[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PallyJarig

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:42

Ik heb een hele oude van Rhino, denk nu zo'n 10 jaar, maar klittenband is nog steeds super sterk.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:46

__elise__ schreef:
Wie heeft hier ervaring met de pasvorm van de Bucas Recuptex dekens? Gezien mijn paard KS heeft, overweeg ik sterk om die deken te kopen. Mijn paard heeft normaal van haar dekens 195 (EJ) en dat zit gewoon goed. Kan ik ervan uitgaan dat dit bij Bucas ook zo valt? Aangezien mijn paard een lage halsaanzet en dit geen goede combi is met Bucas, zal ze de deken 2 tot max 4 uur dragen. Is de deken ook goed te gebruiken in de zomer?


binnekort komt er een big neck versie van de reputex. miss zou deze beter passen omdat je paardje lage hals aanzet heeft


__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:57

De big neck is toch juist geschikt voor paarden met een brede schouder? Dat heeft mijn paard dan weer absoluut niet. Qua breedte is bucas perfect, alleen die hoge hals van de dekens...

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 14:54

__elise__ schreef:
De big neck is toch juist geschikt voor paarden met een brede schouder? Dat heeft mijn paard dan weer absoluut niet. Qua breedte is bucas perfect, alleen die hoge hals van de dekens...

Big neck loopt naar achter toe verder door, breedte tussen beide axhouderplooien is gelijk aan de reguliere Bucas (aldus Bucas vertegenwoordiger). Had zelf ook niet t idee dat de schouderplooi anders op mijn paard uitkwamen dan de gewone versie.

Hier is t klittenband er wel is afgesloopt door sloopgrage weidegenoot maar zomaar los zat t nooit.

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:54

Big Neck doet helemaal niets voor mijn paard. Dat een deken verder naar achteren doorloopt is handig voor brede paarden inderdaad, maar een paard met een lage halsaanzet heeft er niets aan. Daarvoor moet de deken juist verticaal anders gesneden zijn. En die dekens bestaan bij mijn weten niet. Omdat de borstsluiting dan te laag komt (onder het borstbeen) bij een "normaal" model borstsluiting (recht of V-sluiting).

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

PallyJarig

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:33

Toch handig zo'n sneeuwbui, weet ik gelijk weer dat mijn deken nog goed isoleerd. +:)+ Afbeelding

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:29

Hoi allemaal.

Ik heb een vraagje ik heb gister een bucas power turnout binnen gekregen niet de extra maar de gewone dit omdat ik de deken graag bij wat hogere temperaturen gewoon wil aan kunnen doen.

Nu zou deze deken tot -10 moeten kunnen.
Maar nu krijg ik net een berichtje van een stal genootje dat mijn pony koud voelt.
Vond hem al zo dun.

Wat zijn jullie ervaringen moeten ze ook wennen aan deze deken.|Want heb er nu een hard hoofd in dat hij echt tegen wat koudere temperaturen kan.

You only live once. Make the most of it. Ride as far as you can

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:30

Waar is je pony gevoeld?

En wat is de situatie geweest voor de deken? De gewone Turnout is 0grams of nog gevuld met iets?

"Een draver, is gaver" :D

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:35

RianneH schreef:
Waar is je pony gevoeld?

En wat is de situatie geweest voor de deken? De gewone Turnout is 0grams of nog gevuld met iets?



Mijn stal genootje zei dat ze hem in de lies en oksel ook gevoelt had of ze ook bij de schouder gevoelt heeft weet ik niet.

Hij stond onder een 200 gram deken. Ik had in de berichten gelezen dat de power turnout gelijk zou staan aan 200 gram.

De turnout is dus niet gevuld hij is zoals ik hem kocht, want dit zou niet nodig zijn.

Zou dit puur van de omschakeling kunnen zijn.
Ik ga nu naar stal om er maar een fleece deken onder te leggen

You only live once. Make the most of it. Ride as far as you can

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:37

Ik heb ook de power Turnout light en mijn paard heeft het er vooralsnog niet koud onder gehad!

http://www.hplt.nl
Your dream can become your reality, if you allow it.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:44

Maar jij heb je paard direct al onder die deken gezet toen het dekenseizoen werd?

Die temperatuurrange geloof ik persoonlijk niet zo in, heb ik hier volgens mij ook eerder aangegeven. Als dat echt klopt was het ook niet nodig om een medium en een extra te verkopen van dit systeem ;)

Oftewel, en dat blijkt ook wel gezien ie dus echt koud is, is het een luxere versie van een regendeken met fleeceliner, je zou het misschien max als 100grams kunnen rekenen. Staat het paard al sinds de start van de dekens met deze deken dan is het lichaam er aan gewend, maar dat zou niets anders zijn als bij een 100grams van een andere deken. Nu zet je eigenlijk je paard terug in warmte terwijl het koud wordt..

"Een draver, is gaver" :D

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:55

Ik zou dan voor een power turnout extra gaan. Ik heb ze allebei hangen maar die is wel gevuld..

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:09

upendo schreef:
Ik zou dan voor een power turnout extra gaan. Ik heb ze allebei hangen maar die is wel gevuld..


Kan die ook echt bij boven de 10 graden nog aan want ik ben bang dat hij snel te warm word

You only live once. Make the most of it. Ride as far as you can

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:36

Relien schreef:
upendo schreef:
Ik zou dan voor een power turnout extra gaan. Ik heb ze allebei hangen maar die is wel gevuld..


Kan die ook echt bij boven de 10 graden nog aan want ik ben bang dat hij snel te warm word

Dat denk ik niet. Maar wat mij betreft is het een illusie dat je het hele winterseizoen met één dekendikte kunt doen. Ongeacht de mooie beloftes van de fabrikanten. Mijn ongeschoren IJslander redt zich een groot deel van de winter prima met z'n Bucas Smartex Rain bij voorbeeld. Maar afgelopen februari/maart had hij het daar toch echt te koud onder. Dus nu met hem ook maar aan de onderdekens... wel meteen eentje met gladde voering, aangezien meneer 'm nodig heeft wanneer hij verhaart.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

horsii

Berichten: 7504
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:20

Helaas is de bucas van een van mijn hafs aan vervanging toe. Aangezien de pasvorm van bucas niet optimaal is bij haar twijfel ik nu tussen amigo en Master.
Master is 1680d
Iemand ervaring met de master op een haf?
Ze staat in een hit actief met vele andere paarden dus de deken moet behoorlijk stevig zijn

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:07

Wie gebruikt ee hier de borst verlenger van bucas op een bucas deken? (Smartex rain).

Ik heb de deken al een paar maanden op. Maar hij geeft nu opeens een schuurplek bij de borst. Nu zag ik dat ik ook een borstverlenger kon kopen in de maten 12 cm en 24 cm. Ik neem aan dat ik de 12 cm moet nemen? Blijft een borstverlenger ook goed zitten?

• Liberty <3

horsii

Berichten: 7504
Geregistreerd: 06-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:42

Hier met borst verbreder te breed, de 12 en zonder te krap. Helaas ook schuur plekken

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 00:06

RianneH schreef:
Maar jij heb je paard direct al onder die deken gezet toen het dekenseizoen werd?

Die temperatuurrange geloof ik persoonlijk niet zo in, heb ik hier volgens mij ook eerder aangegeven. Als dat echt klopt was het ook niet nodig om een medium en een extra te verkopen van dit systeem ;)

Oftewel, en dat blijkt ook wel gezien ie dus echt koud is, is het een luxere versie van een regendeken met fleeceliner, je zou het misschien max als 100grams kunnen rekenen. Staat het paard al sinds de start van de dekens met deze deken dan is het lichaam er aan gewend, maar dat zou niets anders zijn als bij een 100grams van een andere deken. Nu zet je eigenlijk je paard terug in warmte terwijl het koud wordt..


Ja klopt, daar had ik even niet aan gedacht.

Ik zou er inderdaad in dat geval een liner onder leggen. Die heb ik ook liggen maar nog niet nodig gehad dus :)

http://www.hplt.nl
Your dream can become your reality, if you allow it.

paardjeamigo
Berichten: 16
Geregistreerd: 04-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:48

horsii schreef:
Helaas is de bucas van een van mijn hafs aan vervanging toe. Aangezien de pasvorm van bucas niet optimaal is bij haar twijfel ik nu tussen amigo en Master.
Master is 1680d
Iemand ervaring met de master op een haf?
Ze staat in een hit actief met vele andere paarden dus de deken moet behoorlijk stevig zijn



Mijn haflinger heeft dekens van amigo, super tevreden van, geen schuurplekken en mooie pasvorm.

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:33

Mijn ruin heeft ook een Amigo gehad. Was dikke pret, andere paarden die 'm aan die deken optilden enzo. Had er regelmatig de gaten in. In een groepje jolige ruinen vind ik 't geen geschikte deken.

Ik heb een vraag. Voor onder mijn Smartex Big Neck wil ik graag een onderdeken. En het liefst eentje met gladde voering. Maar die zie ik niet zo gauw in Big Neck. Zou een gewoon model ook kunnen?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

paardjeamigo
Berichten: 16
Geregistreerd: 04-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:46


paardjeamigo
Berichten: 16
Geregistreerd: 04-09-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:18

Mijn haf stond vanmiddag buiten in de regen (hij heeft een schuilstal maar vond het blijkbaar niet nodig die te gebruiken :') ) even gevoeld onder zijn deken, was lekker warm en mooi droog.
Hij heeft nu een amigo 200 gram met een 100 gram insulator eronder aan. (ongeschoren)
zijn voor hem ideale dekens omdat deze niet te smal zijn aan de borst en hij heeft een tussenmaat.

Bucas heb ik nog niet geprobeert.
Ben aan het twijfelen om een te kopen voor mijn jonge merrie.
Bij haar is de amigo iets te ruim op de borst.
Klopt het dat bucas iets smaller is dan amigo?

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:21


upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:26

paardjeamigo schreef:
Mijn haf stond vanmiddag buiten in de regen (hij heeft een schuilstal maar vond het blijkbaar niet nodig die te gebruiken :') ) even gevoeld onder zijn deken, was lekker warm en mooi droog.
Hij heeft nu een amigo 200 gram met een 100 gram insulator eronder aan. (ongeschoren)
zijn voor hem ideale dekens omdat deze niet te smal zijn aan de borst en hij heeft een tussenmaat.

Bucas heb ik nog niet geprobeert.
Ben aan het twijfelen om een te kopen voor mijn jonge merrie.
Bij haar is de amigo iets te ruim op de borst.
Klopt het dat bucas iets smaller is dan amigo?

Ik vind Bucas en Amigo vergelijkbaar vallen. Bucas heeft iets meer uitgesneden schouders dan Amigo bij de smartex en power turnout dekens.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:44

Mijn kruising haf past juist absoluut geen Bucas. Amigo zit prima.
Bucas is altijd te krap bij de borst en bij een maat groter een jurk.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers