Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:50

Someren heeft een makkelijke route, alleen eerste stukje even langs de weg om in het bos te komen en laatste stukje 'over' de golfbaan om terug te gaan. Verder alleen maar bos, zonder hekken, bruggen etc.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:59

Someren is helaas niet om de hoek. Weten jullie ook hoe de korte klasse 1 routes zijn van buinen en grolloo? Grolloo ziet er namelijk op de kaart ook goed uit.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:07

Ik heb van Grolloo alleen het 30 km-rondje gereden, maar dat is mooi en afwisselemd terrein. Buinen alleen als vrijwilliger geweest maar daar waren ruiters enthousiast over de route. Fijne, kleinschalige wedstrijd.

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:28

Ohh nee is Ysselsteyn afgelast? |( oh daar baal ik echt van :(
Ik kon me steeds niet inschrijven omdat die site het maar niet deed, anders had ik me al veel eerder aangemeld. Pannekoek ik baal echt, das echt 12km bij mij vandaan en weer mn eerste wedstrijd ik had er zon zin in #)
Dan maar naar someren de eerste wedstrijd..

Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:32

Psydoxy schreef:
Someren heeft een makkelijke route, alleen eerste stukje even langs de weg om in het bos te komen en laatste stukje 'over' de golfbaan om terug te gaan. Verder alleen maar bos, zonder hekken, bruggen etc.

Oh dat is geen probleem. Hij draaft ook zonder problemen op de weg. :)

Heb even gemaild naar degene die vpro vervoer zorgt als ik weg wil. Als die al volgeboekt zijn die dag, houdt het sowieso op

Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:46

Krijg net een mailtje van het vervoersbedrijf, ik kan die dag meedoen in Someren :D

Ff op mn lidmaatschap en startpas wachten en dan inschrijven :D

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:19

Ysselsteyn is afgelast vanwege priveomstandigheden van de organisatie. Het heeft in ieder geval niks te maken met het aantal inschrijvingen.

Wij gaan ook proberen klaar te zijn voor Someren. Maar ik vrees dat het te kort dag is. Als we wel gaan dan gaan we voor de korte klasse 1 op laag tempo. Alleen voor de ervaring.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:13

Ik wilde ook in Someren weer mijn eerste gaan starten, en dan mijn eerste klasse 2.

Maar ik hoorde ergens dat de klasse 2 en hoger allemaal om 5:00 uur 's morgens starten....
Dat gaat hem dan helaas niet worden. Is gewoon niet haalbaar om een dag eerder daarheen te komen in mijn eentje, en qua kosten zal het dan ook wel aantikken...
Dus even kijken wat we dan gaan doen :(

Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:20

Dat is wel heel vroeg :=

Hoop dat de klasse 1 wat later start

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:48

Die is de dag ervoor...

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:02

Dilan93 schreef:
Dat is wel heel vroeg :=

Hoop dat de klasse 1 wat later start


Klasse 1 start nooit zo vroeg. Dan zou de wedstrijd wel heel vroeg al over zijn. Bovendie starten de klasse 1 ruiters niet in massastart en starten ze dus gespreid.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:16

Jullie denken toch niet dat ik 2 dagen om 4 uur mijn bed uit ga.... no way! :Y)

20 april start eerst met de menners en daarna volgen de ruiters. Eerste start.... denk om 11 of misschien wel 12 uur.

Oja, uit het interne circuit.... hou 9 maart nog even vrij!

Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:22

Oooh dat is een mooie tijd :D

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:46

Malenka schreef:
Dilan93 schreef:
Dat is wel heel vroeg :=

Hoop dat de klasse 1 wat later start


Klasse 1 start nooit zo vroeg. Dan zou de wedstrijd wel heel vroeg al over zijn. Bovendie starten de klasse 1 ruiters niet in massastart en starten ze dus gespreid.


Nee ik had het ook over de klasse 2, die zou al om 5 uur starten.
Jammer dat ze niet gewoon normale tijden starten, zo lang duurt de klasse 2 niet...

Ga een andere wedstrijd klasse 2 starten denk ik dan

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:03

Sorry voor de onduideljkheid. Ik reageerde op Dilan93.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:04

Kayleigh327 schreef:
Dilan93 schreef:
Dat is wel heel vroeg :=

Hoop dat de klasse 1 wat later start


Klasse 1 start nooit zo vroeg. Dan zou de wedstrijd wel heel vroeg al over zijn. Bovendie starten de klasse 1 ruiters niet in massastart en starten ze dus gespreid.


Nee ik had het ook over de klasse 2, die zou al om 5 uur starten.
Jammer dat ze niet gewoon normale tijden starten, zo lang duurt de klasse 2 niet...

Ga een andere wedstrijd klasse 2 starten denk ik dan[/quote]

Dat is ook mijn probleem. Ik zou ook graag klasse 2 willen starten, maar om om 5 uur te starten gaat hem echt niet worden. Overnachten is geen optie en ‘s nachts weggaan vind ik nou ook niet echt een optie en daar zijn mijn grooms het ook niet mee eens haha

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:35

Om 5 uur al starten met een klasse 2? Dat lijkt me toch sterk met een 40km ben je dan voor 10 uur al klaar >;)
Ik zou eerst de organisatie vragen of dat wel klopt.

carika schreef:
Someren is helaas niet om de hoek. Weten jullie ook hoe de korte klasse 1 routes zijn van buinen en grolloo? Grolloo ziet er namelijk op de kaart ook goed uit.
Buinen is een thuiswedstrijd voor mij. Mooie paden en makkelijk parcours :j

Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:53

Mijn lidmaatschap bij de KEV is rond *\o/*

Dus binnenkort startpas aanvragen en inschrijven zodra de inschrijving open is. :)

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:56

Van schreef:
Om 5 uur al starten met een klasse 2? Dat lijkt me toch sterk met een 40km ben je dan voor 10 uur al klaar >;)
Ik zou eerst de organisatie vragen of dat wel klopt.


Ja, dat klopt......

Vandaag beoordeeld het sportforum onze dispensatie, dan hopen we aan 't eind van de week met meer info over deze wedstrijd te komen. Het is een beetje 'anders dan anders'. :D

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:38

Ben wel benieuwd naar meer info dan. Maar 5 uur starten is hier ook geen optie

Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 07:15

Hebben jullie trouwens nog tips voor trainingsopbouw voor een beginner?

Momenteel draaf ik blokjes van 10 minuten met 2,5 minuten stappen tussendoor. Warming up is 10 minuten stappen, cooling down is 10-15 minuten stappen, afhankelijk van hoever het nog is naar stal.

Draaf momenteel 3-4 blokjes van 10 minuten. Hoe kan ik dit het beste uitbreiden? Meer blokken van 10 minuten toevoegen, of langer blijven draven?

Heb trouwens niet het idee dat het Titane echt moeite kost. Bij het uitstappen is ie lichtelijk beledigd dat ie niet door mag gaan.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:04

Dilan93 schreef:
Hebben jullie trouwens nog tips voor trainingsopbouw voor een beginner?

Momenteel draaf ik blokjes van 10 minuten met 2,5 minuten stappen tussendoor. Warming up is 10 minuten stappen, cooling down is 10-15 minuten stappen, afhankelijk van hoever het nog is naar stal.

Draaf momenteel 3-4 blokjes van 10 minuten. Hoe kan ik dit het beste uitbreiden? Meer blokken van 10 minuten toevoegen, of langer blijven draven?

Heb trouwens niet het idee dat het Titane echt moeite kost. Bij het uitstappen is ie lichtelijk beledigd dat ie niet door mag gaan.



http://www.pendurance.nl/index.php/training/

Hier vind je wat nuttige informatie.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:22

Ik vind die schema's altijd erg interessant. Weet alleen nooit zo goed hoe ik ze in kan passen in mijn week waarbij momenteel alleen in het weekend buiten kan rijden. Doordeweeks 1x dressuur, 1x springen en soms nog een keer longeren. Paard heeft al ervaring met lange ritten en een redelijke conditie. Nu in de winter uiteraard wat minder.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:38

Volgens mij kun je jezelf nog aanmelden bij Esther Groen voor de hoofdstukken over trainingsopbouw in de online cursus. Ik doe hem nu helemaal en ben daar erg blij mee.

Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:37

Josien_ schreef:
Ik vind die schema's altijd erg interessant. Weet alleen nooit zo goed hoe ik ze in kan passen in mijn week waarbij momenteel alleen in het weekend buiten kan rijden. Doordeweeks 1x dressuur, 1x springen en soms nog een keer longeren. Paard heeft al ervaring met lange ritten en een redelijke conditie. Nu in de winter uiteraard wat minder.

Ik heb dus hetzelfde. Doordeweeks is buitenrijden niet heel makkelijk in de passen.

Zo'n online cursus lijkt me wel interessant. :)