Zo kan je ook paarden verplaatsen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:18

Prachtig gezicht waar ze voor het voor het mooie inderdaad beter de auto’s even hadden tegengehouden vlak voor de afslag het terrein op.
Wel mooi om te zien hoe de hengsten halverwege het tochtje ineens bedenken dat ze voorop lopen en snel weer achter het koppaard kruipen.
Hoop vooral dat de stal waar ze de rest van de winter in staan wat groter is dan de stal waar ze nu in gezet werden maar daar ga ik maar gewoon van uit.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:22

secricible schreef:
Bigone, heb jij het filmpje wel afgekeken? Bij de tweede groep passeren ze meerdere autos die hun tegemoet komen. Die eerste verplaatsing is naar mijn idee ook dikke prima. Die tweede vind ik gewoon een risico wat ik zo vanaf het filmpje beoordeeld niet fijn zou vinden als automobilist.

Froukje, niet iedereen heeft verstand van paarden. En niet iedereen is dol op paarden. Als er dan een groep loslopende paarden je tegemoet komt die over de weg slingeren dan kan ik me zomaar voorstellen dat iemand schrikt, wellicht op de toeter drukt of weet ik wat. Ik zou me, als paarden"kenner" al niet prettig voelen met dat geweld dat me tegemoet komt, laat staan als ik echt geen ervaring had met paarden.


Nu wel en ik heb er nog steeds geen moeite mee. Dat zijn drie auto's en een buurt waar je zeer waarschijnlijk alleen komt wanneer je er iets te zoeken hebt. Kan idd wel een beetje link zijn, die tweede actie maar toch, auto's stoppen netjes even een paar tellen en dieren lopen redelijk rustig mee.

rien10
Berichten: 14670
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Zo kan je ook paarden verplaatsen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:34

Alles kan link zijn. Jonkies op de veewagen kan ook link zijn.
Hier is weinig mis mee.
We kunnen watjes kweken. Of stoere Friese paarden.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:58

Met koeien en schapen gebeurt dit al jaren zo. Ook als ze niet alleen hoeven over te steken, maar zo’n stukje over de weg moeten.
Het zijn kuddedieren, die blijven echt bij elkaar. Ik vind het niet zo schokkend en vind de reacties wat overdreven :=
Zou er niet van schrikken, heb al zovaak moeten wachten voor een kudde koeien. Als je van zulke dingen schrikt en niet meer weet wat je moet doen, weet ik niet goed wat je op de weg doet :o. Gewoon even stil gaan staan en wachten tot ze voorbij zijn dan :)

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:07

verootjoo schreef:
Met koeien en schapen gebeurt dit al jaren zo. Ook als ze niet alleen hoeven over te steken, maar zo’n stukje over de weg moeten.
Het zijn kuddedieren, die blijven echt bij elkaar. Ik vind het niet zo schokkend en vind de reacties wat overdreven :=
Zou er niet van schrikken, heb al zovaak moeten wachten voor een kudde koeien. Als je van zulke dingen schrikt en niet meer weet wat je moet doen, weet ik niet goed wat je op de weg doet :o. Gewoon even stil gaan staan en wachten tot ze voorbij zijn dan :)


Inderdaad, kan het hier alleen maar mee eens zijn.