[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:51

Ik baal als een stekker..... mijn hafje van bijna 5 begint uit zijn rambo original te groeien -O-
Super fijne deken die goed tegen ruinen gestoei kan. Hij word te strak bij de boeg en hals opening lijkt ook wat krap te worden......lengte is verder wel goed.
Wat zijn opties qua merken en modellen die ruimer zijn bij boeg en hals en ook stevig als er gestoeid word?


Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:58

Newallure schreef:
Ik baal als een stekker..... mijn hafje van bijna 5 begint uit zijn rambo original te groeien -O-
Super fijne deken die goed tegen ruinen gestoei kan. Hij word te strak bij de boeg en hals opening lijkt ook wat krap te worden......lengte is verder wel goed.
Wat zijn opties qua merken en modellen die ruimer zijn bij boeg en hals en ook stevig als er gestoeid word?

Welke borstsluiting heeft je deken? Die met één ring en twee musketons?

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:09

Ja klopt

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:53

Newallure schreef:
Ja klopt

Oh dat is wel lastig. Want met veel andere dekens kan je een tussenstuk kopen, een borstverlenger of borstverbreder. Maar met deze sluiting heb je die niet of je moet zo’n ding zelf ombouwen.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 08:30

Lizz schreef:
Newallure schreef:
Ja klopt

Oh dat is wel lastig. Want met veel andere dekens kan je een tussenstuk kopen, een borstverlenger o borstverbreder. Maar met deze sluiting heb je die niet of je moet zo’n ding zelf ombouwen.

Ombouwen is niet zo mijn ding :o zat meer te denken welke deken wel zou passen en heel blijft met ruinen gestoei....
Dus als iemand advies heeft :)

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 08:38

Een grotere maat is wel meteen een stuk ruimer, maar die wordt misschien te lang? Lastig...

Hier staan ze nog onder 400 en 300. Kijk straks of er 100 vanaf kan, maar het is echt smerig zeikweer.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:20

Ik kan het niet terug vinden in het topic. Wat doen de anderen hier met schuurplekken van de merkemblemen bij de Rambo duo en original?

Afbeelding
Afbeelding

Zijn er specifieke dingen of merken die dit voorkomen. Rambo is top maar dit is jammer

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:54

SBravour schreef:
Ik kan het niet terug vinden in het topic. Wat doen de anderen hier met schuurplekken van de merkemblemen bij de Rambo duo en original?

[ [url=m/MStbgy.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8K7aBI.png]Afbeelding[/url] ]

Zijn er specifieke dingen of merken die dit voorkomen. Rambo is top maar dit is jammer


Ik heb oa daarom de Catago, ligt mooi vrij bij de schouders en haast meer ruimte om te grazen.


Newallure schreef:
Ik baal als een stekker..... mijn hafje van bijna 5 begint uit zijn rambo original te groeien -O-
Super fijne deken die goed tegen ruinen gestoei kan. Hij word te strak bij de boeg en hals opening lijkt ook wat krap te worden......lengte is verder wel goed.
Wat zijn opties qua merken en modellen die ruimer zijn bij boeg en hals en ook stevig als er gestoeid word?

Hoe valt de lengte nu? Anders het quarter model, wug, Bucas big neck, Fedimax, Weatherbeeta(minst sterke uit deze rij) of Catago? Verder heeft Busse en DR een Vsluiting maar die lijken mij zeker niet ruimer om de hals dan Rambo.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:27

SBravour schreef:
Ik kan het niet terug vinden in het topic. Wat doen de anderen hier met schuurplekken van de merkemblemen bij de Rambo duo en original?

[ [url=m/MStbgy.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8K7aBI.png]Afbeelding[/url] ]

Zijn er specifieke dingen of merken die dit voorkomen. Rambo is top maar dit is jammer


Schuurplekken zijn een teken dat de deken niet past. Ik zou dus een andere deken zoeken.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:28

Zit de deken dan niet te strak op die plek?
Hier ook beide onder Rambo, maar geen schuurplekken van emblemen.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:38

Hier ook nog nooit schuurplekken van Rambo gehad. Moet wel zeggen dat ik alleen maar een 0 gram Rambo hem en deze nooit zonder liner gebruik.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:39

@Fairytail deken valt verder perfect. Hij is alleen aan het uitzwaren naar maatje tank qua boeg en nek :')
Geeft een wug meer ruimte op borst en nek? Amigo xl is geen optie? Dan kan ik in iedergeval mijn lijners nog gebruiken..

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:40

Newallure schreef:
Ombouwen is niet zo mijn ding :o zat meer te denken welke deken wel zou passen en heel blijft met ruinen gestoei....
Dus als iemand advies heeft :)

Dan een deken zoeken die een dikke buitenstof heeft, 1200 denier en voor een big neck.
Maar heb dat laatste zelf niet nodig, dus kan je daar in niet adviseren.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.


Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:49

Newallure schreef:
@Fairytail deken valt verder perfect. Hij is alleen aan het uitzwaren naar maatje tank qua boeg en nek :')
Geeft een wug meer ruimte op borst en nek? Amigo xl is geen optie? Dan kan ik in iedergeval mijn lijners nog gebruiken..


Ik heb de Amigo xl nooit in handen gehad dacht dat deze een minder sterke stof had en de t-sluiting is voor die van mij een ramp. De wug ligt anders echt groter is hij niet maar de hoek van sluiting naar bovenkant loopt anders.

De emblemen komen zeker niet perse door te strak. Rambo ligt hij top, kan overal langs met mijn hand maar toch gaat t mis. Ik denk dat de deken daar te stug is en de bouw van je paard dan net niet goed uitkomt waardoor hij niet soepel over de schouder beweegt gedurende de dag. Denk dat dit voor meer dekens geldt die een stevige sluiting hebben.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:01

De XL schijnt ook heel lang naar beneden toe te zijn en dat moet je paard dan weer passen...
Soms werkt een maat groter proberen wel, altijd het proberen waard, doordat ze voor meer ruimte innemen door de breedte van het paard komen ze achter minder lang uit.

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:02

Wat bedoelen jullie met de emblemen? Dat zijn gewoon de aanhechtingspunten van de gespen toch? Want er zitten niet ook nog losse emblemen op de deken.

Als we het over hetzelfde hebben is het idd te stug daar door de brede stukken emblemen/gesp. Mede om dat te voorkomen heb ik een gevoerde Rambo gekocht := Hoop dat die wat meer dempt.
Als de deken verder goed ligt zou ikzelf ervoor kiezen die gespen in te laten korten, geheel te verwijderen of op een ander plek te laten zetten of ervoor kiezen iets demping toe te voegen op die plekken. Of een deken zoeken met een ander ontwerp..

"Een draver, is gaver" :D

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:04

Als het inderdaad gaat om de stiksels van de gespen zou je misschien kunnen kiezen voor andere sluitingen of een dichte voorkant.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:20

Fairytail schreef:
Newallure schreef:
@Fairytail deken valt verder perfect. Hij is alleen aan het uitzwaren naar maatje tank qua boeg en nek :')
Geeft een wug meer ruimte op borst en nek? Amigo xl is geen optie? Dan kan ik in iedergeval mijn lijners nog gebruiken..


Ik heb de Amigo xl nooit in handen gehad dacht dat deze een minder sterke stof had en de t-sluiting is voor die van mij een ramp. De wug ligt anders echt groter is hij niet maar de hoek van sluiting naar bovenkant loopt anders.

De emblemen komen zeker niet perse door te strak. Rambo ligt hij top, kan overal langs met mijn hand maar toch gaat t mis. Ik denk dat de deken daar te stug is en de bouw van je paard dan net niet goed uitkomt waardoor hij niet soepel over de schouder beweegt gedurende de dag. Denk dat dit voor meer dekens geldt die een stevige sluiting hebben.


1200 d is de amigo geloof ik. Minder sterk als de Rambo....
Wat is het verschil qua model van de rambo quarter en rambo original?
Maat groter gaat hem echt niet worden daar gast hij in verzuipen. 198 op een haf van 155...dan word hij overal te lang.

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:27

Ik heb even een ander vraagje tussendoor :) Heb een Duo gekocht en wil het garantiebewijs invullen en opsturen, maar heb hem online gekocht. Het bewijs vraagt om een handtekening en stempel van de retailer, iemand die probleem ook gehad? Verkoper zit helaas niet om de hoek, maar 3 jaar garantie opgeven vind ik ook zonde.

"Een draver, is gaver" :D

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:40

[/quote]
Oh dat is wel lastig. Want met veel andere dekens kan je een tussenstuk kopen, een borstverlenger o borstverbreder. Maar met deze sluiting heb je die niet of je moet zo’n ding zelf ombouwen.[/quote]
Ombouwen is niet zo mijn ding :o zat meer te denken welke deken wel zou passen en heel blijft met ruinen gestoei....
Dus als iemand advies heeft :)[/quote]

Zijn al een aantal goede merken genoemd.
Ik heb bij brede paarden ook goede ervaring met Master dekens. 1600 Denier en ze zijn nu mega in de uitverkoop bij Hypostore!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:51

Master zat echt niet goed op onze brede arabo fries.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:02

Nouvel schreef:
Master zat echt niet goed op onze brede arabo fries.


Zou het op een hafje wel kunnen? Die heeft lagere hals implant. Prijstechnisch wel een leuke deken nl

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:44

Master was op mijn Gelder ook een drama en zij is niet eens zo breed.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:43

Vanmiddag de 200 gram er doorweekt af getrokken. Mevrouw moest zo nodig in een water plas rollen.
Nu de 100 gram erop maar hier voelt ze koud onder...
Helaas geen ander deken liggen dus ze zal het ermee moeten doen

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:41

Hier nog steeds onder 400(ongeschoren). Ze voelde er nog niet te warm onder. Even kijken of ze morgen terug kan naar 300. Heb net mijn kapotte amigo deken genaaid en waterdicht gemaakt met lijm :P eens zien of dat gaat helpen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers