Vandaag even een nieuwe deken gehaald.. de harrys horse highliner combo.

Hoe vinden jullie hem liggen? Het lijkt op de laatste foto alsof die te kort is, maar die foto vertekend een beetje.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Macarona
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:42

Ik doe nog even 1 poging om de foto's er op te zetten.. de vorige poging ging mis haha :o


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat het nu gelukt is..

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:25

Lengte is prima, even goed kijken of de schouder genoeg ruimte heeft. Deken plooit iets en split staat open, kan ook aan de stof liggen maar zal t wel checken voor je hem oplaat.

Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:46

Ging hier de hele dekenperiode goed, maar nu meneer aan het verharen is krijgt hij opeens een schuurplekje op zijn schouder :(

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


Evelyne79

Berichten: 3991
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:58

Kunnen jullie mij adviseren?

ik heb nu 2x de bucas smartex medium gehad, hele fijne deken maar bij de tweede deken hebben ze de aanhechting van de singels veranderd in een stuk minder stevige constructie
je raadt het al...... Tinkerpower en minder stevige constructie van singels en beenkoorden.
de deken is nog in tact maar de bevestiging van de singels en de singels dus niet meer.
nou ben ik wel heel tevreden over de deken qua koudebescherming ( + 12 tot -10) en wat ik zo ideaal vind is de vochtregulerende werking.
zweet wordt naar buiten toe afgevoerd en regen kan niet doordringen.
dus zo'n deken wil ik weer :D
welke dekens hebben dezelfde functie maar betere buikbevestiging?

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:38

En een ouder type deken kopen?
Want ik neem aan dat je met het nieuwe systeem die singeltjes bedoelt die onder de deken worden vastgemaakt?

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:15

Ik had die rhino deken met slappe klittenband. krijg nu een nieuwe opgestuurd worden vanuit horseware _/-\o_
Top service van Hypostore

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:17

Ohh fijn! Hypostore is echt wel top met service! Hele fijne zaak. :)

Zit echt te loeren op een kortingsactie bij ze.. :')

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 13:00

Bucas heeft maar tijdelijk de singels zo gehad, nu weer reguliere buiksingels. Andere optie is Fedimax of Catago, alleen met Catago heb ik zelf ervaring.

Ik wou gister mijn oude (horseware) hals op doen maar de Catago sluit zoveel lager dat het echt weinig nut had :') Althans ik wou de hals op omdat ik de onderzijde van de hals heb geschoren en dit bleef dus mooi bloot. Toch nog een andere hals kopen voor die paar keer dat ik hem is op wil.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 13:03

Zondag een amigo hero acy plus pony gekocht, gisteren na een dag regen doornat.........
Ik denk dat ik maar terug ga

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 13:39

Sowieso terug gaan dan idd! Maar echt op de rug nat of aan de zijkanten?

Ik ben nog heel blij met mijn Rambo duo, ligt echt beter dan dat ik had verwacht. De hals is wel een soepjurk, die had wat minder wijd gemogen maar functioneert wel prima.

"Een draver, is gaver" :D

Evelyne79

Berichten: 3991
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:09

Dank je, voor jullie reacties

ik ga neuzen bij de fedimax, die spreekt me wel aan.

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:31

RianneH schreef:
Sowieso terug gaan dan idd! Maar echt op de rug nat of aan de zijkanten?

Ik ben nog heel blij met mijn Rambo duo, ligt echt beter dan dat ik had verwacht. De hals is wel een soepjurk, die had wat minder wijd gemogen maar functioneert wel prima.


Gewoon overal nat......
Foto's gemaakt maar omdat ie overal nat was zie je bijna geen verschil qua kleur.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:45

Ik heb een vraagje,
Ik heb afgelopen week uit noodzaak mijn trekpaard veulen(9maand) moeten scheren.
Nu hebben we er een 200 grams deken op liggen waar die goed onder voelt.
Zolang je er niet aankomt is alles prima maar hij is panisch voor de dekens, als je hem vasthoudt en er mee blijft bewegen en beloond als die blijft staan doet die dat wel, maar 10 minuten later kan je van 0 weer beginnen.
Ook ligt hij niet meer met de deken.
Nou blijkt deze dus een paar cm te groot te zijn rond de hals, schuift daardoor iets naar achter. Maar de deken afdoen of een andere erop proberen te doen is niet te doen.

Hoe krijgen we hel van zijn deken angst af?

In de weide probeert hij de deken er niet af te krijgen, is echt alleen als ik aan de deken zit dat hij zo bang wordt

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:17

Terug geweest naar EJ, daar hebben ze een test gedaan en inderdaad zo lek als een mandje...
Maat hadden ze natuurlijk niet meer in de winkel, wordt zsm naar mijn adres opgestuurd vanuit ander filiaal. Goed geregeld!

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:41

Mijn amigo deken is helaas niet meer waterdicht, dus ik ben op zoek naar een nieuwe deken. Ik heb een rambo zonder hals en een bucas met halve hals bestelt en vanmiddag gepast, en nu vond ik de rambo eigenlijk beter/fijner liggen, maar die zit bij zijn schoft (net als de huidige amigo) wel erg strak als hij graast. Bij de bucas met halve hals had hij veel meer ruimte bij zijn schoft. Nadeel van de bucas vond ik dat die juist weer bij de onderkant van zijn hals erg knelde als hij zou grazen. Nu was mijn idee om de Rambo wug te bestellen. Het enige wat ik me nu nog afvraag... Mijn paard is een ruin en hij speelt graag en veel op het land. Is zo'n halve hals niet heel aantrekkelijk voor zijn ruinenvriendjes om aan te gaan trekken? Heeft een van jullie daar ervaring mee?

Dit is de rambo wug waar ik naar zit te kijken: https://www.agradi.nl/rambo-wug-turnout ... purple.htm

De amigo deken die ik nu heb, heb ik in september gekocht. Daarvan zijn alleen de borstsluitingen er een stuk of 4x vanaf getrokken, verder is de deken wel heel gebleven.

Ps. Heb geprobeerd foto's toe te voegen van de dekens die ik net gepast heb. De groene is de rambo en de zwarte de bucas (deze ligt scheef op de foto, vandaar dat hij aan de achterkant zo kort is)


Afbeelding

Afbeelding

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:11

Wug geeft naar mijn idee wel meer ruimte dus zou zeker een optie voor je kunnen zijn. Maar als je van september tot nu met een deken kan doen zou ik andere dekens gaan proberen (canvas Renco deken bijv) want ook Rambo trok dat niet hier in de kudde. Mijn ervaring is dat losse delen zoals sluitingen, klittenband en de staartflap als eerste er aan gaan.

Judith wat fijn van de EJ! Wel even afwachten dus.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:47

Fairytail schreef:
Judith wat fijn van de EJ! Wel even afwachten dus.


Vandaag al nieuwe deken ontvangen!
Morgen testen want het wordt slecht weer. Hopelijk is deze wel waterdicht:-)
Prima service!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers