Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:01

Het is trouwens van 1-13 februari Chinees nieuwjaar. Ik heb 2 dagen terug wat besteld en dat is nog niet verzonden en de processing time is ineens verlengd tot nogmaals 20 dagen. Hou daar dus ook rekening mee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:12

Ik heb ook maar dispute geopend.
23-11-2018 7 fineliners besteld.. niets ontvangen en tracking staat inmiddels op afgeleverd.

Zonde want het zijn hele fijne fineliners

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:22

Op de tracking moet je niet letten, die klopt meer wel dan niet.
Had je nog protection time, Lotus? Want de zijn eigenlijk nog maar +- 2 maanden (en half) om dus ze zijn nog niet 'te laat'.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:56

Ik zit te wachten op muurstickers. 29 november besteld, nog niet ontvangen. 19 januari gevraagd of de protectie tijd verlengd kon worden, werd met 4 dagen verlengd met het berichtje dat het nog onderweg was. Vlak voordat de protectie tijd verliep nogmaals een berichtje gestuurd of hij een oplossing had of ik een dispuut moest openen. Toen kreeg ik een berichtje dat ik me geen zorgen moest maken, dat hij nog steeds onderweg was en dat het waarschijnlijk door Chinees Nieuwjaar vertraging had opgelopen.
Door dat berichtje was ik er een beetje klaar mee, mijn protectie tijd is verlopen, dus ik heb een dispuut geopend. De tracking stopt op 30 november dat het vertrokken is uit het land van herkomst, dus ik geloof niet dat mijn pakketje nog aankomt, omdat het vertraging heeft opgelopen vanwege Chinees Nieuwjaar. Alleen is deze verkoper de enige verkoper op Ali die precies verkoopt wat ik zoek. Dus ik zit in dubio of ik het er nogmaals op gok of nu toch iets anders ga zoeken bij een andere verkoper.

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:22

Laurievc schreef:
Op de tracking moet je niet letten, die klopt meer wel dan niet.
Had je nog protection time, Lotus? Want de zijn eigenlijk nog maar +- 2 maanden (en half) om dus ze zijn nog niet 'te laat'.


Die protection time heb ik zelf al een keer moeten verlengen.

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:36

germie schreef:
Het is trouwens van 1-13 februari Chinees nieuwjaar. Ik heb 2 dagen terug wat besteld en dat is nog niet verzonden en de processing time is ineens verlengd tot nogmaals 20 dagen. Hou daar dus ook rekening mee.

Toen ik vanmiddag googlede stond er 5 februari. :)
Maar nu ik verder scroll zie ik dat 5 februari de datum is en dat het van 1 t/m 15 februari gevierd wordt.

lor1_1984 schreef:
Ik heb nu een verkoper die nergens op reageert, 2 weken geleden al gevraagd of hij de purchase protection wilde verlengen, geen reactie.
Paar dagen terug weer, wederom geen reactie.
Purchase protection loopt morgenavond of maandagochtend heel vroeg af dus ik heb een dispute geopend waarin ik gewoon heb aangegeven dat ik mijn pakket niet heb ontvangen, gevraagd heb om verlenging maar dat er totaal geen respons op komt.
Zul je zien dat de verkoper nu ineens heel vlot kan reageren. :+

Pakje arriveerde vanmiddag, heb de dispute dus gecanceld. :)
Wel een lage beoordeling gegeven op communicatie, gebrek aan communicatie verdient geen 5 sterren. :n

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:00

Die lampen werken prima van alie, heb ze hier ook in huis. Zijn wel warm van kleur. Maar dat zijn die van de action ook

Nocturnal Grey sinds 6 juli 2010 in mijn bezit

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:43

Ik heb ook wel eens gehad dat er 4 maand later nog pakketje aan kwam. Was het zelfs al vergeten dat ik dat besteld had

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 07:04

Normaal bestel ik via wish maar krijg het gevoel dat ali toch wat betere kwaliteit heeft?

Iig net mijn eerste bestelling gedaan. Een setje om mijn flitsers aan te sturen

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:47

Net een hoop bandjes voor mijn Apple watch besteld. Kreeg onmiddelijk een mailtje dat er door een Chinese feestdag voor 12 februari niets verzonden wordt.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be


Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 09:49

wat vreemd.. ik geen bericht gehad en 2 vd 3 pakketjes die eergister zijn besteld zijn al verstuurd

Een koude trui, is geen goede trui.

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:37

Ik krijg vandaag een brief binnen van PostNL en een kaartje over portokosten van 3,48 ivm weinig postzegels? Vind dat wel vaag heb nog nooit hoeven bij te betalen en wil dan dus ook wel weten om wat het gaat :+ hoop dat de brief niks geks is, ik verwacht volgens mij ook niks raars nu...

Edit; zie dat die portokosten gaat om een pakketje wat ik rond de 28e heb ontvangen, is dat normaal dat je dan achteraf moet betalen als je het al binnen hebt?

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:44

Dan heeft de verzender te weinig betaald aan verzendkosten. Gebeurt wel vaker dat je als ontvanger een brief krijgt omdat ze de verzender niet kunnen verifiëren

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:47

lifaya schreef:
Ik krijg vandaag een brief binnen van PostNL en een kaartje over portokosten van 3,48 ivm weinig postzegels? Vind dat wel vaag heb nog nooit hoeven bij te betalen en wil dan dus ook wel weten om wat het gaat :+ hoop dat de brief niks geks is, ik verwacht volgens mij ook niks raars nu...

Edit; zie dat die portokosten gaat om een pakketje wat ik rond de 28e heb ontvangen, is dat normaal dat je dan achteraf moet betalen als je het al binnen hebt?



normaal kan je het poststuk opvragen en dan kun je zien waar voor je moet bijbetalen. Ik gooi zulke brieven altijd weg :=

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:50

Oh oke ja ik ga het niet betalen hoor :+ ik koop vaak alleen maar goedkope dingetjes. Wel raar dat de verzender gewoon gratis dingen kan verzenden :+

Verder de brief, ben ik ook benieuwd naar. Ik ontvang voorlopig niks geks :+ Er mist alleen nog steeds een bh die ik in november heb besteld

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:10

Ik kan mijn dorp niet meer toevoegen alleen mijn gemeente??

Moest even iets opsturen naar ander adres en nu kan ik dus niet meer mijn eigen adres goed krijgen

iirrssjjee

Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:20

Pandameisje schreef:
Ik kan mijn dorp niet meer toevoegen alleen mijn gemeente??

Moest even iets opsturen naar ander adres en nu kan ik dus niet meer mijn eigen adres goed krijgen


Ik kon mijn dorp sowieso nooit aanklikken.... Ook alleen de gemeente (inmiddels gefuseerd en hebben we een andere naam). Wel juiste postcode en tot nu toe altijd aangekomen!

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 23:54

iirrssjjee schreef:
Pandameisje schreef:
Ik kan mijn dorp niet meer toevoegen alleen mijn gemeente??

Moest even iets opsturen naar ander adres en nu kan ik dus niet meer mijn eigen adres goed krijgen


Ik kon mijn dorp sowieso nooit aanklikken.... Ook alleen de gemeente (inmiddels gefuseerd en hebben we een andere naam). Wel juiste postcode en tot nu toe altijd aangekomen!


Dan ga ik het er op wagen maar wij hebben hier nu ook andere gemeente.

Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 06:10

lifaya schreef:
Oh oke ja ik ga het niet betalen hoor :+ ik koop vaak alleen maar goedkope dingetjes. Wel raar dat de verzender gewoon gratis dingen kan verzenden :+

Verder de brief, ben ik ook benieuwd naar. Ik ontvang voorlopig niks geks :+ Er mist alleen nog steeds een bh die ik in november heb besteld


Hoeft ook niet, je krijgt uit mijn hoofd twee brieven en die kun je gewoon weggooien.
Als ontvanger kunnen ze je niet verplichten om te betalen.

Had het een keer voor een brievenbus pakketje.
Was dus ook nog gewoon bij het postkantoor gewogen..
Thuis nog eens nagewogen en de portokosten klopte gewoon.
Ik 'moest' ook iets van 3/4 euro bijbetalen, dan was het via pakketpost zelfs nog goedkoper geweest :')

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 06:26

Zoe_97 schreef:
Net een hoop bandjes voor mijn Apple watch besteld. Kreeg onmiddelijk een mailtje dat er door een Chinese feestdag voor 12 februari niets verzonden wordt.


Dat berichtje heb ik ook gekregen.
Ach geen haast. We gaan het wel zien.

Die brieven van postnl inderdaad weggooien. Je krijgt nog een herinnering en daarna hoor je er niks meer van.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 06:41

Hier ook al 3 bestellingen die gewoon niet verzonden worden wegens dat nieuwjaar.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 07:01

Ik kreeg bericht over het Chinees spring festival.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:13

Ja hier iets besteld net na nieuwjaar al 3x een ander post depo en nu weer een week vertraging door't nieuwe jaar in china, volgende week is toch echt mijn man jarig!...hoop dat het er op tijd komt.

Hoe vaak zijn jullie spullen naar een ander post depo gegaan binnen china?deze komt dan echt uit een uithoek , eigenlijk best bizar!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:01

*\o/* heb ook eindelijk een freebie gewonnen.
Nou kan ik niet betalen omdat dat alleen met creditcard kan en die heb ik niet -O-
Heb ik weer....

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:05

kan toch ook met ideal?

ClaudiaHS schreef:
*\o/* heb ook eindelijk een freebie gewonnen.
Nou kan ik niet betalen omdat dat alleen met creditcard kan en die heb ik niet -O-
Heb ik weer....

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers