Letten jullie vaak op ut orenspel van jullie paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Letten jullie vaak op ut orenspel van jullie paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 20:43

IK merkte op eens toen ik er overna dacht dat ik bestvaak naar de oren kijk of de pony het wel fijn vind, nooit op geled maar ik kijk er toch wel wel naar, vooral onder het knuffelen want als ze het dan niet fijn vinden, hou ik er wel mee op! Haha!


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:08

Nu je het zegt, altijd eigenlijk........ Haha!
Ik vind het vooral prettig met rijden. Je kunt vaak zien hoe ze zich gedraagt en voelt.......

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:15

ja ik kijk er heel vaak na.
als ik dr aan het poetsen ben ook heelvaak.
meestal kan ik dan zien of ze iets vanplan is Haha!

Brabantse Fries ;)

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:45

ik houd dat hele kop in de gaten Haha!


Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 22:56

Ja best wel vaak. Zowel onder het poetsen als onder het rijden. Zo merk ik bijv. ook als hij op mij let, of als hij zich goed voelt, andere pony's wil aanvallen Extreme duivel enz...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 23:33

Constant, paarden die met hun oren naar voren lopen, for no reason, letten niet op...en het arabiertje wat ik reed staat dan op het punt om er vandoor te spurten *LOL* Handig, die oren Tong uitsteken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 08:41

Ik kijk altijd naar zijn hoofd jah maar ik let niet egt speciaal op zijn oren..

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 08:44

bij lunapaard niet echt,maar bij het paard waar ik nu ook op rij wel...
bij die kan je heel goed zien of ze iets wil doen of nie,maar dat kan je ook heeel goed aaan der ogen zien(heb alleen nog nie tijdens het rijden gekeken,nie zo slim volgens mij........Haha!)

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 09:25

Eigenlijk altijd wel, want je leest er ontzettend veel aan af.
Het allermooiste staan ze bij Mileen als er een vreemde ruiter op zit die zich niet door haar laat intimideren, dan wordt ze zo kwaad dat ze opzij-naar achteren staan. Echte ezelstand!!! *LOL*

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 09:33

Ik kijk r best vaak naar, vooral bij een buitenrit, dan kun je echt goed zien of ze ervandoor willen gaan of gewoon aan het vervelen zijn.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 09:36

ja ik kijk er ook altijd naar hoe ze reageren op je hulpen en of ze wel luisteren als je tegen ze praat. Ik vind oren spel erg belangrijk je kunt er ook weer uit op maken.

Wodan en ik onderweg in de M2

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 09:58

Ik kijk er ook voortdurend naar, maar het meest als ik erop zit. Bij mijn paard zie ik dan gelijk of ze ontspannen loopt of niet. Dan gaan die oren zo lekker meeveren...*LOL*

Je suis Charlie.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:08

Tja, maar hoe weet je wat alles wil zeggen? Ik weet best wel dat plat in de nek een waarschuwing is ... PAS OP - en dat naarvoor vriendelijk is, of naar het geluid gericht aandacht is, maar wat wil half/m/half naar achter zeggen, niet plat in de nek, maar half zo, als je ervoorstaat, dat doet m'n merrieveulen vaak, 'r moeder deed het ook vaak, terwijl ze nog nooit aangevallen heeft of zo ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:14

Dat betekend dat ze ontspannen is. Gewoon een ontspannen houding van de oren...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:57

Oren, maar ook de ogen.
Vooral met jonge paarden doe ik dat erg veel.
Je ziet dan precies wat ze gaan doen.
En kun je ze een stapje voor zijn.

Maar eigenlijk doe ik dat automatisch, denk er niet echt bij na van, nu zullen we de oren eens bekijken Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:37

Cassidy schreef:
Dat betekend dat ze ontspannen is. Gewoon een ontspannen houding van de oren...


Oh, cool, dus ze vind dat ze zich mag ontspannen bij me ... FIJN JOH!!! Haha! Helemaal blij nu! M'n Lovers

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:47

Oren zijn gaaaaf! Ik vind het de leukste 'onderdelen' van een paard. Je kunt er zoveel aan zien, en je kunt ze er ook zo leuk bij vastpakken (tenminste, bij Ret wel, die vindt dat niet erg). En je hebt ze ook in alle soorten en maten: die van Ret zijn ongeveer van formaat 'Ezel' en het Dartmoorschimmeltje dat ik gisteren op P&K zag had ze in model 'Ienieminie'. Haha!

Maar on topic: ik let er ook veel op. Ret heeft vaak z'n oren naar achteren, maar hij doet nooit gemeen. Op de een of andere manier is het gewoon een houding van hem. Zodra je opstapt, gaan z'n oren naar voren. Met trainen in de bak bewegen z'n oren alle kanten op, maar eenmaal buiten steekt-ie ze naar voren om ze vervolgens daar te laten. Zo'n mooi gezicht is dat! Cool

Wat XoNo zegt, klopt bij Ret wel een beetje: buiten wil hij voornamelijk gaan met die banaan, maar oplettend blijft hij doorgaans gelukkig wel. Als ik even het gevoel heb dat-ie er niet meer bij is, dan gebruik ik m'n stem en dan wordt er vaak één oor bewogen. Een teken dat-ie nog wel beseft dat ik op z'n rug zit. Haha!

Afbeelding

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 12:20

Ik kijk er te vaak naar (tijdens het rijden)
Toscar praat gewoon met zijn oren Knipoog
Als iemand op hem rijdt, kan ik aan zijn oren zien wat Tos van plan is...
en ik versta hem altijd goed Haha!

Tos zijn oren staan ook nooit stil, n ik kijk er altijd naar Haha!
Maar dat moet ik afleren!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

manzano

Berichten: 23852
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 19:32

Ik kijk tijdens het rijden ook heel erg veel naar de oren. Is ook handig als je met veel paarden rijd (in de les dus) want dan kan je goed zien hoe ze op elkaar reageren. Nu ik priveles rijd merk je duidelijk dat zo'n paard veel meer op jou let. Er zijn veel minder afleidende dingen. Dat vind ik al een heel groot pluspunt van priveles. Maar idd, het hele hoofd zegt wel iets over wat een paard mogelijk gaat doen. Als je dat door hebt kan je daar heel erg fijn je voordeel uithalen om ze dan net even voor te zijn.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:50

k kijk elke keer naar shiv's oortjes.. k kan zo zien of ze weer iets van plan is/ niet leuk vindt of juist wel leuk vindt!

als je haar met een zweepje in de bak gaat opjagen vindt ze prachtig.. terwijl k genoeg pony's ken die dat vreslijk vinden!

als k iets nieuws doe wat niet zo belangrijk is kijk ook eerst of shiv het wel leuk vindt of niet..

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:10

ik kijk er eigenlijk ook wel heeel vaak naar..
onder het rijden bijna steeds eigenlijk..(ja, ik kijk naar beneden.. Lips are sealed )
en met poesten etc ook wel eigenlijk..

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:37

wij kijke onder het rije en het borstele ok best vaak naar de oren! want dan zien we gelijk of ze het leuk vinde!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 17:38

Ik let er ook altijd op, vooral onder het rijden. Ik zie 9 van de 10 keer ook als ze er vandoor wil gaan, dan gaan die oren plat in de nek en dan wil ze rennen.

Als ze iets eng vind gaan die oortjes echt spits naar elkaar toe en als ze intensief bezig is staan ze zover mogelijk uit elkaar. En luisteren doet ze prima als ik iets zeg tegen der zie je 1 oor altijd draaien

22 Januari verwachten we ons kleintje

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:16

ik let er ook vaak op, zijn toch zulke schattige dingetjes. vooral tijdens het rijden, die dingen wapperen alle kanten op, echt super komisch.

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bontfire, charrr91, ComscoreBot, Mark0919, pillow, prugelpiet, sterregoud, tienus63, tjee en 45 bezoekers