de reis van het paard dat iedereen had opgegeven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
charissa134

Berichten: 193
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: dodewaard

de reis van het paard dat iedereen had opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 16:36

veel langer geleden dan een jaar is per toeval wakan (adrinus op paspoort, vader unieko, opa manno) op ons pad terecht gekomen. een tuiger met prachtige papieren, startklaar voor de keuringen met een toekomst als dekhengst in het verschiet.
helaas is van deze mooie plannen voor hem nooit iets terecht gekomen, toen wij hem tegenkwamen bij een handelaar was hij daar gebracht om naar de slacht te laten afvoeren omdat hij bij een ongeluk in de wei heeft gehad waarbij zijn linker oog verloren is gegaan; dus niets meer waard voor de sport.

voor slachtprijs hebben we hem meegenomen zonder verdere grote verwachtingen van hem, we waren dan ook meteen gevallen voor zijn fantastisch dankbare karakter.
toendertijd was hij 9 maanden oud, nu is hij 12 jaar en wát heeft dit paard ons verbaasd en vooral veel geluk gebracht.

natuurlijk was niet alles rozengeur en manenschijn, toen hij 3 was heeft hij opnieuw in de wei een ongeluk gehad ( we zijn er nooit achter gekomen hoe dit gekomen is) en daardoor een slagaderlijke bloeding opgelopen in zijn rechter voorbeen, in de kliniek vertelden ze dat de kans dat we hem ooit zouden kunnen rijden nihil zou zijn. maar niets was minder waar en na 9 maanden stalrust en een lang proces van opbouwen mocht hij de wei weer op en jaja, we konden beginnen met zadelmak maken *\o/*

toen de basis er een beetje inzat zijn we van stal veranderd met een binnen en buitenbaan en daar waren we meteen op onze plek, het rijden is nooit makkelijk geweest, zijn handleiding is oneindig en steeds wanneer je denkt hem door te hebben komen er nieuwe trucjes. ik heb ook heel wat traantjes gelaten omdat ik het echt niet meer wist :=

maar beetje bij beetje groeien we steeds meer en hieronder een overzichtje van waar we vandaan komen tot nu. ik heb express ook de mindere foto's erbij gezet, ik ben me bewust dat er nog steeds een hoop te verbeteren valt maar persoonlijk zie ik zeker verbetering :)

de druktemaker waar het allemaal om gaat, net verhuist

Afbeelding

we reden toen een beetje zo rond

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de tijd erna hebben we veel nieuwe dingen gedaan en zijn we elkaar al beter gaan begrijpen, maar ik had nog veel moeite met het rijden en we hadden ook een zadel dat niet lekker lag waardoor ik heel erg in een stoelzit kwam te zitten en kropte hij zich helemaal op en hield enorm vast links

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

toen eindelijk vond ik een fijne instructrice waardoor het al stukken beter ging en na veel trainen reden we ons eerste b wedstrijdje

Afbeelding

de tijd erna draaide vooral om trainen, trainen en nog meer trainen

Afbeelding

Afbeelding

het rijden ging beter en na een fijne thuiswedstrijd durfde ik zelfs mijn eerste outdoor aan, wat was ik trots op mijn vriendje <3

Afbeelding

Afbeelding

https://boktimg.nl/img/m/QdEHBj.jpg

vanaf toen gingen we eigenlijk als een trein en binnen notime mochten we L2 starten en jeetje wat waren die wedstrijden genieten, inmiddels is mijn wedstrijd outfit veranderd naar blauw (goeie tip, je valt altijd net iets meer op :D )

https://boktimg.nl/img/m/SNLGxo.jpg

Afbeelding

Afbeelding

ik ben supertrots op mijn allerbeste maatje en hoe we door de jaren heen naar elkaar zijn toegegroeid, we hebben een fijn nieuw en goed passend zadel en het rijden gaat nog elke dag beter.
Het paard dat anders eigenlijk nooit had bestaan, waar ik nu M1 mee start en met de potentie tot nog veel meer, maar misschien nog wel het allerbelangrijkste: een vriend voor het leven hoeft niet volmaakt of talentvol te zijn, its allabout the inside :+:
Laatst bijgewerkt door Nadia op 22-01-19 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel zichtbare foto's in link gezet

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: de reis van het paard dat iedereen had opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:43

Wat een gaaf dier!!! Heel veel plezier nog samen!

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:44

Ah wat een lief topic en wat een knap paard <3

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:46

Een ieder die een dier tenminste de káns geeft op een prettig leven daar waar anderen menen dat er op deze aardkloot geen plek (meer ..) voor hun is .. een ieder die dat plekje wél ziet en gunt verdient sowieso mijn respect ..
Dus bij deze _/-\o_

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:49

Wat een gaaf dier! En zoveel verbetering in een jaar tijd. Veel succes verder samen!

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: de reis van het paard dat iedereen had opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:54

Wat een superstoere bok. Prachtig en wat een mooi verhaal :)

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: de reis van het paard dat iedereen had opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:01

Zooo wat prachtig <3

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: de reis van het paard dat iedereen had opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:16

Hij ziet er goed uit :-)

Zo zie je maar weer, met een hoop doorzettingsvermogen kom je een heel eind +:)+

Heel veel succes in de M1 :-)

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:17

Wat mooi om te lezen dat je hem een kans hebt gegeven om op te groeien en je maatje is geworden...
Nog heel veel mooie jaren samen...

BigOne
Berichten: 38238
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:21

Mooi dier en kijk met plezier naar je laatste rijfoto's!!!! Top, erg prettig om te zien.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: de reis van het paard dat iedereen had opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:25

Wat een supergaaf paard! <3
Fijn dat jullie hem deze kans gegeven hebben. Veel succes! +:)+

charissa134

Berichten: 193
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: dodewaard

Re: de reis van het paard dat iedereen had opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 17:33

wauw wat een lieve reacties al! heel erg bedankt <3

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:34

Wat super dat je hem die kans hebt gegeven en wat mooi om de vooruitgang te zien! Veel succes in de M1!

Leo

Berichten: 50119
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:35

Wat een prachtig paard!!!

En hulde voor jou. Dat je hem de kans gaf, en nog meer kansen en altijd hebt doorgezet met hem. Kijk waar jullie nu staan!! Ik word er verdrietig van dat een paard dat niet voor zijn leven beperkt is (enkel een oog minder) direct niet meer zou mogen leven. Heel veel respect voor jou dat je hem toch dat leven hebt gegund! Mooi leven!

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: de reis van het paard dat iedereen had opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:46

Wat een geweldig leuk paard! Respect voor jou dat je doorgezet hebt, het resultaat mag er zijn!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:13

Leuk dat jullie zo doorgezet hebben!

Paard van mijn coach heeft ook zijn linkeroog verloren en loopt nu internationaal eventing met maar één oog. Hoeft dus echt niks te betekenen zolang je er natuurlijk wat rekening mee houdt :D


Afbeelding

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: de reis van het paard dat iedereen had opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:18

Wat een prachtig verhaal en wat een geweldig aansprekend paard!!
Wat ben jij een bofkont met hem en wat is hij een ontzettende bofkont dat jij hem een kans hebt gegeven _/-\o_

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:28

Wat een gave bok. Dat je bog veel plezier van hem mag hebben.

charissa134

Berichten: 193
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 18:40

_Snow_White schreef:
Leuk dat jullie zo doorgezet hebben!

Paard van mijn coach heeft ook zijn linkeroog verloren en loopt nu internationaal eventing met maar één oog. Hoeft dus echt niks te betekenen zolang je er natuurlijk wat rekening mee houdt :D


[ [url=m/wuTqKE.jpg]Afbeelding[/url] ]


oooh supergaaf! ik ben zelf stiekem ook meer van het springen maar hij vind dingen als water/balkjes en andere dingen waar hij overheen moet stappen heul spannend omdat doordat hij geen diepte ziet het niet zo goed kan inschatten denk ik, we hebben 1x een heel laag kruisje gesprongen maar daarna is het helaas niet meer gelukt. hij wordt er ook erg onzeker van en ik wil hem er ook niet in pushen. super tof om te zien dat het dus wel kan!

dit was ons babykruisje :+

Afbeelding

nieuwestart
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:42

Goed dat je hem een kans hebt gegeven, hij is echt gaaf!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: de reis van het paard dat iedereen had opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:48

Wat een gaaf paard heb je daar! Mooi achterbeengebruik ook! Fijn dat je hem zo'n goed tehuis heb gegeven! Hij had volgens mij niet beter terecht kunnen komen!

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:50

wauw wat is hij prachtig zeg! Ik hou zo van dit ras <3 Fijn dat jullie elkaar gevonden hebben.

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:54

Wauw wat een gaaf paard heb je! Wat heeft die geluk gehad met jou zeg!
Respect! Hij ziet er fantastisch uit <3

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:58

Heel knap paard! En wat een fijn mens heeft hij, echt respect voor je

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 20:01

Wauw! Tof verhaal, gaaf paard en leuke combinatie! Succes in de M1 +:)+