Shetlander/pony kopen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Eline04
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:04

Elvirawortel schreef:
Nou moet je ophouden hoor, ik heb gewoon een mening en die kan je niet zo goed hebben. Iets minder eigenwijs en niet alleen hartjes sturen naar mensen die je naar je mond praten! Ik zou nooit om advies vragen hier, want als je paard zn oor een centimeter te ver naar achteren heeft dan krijg je al 5000 reacties. Als je ervoor kiest om dat wel te doen moet je er tegen kunnen


Een mening is prima. Maar dit was geen mening meer, dit was gewoon iemand compleet de grond in boren. En dat vinden mensen niet respectvol.


Anoniem

Re: Shetlander/pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:06

Wat heb ik gezegd waarmee ik jou de grond in geboord heb dan?

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Shetlander/pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:08

Ik dacht dat er net gevraagd was door een moderator om on-topic te blijven? Maar kennelijk weet jij niet wat on-topic betekend want je blijft door ratelen. Dus laat TS nu gewoon in het waarde elvira.

Anoniem

Re: Shetlander/pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:11

T’s blijft ook tegen mij door ratelen hoor En zelf ben je nu ook niet on topic

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:13

Ik heb toen ik iets van 11 of 12 was als een (natuurlijk toen onbeleerde) zwarte jaarling hengst gekocht van 1,70 . Het recept van een penny meisje :+

Zelf beleerd en heb nogsteeds na bijna 10 jaar veel plezier van dit paardje. (Ondertussen wel ruin)

@ts, als dit is wat je echt wil, moet je het gewoon doen. Ik zal je niet aanraden een onbeleerde te kopen, mijn eigen was heel makkelijk maar ik heb op zat onbeleerde gezeten die dat absoluut niet waren en van 1 heb ik nog een kromme vinger :+

Let wel op dat je echt aan de grote kant bent voor een shetlander. Is het niet wat om even door te sparen en te gaan voor een iets grotere pony/paard?

Het kost natuurlijk wel energie, tijd en geld, dus miss wat minder tijd voor vrienden, maar ik moet zeggen dat ikzelf daar nooit spijt van heb gehad, en ook nooit de interesse in paarden ben verloren. Dus allicht voor jou het zelfde

Maar als je echt een shet wil, is het aan jou om die keuze te maken. Ik hoop dat je er veel plezier mee gaat krijgen ;)
Laatst bijgewerkt door DarkCupid op 26-01-19 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

~Riding is the best solution to any problem~

Eline04
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:14

capopjekop schreef:
Ik deel die ervaring niet. Ik kreeg mijn eerste pony toen ik 10 was. Vanaf dag 1 heb ik haar volledig zelf verzorgd, mijn ouders wisten niks van paarden. Ik bepaalde zelf in overleg met hun wanneer de dierenarts moest komen etc. Enige wat zij deden was betalen. De kosten voor de verzorging betaalden zij. Ik de overige dingen. 'S ochtends voor school ging ik voeren. Meteen na school weer voeren en uitmesten en savonds ook nog een keer voeren en water geven. Het kost veel tijd als je een paard in eigen beheer hebt maar ik heb het nooit als last gezien. Mijn pony hoorde bij mijn leven en als ik echt ziek was of ik moest wat belangrijks doen voor school dan verzorgde mijn pa haar. En toen ze ingereden was gingen we naar de ponyclub. Dat was echt een geweldige tijd.

Ik zou je alleen wel adviseren om voor een grotere te gaan als je echt wilt rijden ts. Je bent nu al aan de lange kant/te groot en je zult nog door groeien. Zoals gezegd ben je niet pas te groot als je met je benen bij zijn knieën komt. Dan ben je al fors te groot. Dus als rijden belangrijk is ga dan voor een leuke d pony.

Verkijk je ook niet op de kosten die je kunt krijgen als je pony ziek wordt. Mijn shet is hoefbevangen (geweest) en voor de kosten van de kliniek, dierenarts en medicijnen had ik al een dikke vakantie kunnen betalen. Als ze ziek worden is 100 euro niks helaas.


Ja dat snap ik, ik ben al hard Ana het sparen en ik ga nog wel verder, als ik heb nu genoeg geld maar stel de pony word ziek kan ik dat niet betalen. Daarom spaar ik nog een tijdje verder.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:14

Shetlover4 schreef:
Ja ik heb echt heel goed nagedacht, alles ook uitgetypt en uitgerekend.



Ik ben erg nieuwsgierig waar je het geld vandaan haalt per maand. Omdat je zei dat je ouders niet mee willen betalen.

Op zich hoef je een shetlander niet perse te rijden, je kan natuurlijk ook lekker vrijheidsdressuur gaan doen en samen met iemand leren mennen, dus je keuze voor een shet snap ik, ze zijn erg leuk en kan dus prima. Hij zal echt niet 7 dagen in de week moeten werken, dus als je een dagje niet kunt is dat prima, ik neem aan dat de staleigenaar je pony ook in de gaten houdt iedere dag. Wat dat betreft zou het allemaal prima kunnen. Ik ben alleen zo bang dat het qua financiën zo gaat tegenvallen voor je. Ook al ben je nu hard aan het sparen. Het zou toch erg fijn zijn als je met je ouders kunt afspreken dat ze altijd voor je klaar staan mocht het noodzakelijk zijn dat je pony naar de kliniek moet. Dat je dan bijvoorbeeld regelt dat ze het geld voorschieten en je dit terug betaald. Als je dit goed met je ouders kunt afspreken zie ik geen beren op de weg, waarom je geen pony zou kunnen kopen. En als je zorgt dat er altijd iemand naar de pony toe kan als je ziek bent of later gaat studeren. Daar is altijd een mouw aan te passen. Ik heb ook altijd een shet en een Welsh gehad vanaf mijn brugklas jaren. Daarna ben ik natuurlijk ook gaan studeren en als ik niet kon dan kwam er altijd een verzorgster.

Eline04
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:21

Ja ik heb echt heel goed nagedacht, alles ook uitgetypt en uitgerekend.
[/quote]


Ik ben erg nieuwsgierig waar je het geld vandaan haalt per maand. Omdat je zei dat je ouders niet mee willen betalen.

Op zich hoef je een shetlander niet perse te rijden, je kan natuurlijk ook lekker vrijheidsdressuur gaan doen en samen met iemand leren mennen, dus je keuze voor een shet snap ik, ze zijn erg leuk en kan dus prima. Hij zal echt niet 7 dagen in de week moeten werken, dus als je een dagje niet kunt is dat prima, ik neem aan dat de staleigenaar je pony ook in de gaten houdt iedere dag. Wat dat betreft zou het allemaal prima kunnen. Ik ben alleen zo bang dat het qua financiën zo gaat tegenvallen voor je. Ook al ben je nu hard aan het sparen. Het zou toch erg fijn zijn als je met je ouders kunt afspreken dat ze altijd voor je klaar staan mocht het noodzakelijk zijn dat je pony naar de kliniek moet. Dat je dan bijvoorbeeld regelt dat ze het geld voorschieten en je dit terug betaald. Als je dit goed met je ouders kunt afspreken zie ik geen beren op de weg, waarom je geen pony zou kunnen kopen. En als je zorgt dat er altijd iemand naar de pony toe kan als je ziek bent of later gaat studeren. Daar is altijd een mouw aan te passen. Ik heb ook altijd een shet en een Welsh gehad vanaf mijn brugklas jaren. Daarna ben ik natuurlijk ook gaan studeren en als ik niet kon dan kwam er altijd een verzorgster.[/quote]

Dat is een goed plan! Ik kan vragen om geld van m'n ouders te lenen, en dan steeds beetje bij beetje terugbetalen! Bedankt voor deze enorm goede tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:22

DarkCupid schreef:
Ik heb toen ik iets van 11 of 12 was als een (natuurlijk toen onbeleerde) zwarte jaarling hengst gekocht van 1,70 . Het recept van een penny meisje :+

Zelf beleerd en heb nogsteeds na bijna 10 jaar veel plezier van dit paardje. (Ondertussen wel ruin)

@ts, als dit is wat je echt wil, moet je het gewoon doen. Ik zal je niet aanraden een onbeleerde te kopen, mijn eigen was heel makkelijk maar ik heb op zat onbeleerde gezeten die dat absoluut niet waren en van 1 heb ik nog een kromme vinger :+

Let wel op dat je echt aan de grote kant bent voor een shetlander. Is het niet wat om even door te sparen en te gaan voor een iets grotere pony/paard?

Het kost natuurlijk wel energie, tijd en geld, dus miss wat minder tijd voor vrienden, maar ik moet zeggen dat ikzelf daar nooit spijt van heb gehad, en ook nooit de interesse in paarden ben verloren. Dus allicht voor jou het zelfde

Maar als je echt een shet wil, is het aan jou om die keuze te maken. Ik hoop dat je er veel plezier mee gaat krijgen ;)


Ben ik het helemaal mee eens. Pennymeisje zijn is helemaal niet erg, als je je maar realiseert dat je het dan gewoon nog niet allemaal alleen kan beslissen. En Niet boos word als iemand je daar op wijst. Ik vraag me alleen wel af of je hebt gezien waar ze de pony wil stallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:23

Witchcraft schreef:
Shetlover4 schreef:
Ja ik heb echt heel goed nagedacht, alles ook uitgetypt en uitgerekend.



Ik ben erg nieuwsgierig waar je het geld vandaan haalt per maand. Omdat je zei dat je ouders niet mee willen betalen.

Op zich hoef je een shetlander niet perse te rijden, je kan natuurlijk ook lekker vrijheidsdressuur gaan doen en samen met iemand leren mennen, dus je keuze voor een shet snap ik, ze zijn erg leuk en kan dus prima. Hij zal echt niet 7 dagen in de week moeten werken, dus als je een dagje niet kunt is dat prima, ik neem aan dat de staleigenaar je pony ook in de gaten houdt iedere dag. Wat dat betreft zou het allemaal prima kunnen. Ik ben alleen zo bang dat het qua financiën zo gaat tegenvallen voor je. Ook al ben je nu hard aan het sparen. Het zou toch erg fijn zijn als je met je ouders kunt afspreken dat ze altijd voor je klaar staan mocht het noodzakelijk zijn dat je pony naar de kliniek moet. Dat je dan bijvoorbeeld regelt dat ze het geld voorschieten en je dit terug betaald. Als je dit goed met je ouders kunt afspreken zie ik geen beren op de weg, waarom je geen pony zou kunnen kopen. En als je zorgt dat er altijd iemand naar de pony toe kan als je ziek bent of later gaat studeren. Daar is altijd een mouw aan te passen. Ik heb ook altijd een shet en een Welsh gehad vanaf mijn brugklas jaren. Daarna ben ik natuurlijk ook gaan studeren en als ik niet kon dan kwam er altijd een verzorgster.


Maar dat doet die stal eigenaar dus niet, daar heeft ze een ander topic over

Eline04
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:24

Elvirawortel schreef:
DarkCupid schreef:
Ik heb toen ik iets van 11 of 12 was als een (natuurlijk toen onbeleerde) zwarte jaarling hengst gekocht van 1,70 . Het recept van een penny meisje :+

Zelf beleerd en heb nogsteeds na bijna 10 jaar veel plezier van dit paardje. (Ondertussen wel ruin)

@ts, als dit is wat je echt wil, moet je het gewoon doen. Ik zal je niet aanraden een onbeleerde te kopen, mijn eigen was heel makkelijk maar ik heb op zat onbeleerde gezeten die dat absoluut niet waren en van 1 heb ik nog een kromme vinger :+

Let wel op dat je echt aan de grote kant bent voor een shetlander. Is het niet wat om even door te sparen en te gaan voor een iets grotere pony/paard?

Het kost natuurlijk wel energie, tijd en geld, dus miss wat minder tijd voor vrienden, maar ik moet zeggen dat ikzelf daar nooit spijt van heb gehad, en ook nooit de interesse in paarden ben verloren. Dus allicht voor jou het zelfde

Maar als je echt een shet wil, is het aan jou om die keuze te maken. Ik hoop dat je er veel plezier mee gaat krijgen ;)


Ben ik het helemaal mee eens. Pennymeisje zijn is helemaal niet erg, als je je maar realiseert dat je het dan gewoon nog niet allemaal alleen kan beslissen. En Niet boos word als iemand je daar op wijst. Ik vraag me alleen wel af of je hebt gezien waar ze de pony wil stallen?


Ik verzorg de pony zelf, nu is alles toch weer in orde... Die stal is nu weer helemaal schoon, dus ja wat is het probleem? :)

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:25

Jonges wat een negatief gedoe zeg. Er worden hier zoveel speculaties gemaakt, om ziek van te worden!
Al gaan speculeren dat de boer bijdedoelingen heeft, dat hij de haflinger laat doodgaan,...
Echt erg. Hoe volwassen zijn jullie zelf eigenlijk??
Er zij zoveel mensen die een plekje aanbieden op hun weide zodat hun paard gezelschap zou hebben. Mogen die dat dan ook niet?

Ik heb het ook gedaan op mijn 12. Met ouders die er niets van kenden, bij een oude boer! Die heeft nooit wat van mij gewild hoor.
En toen bestonden er nog geen forums waar ik raad kon vragen. Deed ik het allemaal met boeken verslinden.
Ik ging (en ga nog steeds) elke dag door weer en wind naar mijn pony. Mestte zelf uit. Voerde s'avonds zelf, smorgens deed de boer dat. Zelf zien of de smid of dierenarts nodig was.

Ik heb hem ook eerst een tijd moeten verzorgen om te bewijzen dat ik het kon. Juist goed toch??? Zelfs DAT wordt hier afgekraakt. En een verzorgpony is toch nooit helemaal hetzelfde dan je eigen echte pony als je die mag kopen.

En ja ik was een Penny-meisje. Ik droomde van allerlei onrealistische avonturen met mijn pony, uren rondgezworven en gecrosst door het bos. Hij kreeg verjaardagsfeestjes en paardentaart, slingers in zijn haar

En als hij een wondje had kwam de dierenarts en kreeg hij van mij een overdreven toegewijde verzorging, want als pennymeisje was mijn pony mijn aller allermooiste en beste vriendje die alleen het beste verdiende. Ik vind een Pennymeisje juist leuk. En mooi. Zolang het wat verantwoord is.
Mijn pony heeft ook mijn foutjes moeten doorstaan. En daar heb ik veel van geleerd. Die pony heeft mij alles geleerd. Meer dan dat ik van een boek kon leren. Ook dat als ik iets onrealistisch wou, hij mij wel even met mijn voetjes (of billen) op de grond zou zetten.
Prachtige tijden met mijn pony, om te koesteren. Mijn maatje.

Niets zo mooi als een eigen pony om alles van te leren. Zolang je openstaat om te leren en je pony respecteert.
Als je ouders erachter staan, jij bent 100% zeker en financieel lukt het, wat is dan nog de reden om het af te kraken???
Soms lijkt het wel alsof er maar tussen de lijntjes gezocht wordt naar een reden om iemand de grond in te boren.

Er zijn zat mensen die hun pony verkopen omdat ze eruit groeien. Als je eruit groeit heb je 3 opties. Je neemt er vrede mee en gaat er andere dingen mee doen, je koopt er een grotere bij, of je verkoopt de te kleone pony. Klaar. Daar heeft niemand wat over te zeggen.

Niemand kent hier de exacte situatie van de stallingsplek. Of van TS thuis.
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 26-01-19 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:26

Ik denk dat ze bedoelt dat de boer niet echt naar zijn pony omkijkt. Zal hij ze dan wel goed verzorgen als je ziek bent of als je midden in de proefwerkweek zit? Hoe wil je dat oplossen?

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:26

Wel jammer dat je nergens antwoord hoe je aan 50,00 per maand komt als 12jarige. Je mag qua werk nog niet veel en ik kan me moeilijk voorstellen dat je zoveel zakgeld krijgt..

Ik moet je wel een compliment geven dat je steeds beter met de reacties hier omgaat. Ookal is het soms niet wat je wilt horen.

Tevens zou ik idd nog even heel goed nadenken of je wel op deze stal wilt staan. Klinkt niet erg betrouwbaar en diervriendelijk.

Eline04
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:27

Ja ik heb echt heel goed nagedacht, alles ook uitgetypt en uitgerekend.
[/quote]


Ik ben erg nieuwsgierig waar je het geld vandaan haalt per maand. Omdat je zei dat je ouders niet mee willen betalen.

Op zich hoef je een shetlander niet perse te rijden, je kan natuurlijk ook lekker vrijheidsdressuur gaan doen en samen met iemand leren mennen, dus je keuze voor een shet snap ik, ze zijn erg leuk en kan dus prima. Hij zal echt niet 7 dagen in de week moeten werken, dus als je een dagje niet kunt is dat prima, ik neem aan dat de staleigenaar je pony ook in de gaten houdt iedere dag. Wat dat betreft zou het allemaal prima kunnen. Ik ben alleen zo bang dat het qua financiën zo gaat tegenvallen voor je. Ook al ben je nu hard aan het sparen. Het zou toch erg fijn zijn als je met je ouders kunt afspreken dat ze altijd voor je klaar staan mocht het noodzakelijk zijn dat je pony naar de kliniek moet. Dat je dan bijvoorbeeld regelt dat ze het geld voorschieten en je dit terug betaald. Als je dit goed met je ouders kunt afspreken zie ik geen beren op de weg, waarom je geen pony zou kunnen kopen. En als je zorgt dat er altijd iemand naar de pony toe kan als je ziek bent of later gaat studeren. Daar is altijd een mouw aan te passen. Ik heb ook altijd een shet en een Welsh gehad vanaf mijn brugklas jaren. Daarna ben ik natuurlijk ook gaan studeren en als ik niet kon dan kwam er altijd een verzorgster.[/quote]

Maar dat doet die stal eigenaar dus niet, daar heeft ze een ander topic over[/quote]

Wie zegt dat hij niet als hij langs de koeien rijd even kan kijken of m'n pony nog heel is? De pony staat tegenover de koeien dus ja

Eline04
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:28

fohadie schreef:
Wel jammer dat je nergens antwoord hoe je aan 50,00 per maand komt als 12jarige. Je mag qua werk nog niet veel en ik kan me moeilijk voorstellen dat je zoveel zakgeld krijgt..

Ik moet je wel een compliment geven dat je steeds beter met de reacties hier omgaat. Ookal is het soms niet wat je wilt horen.

Tevens zou ik idd nog even heel goed nadenken of je wel op deze stal wilt staan. Klinkt niet erg betrouwbaar en diervriendelijk.


Ik heb een krantenwijk en €20 zakgeld, spaargeld en ik werk bij het bedrijf van m'n oom om koekjes in te pakken haha lekker druk leven *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:29

Dat jij misschien eens een keer een dag niet kan, en dat er dan niemand is die op de pony past.
Ts ik wil je helemaal niet kwetsen, maar ben wel realistisch. En je bent 12, dus je mag je best realiseren dat je niet alles weet en kan en niet de wereld aan ervaring hebt. Dat bedoelde ik in mijn vorige posts te zeggen, maar als ik je gekwetst heb dan spijt me dat
Hij hoeft niet alleen te kijken of je pony nog heel is, hij zal dan ook moeten uitmesten en dat doet hij bij zijn eigen pony niet eens, daar loop ik een beetje tegen aan

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:32

Hmmm, dat koekjes pakken mag je officieel nog niet. En hoeveel tijd hou je dan over als je straks meer voor school moet doen, twee ponys te verzorgen hebt (haf en je eigen) en je baantjes?

Stalgeld moet natuurlijk wel elke maand betaald worden.

@Elvirawortel: misschien kan je Ts beter ts of Shetlover noemen ipv Pennymeisje. Nu weten we wel hoe jij daar over denkt, maar ts heeft vaker gevraagd dit niet te doen.

Eline04
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:39

fohadie schreef:
Hmmm, dat koekjes pakken mag je officieel nog niet. En hoeveel tijd hou je dan over als je straks meer voor school moet doen, twee ponys te verzorgen hebt (haf en je eigen) en je baantjes?

Stalgeld moet natuurlijk wel elke maand betaald worden.

@Elvirawortel: misschien kan je Ts beter ts of Shetlover noemen ipv Pennymeisje. Nu weten we wel hoe jij daar over denkt, maar ts heeft vaker gevraagd dit niet te doen.


Ja, je mag vanaf je 13de met een bedrijf uit de familie werken. Ik ben bijna 13, maar heel officeel mag het nog niet nee.

WenShetland
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:42

Ik zou het heel goed met je ouders door spreken omdat zij uiteindelijk toch eindverantwoordelijk zijn gezien je leeftijd. Zij moeten financieel voor je klaarstaan, ook als de kosten onverwacht een stuk hoger worden.
Het rijden is wel iets wat je naar mijn mening niet als ambitie moet hebben met een shetlander. Als je echt graag wilt rijden zou ik wel voor een grotere pony gaan.

Ik kreeg mijn eerste shetlander toen ik 14 jaar oud was en mijn ouders betaalden de stal, hoefsmid en de dierenarts kosten. Zelf liep ik een krantenwijk en droeg ik op die manier iets bij. Maar dat was natuurlijk qua bedrag een lachertje want daar bekostig je geen pony mee. In principe ben je dus volledig afhankelijk van je ouders. Vanaf mijn 16de heb ik altijd zelf gewerkt en kon ik zodoende twee shetlanders zelfstandig bekostigen. Wij begonnen ook met 50 euro stalhuur per maand totdat de boer failliet ging en we op een stal kwamen waar dit al 100 euro werd.

Het is wel mogelijk om op jou leeftijd een eigen pony te hebben, zolang je de tijd hebt en blijft nemen om er goed voor te zorgen en je op steun kunt rekenen

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:45

Pfoe wat een negativiteit in het topic zeg. Jammer ook dat bepaalde bokkers door blijven drammen. Als iemand aangeeft bepaalde benamingen niet fijn te vinden, is het pesten om door te gaan. Mag het je mening zijn, maar niet fijn is niet fijn.

@TS er zijn goede vragen gesteld jn het topic die je verder kunnen helpen in dit proces. Enkele goede vragen:
- is de boer wel betrouwbaar genoeg de zorg voor je paard tijdelijk over te nemen (vakanties/toetsweken) als hij zn eigen pony al zo in de mest liet staan
- heb je met je ouders de optie besproken dat je mogelijk ooit weg moet bij de boer
- in hoeverre zijn je ouders bereid financieel bij te springen?

Maar ook, als je ouders helpen zie ik geen reden tot de overdreven kritische noot in het topic. We spreken hier met een 12 jarige, haar moeder heeft toestemming gegeven én een paard gehad. Die denken vast goed mee, en zullen vast ook de zoektocht sturen ('nee schat, hengstjes zijn niet zo handig')

Succes TS! Bespreek het vooral thuis goed, en kijk bedenk voor jezelf of je echt een shet wil. Je zal nog groeien, dus helaas wordt je toch echt te groot om te rijden

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:46



Eline04
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:51

fohadie schreef:
Ts, je bent van Belgie? Want in Nederland mag je zelfs nog geen volledige krantenwijk hebben, en koekjesinpakken bij een oom mag ook niet als je 13 of 14 bent.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -jaar-doen

Succes in de toekomst!


Inpakken mag wel, staat er, licht industriële werkzamen verichten zoals vakken vullen of inpakken

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:53

Shetlover4 schreef:
fohadie schreef:
Ts, je bent van Belgie? Want in Nederland mag je zelfs nog geen volledige krantenwijk hebben, en koekjesinpakken bij een oom mag ook niet als je 13 of 14 bent.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -jaar-doen

Succes in de toekomst!


Inpakken mag wel, staat er, licht industriële werkzamen verichten zoals vakken vullen of inpakken


Bij je ouders als zij een bedrijf aan huis hebben. Niet bij een oom. Of een fabriek. Maar goed, dit zijn mijn zaken niet. Is te hooen dat er nooit iets gebeurd of je oom controle krijgt. Hij is nl flink illegaal bezig!

Eline04
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 22:55

Ts, je bent van Belgie? Want in Nederland mag je zelfs nog geen volledige krantenwijk hebben, en koekjesinpakken bij een oom mag ook niet als je 13 of 14 bent.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -jaar-doen

Succes in de toekomst!
[/quote]

Inpakken mag wel, staat er, licht industriële werkzamen verichten zoals vakken vullen of inpakken[/quote]

Bij je ouders als zij een bedrijf aan huis hebben. Niet bij een oom. Of een fabriek. Maar goed, dit zijn mijn zaken niet. Is te hooen dat er nooit iets gebeurd of je oom controle krijgt. Hij is nl flink illegaal bezig![/quote]

Lees even het tweede kopje, daar staat dat thet wel mag. Net als in een supermarkt vakken vullen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, OmgiliBot en 25 bezoekers