Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:17

upendo schreef:
tokedri schreef:
Ja nu pas
Maar zo veel te vinden op internet
Bizar gewoon

Joh, als je niks nuttigs te zeggen hebt, zeg dan niks. :)


Ik vond t nuttig
Jouw reactie is niet erg nuttig
Mss beter niks zeggen


upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:18

Heb je het topic gelezen? Het gaat al pagina's lang over hoe onzorgvuldig ze is geweest. Dus je post is helemaal niet nuttig.

Wel knap dat je mijn zin kan kopiëren. :j

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:52

upendo schreef:
Heb je het topic gelezen? Het gaat al pagina's lang over hoe onzorgvuldig ze is geweest. Dus je post is helemaal niet nuttig.

Wel knap dat je mijn zin kan kopiëren. :j


Ongelofelijk nuttige reactie!!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:54

Ik heb getemd, tokedri jammer dit.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:36

Toch zal het geen makkelijk proces zijn.
Als iemand het al jaren zo nodig heeft (gehad), zoekende is geweest etc, om op internet en privé continue zo in de spotlights te staan en alle problemen te delen.
Dan zal het vast lijken alsof er een heel stuk van je eigen gemaakte identiteit wegvalt, als je dit weghaalt en anoniem gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:34

Ik was het topic al eerder tegen gekomen maar had nog niet gereageerd, ben het overigens wel er mee eens dat ik vind dat bepaalde delen hier afgeschermd zouden moeten zijn vanaf Google.
Heb overigens alleen de OP gelezen, snap het al helemaal als je kwa werk richting daarmee zit maar ik heb nu ook wat..

*knip*

Gisteren kwam ik dus een keer weer op bokt en had ik dit bericht, heb gelijk even gekeken en is dus een man die zich ook gisteren of eergisteren pas heeft aangemeld ik neem aan om dus een bericht te kunnen sturen..
Lief bedoeld vast hoor maar het zit mij niet helemaal lekker, mijn relatie breuk is bijna 2 maand geleden, volgens mij heb ik er alleen over mee gepraat maar zelf geen topic over geopend, en blijkbaar is dat dus heel makkelijk te vinden via Google.
En dan nog niet eens mee tellend dat ik inderdaad ook meer dan genoeg foto's heb gepost van mezelf en weet ik het wat allemaal, die dus niet verwijderd kunnen worden en iedereen dus maar kan zien.

Zal stom zijn van mij maar ik besef dit nu dus pas mede door dit topic en het privé berichtje ik dacht eigenlijk dat een deel van het forum juist wel afgezonderd was en alleen toegankelijk als je een account hebt.. Maar nee ook alle liefdesverdriet verhalen zijn op via Google makkelijk te lezen :x
Laatst bijgewerkt door Dani op 03-02-19 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Printscreen verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:39

Priveberichten plaatsen in een topic lijkt me niet de bedoeling.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:43

Als het om mannen en Bokt gaat ben ik altijd op mijn hoede, de goeden daargelaten. Over het algemeen prik ik er erg snel doorheen en trek meestal aan de bel bij Modjes. Niet iedereen leest er doorheen.
En pb's zijn bij mij pb, iets waar ik inderdaad iemand al eens op heb gewezen. Boodschap kwam helaas niet binnen.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:45

Volgens de regels op bokt mag een PB niet openbaar gemaakt worden of zeg ik nou wat geks :+

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:50

Dat is inderdaad niet de bedoeling, ik heb de afbeelding verwijderd.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:51

Morganlefay schreef:
Als het om mannen en Bokt gaat ben ik altijd op mijn hoede, de goeden daargelaten. Over het algemeen prik ik er erg snel doorheen en trek meestal aan de bel bij Modjes. Niet iedereen leest er doorheen.
En pb's zijn bij mij pb, iets waar ik inderdaad iemand al eens op heb gewezen. Boodschap kwam helaas niet binnen.
Waarom nu enkel mannen? Je wil niet weten hoe vaak ik een euhm, bijzondere pb ontvang van dames terwijl er nota bene bruidsfoto's in hun profiel staan :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:00

Ailill schreef:
Morganlefay schreef:
Als het om mannen en Bokt gaat ben ik altijd op mijn hoede, de goeden daargelaten. Over het algemeen prik ik er erg snel doorheen en trek meestal aan de bel bij Modjes. Niet iedereen leest er doorheen.
En pb's zijn bij mij pb, iets waar ik inderdaad iemand al eens op heb gewezen. Boodschap kwam helaas niet binnen.
Waarom nu enkel mannen? Je wil niet weten hoe vaak ik een euhm, bijzondere pb ontvang van dames terwijl er nota bene bruidsfoto's in hun profiel staan :')


Mijn ingang is een andere. Iets met viespeuken. Of ben ik zo naief dat alleen mannen hun poten niet thuis kunnen houden.??

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:04

Morganlefay schreef:
Ailill schreef:
Waarom nu enkel mannen? Je wil niet weten hoe vaak ik een euhm, bijzondere pb ontvang van dames terwijl er nota bene bruidsfoto's in hun profiel staan :')


Mijn ingang is een andere. Iets met viespeuken. Of ben ik zo naief dat alleen mannen hun poten niet thuis kunnen houden.??
Dan ben je inderdaad behoorlijk naïef.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:05

Morganlefay schreef:
Ailill schreef:
Waarom nu enkel mannen? Je wil niet weten hoe vaak ik een euhm, bijzondere pb ontvang van dames terwijl er nota bene bruidsfoto's in hun profiel staan :')


Mijn ingang is een andere. Iets met viespeuken. Of ben ik zo naief dat alleen mannen hun poten niet thuis kunnen houden.??


:= _O- Nogal naief denk ik ja! Er zijn zat sexbeluste dames met een flexibele instelling. Wat natuurlijk prachtig is zolang hun partner in crime daar ook zo in staat


BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:06

Jolien en alle anderen die willen weten wat er exact bekend is op het net: Via takeoutgoogle.com kun je opvragen wat er van je bekend is en via myactivity.google.com kun je google opdracht geven om alles te verwijderen. Dus dan kunnen, als het goed is, er geen hits meer op je echte naam en afbeeldingen tevoorschijn komen. Is denk ik de snelste weg.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:12

In welk opzicht heeft TS hier iets mee te maken?

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:18

bigone schreef:
Jolien en alle anderen die willen weten wat er exact bekend is op het net: Via takeoutgoogle.com kun je opvragen wat er van je bekend is en via myactivity.google.com kun je google opdracht geven om alles te verwijderen. Dus dan kunnen, als het goed is, er geen hits meer op je echte naam en afbeeldingen tevoorschijn komen. Is denk ik de snelste weg.

Google heeft inmiddels ook de google plus beeindigd voor alle gebruikers. Konden ze niet avg proof krijgen

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:30

bigone schreef:
Jolien en alle anderen die willen weten wat er exact bekend is op het net: Via takeoutgoogle.com kun je opvragen wat er van je bekend is en via myactivity.google.com kun je google opdracht geven om alles te verwijderen. Dus dan kunnen, als het goed is, er geen hits meer op je echte naam en afbeeldingen tevoorschijn komen. Is denk ik de snelste weg.


Eigenlijk van de zotte dat je hemel en hel moet uithalen om je privacy te beschermen.
Overigens heb eens een hele zondag MS uitgespit op dit soort zaken }>
O ja ik gebruik FF, heeft ook wat fijne gebruikers functies. Mijn achtergrond staat oa andersom. Voor de lichtgevoeligen onder ons, heb een donkere achtergrond met witte tekst.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Tieneke

Berichten: 21669
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:36

Je kan je privacy beschermen door geen online leven te leiden dat gelinkt kan worden aan jouw persoon. Die verantwoordelijkheid heb je zelf. Dat je als kind dingen plaatst en de gevolgen niet kan inschatten, dat begrijpt iedereen. Maar TS is 30+ en plaatst de laatste jaren niks anders dan dat.

Mijn man heeft geen facebook, Instagram, WhatsApp, Snapchat of wat dan ook. Als hij op een forum actief is, is dat onder een gebruikersnaam die niet leidt naar zijn echte naam. Ik denk dat je redelijk wat moeite moet doen om iets van hem online terug te vinden. Dus het kan. Maar het is een keuze die je maakt.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:44

Morganlefay schreef:
bigone schreef:
Jolien en alle anderen die willen weten wat er exact bekend is op het net: Via takeoutgoogle.com kun je opvragen wat er van je bekend is en via myactivity.google.com kun je google opdracht geven om alles te verwijderen. Dus dan kunnen, als het goed is, er geen hits meer op je echte naam en afbeeldingen tevoorschijn komen. Is denk ik de snelste weg.


Eigenlijk van de zotte dat je hemel en hel moet uithalen om je privacy te beschermen.


Dat er zoveel moeite gedaan voor moet worden is inderdaad van de zotte, maar at the end of the day plaats je wel alles zelf op internet. Je had er ook voor kunnen kiezen om niks op social media/fora/internet in het algemeen te zetten, dan weet je zeker dat je geen risico loopt.

Overigens ben ik van mening dat het misschien iets duidelijker aangegeven mag worden dat je je bokt berichten niet zomaar kan verwijderen. Toen ik nog maar een kind was had ik dit account aangemaakt met daarbij de nodige penny berichten :') maar ik had er echt geen idee van dat je niet gewoon je berichten kon verwijderen, waardoor je sneller en gemakkelijker dus posts plaatst.

JM :#

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:54

Willl65 schreef:
bigone schreef:
Jolien en alle anderen die willen weten wat er exact bekend is op het net: Via takeoutgoogle.com kun je opvragen wat er van je bekend is en via myactivity.google.com kun je google opdracht geven om alles te verwijderen. Dus dan kunnen, als het goed is, er geen hits meer op je echte naam en afbeeldingen tevoorschijn komen. Is denk ik de snelste weg.

Google heeft inmiddels ook de google plus beeindigd voor alle gebruikers. Konden ze niet avg proof krijgen

Daar kreeg ik vanmorgen ook een mail over :+

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:03

Tieneke schreef:
Je kan je privacy beschermen door geen online leven te leiden dat gelinkt kan worden aan jouw persoon. Die verantwoordelijkheid heb je zelf. Dat je als kind dingen plaatst en de gevolgen niet kan inschatten, dat begrijpt iedereen. Maar TS is 30+ en plaatst de laatste jaren niks anders dan dat.


En dat lijkt me ook het probleem. Het gaat niet om een paar post van jaren terug, maar om alles wat nog steeds wordt geplaatst.

Ik heb TS wel eens haar 'psychologische' mening zien geven in topics en daarin vond ik haar zo star, dat ik haar dus niet als behandelaar zou willen hebben.

Sowieso zul je als psycholoog een sterke ruggengraat moeten hebben en weten waar je eigen valkuilen zitten. Als je zo vaak probleemtopics opent, zou je op mij als werkgever niet stabiel genoeg overkomen.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Tieneke

Berichten: 21669
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:06

Eigenlijk gaat dit topic over twee zaken: enerzijds TS haar specifieke situatie, anderzijds de veel bredere discussie die eerder ook al om de zoveel tijd hier op FZ verschenen is. Ik denk dat het belangrijk is om die twee dingen van elkaar te scheiden.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:10

Tango1979 schreef:
Ik weet niet wat sommige hier denken dat de AVG in houdt? Even kort door de bocht houdt de AVG in dat een bedrijf jouw persoonsgegevens (NAW, emailadres etc) en jouw dossiergegevens moet verwijderen als jij daarom vraagt (en alleen als ze niet gebonden zijn aan een bewaarplicht zoals banken, verzekeraars etc etc) Volgens mij staat er nergens in de AVG dat een forum alle opmerkingen die jij op een openbaar forum mikt, moet verwijderen als jij daarom vraagt.



AVG/GDPR is echt het meest misbegrepen kindje van 2018. Als we het dan toch over schijnveiligheid willen hebben :+

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:36

Elvirawortel schreef:
Denk dat het er niet om gaat dat ze straks patiënten tegenover zich heeft zitten die haar van hier kennen, die kans is wel heel klein, maar meer omdat er straks patiënten zijn die haar nog niet kennen en haar dan googelen en hier terecht komen. In dat geval heeft het wel zin. Geloof me sommige mensen die in therapie zitten gaan ver, heel ver in het traceren van de hulpverlener. Het is zelfs het ziektebeeld van bepaalde psychische problemen. Ze noemen het overdracht. Een patiënt heeft, een beetje kort door de bocht gezegd dan, vaak iets gemist in zn jeugd, vaak iets niet gekregen wat het kind in de relatie met de ouders had moeten krijgen zoals liefde erkenning begrip enz. Wanneer een patiënt dan tegenover een begripvolle hulpverlener zit kan dat gemis weer naar boven komen. De patiënt gaat dat wat hij gemist heeft zoeken in de hulpverlener en is er vaak ook, wat onrealistisch is, van overtuigd dat de hulpverlener alles heeft wat hij wil. Hierdoor ontstaat een soort Geromantiseerd beeld van de therapeut bij de patiënt waardoor de patiënt heel veel van die hulpverlener gaat houden en Het gevoel krijgt verliefd te zijn maar dan 1000 keer zo erg. Hierdoor krijgt hij of zij dan vaak het verlangen om een hechte relatie op te bouwen met de hulpverlener en zo’n persoon wil zo dicht mogelijk bij die hulpverlener zijn. Vandaar dat hij of zij dan gaat zoeken naar informatie over de therapeut en dan vooral privé informatie en dat begint op internet. Alles om de behoefte Aan het gemiste te bevredigen.
deze overdrachtsgevoelems maken therapie heel ingewikkeld. Het is belangrijk dat de hulpverlener zich Heel neutraal opstelt zodat de patiënt juist niet krijgt wat hij wil. Alleen dan kan echt naar de oorzaak gekeken worden, en kan deze worden opgelost. Als de hulpverlener er in meegaat krijg je onhoudbare situaties. Daarom wil je ook absoluut niet dat patiënten dit soort kwetsbare dingen over je kunnen vinden

Goed stukje. Nu meen ik me te herinneren dat in de oorspronkelijke psychiatrie (van Freud en Jung) overdracht juist noodzakelijk wordt gevonden om de patient te kunnen helpen.Weliswaar wil ts geen psychiater worden,dus dan is het misschien weer anders?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers