Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:35

eekhoornerik schreef:
Je kan er toch voor kiezen om je profiel leeg te maken? Daarnaast mag je eenmalig je gebruikersnaam wijzigen.

Maak je er iets heel anoniems van, zoiets als "Bokker2019".

Hier zou ik idd eerst mee beginnen. :j

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder


Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:36

Foto's zelf verwijderen wordt aan gewerkt. :j Kan nu via een verzoek aan Bart, hij kan ze uit de upload halen voor je en wij als mods kunnen foto's uit berichten verwijderen.

Topics/berichten kunnen we aanpassen (bijvoorbeeld namen eruit halen of specifieke zinnen), en ze kunnen geanonimiseerd worden, dan komen ze op naam van een gast-account wat voor al dat soort berichten wordt gebruikt. Dan hou jij je eigen account en zijn die berichten niet naar jou te herleiden. En soms is het ook mogelijk een nieuw account aan te vragen en je oude account geheel te laten anonimiseren. Dat gaat via Support.

Er zijn dus zeker mogelijkheden, wij snappen ook dat je soms achteraf spijt krijgt van wat je online hebt gezet. We zullen nooit aan ieders wensen kunnen voldoen en ik weet dat lang niet iedereen tevreden is over de huidige mogelijkheden. Maar we kunnen zeker e.e.a. voor je doen Joolien. :j Het gaat om vrij veel topics/berichten denk ik hè? Dan kan je het best een verzoek aan Support sturen met een overzicht van alles wat je aangepast/verwijderd wil hebben.

Oudere HK-berichten kunnen jullie trouwens zelf verwijderen hè, misschien weet niet iedereen dat. :)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:37

bigone schreef:
Maar Joolien, maak je je niet voor niets druk?? Een hulpverlener met veel levenservaring, negatief en/of positief zou ik persoonlijk veel liever hebben dan een net afgestudeerde huppel van net 20 die nog groen achter de oren is wat betreft het leven.


Dit inderdaad. :j

Maar ik snap ook heel goed dat je bepaalde berichten van jezelf verwijderd zou willen hebben. Ik heb ook wel berichten op bokt staan die ik heel graag zou willen verwijderen, en vind het jammer dat ik dat niet kan doen. Iets met, jong en naïef...

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Nikass

Berichten: 16551
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:39

Ik begrijp niet zo goed waarom niet standaard bokt af en toe opschoot: gewoon alles van langer dan vijf jaar terug verwijderen. Dat lijkt mij sowieso wel nuttig, want als je nu via google op een bericht uit bokt stuit heb je er toch niets aan als het zo gedateerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:39

MarrieLeen schreef:
eekhoornerik schreef:
Je kan er toch voor kiezen om je profiel leeg te maken? Daarnaast mag je eenmalig je gebruikersnaam wijzigen.

Maak je er iets heel anoniems van, zoiets als "Bokker2019".

Hier zou ik idd eerst mee beginnen. :j


Uiteraard ga ik dat ook doen. Nu niet meteen op stel en sprong nodig overigens.

Toch voelt het gek trouwens, helemaal van bokt af. Bokt is zo'n ding in mn leven, het zou zo raar zijn om zonder bokt verder te gaan :') :+ Alsof ik een slechte relatie met een knappe jongen ga uitmaken ofzo _O-

Dani, bedankt voor je reactie. Dat is een beetje het punt, ik weet dat ik via jullie dingen kan verwijderen, maar t is zoveel :') (ik had tijd, veeeeel tijd). Maar ik ga er eens mee bezig. Foto's weghalen kan al een eerste stap zijn natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:46

Even voor je wezen googlen... Via je naam kom ik uit op happyst*rmchaser, en van daaruit op bokt. Stormchasetopic.

Dus je bent, misschien confronterend, weldegelijk vindbaar als men doorzoekt op google.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:50

Bubblewrap schreef:
Even voor je wezen googlen... Via je naam kom ik uit op happyst*rmchaser, en van daaruit op bokt. Stormchasetopic.

Dus je bent, misschien confronterend, weldegelijk vindbaar als men doorzoekt op google.


