Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 19:24

Oh nee Oona! Ik wens je heel heel veel sterkte. Liefs van Kiet en mij Y;(

Nikita :knuffel:


lideli

Berichten: 2434
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:53

Getver wat een rot nieuws ;(
Heel erg veel sterkte gewenst Y;(


esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:56

Oh Oona, wat een vreselijk nieuws. Ik had jou en knappe,lieve Sky zo'n mooie toekomst gewenst. Zo jong, en zo kort na Eamonn. Heel, heel veel sterkte. Y;( Y;(

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:00

Wat ontzettend verdrietig, ik wens je heel veel sterkte Y;(

JeaDH

Berichten: 2145
Geregistreerd: 18-09-08

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:15

Verschrikkelijk, heel veel sterkte....

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:19

Dank jullie. En die photoshoot die staat nog op de planning.
Mijn beslissing is genomen maar het hoeft nog niet morgen te gebeuren. In het weekend van 16 februari logeer ik 3 dagen op stal. En wil ik mijn moment met hem hebben.
Hopelijk is het een beetje mooi weer dan.


Ik wilde het toch met jullie delen omdat we met zijn allen een bijzondere band hebben. Er komt heus opnieuw een paardje. Maar eerst even tijd voor mezelf, even tijd om niets te moeten , een tijd zonder zorgen. Hoe lang het zal duren geen idee.


De tijd zal het uitwijzen. Maar de volgende van top tot teen op de foto en minimaal 6 jaar.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:35

Ach Oona wat een vreselijk nieuws voor jullie, ik had nog zo gehoopt dat er voor jullie een oplossing in het verschiet lag.
Sterkte en een dikke knuffel!!

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:37

Oona, wat een vreselijke diagnose hebben jullie gekregen. Ik wens je veel sterkte. Zo'n prachtige pony, zo'n leuke combinatie en dan zo snel al afscheid moeten nemen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:18

kitobeer schreef:
Ik heb nieuws over Sky.

Toen ik zondag thuis kwam van vakantie ben ik naar Sky gegaan en heb hem laten lopen.
Hij liep niet goed. Maandag liep hij nog veel slechter. En heb ik de dierenarts gebeld om nog een keer alles op een rijtje te zetten.
Donderdag is hij langs geweest. Na de bewegingsbeoordeling die nog steeds slecht was zijn we in overleg begonnen met foto's te nemen van de hals.
Het was duidelijk een wobbler verhaal. Alle wervels zijn 1 voor 1 getrokken. En bij 5,6 en 7 zag je duidelijk dat ze in slechte conditie waren. En dit moet al langer dan 2 maanden aan de gang geweest zijn.
Ook zagen we dat er een stukje wervel is gebroken bij wervel 7. Dat er heel veel zwelling zit tussen de facetgewrichten bij 5 , 6 en 7.

En dat verklaard waarom de zenuwen slecht coördineren en aansturen.
Verdikt . Dit komt nooit meer goed. En is ook niet te behandelen met succes.
Je kunt de zenuwbanen eventueel laten vrij leggen in de mate van het mogelijke en tussen de wervels blokjes laten zetten echter dan kan hij zijn hals niet meer buigen.

Maar blijft hij nog steeds slecht lopen.
Ik ga ervoor kiezen om Sky te laten gaan. Hij is al een keer overkop gegaan waardoor zijn wervel dus gebroken is.
Hij is jong bokt nog graag en bij een slechte landing heeft hij weer kans op zware beschadiging.
Te gevaarlijk voor hem.

Tis zo oneerlijk maar ik moet het aanvaarden.
Maar ik vind het wel heel erg.
[ [url=m/3AumKk.jpg]Afbeelding[/url] ]


O nee wat erg! Heel veel sterkte..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

NN0504
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-12-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:23

Sterkte :(

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:20

Heel veel sterkte, Kitobeer. Wat verdrietig.

ingaa

Berichten: 1160
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:26

Oh gats wat een rot nieuws Kitobeer! Veel sterkt met je dappere maar vooral eerlijke beslissing tegenover Sky

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:55

Och.. Wat verdrietig.. |(
Heel veel sterkte!

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:18

Heel veel sterkte...

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:48

Oh Kito, wat erg! Je mooie grote, lieve, brave Sky, wat ontzettend zonde! Zo zonde voor jullie allebei. :(:)

romyvs

Berichten: 383
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 07:06

Jeetje Kitobeer wat een nieuws :( .
Heel veel sterkte gewenst!

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:40

Ik heb inmiddels al heel wat tranen gelaten.
Maar ik heb weer positiviteit gevonden. Het is heel erg wat Sky overkomt wat het met mij doet.
Maar ik had het niet willen missen. Ik had geen minuut willen missen van de afgelopen 2,5 j.
We zijn een super team.

Er komt vast wel weer een bijzondere connie op mijn pad.
En please post weer leuke verhalen weer over jullie connie's.

Liefs Oona

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:43

Beaut is vandaar weer mee geweest naar het bos. In de bak kan ik er echt een kind mee weg sturen. In het bos is me ooit verteld door de vorige stal dat ze er op touwhalster konden rijden. Dan ben je echt suicidaal := Na 9 kilometer was ze nog niet moe en stond ze nog vrolijk te stuiteren.
Ben heel blij dat de vrieskou weer weg is en we lekker weer naar buiten kunnen. Onderweg ook nog twee boomstammen meegepakt, was ze nog niet verleerd.

Afbeelding

Afbeelding

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:32

Zijn er nog meer die naar de hengstenkeuring komen met een stal bij Boszicht?

