Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:07

Hebben regelmatig gestart toen ze nog bij rosline zat. Was erg leuk. En vond het juist helemaal niet duur. En nu met SoSo gaan ze juist meer het hele land door, terwijl er eerst veel meer in het zuiden was.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:38

Nou hier in de buurt hebben we dus amper Bixie moet je echt voor de Betuwe in. Ze hebben 1 keer SoSo Bixie in Amersfoort gehad maar dat is voor ons ook een halfuur rijden. En was volgens mij een eenmalig iets. Verenigingen kunnen natuurlijk ook veel meer en makkelijker verdienen door springrubrieken voor paarden uit te schrijven. Veel starts en niet zo vaak verhogen tussendoor.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:19

Getup schreef:
Hebben regelmatig gestart toen ze nog bij rosline zat. Was erg leuk. En vond het juist helemaal niet duur. En nu met SoSo gaan ze juist meer het hele land door, terwijl er eerst veel meer in het zuiden was.


3 proefjes 27,- of 15,- vind ik nogal een verschil.
Sinds een poosje gaan ze steeds meer door het hele land maar in verhouding nog steeds veel onderin Nederland hoor ;-)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:38

10 euro per proefje nu, dus idd behoorlijk aan de prijs.
Ik ben er bij 1 geweest en had er veel meer van verwacht. Prijzen wel netjes hoor en prijsuitreiking ook leuk, maar verder vond ik het de minst leuke wedstrijd. :o
Kan ook een pech gevalletje zijn, want er wordt zo enthousiast over gesproken.


Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:13

Oh wacht,dat is veel. Ik heb nog altijd €5 -€7 betaald. En altijd zonder prijsuitreiking,dat vond ik juist het leukste er aan. Dat ieder kind gelijk is.

Een half uur rijden is toch niet ver?

Maar t blijft idd verdeeld. Nieuwegein, Haarlemmermeer.... hadden ze ook. Drenthe. Wat Brabant..

Ga misschien een keer naar de peelbergen. Maar dan gaan wij wel met 2 pony's en 5 kinderen,ofzo.

Mochten vorig jaar ook naar JIM , maar kon helaas zelf niet. En die "spelletjes" die ze dan op Jumping Amsterdam etc doen,vind ik stom :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:56

Ik vind een prijsuitreiking juist wel leuk. Is niks mis mee om daar al op jongere leeftijd mee om te leren gaan anders is de overgang naar de B wel heel groot. Wedstrijd waar onze dochter startte had iedereen een goed gevulde goodie bag. En de winnaars nog een extra prijs. Plus heel leuk commentaar voor iedereen.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:20

Nou,bixie was eigenlijk bedoeld als oefening voordat ze naar de B gaan. Daarom is het juist leuk,dat ieder kind mee kan doen op whatever watt voor pony. Heb die van mij ook wel eens uitgeleend aan een kind van een kennis.
Dat kinderen kunnen oefenen en uitproberen zonder druk.

Want nu in de bixie zie je al uberfanatieke ouders en kinderen met toppony's inkl KEP etc. Niet mis mee, want in t echte leven is dat gewoon ook zo en ik word zelf ook liever 4e achter 3 goede combinatie's als 1e van n paar niet zulke sterke. Maar met prijsuitreiking houd je dat imo in stand. Mijn mening hè ;-)

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:26

Getup schreef:
Oh wacht,dat is veel. Ik heb nog altijd €5 -€7 betaald. En altijd zonder prijsuitreiking,dat vond ik juist het leukste er aan. Dat ieder kind gelijk is.

Een half uur rijden is toch niet ver?

Maar t blijft idd verdeeld. Nieuwegein, Haarlemmermeer.... hadden ze ook. Drenthe. Wat Brabant..

Ga misschien een keer naar de peelbergen. Maar dan gaan wij wel met 2 pony's en 5 kinderen,ofzo.

Mochten vorig jaar ook naar JIM , maar kon helaas zelf niet. En die "spelletjes" die ze dan op Jumping Amsterdam etc doen,vind ik stom :o


Helemaal met je eens. Wij betaalden ook 5 euro per proef? Soms wel een prijsuitreiking, maar meestal een prijsuitreiking waarbij iedereen hetzelfde kreeg. Dat laatste vond ik juist zo leuk aan Bixie. Iedereen gelijk en lekker veel lol. De leukste Bixie's waren waar je ook nog spelletjes te paard mocht doen (Genemuiden) en waar de kindjes in een mooie verlichte binnenbak met 2tallen hand-in-hand een ererondje liepen. Echt geweldig.
Wij moesten ook altijd een half uur rijden, richting Drenthe voor de Bixie's vorig jaar. Vind ik nog wel te doen. Ik maak er altijd een gezellig uitje van :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:26

Maar als iedereen " gelijk " is dan is de overgang naar de officiële wedstrijden toch enorm? Ik ben ook gewoon voor huis tuin en keuken pony's hoor. En wij hebben geen dure dingen en bling bling (alhoewel....dat zit wel op haar wedstrijdjasje := ) die druk is wat je er als ouders zelf op legt. En je kan het ook voor iedereen leuk maken als er wel prijsjes zijn. Sfeer en vooral plezier met je pony moet altijd voorop staan imo.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:36

Maar door prijsuitreiking en duurdere proeven is het al minder laagdrempelig.

Mij is het ook worst,ga voor onszelf ( om te oefenen) en voor de lol. Vooral,om eens naar een gigantische accommodatie als De Peelbergen te gaan . Daar was prijsuitreiking ook niet mogelijk met dik 500 inschrijvingen en 13 ringen tegelijkertijd. Daar kreeg je gewoon bij t springen en de cross begeleiding, voordat je het parcours ging springen. Dat is voor mij bixie.
Anders kunnen ze net zo goed naar een oefenwedstrijd van de plaatselijke manege .

Mijn kind van 4 had uiteraard geen schijn van kans,op haar snelle Welsh in n dressuurproef. Dus kon ik meerennen. En is het leuk,dat ze gewoon hetzelfde krijgt als haar nichtje van toen 8. Zonder struisvogelpolitiek te willen spelen, trouwens.
Voor mij maakt dat het leuk :-)


Inmiddels zijn onze 2 kinderen 7 en 5. En gaan dit seizoen hier op de wedstrijden meedoen. Daar wordt iedereen geplaatst, alleen in hun rubriek is er nooit iemand alleen laatste,wel zo leuk. Dat komt daarna nog wel.

Leuke discussie, trouwens !

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:48

@Susan ik denk dat de kinderen die op hun 13e overgaan naar de B dat wel beter begrijpen, dan kinderen die jonger zijn en dus allemaal een leuke prijs krijgen. Volgens mij was dat oorspronkelijke gedachte ook achter Bixie. Maar ach, ik heb een dochter die ook echt rijdt voor zichzelf. Ze heeft wel eens een eerste prijs gereden en is er dan natuurlijk enorm happy mee, maar ze is net zo blij als ze gewoon een fijn rondje heeft gereden en bijv achteraan aansluit.

Ik heb al wel eens huilende kinderen gezien omdat ze 2e (!) werden en dus geen 1e :(:) maar dat is wat mij betreft ook opvoeding.
Heb me wel verbaasd of het meisje dat we eens uit een giga vrachtwagen zagen komen met haar pony; ze had haar instructrice mee en werd met een instructieset begeleid in de losrijdbak _O-
Ach ja, mooi amusement ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:31

Jeetje dat gaat voor mij ook echt te ver :')

En 500 inschrijvingen pfff. Dat kennen we hier toch niet. Schijnt wel enorm mooi te zijn bij de Peelbergen. Maar dat vind ik echt te ver rijden voor een Bixie wedstrijd. Pony is ook niet meer de jongste. Dus dat vind ik naar de pony toe niet eerlijk.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:43

Was voor ons interessant,omdat onze oudste 2 x begeleidingsspel kon doen, en de andere amazone dressuur, springen en cross. Tussendoor de pony laten wegen en met kinderen op t luchtkasteel etc.

Wij hadden er ook n mini vakantie gemaakt incl B&B voor ons en de pony's. Doen we ook niet elke keer ;-) . Peelbergen is voor ons dik 1.5 uur. Maar wij moeten hier ook dik een uur rijden voor een wedstrijd. En dan sta je meer te wachten als dat je rijdt.
Hier heb je dus geen aparte pony spring rubrieken. Die beginnen ook met 55 cm . Dan 70 en 80. Daarna een meter. Tsja, niet grappig met je pony van 1m17. En dan is het springen 's ochtends, en dan soms de B dressuurproef eind vd middag ....pfffff.

