Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:37

petra8 schreef:
Zam-cas, wat fijn herkenbaar geschreven, idd de slappe lach of grijze haren met een LBE paard. Geen dag is het zelfde.

Soms vraag ik me af of een LBE paard geen LBE paard is omdat LBE paard eigenaren misschien net iets losser zijn en iets sneller de humor van iets inzien. Mijn paard heb ik vorig jaar van iemand gekocht voor wie hij een miskoop was. Hij was bij haar ongelukkig omdat hij een heet sportpaard moest zijn en hij was bij haar echt geen LBE paard.


Ik heb geen idee. Ik weet wel dat ik zelf niet houd van elke dag hetzelfde. Elke dag dressuren zou ik dus dood ongelukkig van worden.. Ik merk dat Chab ook doodongelukkig wordt als ik elke dag hetzelfde zou doen.. Ik ben zelf redelijk creatief (krijg je als je sociaal werker bent), merk dat dit ook wel van pas komt om hem te motiveren te lopen.. Soms vindt hij t dan zo leuk dat hij als een soort hert door de bak gaat..

Ik lach me overigens rot om hem als hij weer een grapje uit haalt.. Je kan het dan ook echt aan zn hoofd zien..

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:41

Ik herken het heel erg, het jolige. Helemaal als hij een nieuw soort sprong uitvindt, het is net of hij wil zeggen ‘ wauw, zag je dat!? Ik heb er niet eens op geoefend!’ En ik houd mijn hart vast..

Ook leuk, mijn staleigenaar had ( in de tijd dat we nog in pension stonden) net de waterbak gevuld. Ze was net klaar, meneer pakt de hele bak op en gaat er mee lopen! Of de slang pakken en achter de anderen aan gaan, ook hilarisch. Maar zelf nat worden is een no go. De dierenarts aan haar riem vastpakken en optillen was echt de grap van de maand, vond hij zelf.

Zit geen kwaad in, maar het is niet dat ik tegen iemand anders zeg ‘ ga maar lekker met hem wandelen’.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:46

Zam_Cas schreef:
Ik herken het heel erg, het jolige. Helemaal als hij een nieuw soort sprong uitvindt, het is net of hij wil zeggen ‘ wauw, zag je dat!? Ik heb er niet eens op geoefend!’ En ik houd mijn hart vast..

Ook leuk, mijn staleigenaar had ( in de tijd dat we nog in pension stonden) net de waterbak gevuld. Ze was net klaar, meneer pakt de hele bak op en gaat er mee lopen! Of de slang pakken en achter de anderen aan gaan, ook hilarisch. Maar zelf nat worden is een no go. De dierenarts aan haar riem vastpakken en optillen was echt de grap van de maand, vond hij zelf.

Zit geen kwaad in, maar het is niet dat ik tegen iemand anders zeg ‘ ga maar lekker met hem wandelen’.


Chab is een aparte.. Maar precies zoals jij omschrijft. Hij haalt ook grapjes uit.. Ik heb een filmpje waarbij hij moet galopperen, maar het hier niet mee eens is.. Ik wil je het filmpje wel eens laten zien, maar weet niet zo goed hoe dat hier op bokt allemaal moet. Maar ik heb mij rot gelachen.. Zo ook met springen in de longeer cirkel.. Eerst als een hert, omdat tie t zo leuk vindt.. En dan is t 'Zie je het hoe goed ik het deed?'

Chab eet ook alles, teugels, longeer lijn, maar ook mn zweep is geregeld de sjaak.. Of hij bijt in hindernissen haha..

Bij Chab is het ook geen kwaad, maar niet iedereen kan met hem weglopen. Als hij mensen niet leuk vindt of die pakken het niet goed aan, dan komt hij omhoog of gaat hij stilstaan.. Dit is al een aantal keer gebeurd of hij laat zn halster niet om doen.. Met grondwerk is hij soms jolig, waardoor ik hem niet altijd met andere durf te laten werken ivm bokkensprongen.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:48

We stoppen de paarden in het lbe hokje maar waarschijnlijk zijn wij als eigenaren van de lbe paarden ook in een hokje te stoppen :-) :-) en hebben wij ook overeenkomsten :-) ;-)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:56

petra8 schreef:
We stoppen de paarden in het lbe hokje maar waarschijnlijk zijn wij als eigenaren van de lbe paarden ook in een hokje te stoppen :-) :-) en hebben wij ook overeenkomsten :-) ;-)


Haha oke das waar! Hahahahaaa! Maar dan heb ik van alles wat hahah.. Ik wil soms ook niet werken/heb mijn dolle 5 minuten, maak grapjes, maar soms ook super sensitief hahah..

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:29

Oooh Chab klinkt als de mijne! Zo grappig en ook wel fijn om gelijkenis te lezen. Heb echt weleens met mijn handen in het haar gezeten. Vooral toen hij nog erg wisselde tussen LBE en LBI.

Ik probeer ze niet in een hokje te stoppen, maar het helpt wel enorm ;-) Volgens een persoonlijkheidstest ( ook hier op bokt) ben ik een entertainer. Dus ik zie overeenkomsten haha! En ik weet ook altijd alles beter en vind mezelf hilarisch. Maar ben ook uber gevoelig ;-)
Laatst bijgewerkt door Zam_Cas op 04-02-19 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:36

Net grondwerk gedaan met 'mijn' LBE. Vond hij erg lastig maar hij deed wel enorm zijn best. Hij moest wel telkens als hij de kans kreeg op het touw sabbelen..

Daarna in de bak laten staan tijdens zijn eten maken, wat hij vanaf daar kan zien. Nou PANIEK. Heel hard rondjes rennen en bokken, meneer ongeduld.
De bak staat gewoon tegen zijn paddock/eetplek aan, dus het enigste wat ik hoefde te doen was het bakhek opendoen. Van de bak naar zijn emmer was 3 meter, dat heeft hij in volle galop gedaan :')

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:29

Zam_Cas schreef:
Oooh Chab klinkt als de mijne! Zo grappig en ook wel fijn om gelijkenis te lezen. Heb echt weleens met mijn handen in het haar gezeten. Vooral toen hij nog erg wisselde tussen LBE en LBI.

Ik probeer ze niet in een hokje te stoppen, maar het helpt wel enorm ;-) Volgens een persoonlijkheidstest ( ook hier op bokt) ben ik een entertainer. Dus ik zie overeenkomsten haha! En ik weet ook altijd alles beter en vind mezelf hilarisch. Maar ben ook uber gevoelig ;-)


Waar heb je die gevonden? Ik wil die ook wel doen..

O ja hoor zit ook wel eens met Mn handen in t haar. Zoals vandaag dat tie als de malle door die bak ging. Waar lag t dan aan vraag ik me af.. gelukkig aan de lijn.. maar hij liep in iedergeval..

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:31

ninaphilo schreef:
Net grondwerk gedaan met 'mijn' LBE. Vond hij erg lastig maar hij deed wel enorm zijn best. Hij moest wel telkens als hij de kans kreeg op het touw sabbelen..

Daarna in de bak laten staan tijdens zijn eten maken, wat hij vanaf daar kan zien. Nou PANIEK. Heel hard rondjes rennen en bokken, meneer ongeduld.
De bak staat gewoon tegen zijn paddock/eetplek aan, dus het enigste wat ik hoefde te doen was het bakhek opendoen. Van de bak naar zijn emmer was 3 meter, dat heeft hij in volle galop gedaan :')


Ja chab doet ook super zn best, maar wordt soms gefrustreerd. Dan gaat tie bijten in t touw of met zn voor voet schrapen.. Daarna kan hij omhoog komen als de druk te hoog wordt en daarna blokkeert hij. Maar als tie t eenmaal snapt dan is het van je wilde dit toch?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:11

Kom ik weer met de deur in huis vallen. Welke persoonlijkheid past het beste bij een LBE als ruiter zijnde..? Wat voor persoonlijkheden hebben jullie allemaal als paarden eigenaren van een LBE..?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:33

Volgens die test ben ik een mediator. Ga hem van de week nog eens doen

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:46

Welke test is dat?

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:48

Ik ben ook een mediator. Paarden worden bij mij altijd kalmer.

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:00

Zo grappig te lezen en zoveel herkenbaar. Afgelopen zomer stond mijn paardje in een paddock naast andere en ineens vind ik hem in de ochtend buiten de paddock, van alles overhoop gehaald en meneer kijkt heel onschuldig,ochtend erop staat hij bij de andere 2 ruinen en ligt draadje met handvat op de grond. Volgende dag zie ik hem gewoon het handvat pakken en draad open doen heel op zijn gemakje. Als veulen had hij een skippybal en die ging het hele weiland door. Ik heb grondwerk/longeerwerkles en ineens vanuit het niks moet ie even gek doen en gaat daarna verder alsof er niks gebeurd is.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:05

Gimme_Joy schreef:
Welke test is dat?


16 persoonlijkheids test

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:09


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:03

Afbeelding
Afbeelding

Tja... :')

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:25

Campagner

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:51

Gizeppie schreef:
ninaphilo schreef:
Net grondwerk gedaan met 'mijn' LBE. Vond hij erg lastig maar hij deed wel enorm zijn best. Hij moest wel telkens als hij de kans kreeg op het touw sabbelen..

Daarna in de bak laten staan tijdens zijn eten maken, wat hij vanaf daar kan zien. Nou PANIEK. Heel hard rondjes rennen en bokken, meneer ongeduld.
De bak staat gewoon tegen zijn paddock/eetplek aan, dus het enigste wat ik hoefde te doen was het bakhek opendoen. Van de bak naar zijn emmer was 3 meter, dat heeft hij in volle galop gedaan :')


Ja chab doet ook super zn best, maar wordt soms gefrustreerd. Dan gaat tie bijten in t touw of met zn voor voet schrapen.. Daarna kan hij omhoog komen als de druk te hoog wordt en daarna blokkeert hij. Maar als tie t eenmaal snapt dan is het van je wilde dit toch?

Dat doet die van mij ook allemaal!! Echt ook gewoon letterlijk hoe je het omschrijft!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:53

petra8 schreef:
We stoppen de paarden in het lbe hokje maar waarschijnlijk zijn wij als eigenaren van de lbe paarden ook in een hokje te stoppen :-) :-) en hebben wij ook overeenkomsten :-) ;-)


Ik heb een LBE én een LBI en ze passen elk op hun eigen manier precies bij me, wat zegt dat dan over mij? :D

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:18

‘Verdediger’ :(:) , zoiets dus
Jet heeft net hetzelfde gedrag als hierboven beschreven, hij verspilt bergen energie voor het minste. Schrikt zich ook telkens een aap als ik plots om de hoek verschijn := hij lijkt altijd zo stoer maar dat is ie niet, en van het moment dat ik dat eindelijk doorhad, is het werken met hem wel een beetje makkelijker geworden. In de zin van dat ik hem kon kalmeren door zelf rustig te blijven en duidelijke afspraken te maken, het heeft me veel wijsheid gebracht maar ontspannen rijden met hem zit er nog steeds niet in, zo jammer vind k dat

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:28

Wijslander schreef:
petra8 schreef:
We stoppen de paarden in het lbe hokje maar waarschijnlijk zijn wij als eigenaren van de lbe paarden ook in een hokje te stoppen :-) :-) en hebben wij ook overeenkomsten :-) ;-)


Ik heb een LBE én een LBI en ze passen elk op hun eigen manier precies bij me, wat zegt dat dan over mij? :D


Ik weet niet of t bij mij past, tot nu toe gaat t goed. Had hiervoor een Rbi en dat ging niet goed haha..

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:51

Gimme_Joy schreef:
[ [url=m/3Y3kQ1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bzCWA4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tja... :')


Ik ook :D . Herken mezelf er inderdaad wel in. Maar wat betekent dat voor het type paard?

LBI heb ik zelf het liefst.
LBE vind ik ook erg leuk
RBE vind ik een lastig verhaal
RBI durf ik niet aan te denken (maar kan dus zijn, dat ik een RBE/RBI heb. RBE wist ik wel, maar herken ook veel RBI. Ben met hem ook achterover gegaan).

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:34

Selfie maken met m'n peerd. Vrij kansloos... :=
Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:09

Gizeppie schreef:
Kom ik weer met de deur in huis vallen. Welke persoonlijkheid past het beste bij een LBE als ruiter zijnde..? Wat voor persoonlijkheden hebben jullie allemaal als paarden eigenaren van een LBE..?

Ik heb 3 totaal verschillende paarden gehad qua karakter.
Huidige is een duidelijke LBE, vorige een LBI
En mijn merrie zat tussen RBE en RBI in.
Ik kon met alle 3 prima overweg omdat ik erg flexibel ben in het aanpassen. :+
De merrie was echt een gevoelig dametje, de tweede een dominante maar grappige professor en de laatste een hele slimme clown. En alle drie vroegen ze een andere manier van communiceren en rijden.
Ik kan niet zeggen dat de ene beter bij me pastte dan de ander eigenlijk.