Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:12

Wat ik wel vervelend vind , heb mijn eigen naam als gebruikersnaam en IRL gezeik gehad door een topic op LZP .


Nu heb ik 13 jaar aan (puber)berichten , veel privé en soms wil ik gewoon dat alles weg is en ik met een schone lei beginnen kan . Was 14 toen ik op bokt kwam en nu bijna 27 .. , daar baal ik weleens van


Anoniem

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:14

Nou precies dat dus. Ik blijf het belachelijk vinden dat je als user niet gewoon zelf alles kan verwijderen wat je wilt. Ja, in de huiskamer topics.
Maar verder? Moet je dus voor elk bericht een tem doen, dan willen ze het nog wel aanpassen of soms verwijderen voor je...

Anoniem

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:15

Zit op 129,331 niet nuttige berichten en 54,186 nuttige , ga ze niet stuk voor stuk temmen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:20

Ik heb inmiddels 47 berichten van mijzelf getemd die ik graag gewijzigd wilde hebben mbt volledige naam of iets in die trant. Had het inderdaad graag zelf willen kunnen aanpassen want het voelt voor mij alsof ik de modjes hiermee lastig val. Vooral als veel van de tems door de zelfde mod aangepast worden. Sorry [***] ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:28

Ashleydk schreef:
Ik heb inmiddels 47 berichten van mijzelf getemd die ik graag gewijzigd wilde hebben mbt volledige naam of iets in die trant. Had het inderdaad graag zelf willen kunnen aanpassen want het voelt voor mij alsof ik de modjes hiermee lastig val. Vooral als veel van de tems door de zelfde mod aangepast worden. Sorry [***] ;)


Geeft niet! Vond het wel gezellig :D _O-

Edit:
Nog wel een kleine tip, mocht je echt 1 (of 2) naam uit je berichten willen verwijderen, is het makkelijker om die door te geven bij de support@bokt.nl, het is makkelijker om alles in een keer te doen via een tooltje wat Rood kan, dan dat je elk bericht gaat TeMMen :j
Let op, dit geldt wel alleen voor je eigen berichten, dus niet uit quotes van anderen. Dat zouden wij als mods nog handmatig moeten aanpassen.

anjali
Berichten: 14908
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:33

Maar ts,ben je niet wat paranoide? Ik kan me niet indenken dat iemand zo weinig eigen leven heeft dat hij\zij de duizenden oude berichten van jou,of van een andere boktgebruiker, zou gaan doorlezen.Wat zou iemand daar nu mee moeten.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:40

Geloof me, dat gebeurt echt :j

Heb in het verleden meelezers gehad die mijn posts op Bokt bijhielden.

Anoniem

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:53

Oh ja het stikt er zelfs van hier op bokt. En dat werkt bokt dan ook zelf in de hand. Het is toch van de zotte dat iedereen met een account hier, simpelweg ieder ander met een account hier compleet kan uitpluizen. Het is zo buiten deze tijd, dat het buitensporig idioot is. En dan profileert bokt zich ook nog als "kindvriendelijk", wetende dat social media gevaar nr 1 aan het worden voor de jongeren en eigenlijk alles wat niet oersterk is in zijn of haar hoofd....

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:01

Kan je dit niet beter gewoon bespreken met het team van bokt? Met dit topic geef je opnieuw veel te veel van jezelf bloot.

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:02

Het terug lezen van gebruikers berichten is inderdaad extreem gevoelig.
Ik geef zoe dat ik het ook wel eens doe als mensen een hele vreemde post plaatsen of gewoon heel onschuldig de naam van een paard probeer te herinneren of zo. Echter kun je die info ook heel verkeerd gebruiken en tegen iemand gebruiken.

Verder vind ik dit topic nogal vreemd. Ik lees de topics van TS eigenlijk nooit bewust, maar ze zijn zo overduidelijk aanwezig dat ik puur op de titels of een halve OP al weet dat ze veel problemen heeft, depressieve extreme gedachten had, een vreemde kat heeft, problemen thuis had etc etc. Daar kun je inderdaad spijt van hebben maar dan ik ik er echt niet bij dat je dan niet eerst al begonnen bent met je profiel leeghalen en het mod team achter de schermen contacteren of bepaalde extreem gevoelige topics weg kunnen. Nu komt het mij ook nogal hulpeloos over en dat is weer geen reclame voor een hulpverlener.

Siesjuh
Berichten: 1683
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:06

Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken om bokt. Vaak worden Facebook-pagina's en LinkedIn als eerste gecheckt, puur om te kijken van goh, wie is zo iemand nou. Hooguit dat ze dan je storm pagina nog even doorspitten omdat dat leuk is, maar ik verwacht niet dat er iemand tijd en zin heeft zich door al je (openbare (huiskamertopics zijn toch afgeschermd voor niet gebruikers?)) boktberichten heen te werken. En mocht iemand dat wel doen, dan lezen ze alleen de waarheid. En die valt met genoeg moeite ook te achterhalen zonder bokt.
Buiten dat vind ik net zoals velen hier dat het wel makkelijker moet zijn om dingen te kunnen verwijderen, zeker als ze gedateerd zijn. Ik snap dat je niet lukraak in dingen kunt gaan knippen die op dit moment (nog) actueel zijn, maar topics van 5 jaar terug zijn niet meer actueel en naar mijn idee ook gedateerd qua info. Mijn inziens zou het daar wel makkelijker mogen zijn dingen weg te halen.


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:07

Hoewel ik het een goed onderwerp vind om het hier op Bokt over te hebben, stel ik me vragen bij je motivatie, TS. Je hebt heel recent nog medische info gedeeld en de psychische zaken komen in elk gerelateerd topic bijna naar boven. Ik denk dat je zelf je eigen verantwoordelijkheid hierin compleet onderschat, het gaat niet alleen over posts van x-aantal jaar geleden.

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:11

Sizzle schreef:
Het terug lezen van gebruikers berichten is inderdaad extreem gevoelig.
Ik geef zoe dat ik het ook wel eens doe als mensen een hele vreemde post plaatsen of gewoon heel onschuldig de naam van een paard probeer te herinneren of zo. Echter kun je die info ook heel verkeerd gebruiken en tegen iemand gebruiken.

Verder vind ik dit topic nogal vreemd. Ik lees de topics van TS eigenlijk nooit bewust, maar ze zijn zo overduidelijk aanwezig dat ik puur op de titels of een halve OP al weet dat ze veel problemen heeft, depressieve extreme gedachten had, een vreemde kat heeft, problemen thuis had etc etc. Daar kun je inderdaad spijt van hebben maar dan ik ik er echt niet bij dat je dan niet eerst al begonnen bent met je profiel leeghalen en het mod team achter de schermen contacteren of bepaalde extreem gevoelige topics weg kunnen. Nu komt het mij ook nogal hulpeloos over en dat is weer geen reclame voor een hulpverlener.



Ik denk dat dit is wat het probleem is.
TS kent mij vast en zeker niet, niet aan de bokt naam of berichten, terwijl ik al jaren op bokt zit.
Maar omgekeerd 'ken' ik TS wel, vanwege de vele probleem en andere topics die regelmatig langs komen.
Het interesseert me verder totaal niets, toch blijft het hangen, want bij dit topic dacht ik ook meteen al, oh dat is die weer.
Er zit iets achter van zoveel aandacht vragen/nodig hebben, dat ik denk dat TS helemaal niet anoniem kan zijn, dit nodig heeft om zich goed te voelen.

Maar toch, stel dat je het niet erg vindt om herkenbaar te zijn, dan zou het wel fijn zijn inderdaad als je al je oude topics over de problemen en andere informatie weg kan krijgen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 02-02-19 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:17

Joolien schreef:
Of ik wel of geen goede hulpverlener kan worden gaat het hier niet over. Dus daar ga ik niet op in ;)

Poes, goede tips. zelf dacht ik altijd dat het niet uit zou maken als ik dat zou laten staan, maar idd sommige reacties zijn misschien niet handig inderdaad.

Het is niet zo dat ik perse nu direct anoniem wil, dus ik heb geen reden om nu direct alles eraf te gooien. Ik wil gewoon weten wat mogelijk is.

Lughnassadh, ik ga hem eens googlen :)

Tegenwoordig hebben we een wet die de AVG heet. Jij hebt het recht Bokt opdracht te geven alles te verwijderen wat naar jou als persoon terug kan leiden. Dus gewoon mail zenden met verzoek alles te verwijderen.

anjali
Berichten: 14908
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:17

Als je iets geheim wil houden,moet je het gewoon aan niemand vertellen en het zeker niet op internet zetten. Een geheim is je slaaf zolang je het geheim houdt,maar je meester zogauw je het vertelt. Maar ts heeft toch geen geheimen of strafbare feiten geplaatst. Niemands leven is altijd maar een Sterspotje.

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:20

Will65, Dan is het wel handig dat ze eerst zelf gewoon de website weghaald uit het onderschrift en profiel anders is dat niet heel zinvol dat het uit de posts weg is.


anjali
Berichten: 14908
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:23

Willl65 schreef:
Joolien schreef:
Of ik wel of geen goede hulpverlener kan worden gaat het hier niet over. Dus daar ga ik niet op in ;)

Poes, goede tips. zelf dacht ik altijd dat het niet uit zou maken als ik dat zou laten staan, maar idd sommige reacties zijn misschien niet handig inderdaad.

Het is niet zo dat ik perse nu direct anoniem wil, dus ik heb geen reden om nu direct alles eraf te gooien. Ik wil gewoon weten wat mogelijk is.

Lughnassadh, ik ga hem eens googlen :)

Tegenwoordig hebben we een wet die de AVG heet. Jij hebt het recht Bokt opdracht te geven alles te verwijderen wat naar jou als persoon terug kan leiden. Dus gewoon mail zenden met verzoek alles te verwijderen.

Nou ja,ondanks dat ik dat niet nodig vind,ben ik wel van mening dat als iemand zijn berichten weg wil hebben,dat dat moet kunnen.Of is dat technisch niet mogelijk?

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:39

Als je echt dit soort werk wil gaan doen, dan lijkt het me erg belangrijk dat je je daar sterk in voelt en dat je niet (het gevoel hebt dat je) door een cliënt of collega "gepakt" kan worden op wat je hier allemaal hebt geschreven.

Je hebt niks misdaan ofzo, maar er zijn toch heel veel mensen die je zien als dat meisje dat altijd wat heeft, je inderdaad ook herkennen enzo. Ik heb je ook nooit nageplozen of iets maar ben je vaak zat tegengekomen hier om je IRL wel te herkennen en die niet zo stabiel overkomende topics blijven toch wel hangen bij mensen door de hoeveelheid ervan...

Ik kan me goed voorstellen dat Bokt een te groot deel van je leven is om er helemaal vanaf te gaan :)
Je wilt toch af en toe een Klaaz topic openen ofzo :D

Zou je er niet voor kunnen kiezen om alles te wissen tot nu toe, of in ieder geval die topics van jezelf die je zoveel geopend hebt over al je struggels zeg maar? Dat zou al enorm schelen :)

Dat je (eventueel onder een andere Boktnaam die niet direct zo makkelijk aan jouw eigen naam gekoppeld kan worden) het lekker houdt op Stormchase en Klaaz topics enzo? Dat is toch vrij onschuldig zou je denken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:57

Het hele probleem is dat je niet alles kunt wissen. Je kunt je account op anoniem laten zetten, maar dan blijven alle berichten gewoon hier staan, terwijl jij zelf niet meer bij het account kunt, maar voor de rest nog iedereen wel, die niet vergeten is welk account van de ts was, wat op anoniem is gezet. Je kunt dan zelf ook niet meer bij je pb's komen, maar de ontvangers nog wel...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-19 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:06

Laat ik mezelf even quoten uit een ander topic waar ik vond dat er een grens werd overschreden.
Onderwerp: Narcisme, wat is jouw ervaring?

Pipodipo schreef:
Het is niet helemaal eerlijk om herkenbare personen zo op internet af te schilderen.

Als je hulpverlener wil worden, dan is het misschien verstandig om niet in de wildeweg, in het openbaar 'diagnoses' te gaan stellen. Gelukkig was het nu alleen maar een mening en verder nergens op gebaseerd gelukkig. Maar stel nou eens dat je de persoon bent waar een dergelijk topic over gaat? Je bent zelf nogal herkenbaar, dat is door diverse mensen al aangegeven, dat maakt je familie ook zeer herkenbaar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:11

Ja die hele narcisme-hype op bokt vind ik super vervelend en dat zijn dus precies de berichten die ik zou laten weghalen want ik acht jouw aandeel daarin erg groot Jolien. Voor iemand die al best ver in de studie zit, vind ik dat zelf ook gewoon onbegrijpelijk. Ik vind je berichten over jezelf minder erg dan de talloze adviezen en verhaaltjes die je bij anderen hebt geplaatst.

Overigens denk ik dat ook dit topic er eentje is die ik zelf weg zou willen hebben.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:12

MiniMeLona schreef:
Het hele probleem is dat je niet alles kunt wissen. Je kunt je account op anoniem laten zetten, maar dan blijven alle berichten gewoon hier staan, terwijl jij zelf niet meer bij het account kunt, maar voor de rest nog iedereen wel, die niet vergeten is welk account van de ts was, wat op anoniem is gezet. Je kunt dan zelf ook niet meer bij je pb's komen, maar de ontvangers nog wel...


Ik kwam toevallig vanochtend een anoniem bericht tegen en ik weet nog precies wie het oorspronkelijk was, maar meer dan dát bericht lezen kan je niet. De 'geplaatst' knop werkt niet en je kunt ook niet verder klikken naar een profiel oid, dus opzicht vind ik het geen super slechte optie.
Desalniettemin zou ik de optie helemaal verwijderen graag wel zien verschijnen.

Anoniem

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:16

Anoniem is ansich wel ok , geen profiel idd . Maar net als bij mij weet je direct dat het van mij had moeten zijn , alles weg zou fijner zijn . Maar anoniem is een optie

senna21

Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:17

Ehum, het topic ging over het weghalen van berichten.
Nu lijken een aantal het 'lollig' te vinden om berichten van TS te gaan analyseren...
Vast goed bedoeld, maar het schiet zijn doel voorbij.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:22

poes schreef:
Ja die hele narcisme-hype op bokt vind ik super vervelend en dat zijn dus precies de berichten die ik zou laten weghalen want ik acht jouw aandeel daarin erg groot Jolien. Voor iemand die al best ver in de studie zit, vind ik dat zelf ook gewoon onbegrijpelijk. Ik vind je berichten over jezelf minder erg dan de talloze adviezen en verhaaltjes die je bij anderen hebt geplaatst.

Overigens denk ik dat ook dit topic er eentje is die ik zelf weg zou willen hebben.

Eens. Maar het is tot nu toe niet mogelijk geweest om een heel topic te laten verdwijnen alleen maar omdat een gebruiker ineens bedacht dat het niet zo handig was. MOet het beheer ook niet aan gaan beginnen, want dan kunnen ze het halve forum wel leeghalen. Als het beheer gebruikers tegen zichzelf wil beschermen dan is het zinvoller om zo'n topic direct op slot te gooien zodat het niet uit de hand loopt. Hetzelfde geldt dan voor het topic waar we nu mee bezig zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, Kimberley_, rayoow, Rupser en 8 bezoekers