Haha bedankt voor het zoeken. Daar was ik gelukkig al van op de hoogte :) En dat ga ik sowieso veranderen.
Ik merk trouwens dat het nog niet zo erg is om mn eigen berichten door te spitten, te beginnen bij mijn lijst met topics :P Dat is makkelijker dat alle losse berichten _O-

Anoniem

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:53

Welke Mods kan je hier over berichten?
Wil zelf ook graag het één en ander weten, of kan het bij alle Mods? :)

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:55

_Dreamer schreef:
Welke Mods kan je hier over berichten?
Wil zelf ook graag het één en ander weten, of kan het bij alle Mods? :)

Dani, Polly, Amaryllis, Shanna, khirshanta, Hanmar

Staat ook in het groen boven aan de pagina

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:55

purny schreef:
_Dreamer schreef:
Welke Mods kan je hier over berichten?
Wil zelf ook graag het één en ander weten, of kan het bij alle Mods? :)

Dani, Polly, Amaryllis, Shanna, khirshanta, Hanmar


Super, dankjewel!


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:57

Dani schreef:
Topics/berichten kunnen <knip> geanonimiseerd worden, dan komen ze op naam van een gast-account wat voor al dat soort berichten wordt gebruikt. Dan hou jij je eigen account en zijn die berichten niet naar jou te herleiden.

Die optie kende ik niet, dat vind ik echt een mooie toevoeging +:)+ .

koeien op de weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:57

Maar je boktnaam veranderen werkt ook niet helemaal toch? Er blijft toch altijd staan ‘tot ‘datum’ bekend als...’

Hoe kun je oude berichten in HK verwijderen dan? :oo dat is precies wat ik wil. Althans, niet verwijderen, maar namen/plaatsen aanpassen ofzo

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:59

Ashleydk schreef:
Maar je boktnaam veranderen werkt ook niet helemaal toch? Er blijft toch altijd staan ‘tot ‘datum’ bekend als...’

Hoe kun je oude berichten in HK verwijderen dan? :oo dat is precies wat ik wil. Althans, niet verwijderen, maar namen/plaatsen aanpassen ofzo

Nee dat is eigen keuze. Maar als iemand je profiel aanklikt en je oudste berichten opzoekt kunnen ze het nog wel zien als ze doorzoeken totdat je een keer gequote bent (in de quote staat namelijk nog je oude naam).

koeien op de weg...

Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:01

Ashleydk schreef:
Maar je boktnaam veranderen werkt ook niet helemaal toch? Er blijft toch altijd staan ‘tot ‘datum’ bekend als...’

Hoe kun je oude berichten in HK verwijderen dan? :oo dat is precies wat ik wil. Althans, niet verwijderen, maar namen/plaatsen aanpassen ofzo

Dat.. Maar ook "Anoniem" werkt nog niet zo fantastisch want ik was laatst eens globaal aan het teruglezen in een volgtopic dat ik ooit gevolgd had en daar kwam ik ook een "anoniem" tegen. In quotes van die persoon was echter nog gewoon dr oude gebruikersnaam te zien dus ook dat is niet helemaal waterdicht...

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:02

Dani schreef:
Foto's zelf verwijderen wordt aan gewerkt. :j Kan nu via een verzoek aan Bart, hij kan ze uit de upload halen voor je en wij als mods kunnen foto's uit berichten verwijderen.

Topics/berichten kunnen we aanpassen (bijvoorbeeld namen eruit halen of specifieke zinnen), en ze kunnen geanonimiseerd worden, dan komen ze op naam van een gast-account wat voor al dat soort berichten wordt gebruikt. Dan hou jij je eigen account en zijn die berichten niet naar jou te herleiden. En soms is het ook mogelijk een nieuw account aan te vragen en je oude account geheel te laten anonimiseren. Dat gaat via Support.

Er zijn dus zeker mogelijkheden, wij snappen ook dat je soms achteraf spijt krijgt van wat je online hebt gezet. We zullen nooit aan ieders wensen kunnen voldoen en ik weet dat lang niet iedereen tevreden is over de huidige mogelijkheden. Maar we kunnen zeker e.e.a. voor je doen Joolien. :j Het gaat om vrij veel topics/berichten denk ik hè? Dan kan je het best een verzoek aan Support sturen met een overzicht van alles wat je aangepast/verwijderd wil hebben.

Oudere HK-berichten kunnen jullie trouwens zelf verwijderen hè, misschien weet niet iedereen dat. :)


Even inbreken hier, hoe kan je oude HK berichten verwijderen dan?

Of weet 1 van de gebruikers dit?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:04

_Dreamer schreef:
Welke Mods kan je hier over berichten?
Wil zelf ook graag het één en ander weten, of kan het bij alle Mods? :)

Alle! De genoemde namen zijn de mods van FZ, maar voor verwijderverzoekjes kan je 't beste de mods van het betreffende tabblad PB'en. Of, bij veel berichten, het support-team mailen via support@bokt.nl.

Over het zelf aanpassen van de HK-berichten: [FZ] [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen Volgens mij staat er bij die berichten (ouder dan een jaar) rechtsonder een wijzig-knop? Maar weet ik niet zeker, bij mij ziet 't er sowieso anders uit vanwege de modfuncties.

Het 'tot datum bekend als' staat er ook niet altijd, je kan aanvinken dat je dat niet wil. :)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:05

MarliesV schreef:
Dani schreef:
Foto's zelf verwijderen wordt aan gewerkt. :j Kan nu via een verzoek aan Bart, hij kan ze uit de upload halen voor je en wij als mods kunnen foto's uit berichten verwijderen.

Topics/berichten kunnen we aanpassen (bijvoorbeeld namen eruit halen of specifieke zinnen), en ze kunnen geanonimiseerd worden, dan komen ze op naam van een gast-account wat voor al dat soort berichten wordt gebruikt. Dan hou jij je eigen account en zijn die berichten niet naar jou te herleiden. En soms is het ook mogelijk een nieuw account aan te vragen en je oude account geheel te laten anonimiseren. Dat gaat via Support.

Er zijn dus zeker mogelijkheden, wij snappen ook dat je soms achteraf spijt krijgt van wat je online hebt gezet. We zullen nooit aan ieders wensen kunnen voldoen en ik weet dat lang niet iedereen tevreden is over de huidige mogelijkheden. Maar we kunnen zeker e.e.a. voor je doen Joolien. :j Het gaat om vrij veel topics/berichten denk ik hè? Dan kan je het best een verzoek aan Support sturen met een overzicht van alles wat je aangepast/verwijderd wil hebben.

Oudere HK-berichten kunnen jullie trouwens zelf verwijderen hè, misschien weet niet iedereen dat. :)


Even inbreken hier, hoe kan je oude HK berichten verwijderen dan?

Of weet 1 van de gebruikers dit?

Je kan in een oud HK topic je berichten wijzigen :)

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:07

Joolien,ik heb even rondgekeken in je oude berichten. Je hebt er heel veel dus lang niet alles! Maar ik heb absoluut helemaal niets controversieels kunnen vinden. Er staat volgens mij niets wat schadelijk zou kunnen zijn voor je toekomstige carriere.

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:11

GDG schreef:
Ashleydk schreef:
Maar je boktnaam veranderen werkt ook niet helemaal toch? Er blijft toch altijd staan ‘tot ‘datum’ bekend als...’

Hoe kun je oude berichten in HK verwijderen dan? :oo dat is precies wat ik wil. Althans, niet verwijderen, maar namen/plaatsen aanpassen ofzo

Nee dat is eigen keuze. Maar als iemand je profiel aanklikt en je oudste berichten opzoekt kunnen ze het nog wel zien als ze doorzoeken totdat je een keer gequote bent (in de quote staat namelijk nog je oude naam).


Maar wanneer je dat eerst aanklikt bij naamswijziging kan je dat later niet zelf meer weghalen, dat regeltje met je oude naam in je profiel |o

AnnoNiemand

Berichten: 852
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:20

Ik begrijp je helemaal, kijk maar naar mijn gebruikersnaam. :+ Ik zat in een zelfde soort situatie. Ik heb mijn profiel laten anonimiseren en heb nu een 'anoniemer' account. Bij alles wat ik plaats, let ik erop dat ik niet herkenbaar ben. De namen van mijn paarden of mijzelf noem ik niet. Ik plaats geen foto's, video's en dergelijke. Ik kan nu weer leuk meepraten over onderwerpen die mij echt interesseren, maar ik en mijn paarden blijven prive.

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:46

anjali schreef:
Joolien,ik heb even rondgekeken in je oude berichten. Je hebt er heel veel dus lang niet alles! Maar ik heb absoluut helemaal niets controversieels kunnen vinden. Er staat volgens mij niets wat schadelijk zou kunnen zijn voor je toekomstige carriere.

Ik weet niet of het nou juist wél of géén reclame is als een hulp verlener over elk kleiner of groter probleem een topic opent op een openbaar forum. Voor beide standpunten zijn goede argumenten te verzinnen.

Ik ben van mening dat Bokt wel degelijk in sommige gevallen een stukje bescherming zou moeten bieden aan haar leden. Ik heb dat ook wel eens aangegeven via een TeM bij de moddies, maar zij zijn van mening dat zolang mensen volwassen zijn en daardoor in staat zijn om zelf af te wegen of je iets moet plaatsen, of misschien toch liever niet. Heel strikt genomen is dit natuurlijk waar, maar ik denk ook dat er situaties zijn waarin je even niet zo rationeel bent. Ik denk daarom dat je in dat soort gevallen het gesprek met iemand moet aangaan als team - en niet pas zodra iemand twee jaar later nog een keer nadenkt over een serie berichten na tig verzoeken (gaten in topics, ach en wee!) eens een keertje verwijderen.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:55

Ik heb even je berichten terug gekeken ( wat een hoeveelheid zeg, dus uiteraard niet alles gezien) Tja heel handig is t niet. Ik werk in de ggz en als ik sollicitanten krijg google ik altijd even. Mijn collega s doen dat ook. Dat is nu eenmaal het voor/nadeel van deze tijd. En heel eerlijk... ik vind je berichten niet erg helpend voor je.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:07

Ik vind het een zeer interessant ding om over na te denken. Ik herinner me dat je een tijd erg veel deelde en er zelfs video’s over wou maken. Denk dat het heel erg zou afhangen van de cliënt zelf hoor! Voor mij zou dit dus absoluut niet werken, ik klik gewoon niet met hulpverleners of coaches die vanuit eigen problematiek in hun job zijn gestapt. Maar voor veel mensen is het juist wel een voordeel. En je hebt wel altijd erg open en eerlijk geschreven juist. Dus ik weet niet of je berichten over je persoonlijke struggles echt een nadeel voor je zijn.

Persoonlijk vind ik sommige van je berichten waarop je juist je visie geeft op andermans situatie lastiger. Daar ben je imo nogal snel van het diagnosticeren en vergelijken en dat vind ik dan weer niet kunnen. Maar weet niet hoe anderen erin staan.

Ik ben zelf psycholoog van opleiding overigens.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:14

Ik gun iedereen een succesvolle baan! Maar bij jou heb ik toch wel mijn twijfels zitten hoe je dit gaat hendelen in het dagelijks leven? Hoe wil je andere mensen gaan helpen met hun psychische klachten en stoornissen als jezelf niet stabiel in het leven staat? Ga je dan vaker in therapie bij je collega's om alles beter te kunnen verwerken of hoe moet ik dat zien. Ik hoop voor jou dat je deze baan succesvol uit kan voeren, zonder dat je daarbij tegen burnout aanloopt omdat het achteraf mentaal te zwaar blijkt te zijn voor je. Nogmaals ik hoop dat jij je toekomstige cliënten verder kunt helpen met hun leven op de rit te krijgen. Ik weet dat ik kritische vragen aan je stel en daarom mag je mijn vragen ook via PB beantwoorden.

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:20

Ik loop niet zozeer tegen hetzelfde euvel aan, maar ik wil gewoon naar een Facebooksysteem op bokt. Zelf weten wat je wel of niet verwijdert zonder tussenkomst van wie dan ook.

Ik vind het bizar dat ik geen zeggenschap heb over wat ik plaats online.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker