[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-19 07:11

Ze wordt in april 3. Dus tot die tijd lekker grondwerken en opbouwen.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-19 16:29

Afbeelding
Deze pretkop gaat morgen haar eerste bitje passen! :D *\o/* <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Kimmsel

Berichten: 811
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 08:16

Wat leuk! Zie dat Joy dezelfde leeftijd heeft als mijn paint Eyo. Ik merk ook dat Eyo aan alle kanten klaar is voor het werk dus moet mezelf echt tegenhouden. :+

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 15:33

Wat een prachtig paard is Eyo zeg!!! <3 <3 <3

Gaaf ook dat je zo aan het begin staat. Mooi om te zien dat je dan merkt dat ze er klaar voor zijn. Ik benieuwd hoe het bij jullie zal gaan!

Bitje in: check! Zo braaf was ze weer. <3 Naomi heeft het eerst 2 keer gedaan, dat ging prima. Daarna ik. Ook dat ging goed. Vervolgens 10 minuutjes gelongeerd, en ze maakte er niets van, uiteraard wel een beetje kauwen. Is natuurlijk ook best gek ineens. Zo trots!! *\%/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: beetje lastig te zien, maar heb haar uiteraard gelongeerd aan het halster.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:29

Longeer je aan het touwhalster, dat is best wel scherp inwerkend omdat de knopen op zenuwpunten en direct op het bot zitten. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik was dat ook van plan maar mijn instructrice heeft me dat toch met klem afgeraden hoewel het nu best wel ok zou zijn omdat meneertje liever zijn eigen feestje viert ipv netjes bij mij te blijven

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-19 20:32

Je hebt gelijk hoor. Maar ik heb liever 1 keer vertellen dat wat ze doet niet mag, dan tien keer een halve discussie.

Zorg altijd dat het touwtje in een boogje loopt. Maar duidelijkheid is belangrijker dan een grijs gebied creëeren waar zowel Joy als ik onzeker van worden.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:39

Het hoeft geen grijs gebied te zijn als je maar consequent bent. Tot daar en niet verder en zodra ze daar dan weer is, weer los. Maar het is natuurlijk waar iedereen zich goed bij voelt en fijn vindt om mee te werken :)

Fijn dat ze zo makkelijk op het bitje reageert, kun je straks beginnen met voorzichtig sturen :)

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-19 20:45

Ja en ik ben niet consequent. Of niet genoeg. Maar echt, met zo'n jong paard is het fijn om gewoon zo min mogelijk discussie te hebben.

Maar inderdaad, voor iedereen anders. Dat is soms wel lastig hoor, doe ik het wel goed is vaak de vraag die door mijn hoofd spookt. Doe ik het goed om haar zelf te beleren, doe ik het goed om er direct een bitje in te hangen, of is een sidepull niet beter... Of zal ik helemaal maar gewoon wachten tot ze 5 is? Soms verzand ik weleens in dit soort gedachten :+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:49

Haha maar dat betekent juist dat je het goed doet hoor! Ik heb ook best wel getwijfeld om je te vragen of ik het wel goed begrepen had wat betreft het beleren. Gelukkig had ik het fout :D . Zelf, persoonlijk zou ik dr wel ietsje langer nog laten staan denk ik, omdat je zegt dat ze zo hard groeit nu. Maar dat is niet omdat je haar met 3 zal slopen zult slopen hoor. Als ik je verhalen zo lees ga je heus niet te hard van stapel.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-19 10:23

Je mag altijd alles vragen hoor! :D Desnoods per pb.

Gister nog een compliment van een stalgenoot dat ik het zo rustig deed met Joy. Andere stalgenoten rijden al en paarden zijn zelfs 3 maanden jonger.

Ik vind het inderdaad erg lastig. Ik merk aan Joy dat ze klaar is voor wat meer werk. Ze wordt heel kribbig van "niets doen" inmiddels. Dus daarom lekker rustig opbouwen vanaf de grond.

En als ze zadel en ruitermak is, gaat ze weer lekker een hele zomer het land op. Misschien wat grondwerk om haar een beetje op conditie te houden, maar verder gewoon 24/7 gras eten en luieren.

Gelukkig groeit ze inmiddels niet meer zo snel. Laatste keer dat ik haar heb gemeten was mei 2018 en toen mat ze 152 schoft. Vorige week mat ze 155 schoft. Dus ze is wat afgeremd :+ (maar nog steeds een tank haha)

Komende week krijg ik weer les met een andere paard (dubbele lijnen) en pas als ik het onder de knie heb komt Joy aan de beurt.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Maflinger_S
Berichten: 12138
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:52

Lekker bezig!

Ik zou haar trouwens niet een hele zomer op het land zetten maar ook gewoon nog wat onderhoudsdingetjes - grondwerk - blijven doen. Of bedoelde je dat ook? Joy vindt het leuk om met jou dingen te ondernemen. Dat zou ik niet op een laag pitje zetten.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-19 12:53

Ja dat bedoelde ik! :D

Gewoon een paar keer per week lekker lollen in de paddock, vrijheids dressuren, wandelen. Alles, maar niet onder het zadel. Ik vind het ook veels te leuk haha!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-19 20:03

Vanmiddag weer zo fijn gerwerkt! Eerst even los wat licht grondwerk, daarna kreeg ik les met een ander paard in mijn lichaam plaatsen naast het paard bij het wandelen. Dat is nog moeilijk hoor! Daarna met Joy. Ze eas erg braaf en deze manier van communiceren is zo fijn. Ik vertel haar constant dat ik er ben en ze op me kan terugvallen. Dat geeft een giga bak vertrouwen. Zelfs in de binnenbak met klapperende platen bleef ze rustig. En ik kon het niet laten om even wat filmstills te posten. Haar bewegingen zijn :~ <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Kimmsel

Berichten: 811
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 09:30

Dat is een toekomstige topper voor de sport zo te zien aan die gangen. <3
Eyo is mijn eerste paint horse maar ik stond zelf zo verbaasd toen ze alle vlakke 'western'gangen uit zichzelf bleek te tonen. Een heerlijk vooruitzicht om daar straks mee te mogen rijden, toch?

En ik heb precies hetzelfde als jij, met het te snel gaan voor je gevoel. Gewoon rustig doen wat goed voelt. Als ik dit zo lees gaat het helemaal goedkomen. :j

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-19 10:50

Dankje! *\o/*

Ja ik sta verbaasd te kijken iedere keer wat ze eruit gooit. En ik ben inderdaad ontzettend benieuwd hoe ze dat onder het zadel gaat laten zien!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het gemak waarmee ze beweegt is zo tof! *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 19:51

Vandaag weer een bitje geprobeert. Dit keer een wat vriendelijker dubbelgebroken kneveltrensje. Ze neemt het bit braaf aan en ik hoef niet eens mijn duim meer in haar mond te doen. Ze doet zelf haar mond open. Dit was de derde keer.

Ik heb hem 2 keer ingedaan en haar gewoon even op stal gelaten. Ze kauwt nog steeds flink, maar dat is ook niet zo gek.

Daarna weer VD geoefend. Het "stay" gaat erg goed (wel al 7 seconden!) En dat is best een prestatie voor zo'n plakkert als Joy := . Ook "zoek" verder bevestigd, nu niet meer met het voorwerp waar we altijd mee oefenden, maar ook met een ander voorwerp begreep ze het ook.

Trouwens eergister voor het eerst zelf over haar heen gehangen zonder dat er iemand bij stond. Aan allebei de kanten en ze was weer superbraaf! Het doet haar niets als ik boven haar hang en er niemand naast staat. Ook fijn om te weten!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 21:11

Oh en even edit:

Staleigenaar zei dat Joy een kussen maakt voordat ze gaat slapen <3 . Er ligt altijd een hoopje stro waar ze met haar hoofd ligt. Dat is toch superschattig! :))

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 13:08

Gister weer een bit in gehad. Weer de enkelgebroken D snaffle en merkte gelijk dat ze een stuk rustiger was met haar mond en hoofd dan bij de dubbelgebroken. Daarna eventjes met hoofdstel en aan halster gelongeerd. Ze ging gigantisch uit haar panty :D :):) Helaas zat ze aan een touwtje, dus ik was alleen masr bezig met zorgen dat we niet verstrikt zouden raken oid. En haar ruimte geven. Wil dan echt niet aan haar hoofd komen. Maar na die 5 minuten was het klaar en heeft ze heel netjes gelopen. Daarna hoofdstel af en zonder gelongeerd de laatste rondjes.

En toen weer een über pennymoment <3 . In het midden gewoon maar even tegen elkaar aan gestaan. Starend in de verte en in complete rust. Daarna uitgestapt. Ze volgt me overal. Ik denk ik draai het eens om, en ging ik achter haar lopen. Daar snapte ze helemaal niks van :') . Maar uiteindelijk toch twee rondjes vol gehouden. Wel handig voor haar om te weten dat ze gewoon kan lopen als ik achter haar loop. Dat ze dan niet ineens stuk is ofzo :=

Volgende week weer longeerles en de trainster gaat vrijdag even kijken hoe ver ze al is om een plannetje op te gaan stellen voor het beleren :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 13:09

Oh dat is inderdaad handig om te weten! Duke snapt dat principe nog totaal niet.
Not. At. All.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 13:12

Ik moest haar wel een paar keer porren met de stick hoor... En kreeg in het begin echt zo'n blik van: "wat doe jij nou?! Dit klopt niet hoor!"

En ze had daarna al heel snel door dat ze makkelijker bij de polletjes gras kon als ik achter haar loop... :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 13:14

Ik heb het 1 keer geprobeerd en ook met porren maar Duke gaf een bok en heeft 10 minuten door de wei gerend en gebokt. Dus dat.. :+

Daarna niet meer geprobeerd hahahaha

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 14:12

Oeps... Ja ik snap dat je dan wat voorzichtiger bent geworden... :=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Kimmsel

Berichten: 811
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:43

Wat fijn dat ze het bitje al zo goed oppakt! Dat knabbelen is nu natuurlijk nog normaal. We lopen tegelijk qua planning want ik ben Eyo nu ook het bitje aan het aanleren. :D
En ik denk dat ze wat guitig worden van het mooie weer, hier springen ze ook al uit hun voegen bij het longeren. Het is dekking zoeken en afwachten, haha. :+

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Avalanche

Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:21

Oh? Hier helemaal niet :+ ook helemaal niet aan de lopende band hengstig of zo, of stout. Dat lijkt alleen maar zo :+

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 20:38

_O- _O- _O-

Afbeelding
Tja.... := :+ :')

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 10 bezoekers