Daarom was bixie soms wel eens leuk. Langer onderweg,maar meer te rijden en drukker ter plekke.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:47

Ik kan me in beide wel vinden, met en zonder eerste prijs.
Onze zoon vind het leuker met een 1,2 en 3e plaats, maar het is laagdrempeliger om het zonder te doen. Kan me idd voorstellen dat sommige kinderen dat minder leuk vinden en spanning geeft.

En mensen met dure pony's ven spullen, dat maakt me niks uit. (Heb het zelf iig niet.
Maar moet wel stiekem lachen als ze van alles hebben en dan écht niet kunnen rijden. Meestal kunnen ze wel rijden.

Sfeer vind ik idd het belangrijkste. ouders die kletsen of zelfs een ander helpen, prettig is dat en zo zou het moeten gaan... Naar mijn idee

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:04

Getup schreef:
Daar kreeg je gewoon bij t springen en de cross begeleiding, voordat je het parcours ging springen. Dat is voor mij bixie.


Idd, dat maakt meestal ook een goede sfeer.

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:47

Kunnen ze na de Bixie ook nog F proefjes gaan rijden bij een/de manege? Dan maak je kleinere stapjes richting de B. Van Bixie naar B vind ik zelf nogal wat.

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:15

Dat weet ik eigenlijk niet?

Hoe zie je dat dan? Tig etappes,om B te kunnen starten? B is "gewoon" de eerste klasse,hè :-)
Vroeger begon je gewoon in de B en klaar. Vind het nog wel meevallen. Gaat imo meer om het leren proefje rijden en het leren op wedstrijd gaan.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:39

sas66 schreef:
Kunnen ze na de Bixie ook nog F proefjes gaan rijden bij een/de manege? Dan maak je kleinere stapjes richting de B. Van Bixie naar B vind ik zelf nogal wat.


Volgens mij mag dat wel, maar weet het ook niet heel zeker.

Mijn zoontje is na bixie A gelijk b gaan starten.
Maar hoe je had wel wat complimenten gehad. Ik vond thuis de galop oefenen en de proeven voldoende.
Maar ons zoontje wil(de) graag is een streber.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:40

Bixie B1 is toch al een B proef zonder de galop? Maar ook als je A dressuur netjes kan rijden lukt een B proef daarna ook wel hoor.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:44

B1 is met galop.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:55

Hier nog geen bixie wedstrijden maar lekker hobbelen. Helaas alleen bossen waar je met t paard niet mag komen, heel frustrerend!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:08

Hier heeft dochterlief eindelijk ook weer eens gereden. Prachtig weer.
Ze heeft op haar "eigen" Elsa gereden, voordat ze erop ging is de pony eerst even goed moe gereden door de bijrijder van Elsa die bij mij stageloopt.

Daarna was ze braaf genoeg om met Chantal erop haar rondje te doen.

Helaas heb ik geen foto's, alleen stills uit een filmpje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:47

Lekker genieten nu het zulk lekker weer is!
Vorige week had mijn dochter haar 1e spreekbeurt, natuurlijk over paarden :-)
Dus hup mama met de pony naar school

Afbeelding

En van de week en het weekend weer lekker gereden en gerommeld op stal


Afbeelding


Afbeelding

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 07:23

Wat een leuke foto's allemaal <3 Vraagje aan de mama's hier. Op welke leeftijd gingen jullie kindjes echt interesse tonen in de paarden/paardrijden?

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 07:37

Hier met 2 jaar al dat ze echt wilde helpen poetsen en doen.
Afbeelding

Nu ze 3 is wil ze ook “rijden”.
We hebben ze thuis staan dus ze ziet mij regelmatig met de paarden bezig dat scheelt veel.
Ze geeft zelf aan wanneer ze “er op wilt zitten”, poetsen of wandelen. 5x achter elkaar poetsen en laten rollen en weer poetsen vind ze minstens net zo prachtig :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AmyJamess, Jenn_Mellow, Pallatin, Vagabondo en 44 bezoekers