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:39

Het is inderdaad wel heel moeilijk om de overstap weer te maken Oona. Van jouw vreselijke bericht over Sky, naar weer gewoon posten over onze pony's. Heel fijn dus dat je meld dat je het fijn vind als we dat toch weer gaan doen.

Dan hier maar een foto van JJ, waar ik na het hele gedoe met het hoesten en het gepuzzel om eea weer goed te krijgen, héél erg blij van wordt:

Afbeelding

Gewoon een oren foto, nadat ik echt fijn met hem gereden heb.

En Punzeltje? Die wordt nog steeds heel fijn dressuurmatig gereden door EK, en mag daarnaast heel regelmatig met H. H. heerlijk naar de "speeltuin" : een parcoursje, een buitenrit of hier en daar een cross hindernis.

Vorige week was het dus een oefenparcoursje. Was al weer best even geleden dat ze gesprongen had, en ze heeft natuurlijk nog maar heel beperkte ervaring, dus ik ben dat toch echt wel super trots op d'r. Vind het zo stoer van Punzeltje ( en van H.H. natuurlijk!)




En dan binnenkort wil ik dan ook weer een "buitenrit-les" plannen...
In de hoop dat dít keer de edelherten zich koest houden _O-


Edit:
Ja:Ik heb Punzel er staan!


Iedereen een Connemara!!


.

Marrit13

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:03

:') Ik heb ze vriendelijk verzocht dit soort fratsen niet bij de grote witte en dikke bruine uit te halen. Dus. Moet goedkomen _O-

Knappe Punz! Born to jump.

Ik kom wel naar de HK maar geen stal. Ik rij ff heen en weer :D Zal binnenkort maar weer eens springlesje boeken, dat is ook al paar maandjes terug, en vooral de baas moet er weer even doorheen }:0

www.connemara.nl

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:35

Marrit...De edelherten fluisteraar...
Die als het er op aan komt......KILOMETERS achter je verstijfd met open mond staat te staan ( en NIET EENS gaat filmen om voor altijd het moment vast te leggen)

Die Marrit heeft afspraken gemaakt...???? >;) >;)

:n :n :n


_O-


Iedereen een Connemara!!


.

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:48

Hier staat een eenzame Connemara ;( Mijn pony heeft geen weidegenootje meer.

Ik weet eigenlijk niet of dit de juiste topic is om dit te plaatsen, maar ik heb het altijd leuk gevonden mee te lezen en af en toe wat te schrijven..

Ik denk dat ik mijn Connemara ga verkopen na 14 jaar. Ik heb er heel hard over na moeten denken, maar sinds haar weidegenootje is overleden staat ze alleen en zelf heb ik niet de energie en motivatie meer, wat niet eerlijk is voor haar.

Het gaat mij er vooral om dat ze goed terecht komt (24/7 buiten en bij andere paarden). Dat is niet altijd te voorzien en daarom vind ik het ook een beetje 'eng' om haar zomaar te koop te zetten.

Heeft er iemand tips voor het vinden van een goed plekje?

Ik heb ook over de Doorbraak nagedacht want dat lijkt me prachtig voor haar, maar helaas is dat maar de helft van de tijd van het jaar.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:06

Hi Silver-fox, jammer dat je er geen zin meer in hebt. En een eenzame pony vind ik erg sneu. Zoek je een pensioen plek? Ik vind het rusthuis vd Kruis in Leende erg goed er uit zien, maar dan blijven er uiteraard wel kosten voor jou.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:02

Wij hebben twee dagen genoten in Ierland, niet lang en had absoluut langer willen blijven maar hoe heerlijk is het dan te weten dat we in de zomer een paar dagen gaan als we sanne weg gaan brengen naar haar stage want ja dat is nu helemaal rond.
We kwamen aan in Dublin en hebben een auto gehuurd waarna we get hele land doorkruist hebben van de oost naar de west kant. Sanne gaat stage lopen in swinford Co. Mayo dus het was een eindje rijden in de regen en links..... pffff klotsende oksels vooral van manlief want hij mocht mee om te rijden. Ondanks de regen genoten van de mooie uitzichten. Aangekomen bij de stal werden we zo vreselijk hartelijk ontvangen. Dikke knuffel als eerste en daarna uitgebreide thee met broodjes en koekjes, zo lief. Uitgebreid over van alles en nog wat gesproken en voornamelijk de connemara. Daarna een rondleiding over het bedrijf(je). Alle papieren geregeld en besproken wat sanne mag doen, nou ik wil ook dat kan ik je wel vertellen. Ze komt precies in de goede tijd!! Ze organiseren daar een regionale show en sanne mag al het administratieve werk doen wat goed past bij haar opleiding. Ze gaan ook naar clifden en blijven daar dan ook slapen en uiteraard mag sanne mee. Ze mag ook de sales regelen voor de pony’s die zij zelf meenemen. Ook mag ze mee naar nog een grote wedstrijd waar ze ook overnachten en verder alle werkzaamheden daar op het bedrijf zoals trainen van het jonge spul, lekker op rit in de mooie Ierse natuur, lessen verzorgen etc. Wij denken dat ze er een geweldige tijd zal hebben en ze heeft er reuze zin in.
In de zomer brengen we haar weg en blijven dan zelf ook een paar dagen om te genieten van het prachtige land.

Verder doet Melody het uitstekend, sanne is laatst tussen de paarden gestart in het L springen.... das wel een dingetje hoor maar het ging goed dus we zien vanzelf hoe dat zich ontwikkelt. Joekels van sprongen zijn het.
En kleine blaze gaat ook erg goed, wat een heerlijk en lief dier. Sanne start met haar alleen nog dressuur, ook tussen de paarden en wat doet ze dat goed. Heerlijk relaxte pony. Wij genieten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers