[VOLG] Trektocht van Arnhem naar Soest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG] Trektocht van Arnhem naar Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:57

Mm de dijk is fietspad en voor zover ik weet verboden voor paarden.
Wel een optie eventueel. Stukje het binnenveld op. Wel verhard helaas. Van daar door naar het bos achter ouwehands dierenpark. Losloopbos maar okk toegestaan met paarden. Daar doorheen kom je bij achterberg uit. Vandaar loopt wel een verharde weg parallel aan de doorgaande weg maar dan aan de Rhenen kant. Stoplicht over langs boomkwekerij? Tenminste geloof dat het dat is. Daar achterlangs mooie harde weg langs grote huizen.dan kom je ook bij de thijmse berg uit.

Binnenveld is de moeite waard en dat bosje ook

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Trektocht van Arnhem naar Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:12

Ik ben bekend op de Utrechtse Heuvelrug en bij Ede. Ik zie dat je onder Bennekom door wil, ik vond destijds (ruim een jaar geleden) de paden daar erg stenig en niet duidelijk aangegeven.
Wordt de dijk tussen Wageningen en Rhenen niet vreselijk als racebaan gebruikt? Dat is namelijk tussen Amerongen en Nieuwegein wel zo en zou ik te paard afraden.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:12

Wat leuk :D

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: [VOLG] Trektocht van Arnhem naar Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:25

De dijk bij de grebbenberg in Wageningen mag niet. Ik heb t 15 jaar geleden wel gedaan hoor. Ook tijdens een trektocht.

Ik woon in t midden vh land, en heb vele trektochten gemaakt, altijd richting het oosten of t noord oosten. Ook wel binnendoor gereden via bennekom en veenendaal, maar ze rijden daar als gekken. Wij gingen graag naar de camping in Lunteren, tegen Renswoude aan. Vraag me geen namen, dat weet ik allemaal niet meer.

Veel plezier vast, de voorpret is minstens net zo leuk :)

Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 12:26

@karuna, goed om te weten dat het mogelijk verboden is voor paarden. Dat het een fietsdijk is vind ik dan wel weer prettig, wat dat betekend geen raceweg voor auto's. Waar precies ligt het binnenveld? Kan het zo 1 2 3 niet vinden. Verhard is geen probleem voor bepaalde stukken! Het bos achter ouwehands dierenpark is een goed idee.

Ik zie ook dat er een pad paralel aan de fietsdijk ligt, iets er boven. Dit is verhard maar te smal voor een autoweg. Dat zou ook nog een optie zijn!

Maar waarschijnlijk wordt dit een middagje de fietsen in de auto en die kant op rijden om even rond te fietsen.

@Hilary, gelukkig hebben we hoefschoenen, dus stenig kunnen we tegen. In Duitsland was vrijwel alles stenig en daar konden we ook 25 km per dag rijden, dan moet het in Nederland hopelijk ook goed komen. :+
En de weg vanaf Wolfheze naar Renkum toe kent mijn stalgenoot. De route in ruiterenenmennen is globaal, maar hebben we dus niet echt nodig.
Deze dijk is mogelijk een fietsdijk zoals Karuna aangeeft, dus dat scheelt racende auto's maar mogelijk mogen wij er dan ook niet op :') daar moeten we maar even langsgaan om te kijken hoe het zit. Maar ik zag al dat er enorm veel smalle paden tussen de weilanden liggen daar, dus komt vast goed!

Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 12:30

Antheman schreef:
De dijk bij de grebbenberg in Wageningen mag niet. Ik heb t 15 jaar geleden wel gedaan hoor. Ook tijdens een trektocht.

Ik woon in t midden vh land, en heb vele trektochten gemaakt, altijd richting het oosten of t noord oosten. Ook wel binnendoor gereden via bennekom en veenendaal, maar ze rijden daar als gekken. Wij gingen graag naar de camping in Lunteren, tegen Renswoude aan. Vraag me geen namen, dat weet ik allemaal niet meer.

Veel plezier vast, de voorpret is minstens net zo leuk :)


Goed om te weten dat het niet mag! We gaan even polshoogte nemen in het gebied daar. En het is niet een heel groot stukje, dus misschien doen we het ook wel gewoon. :')
Grotere autowegen willen we inderdaad vermijden in dat stuk. Tenzij er een goede berm is of dan maar op een fietspad en netjes mest opzij schoppen, volgens mij rijd vrijwel heel Nederland wel eens op een fietspad...
Lunteren is helaas een beetje uit de richting! Maar een rondje om de veluwe heen wil ik ook nog eens doen, dus dan kom ik er vast wel een keer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG] Trektocht van Arnhem naar Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:33

Het binnenveld is het open boeren gebied tussen wageningen/veenendaal en rhenen. Een netwerk van 60 km wegen met vaak ook brede berm. Kan als ik ipad heb wel straat namen geven

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Trektocht van Arnhem naar Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:07

@Karuna Veensteeg en Noordelijke / Zuidelijke Meentsteeg en dergelijke, denk ik?

Hoefschoenen zijn sowieso op de UHR wel handig, dus goed dat jullie die hebben :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:29

Eerst even wat fotos neerzetten van de route die ik bedoel. Via haarweg/kronkel water over (t splitsing naar boven en de volgende naar rechts dat wordt levendaalseweg al) en uiteindelijk via eerst verharde levendaalseweg die uiteindelijk met wat bochten overgaat in het zandpad dat achter ouwehands langsgaat door het bos. Vandaar uit is het het fijnste om via de radboudweg over te steken at naar de bergweg. :j dat is een redelijk rustige route waar niet idioot druk verkeer is zolang je buiten de spitstijd zit en waar ook niet krankzinnig geracet wordt buiten die tijden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:06

Die dijk lijkt me een goed idee. Maar ik zou de route bij Rhenen net iets anders pakken en Achterberg door rijden. Bij de N233 is een rotonde met een fietstunnel. Daar kun je veilig de provinciale weg over steken en is het nog maar een klein stukje naar het bos. Ook het spoor ga je onder door dan, voor je bij de rotonde bent.

iSuzz

Berichten: 93
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Steenwijk

Re: [VOLG] Trektocht van Arnhem naar Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:35

Wat mooi en stoer dat je je wens concreet gaat maken. Vorig jaar heb ik met veel interesse de rit van FreeUnicorns gevolgd. Ben zelf ook moed aan het verzamelen om een trektocht te maken, helemaal nu ik sinds een paar maanden een eigen paard in mijn leven heb. Net als jij, ook aangestoken door de prachtige ritten die ik in de Eifel heb mogen maken met de muildieren van @langoor. Vol bewondering volg ik je vorderingen en hoop er van te leren. (\_/)

Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 12:45

De afgelopen twee dagen bestonden uit heerlijke sneeuwritten maken! En vandaag weer.
Voor je het weet is het alweer maart dus de lange ritten moeten weer flink opgeschroefd worden. Naast buiten rijden werk ik veel aan de hand met Mano, dit maakt hem soepel en sterk en zie ik als gymnastiserende krachttraining die ideaal is in combinatie met het buiten rijden. Met buiten rijden doe ik ook vaak specifiekere trainingen, zoals veel stappen heuvels op of juist een galoptraining. Ik hoop dit fanatieker te gaan doen/bij te houden in de aanloop naar de trektocht maar ook daarna. Dus als mensen het leuk vinden om te volgen wat voor trainingen ik doe als voorbereiding, dan zal ik dat ook hier delen!
Afbeelding

Morgenavond ga ik verder puzzelen op de route en daar een update over plaatsen.
@Karuna ontzettend bedankt, ik ga de wegen meenemen in het uitstippelen!
@SusanH, bedankt voor de tip!

@iSuzz, wat leuk dat je volgt! Ik hoop dat ik je drang om te gaan nog iets meer kan aansteken :D

Dan nog een laatste iets waar we tot nu toe op vastlopen... een overnachting onderaan Renkum/Wageningen. Wat hoger zijn wel overnachtingen, ter hoogte van Bennekom-Hoog Wageningen maar dat zou betekenen dat we slechts 15 km rijden op de eerste dag. Op zich is dat geen ramp en te overzien, want liever minder rijden op een dag voor een slaapplek dan te veel. Echter zijn dit B&B en behoorlijk prijzig... We zullen later op de rit waarschijnlijk ook bij B&B's overnachten maar we willen dit wel beperken omdat de kosten anders erg hoog oplopen. Daarnaast doet het voor mij ook 'af' aan het idee van een trektocht, want dat hoort juist wat minder luxe voor mijn gevoel :') Plus lijkt het mij enorm leuk om bij mensen zelf en stallingen te overnachten die het ook leuk vinden dat we langskomen.
Dus mocht er iemand een idee hebben van een stal of enthousiaste mensen met paarden aan huis die mogelijk een plekje voor ons hebben in de buurt van Renkum/onder Wageningen richting Rhenen, dan hoor ik dat heel graag!
Ik ga morgen ook wat oproepjes plaatsen hier en daar, hopelijk komt daar wat uit. :)

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: [VOLG] Trektocht van Arnhem naar Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:30

Jij rijdt een deel ook precies andersom als wij deden.
Wij zijn gestart in Culemborg, door naar Kesteren,daarna Wekerom, Loenen en vandaar door naar Deventer.
Inderdaad is die hoek erg lastig om op te vullen, dat was bij mij ook de grootste zorgplek

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [VOLG] Trektocht van Arnhem naar Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:09

Leuk man, ik ga jullie volgen!

Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 18:47

De eerste overnachtingsplek is gevonden! Ik had een oproep geplaatst in een facebookgroep en hier noemde iemand http://www.gastwei.nl/home/. Daar zijn we welkom!

De eerste dag zal eindigen in Wageningen en de tweede dag rijden we dan richting Amerongen/Veenendaal. Deze route moeten we nog uitstippelen, maar vanaf Rhenen zullen we meer dan genoeg ruiterpaden hebben dus dat komt vast goed!

iSuzz

Berichten: 93
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:48

Er is een nieuwe interessante groep op facebook, de Trektocht te paard groep Misschien kan je hier ook wat route en overnachtingstips vergaren.