[FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

[FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 00:53

Mijn goede voornemen van 2019 is om wat meer foto's te delen op bokt, want ik kwam er achter dat ik van vorig jaar én het jaar daarvoor, helemaal geen jaaroverzichtje heb gemaakt -O- En dat terwijl ik het altijd erg leuk vind om andermans jaaroverzichtjes vol paardenavonturen of fotografie te bekijken. Dus, met terugwerkende kracht en in random volgorde.. Hier twee jaar vol kleur en vol zwart-wit, vol geweldige opdrachten, vol plezier, vol liefde voor de paarden!

Ik waardeer reacties / berichtjes altijd enorm <3

1.
Afbeelding
Er is niets mis met een foto nabewerken (vind ik), maar het gaafste gevoel vind ik als je een foto rechtstreeks uit de camera hebt waarvan je denkt: 'wow!'. Dit was zo'n foto! De lensflare had echt de vorm van een regenboog, de kleuren waren zo, het silhouette was er... Ik hoefde er eigenlijk praktisch niets meer aan te doen in Photoshop <3

2.
Afbeelding
Eén van mijn favoriete shoots, Nova & Sira op de heide. Echt zo'n verstild onderonsje.

3.
Afbeelding
Van momenten tussen mens en dier naar contact tussen twee paarden: Goldwin & Joel. Dit lieve neuzen duurde een paar tellen, voordat de merrie even een merrie-momentje had en het zat was :D.

4.
Afbeelding
Bij deze fotoshoot hadden we zulk geluk: vlak voor de zon onder zou gaan, kwam hij nog even achter de wolken tevoorschijn. En paard Jecko was gelukkig nog wel in voor wat poses :D

5.
Afbeelding
Alsof één of twee paarden tegelijk leuk op de foto krijgen nog niet genoeg uitdaging was :D ... De kudde knappe en leuke Shetlanders van Stal van Mullershof in één keer op de foto.

6.
Afbeelding
Toch ook wel één van de favoriete fotoshoots... Ach ja, eigenlijk zijn ze allemaal favoriet, valt toch niet te kiezen. Maar dit was wel weer zo mooi en liefdevol moment, geweldige combinatie, het gouden licht...
Wat wil je nog meer <3 ?

7.
Afbeelding
Bij elke eerste sneeuwvlok ren ik meestal hysterisch door het huis, app iedereen die ik ken en val iedereen lastig die het horen wilt (of niet horen wilt): SNEEUUUWW :):) Hopelijk snapt iedereen met deze foto wel waarom. Er is toch niets magischer dan sneeuw?? Nouja, sneeuw en de combinatie met Tinkerdekhengst Janesho misschien dan ;)

Ik schakel nu even over naar wat foto's in staand formaat, ik heb de volgorde wel vrij random gelaten, maar geprobeerd het makkelijker 'kijkbaar' te maken door ze in elk geval op formaat te sorteren.

8.
Afbeelding
In 2017 en 2018 is mijn bedrijf (ik durf het nu ook te zeggen: 'mijn bedrijf' 8-) ) echt zo fijn gaan lopen. Ik heb hard gewerkt maar geen dag zonder ontzettend veel plezier, en dat heeft zich echt uitbetaald in zoooveel leuke opdrachten van particulieren, bedrijven, én magazines. Ik voel me daar heel dankbaar voor. Ik heb echt hele gave covers en andere opdrachten mogen schieten voor Penny, Bit, Paard & Sport, Dressuur... En toen kwam als klap op de vuurpijl ook nog eens de Horse & Hunk kalender, waarvoor ik 25 foto's schoot die in de kalender van 2019 staan. Ik had al niet bepaald een hekel aan mijn werk, maar met deze modellen werd het er alleen maar leuker op. :D :o Op deze foto staan Robin Nootenboom en Daragh.

9.
Afbeelding
Knappe merrie Hurley in de herfst. Mijn favoriete fotoseizoen is toch wel de herfst: de kleuren zijn echt zo onwerkelijk mooi, het ochtendlicht is zó bijzonder, en de zon staat al wat lager en gaat eerder onder, dus meer profijt van het gouden uur... Alleen jammer dat het niet sneeuwt in de herfst, anders was het perfect geweest ;)

10.
Afbeelding
Ja, dat ochtendlicht... <3 Daar sta je toch met liefde vroeg voor op? Dit waren Daisy vd Wees en haar knappie Nevado.

11.
Afbeelding
Laatste herfstfoto, beloofd :+ Woody van Seadrift met de voetjes van de vloer!

De volgende paar foto's net 'wat anders' dan normaal, en daarom heb ik ze er juist bij gedaan. Dit is de kant waar ik nu, naast kleurrijke en liefdevolle foto's van mens en dier, óók meer heen wil gaan. Niet 'gewoon' een foto van je paard, maar meer een kunstwerk voor aan de muur.

12.
Afbeelding
Passe Partout tijdens een fotomeeting in de Soesterduinen. Ik heb echt een zwak voor appaloosa's, en deze was geweldig. Stoer in beweging, braaf in portret, het perfecte fotomodel.

13.
Afbeelding
Misschien wel één van mijn gaafste opdrachten afgelopen jaar: dit portret mogen maken. Het moest een paardenfoto worden, maar wel 'net even anders'. Het moest groots in de woonkamer komen te hangen, maar geen standaard paardenhoofd, meer kunstzinnig. Op het moodboard veel werk van Raphael Macek, voor wie hem kent. En laat ik nou toevallig zijn werk ook echt enórm inspirerend vinden.
Dat ik deze opdracht mocht doen, was dus een schot in de roos, echt zo leuk! En gelukkig vielen de resultaten ook goed in de smaak: deze foto werd geprint en tussen plexiglas, op dibond, op 110x70cm in de woonkamer gehangen. <3 <3 <3

14.
Afbeelding
Voor Caliente heb ik weinig woorden, hij is adembenemend. In het echt nóg mooier, echt mijn type paard.

15.
Afbeelding
.. Maar ik ben misschien dan ook bevooroordeeld doordat ik zelf ook zo'n knappe witte arabier heb:
Mahlika. Het kan ook niet anders of ik moet met haar afsluiten, mijn mooie prinses.



Het was natuurlijk ontzettend moeilijk 15 foto's te kiezen, maar ik heb mijn best gedaan er wat van te maken. Ik had echt het liefst wel elke shoot en elk paard erin willen plaatsen, want bij elk dier dacht ik 'deze mag niet ontbreken' maar 1500 foto's in een topic lijkt me zo onpraktisch :+


Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:04

Heel mooi! :j

Als ik ooit een plaat aan de muur wil in m'n woonkamer..


Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:04

Wauw! Stuk voor stuk prachtige foto’s!
Ik vind je shoot bij de Paardenkamp ook altijd zo leuk!
(ik heb er 2 staan)

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:05

Mooi overzichtje heb je! Vind je foto's echt onwijs gaaf

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Annefleur200

Berichten: 1659
Geregistreerd: 20-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:06

Wauw. Stuk voor stuk allemaal zo mooi

- Anne - Fleur - Nikita - Madee - Jill -
Instagram: shetlife5

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:10

Prachtige foto’s <3 <3 <3

ggk dekhengst VENCO, NSvT en Z2-dressuur startgerechtigd, staat ter dekking bij Stal de Zwanepol in Kamperveen
info: staldezwanepol@gmail.com

Niobe

Berichten: 7976
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:34

_/-\o_ heldin ben je! Echt prachtig!!

Avalanche

Berichten: 15890
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 05:34

Schitterend.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 07:05

Jij maakt zo'n geweldig mooie foto's... Echt magisch bijna! <3
Als je eens zin hebt om naar België te komen, ik heb wel een Akhal Teke voor je klaarstaan. _O-

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:43

Suuuuper mooie foto's! Ik had ze natuurlijk al voorbij zien komen op social media, maar zo in een overzicht komt het nog meer bijzonder over.
Ik ben fan!!

& de foto van Tout.. <3 <3 <3 <3
Was een leuke dag!


Leo

Berichten: 50098
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:47

Wauw Nikki, wat een prachtig overzicht! Ik blijf groot fan van jouw werk. Het gevoel, licht, compositie en de kleuren kloppen gewoon altijd! :)) zo ontzettend knap, je hebt een gave. :j


Ook je meer kunst-foto's vind ik waanzinnig mooi. Als ik ooit toch eens zulke platen van mijn paard had zou het op enorm formaat in huis komen. Waanzinnig!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Flux

Berichten: 2483
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:09

Wauw :wow: <3 Wat een prachtige platen Nikki! Hier ook groot fan van je werk. Ook de kunstplaten vind ik fantastisch! Misschien als mijn jonkie wat ouder is.. <<)

Inspirerend :j

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:15

Echt prachtige foto’s <3 Je legt het gevoel zo mooi vast op de foto’s. En ik ben ook echt fan van de laatste, artistieke plaatjes. Prachtig om zoiets in huis op te hangen...

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 18:40

Wauw, bedankt voor al jullie superleuke en lieve reacties <3
Echt heel fijn om te lezen! :)

Amalarab, welke 2 van jou staan er?

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:51

Dit is geen fotografie, die is kunst. Prachtig! Stuk voor stuk!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:57

Prachtig Nikki, je hebt echt ongekend talent!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:59

Jouw foto's Nikki <3
Dat is eigenlijk het enige wat ik erover te zeggen heb, vind het stuk voor stuk geweldige platen!
Ook je fine art platen vind ik zo mooi om te zien!
Top jaaroverzichten! Mag je vaker doen :))

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

CalipsoLover

Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:01

Oh wat mooi Nikki, ben nog altijd grootse fan. Als er nog eens België op de agenda staat let me know, dan ben ik zeer geïnteresseerd :D

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Lukasje
Berichten: 11210
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:03

Soms heb je niet veel woorden nodig he ... WAUW !!!!

Don't take anything for granted

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 21:02

Jullie ook weer heel erg bedankt :o Amanda, dankjewel voor je compliment. Maar eigenlijk jullie allemaal uiteraard <3

Calipsolover, ik wil van de zomer een keer een weekend België doen en van het najaar weer. (Ik bedoel dit niet als reclame, maar ik ben echt té vergeetachtig om dan iedereen persoonlijk te berichten ook al neem ik me het wel voor :') Dus nu heb ik besloten het aan te kondigen in de nieuwsbrief als ik een keer in Belgie of ergens noorden/zuiden van Nederland ben, zodat ik niet mensen oversla per ongeluk. Inschrijven kan via mijn website! :* )

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:27

Oeh, oeh, ik wil mee in het rondje België!! *\o/*
Het probleem is dat ik ook vergeetachtig ben... :')

Anoniem

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:40

Ik ben en blijf fan! <3

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-19 13:52

Ahh thanks Jessica! :D
Haha Retjethorse, I know the feel :') Maar dan is het enige wat ik ksn zeggen: nieuwsbrief! Dan zet ik het daar in als ik in de buurt kom van België. Ik neem me altijd voor lijstjes te maken met iedereen die ik op de hoogte zou houden als ik naar bepaalde provincies/landen kom, maar in praktijk komt het er gewoon niet van telkens.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:03

NikkiDeKerf schreef:
Wauw, bedankt voor al jullie superleuke en lieve reacties <3
Echt heel fijn om te lezen! :)

Amalarab, welke 2 van jou staan er?


Baska [Basjka] van 25 roankleur en Susan van 30, vliegenschimmel. In de winter op de Vosseveld en in de zomer op de weilanden verderop.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Re: [FOTO] Nikki de Kerf Fotografie (2017 / 2018)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:09

Je weet al lang dat ik fan ben van je foto's <3

Wat een prachtig overzicht Nikki! Met recht iets om trots op te zijn :*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers