[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:21

Wijslander schreef:
Hier geschoren onder 450 + hals, zo dik hebben ze nog nooit gestaan!

Vraag: voegt vulling in een hals naar jullie idee ook daadwerkelijk warmte toe? Of valt dat effect tegen, omdat er toch een opening in zit? Welke diktes hebben jullie?


Moah.
Ik heb alleen een 0 grams hals. Die doe ik alleen op als er sneeuw of regen is voorspeld. Anders geen hals. Hoewel ik wel denk dat t wat meer bescherming biedt bij wind bijv.

Morgenochtend doe ik 500 gram op!! (400+100+0) :brr:

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:26

Ik heb de halzen ook vooral om bij veel regen en wind, maar nu met de kou buiten ook wel.
Er zitten gevoerde bij mijn dekens maar ik vind dunne ook prima.

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:42

Hier laten staan onder 350 met 150 gr onderdeken. Was 0 graden. :j

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:52

Hier toch maar laten staan onder 400 (300+0+100 + 200 gram hals). Ze voelde nu lekker warm met -2 dus dan zal ze -8 toch moeten overleven. Morgen ochtend snel even voelen en indien nodig 100 gram erbij leggen, wilde nu nog geen 500 opleggen want dan kan ik die er of morgenvroeg on 6:30 afhalen, en dan is het nogsteeds -8, of s’middags om 2 uur en dan is het alweer -3/-2 + zonnetje dus ben bang dat ze het dan te heet gaat krijgen.

Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:29

Rond 22:30u gevoerd en even onder de dekens gevoeld. Mijn ruin stond onder de Smartex Rain en mijn merrie onder 100 grams liner met regendeken. Allebei nog warm genoeg :oo Wei waar ze nu staan (sinds begin september) ligt blijkbaar dermate beschut dat het er minder koud is ofzo... heel raar. Ze eten deze winter ook veel minder hooi dan voorgaande jaren.

Hals heb ik alleen ongevoerd, en enkel voor mijn merrie. Zij heeft in de zomer een manenboog, die ik eind augustus/begin september voor het laatst knip en dan in de herfst en winter laat ik de manen groeien. Momenteel is het ruim een handbreedte lang, het groeit als onkruid. 't Zijn shettenmanen, dik en warm. Onder de manen is de hals lekker warm en de halsvacht is bijna even lang als de manen :)) Dus het halsstuk krijgt ze alleen op bij extreem weer. Sneeuwstormen enzo. Hoewel ik ze dan eerder op stal zou zetten. Eigenlijk zou het halsstuk wel weg kunnen. Maar zul je zien dat ik 'm net nodig heb op het moment dat ik 'm niet meer heb :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 07:49

Nou die 500 was hier niet nodig geweest, nu -1...
Nou ja, veel te warm zullen ze het niet hebben, vanavond maar even kijken of ik weer terug moet wisselen

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:19

Jonge merrie onder 450 gezet en Mn oudere merrie nog steeds onder 250. Voelde warm
Genoeg aan en zit alweer dikker in het haar. Het was op stal nagenoeg wind stil en ze kunnen in hun stalletje staan. Vandaag maar weer kijken

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Ketly

Berichten: 5925
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:00

Mijne staat nog steeds onder 300 grams, wel de Irish Extra dus kan ongeveer tot min 10. Voelde gisteren nog lekker warm aan.

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:57

Heeft iemand nog een tip tegen een schuurplekje bovenop de schoft? Op het punt dat het hoogst is als ze aan het grazen zijn?
Dekens liggen hier goed, maar het lijkt alsof en een schuurplekje ontstaat zodra ik ook een hals eraan vast maak. Nu heb ik deze er niet altijd aan zitten, maar bijvoorbeeld deze koude dagen toevallig wel en dan zie ik weer dat plekje terugkomen. Ze lijkt er overigens geen last van te hebben, naar er zit nu een klein hapje in haar manen.
Heb verschillende halzen, zowel dominick die bij de deken hoort als Horseware amigo. Bevestigingspunt zit niet boven op de schoft.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:32

Had ik bij die van mij ook last van. Ik heb nu een Rambo deken met Rambo hals en nu zit er geen hapje in haar manen..

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:29

Ik heb het bij de Rambo’s ook, bij beide paarden.
De ene heeft een hele hoge hals, daar geeft de bies denk net te veel druk in de manenkam.
Bij de ander is het duidelijk minder als ik minder liners gebruik.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:40

Mijn pony heeft de dikste smartex op maar voelde er niet heel warm onder. Zijn er meer paarden die dat hebben?
Met de zomer recuptex er onder gaat het prima. Mijn pony moet wel warm onder haar deken staan vanwege haar spieren.

Fleur ❤️

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:04

Hier verdorie schuurplekken op de borst. Nooit eerder gehad met Horseware dekens. Wat denken jullie? Schuurplekken zitten aan beide kanten. Misschien toch een maat groter? Of moet ik gewoon accepteren dat deze dekens niet goed liggen bij hem?
Het enige dat echt veranderd is, is dat meneer wat voller is geworden. Maar je zou denken hoe schraler hoe meer schuurplekken..

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:29

Saar88 schreef:
Hier verdorie schuurplekken op de borst. Nooit eerder gehad met Horseware dekens. Wat denken jullie? Schuurplekken zitten aan beide kanten. Misschien toch een maat groter? Of moet ik gewoon accepteren dat deze dekens niet goed liggen bij hem?
Het enige dat echt veranderd is, is dat meneer wat voller is geworden. Maar je zou denken hoe schraler hoe meer schuurplekken..


Als de deken in de breedte word getrokken veranderd dr ligging toch. Als je paard niet langer is geworden (geen idee hoe oud je paard is) zal ik zeker biet zomaar groter gaan dan heb je kans dat hij gaat hangen en juist schuren.


No_No schreef:
Mijn pony heeft de dikste smartex op maar voelde er niet heel warm onder. Zijn er meer paarden die dat hebben?
Met de zomer recuptex er onder gaat het prima. Mijn pony moet wel warm onder haar deken staan vanwege haar spieren.


Warm hoeft ook niet, het moet neutraal voelen onder de deken. Hoe oud is je deken, kan hij minder luchtig zijn?

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:18

No_No schreef:
Mijn pony heeft de dikste smartex op maar voelde er niet heel warm onder. Zijn er meer paarden die dat hebben?
Met de zomer recuptex er onder gaat het prima. Mijn pony moet wel warm onder haar deken staan vanwege haar spieren.

Ik heb mijne sinds gister ook onder de smartex extra gezet.
Voelde idd niet warm maar gewoon prima.
De deken ademend ook goed hè,hou je daar rekening mee?


Ik heb eindelijk de bucas smartex extra binnen die ik 2 weken geleden besteld heb bij divoza( 2x de verkeerde maat opgestuurd gekregen)
Deken moet nog een beetje uitvouwen en vormen naar paard maar ben er super blij mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:33

Ziet er goed uit!
Zag dat je een rhino wug verkoopt maar al gereserveerd, jammer had ik er wel voor nood bij willen hebben ;)

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:41

Klopt, die ligt bij zijn schoft niet fijn door de halve hals. Heb echt mega veel reacties gekregen.
Heb wel nog een bucas freedom light die weg mag *D

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 17:53

Wug model is één van de weinige die acceptabel ligt (blijft nog een risico met de emblemen). Maar vind het nieuw te duur voor nood deken en ook nog is niet wetende wat de emblemen op haar schouders gaan doen :(

Catago stoot t water nog mooi af nu hij nieuw is :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:55

Pffff stom he die grote emblemen. Hoor veel die er last van hebben. Je merkt het ook pas na een maand of wat natuurlijk

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:02

Wat hebben jullie vandaag op?

Ik 200 gram met ongevoerde hals.
Wel een hele stap terug! Gisteren had ze nog 500 op. Gisteren was ze onrustig; had t niet naar dr zin in die koude rot regen/ijzel/sneeuw achtige troep. Hopelijk vandaag wat meer naar dr zin; de regen valt wel mee vandaag. Paddock is wel zeikkkkk nat >;)

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:05

Mijn ongeschoren heb ik vanochtend teruggezet van 200 naar 100.
Paddocks zijn echt verschrikkelijk nu, water kan nog niet weg. Vorst zit nog diep in de grond.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:14

Van 600 naar 400 gezet. Morgen hals erbij op schijnt enorm slecht weer te worden!

[o]

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:15

Ik vond ‘m lastig, hogere temp maar harde koude wind hier ervoor in de plaats...
Voelt helemaal niet fijn aan...
Ik had ze eigenlijk terug willen zetten naar 250 en 200, maar het is door het weer nog even 350 en 300 geworden...

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:16

Ik ga vanavond van 300 grams naar 200 grams zetten. Hals houd ik er nog even op zoals 'ie is, 150 gram.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:29

Ongeschoren en niet gewisseld. Ze voelde goed eronder. Wordt na t weekend ook weer kouder, dus kijken of ze t met 200 niet te koud heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers