[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:33

Poeh, 400 nog inclusief vacht %)
Hier 200 en 240, geschoren. en voelen ze prima onder.
Het ging hier vandaag weer richting de 10 graden dus dan vind ik teveel dekens weer wat risky

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:42

RianneH schreef:
Wat bedoelen jullie met de emblemen? Dat zijn gewoon de aanhechtingspunten van de gespen toch? Want er zitten niet ook nog losse emblemen op de deken.

Als we het over hetzelfde hebben is het idd te stug daar door de brede stukken emblemen/gesp. Mede om dat te voorkomen heb ik een gevoerde Rambo gekocht := Hoop dat die wat meer dempt.
Als de deken verder goed ligt zou ikzelf ervoor kiezen die gespen in te laten korten, geheel te verwijderen of op een ander plek te laten zetten of ervoor kiezen iets demping toe te voegen op die plekken. Of een deken zoeken met een ander ontwerp..


Jup, de stugge rechthoeken waar Horseware/Rambo op staat. Ik het echt het vermoeden dat die precies op die plekken zitten.
De deken zit zover ik weet goed, knelt niet, maar blijkbaar komt er op die plekken toch te veel wrijving...
Ik heb een 100 gr en een 0. Vorig jaar nieuw gekocht.... :( wil daarom toch nog wat proberen te experimenteren zelf. Ik zat inderdaad te denken om iets te veranderen eraan maar wat ben ik nog niet uit. Paard begin zelf het klittenband los te peuteren, heeft er dus echt wel last van..

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:43

Hier hele harde koude wind en veel regen, had ze nog onder 300 en 350 staan, wilde ze dunner zetten maat ze waren niet echt warm dus maar zo gelaten, wordt ben de week ook weer kouder.
Wel geschoren trouwens.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:44

Afbeelding
Deze bedoel je dan?

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:45

Nynkster schreef:
Poeh, 400 nog inclusief vacht %)
Hier 200 en 240, geschoren. en voelen ze prima onder.
Het ging hier vandaag weer richting de 10 graden dus dan vind ik teveel dekens weer wat risky

Jup helaas wel, nog nooit zo veel grams op gehad, maar sinds een maand of 2 dag en nacht op een paddock paradise hakt er wel in, midden op de vlakte!

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:46

Newallure schreef:
Nouvel schreef:
Master zat echt niet goed op onze brede arabo fries.


Zou het op een hafje wel kunnen? Die heeft lagere hals implant. Prijstechnisch wel een leuke deken nl


Ik heb een haf kruising en daar lag de master deken heel prima op!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:53

Rachel_x schreef:
Hier nog steeds onder 400(ongeschoren). Ze voelde er nog niet te warm onder. Even kijken of ze morgen terug kan naar 300. Heb net mijn kapotte amigo deken genaaid en waterdicht gemaakt met lijm :P eens zien of dat gaat helpen.


Hoeveel vacht zit er op? Ze hoeven ook niet echt warm te voelen, dan hebben ze het vaak te warm. Zolang ze maar niet koud zijn, maar die balans is soms lastig te vinden ;)
Ik merkte destijds dat de mijne toen ze over ging op de PP ook zeker wat ondersteuning nodig had om te wennen aan 24/7 buiten ipv 's nachts op stal.

Hier ligt de 100grams Duo op die ze wel lekker een modderbad had gegeven, maar op de juiste plekken nog goed droog is. Wat wel een nadeel is is dat die flappen van de hals vrij lang zijn en daarom omvouwden tijdens het rollen en daardoor nat werden. Probleem heb ik nog niet gehad bij de korte flappen van de Bucas en Weatherbeeta dekens..

SBravour, je kan in elk geval beginnen met het los laten van die onderste sluiting? Dan zit er wat minder druk op? Ik denk dat als ze bij de mijne een probleem gaan geven ik ze laat inkorten of verplaatsen..

"Een draver, is gaver" :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:55

xtessax83 schreef:
Vanmiddag de 200 gram er doorweekt af getrokken. Mevrouw moest zo nodig in een water plas rollen.
Nu de 100 gram erop maar hier voelt ze koud onder...
Helaas geen ander deken liggen dus ze zal het ermee moeten doen

Heerlijk he als ze dat doen.. -O- Misschien kun je (als je deken nu nog nat is) er een zweetdekentje onder bij leggen, dan blijft ze misschien wat warmer.

Hier mijn geschoren paardje gister avond van 400 naar 300 gezet, wel met laagjes (200+0+100). Vanacht maar weer de 400 op denk ik

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:34

Faitherr schreef:
xtessax83 schreef:
Vanmiddag de 200 gram er doorweekt af getrokken. Mevrouw moest zo nodig in een water plas rollen.
Nu de 100 gram erop maar hier voelt ze koud onder...
Helaas geen ander deken liggen dus ze zal het ermee moeten doen

Heerlijk he als ze dat doen.. -O- Misschien kun je (als je deken nu nog nat is) er een zweetdekentje onder bij leggen, dan blijft ze misschien wat warmer.

Hier mijn geschoren paardje gister avond van 400 naar 300 gezet, wel met laagjes (200+0+100). Vanacht maar weer de 400 op denk ik


Ik heb ook geen zweetdeken helaas. Heb de deken naar binnen gehaald en bij de verwarming uit gelegd. Is bijna droog dus vanacht als het weer tegen de 0 gaat kan ze die weer mooi op

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:58

Fairytail schreef:
Saar88 schreef:
Hier verdorie schuurplekken op de borst. Nooit eerder gehad met Horseware dekens. Wat denken jullie? Schuurplekken zitten aan beide kanten. Misschien toch een maat groter? Of moet ik gewoon accepteren dat deze dekens niet goed liggen bij hem?
Het enige dat echt veranderd is, is dat meneer wat voller is geworden. Maar je zou denken hoe schraler hoe meer schuurplekken..


Als de deken in de breedte word getrokken veranderd dr ligging toch. Als je paard niet langer is geworden (geen idee hoe oud je paard is) zal ik zeker biet zomaar groter gaan dan heb je kans dat hij gaat hangen en juist schuren.


No_No schreef:
Mijn pony heeft de dikste smartex op maar voelde er niet heel warm onder. Zijn er meer paarden die dat hebben?
Met de zomer recuptex er onder gaat het prima. Mijn pony moet wel warm onder haar deken staan vanwege haar spieren.


Warm hoeft ook niet, het moet neutraal voelen onder de deken. Hoe oud is je deken, kan hij minder luchtig zijn?


Die van mij moet warm voelen anders krijgt ze last van haar spieren en dat was dus het geval

Fleur ❤️

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:19

Ik had gister 300 gram opgelegd, maar vanochtend voelde ze er ook koud onder. Paardlief heeft nu dus ook 400 gram met 200 gr hals opliggen, ongeschoren. Wel een paard met KS in de rug, en we vermoeden ook KS in haar hals. Dus voor haar niet verkeerd om warm te lopen, anders slaat het op de gewrichten en spieren.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:20

Hier ook een deken dilemma.
Zaterdag had hij een 300 staldeken op en een 100 gram regendeken. Alleen zijn 2 dekkens voor de lummel niet echt handig. Hij heeft er s nachts 1 uitgetrokken.
Heb hem nu maar onder zijn 300 outdoordeken gezet.
Nu het dilemma wat is slim een losse 400 gram kopen of toch 1 deken die alle temperaturen aan kan.
Zit toch te deken aan een losse 400 van Harry’s horse. Die heeft hij nu ook alleen dan 300 gram

Sinds 4 september 2014 eigenaar van mijn eigen vriendje! Helemaal happy met amethist. Helaas veel te kort van hem mogen genieten rip 12-8-2018

Sinds 4 november 2018 is hamilton m alias Harry van mij. Lekker genieten van elkaar.
Ondertussen stiekem Z1+1


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:55

Nouvel schreef:
[ [url=m/Xip5up.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze bedoel je dan?


Ja, daar waar Horseware Ierland staat.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:56

RianneH schreef:
Rachel_x schreef:
Hier nog steeds onder 400(ongeschoren). Ze voelde er nog niet te warm onder. Even kijken of ze morgen terug kan naar 300. Heb net mijn kapotte amigo deken genaaid en waterdicht gemaakt met lijm :P eens zien of dat gaat helpen.


Hoeveel vacht zit er op? Ze hoeven ook niet echt warm te voelen, dan hebben ze het vaak te warm. Zolang ze maar niet koud zijn, maar die balans is soms lastig te vinden ;)
Ik merkte destijds dat de mijne toen ze over ging op de PP ook zeker wat ondersteuning nodig had om te wennen aan 24/7 buiten ipv 's nachts op stal.

Hier ligt de 100grams Duo op die ze wel lekker een modderbad had gegeven, maar op de juiste plekken nog goed droog is. Wat wel een nadeel is is dat die flappen van de hals vrij lang zijn en daarom omvouwden tijdens het rollen en daardoor nat werden. Probleem heb ik nog niet gehad bij de korte flappen van de Bucas en Weatherbeeta dekens..

SBravour, je kan in elk geval beginnen met het los laten van die onderste sluiting? Dan zit er wat minder druk op? Ik denk dat als ze bij de mijne een probleem gaan geven ik ze laat inkorten of verplaatsen..

Kan ik proberen ! Thanks!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:37

Ik heb even een vraagje:

Ik heb een rhino deken met afneembare hals. Maar de klittenband bevestiging om de hals dicht te doen is exht super slap... vond de pony zonet met de hals half op de grond. Met de amigo dekens nooit dit probleem gehad... ook als ik de hals loshaal gaat het echt veel te makkelijk, super slap klitteband.

Deken heeft in aanbieding toch nog 150 euro gekost... dus wilde even peilen of er toevallig meer mensen zijn met dit probleem?

Betreft deze deken
Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:42

Ik zou contact opnemen met de winkel! Dit mag niet hoor.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:43

Ik was ook redelijk pissed toen ik t zag... hals helemaal zeiknat van binnen. Hals van de pony nat en was zo bij de deken in geregend daarna.

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:02

Apart zeg, die van Rambo zijn altijd mega sterk,krijg je bijna niet los

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:08

Van mijn nieuwe Rambo Duo zijn ook een stukje zwakker als die van mijn Bucas en Weatherbeeta :=

"Een draver, is gaver" :D

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:09

Ik heb ook een rhino met zo'n klitteband sluiting, maar herken dit probleem totaal niet. Heb overigens wel een model ouder (grijs met kleinbeetje paars geruit).

Zou er idderdaad bij de winkel informeren..

Contendro-HKlareina † ♡ Por Dios RSPura Vida-B

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:16

Heb ze bericht en moet nu een filmpje maken ervan. Die van de bucas krijg ik met koude vingers niet eens los, maar dan weet ik wel zeker dat ik mn pony droog aantref..

RianneH misschien dat het de nieuwe lichting dekens is?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:47

Dat zou het dan haast moeten zijn, ik heb duo’s en Supremes en die hebben super stevige klittenbanden.
Maar die zijn van 2 jaar geleden zo’n beetje.

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:44

Misschien. Nu is die van mij niet los geschoten maar merk wel een verschil met het open maken, vond het eigenlijk wel prettig want die andere twee dekens is altijd een behoorlijke inspanning :P

"Een draver, is gaver" :D

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:19

Ja begrijpelijk! Mijn pony’s zijn niet echt wild qua dekens trekken ofzo. Mn 5jwrige is drachtig dus de tweejarige mag absoluut niet een ergernis zijn vind ze. Dus dekens trekken enzo is wel over, misschien dat ze ergens langs schuurde maar dan nog zou die niet zo makkelijk open mogen.

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:48

Al trekken ze eraan, mag niet zomaar los!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers