[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:44

Nou, mijn eerste wedstrijd was niet zo’n succes. Ik had heel veel spanning en mn merrie neemt dat vlekkeloos over. Helaas.. eerste proef was mega chaotisch. Tweede heel fijn. Al dacht de jury er anders over. 170,5 en 173,5. Niemand in de B had winst.

Ik had een 0 op mn protocol en commentaar als “niet nagefelijk” kom op.. het is B _-:(

Agh. Esprit was mega knap en ik heb fijn gereden! Op naar heel veel kilometers.
Afbeelding

Afbeelding

❥ Esprit


Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:49

Een 0 serieus? Mag dat überhaupt? -O-

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:51

Wauw, wat verwachten ze? Wel mooie foto's!

Persoonlijk vind ik een jury die geen enkele winstpunt kan geven in een B proef niet netjes. Al weet ik natuurlijk niet hoe iedereen reed, maar kan me niet voorstellen dat iedereen zo slecht reed dat het geen winstpunt waard is

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:56

Jezus wat flauw zeg. Op die foto's zie ik toch wel een mooie houding of ben ik gek?

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:14

Huh wat raar! Trek je er maar niets van aan. Ik vind het er zo op de foto’s prima uit zien.

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:35

Niets van aantrekken, had ik vorige week ook! Als je er zelf maar een fijn gevoel bij hebt.

Klinkt bijna alsof je dezelfde jury had...

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:40

Dat is wel heel gek! Niets van aantrekken en hopelijk de volgende keer een leukere jury.
L_iek en Lindor, gefeliciteerd met de winstpunten!

Vrijdag in mijn les bedacht mijn instructrice spontaan dat we wel proefje konden oefenen (voor het eerst). Bij de 'binnenkomen op de A-C lijn' realiseerde Eva zich dit ook, die is dan direct zo bezig met dat alles tegelijk moet en dan ook nog mooi, dat ze bijna zou vergeten gewoon te lopen :')

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:48

Lindor92: Gefeliciteerd met je winstpunt, jammer van de lage plaatsing maar toch knap gedaan!

L_iek: Nette punten!

xsensibel: een 0? , dat is wel echt heel sneu van die jury.Vooral in de B -O-. Hopelijk volgende keer een betere jury! Heb je al een nieuwe wedstrijd gepland staan?

---------------
Hier nog niet veel gebeurd :+. De bak werkt nog niet mee, dus ben benieuwd hoe het dinsdag gaat haha. Ook sta ik op de wachtlijst voor a.s zondag , hopelijk komt er nog een plekje vrij.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:06

Welkom Sterre! Zie dat we uit dezelfde regio komen. Wellicht komen we elkaar van het zomer eens tegen!

Obelix welkom! Toch al wel mooi dicht in de buurt van de wp!

Lindor jammer dat je wat laag geeindigd bent maar toch mooi een wp

Super liek! dat is een mooi begin

Sensibel dat is wel heel erg streng gepunt dan idd..

een 0 in de B dan moet je de oefening achterwaarts gereden hebben of niet. Ik jureer zelf ook af en toe en geef al niet makkelijk een 3 in de B. Een 0 vind ik echt schandalig

Gisteren met Kendall op pad geweest naar een BB wedstrijd. Ze vond het eerst allemaal reuze spannend maar even iemand aan het touw mee laten lopen door de baan en dan vertrouwt ze daar heel snel op. Ze liep 2 leuke proeven, nog lang niet zoals het moet maar ben hier al wel heel blij mee. Laat zich rijden, loopt braaf rond. Dat vind ik voor nu het belangrijkste. En dan valt ze nog wel eens door het binnenbeen en het slingert her en der nog, en een keer verkeerde galop. Maar ook al wel hele fijne stukjes erin. We hadden 193,5 en 195,5 en beide proeven 2e prijs. Vooral heel blij mee dat ze braaf rondgaat en weer heel veel gezien en geleerd heeft.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:15

Ik zit eraan te denken om rond maart/april een wedstrijd mee te pakken met mijn jonkie! Vind het moeilijk inschatten want het halthouden gaat nog heel wisselend en galop is meer hard en stuurloos :+ Aanleuning is er in galop ook nog totaal niet, focussen nu vooral op in de goede galop blijven, kracht ontwikkelen en balans houden. Dan komt de voorkant vanzelf wel. Draf gaat wel erg netjes al en onze overgangen zijn ook niet verkeerd vind ik zelf :)

Wat denken jullie? Is maart/april realistisch? Gaat mij ook niet om de winst hoor, maar om de ervaring. Wanneer start je met een jonge pony die tot zn 5e jaar nooit dressuurmatig goed heeft leren lopen. We zijn pas sinds oktober serieus aan het trainen overigens :P

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:22

Ghostattack schreef:
Ik zit eraan te denken om rond maart/april een wedstrijd mee te pakken met mijn jonkie! Vind het moeilijk inschatten want het halthouden gaat nog heel wisselend en galop is meer hard en stuurloos :+ Aanleuning is er in galop ook nog totaal niet, focussen nu vooral op in de goede galop blijven, kracht ontwikkelen en balans houden. Dan komt de voorkant vanzelf wel. Draf gaat wel erg netjes al en onze overgangen zijn ook niet verkeerd vind ik zelf :)

Wat denken jullie? Is maart/april realistisch? Gaat mij ook niet om de winst hoor, maar om de ervaring. Wanneer start je met een jonge pony die tot zn 5e jaar nooit dressuurmatig goed heeft leren lopen. We zijn pas sinds oktober serieus aan het trainen overigens :P


Misschien een keertje BB starten? Leuk voor de ervaring. En met het commentaar kun je verder trainen naar de B. :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:24

Kan ik dan niet beter B HC starten? BB proeven zijn anders dan de B proeven toch?

Startkaart is ook wel echt een investering trouwens.. Alles komt altijd tegelijk _O-

roosjenat

Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:50

Ghostattack schreef:
Kan ik dan niet beter B HC starten? BB proeven zijn anders dan de B proeven toch?

Startkaart is ook wel echt een investering trouwens.. Alles komt altijd tegelijk _O-


Ja ze zijn wat anders. Maar de meeste onderdelen komen er wel in terug. Er word meestal wel lichter gejureerd, maar dat is niet bij elke jury zo.

B HC starten kan ook maar ik vind dat in de B niet veel nut hebben omdat je in de normale klasse B ook niks te verliezen hebt. (Ik dacht dat je in de B geen verlies kon rijden maar dat weet ik niet 100% zeker)

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 07:27

Ghostattack schreef:
Kan ik dan niet beter B HC starten? BB proeven zijn anders dan de B proeven toch?

Startkaart is ook wel echt een investering trouwens.. Alles komt altijd tegelijk _O-


Bij ons worden er in de BB de gewone B proeven gereden ipv de echte BB proeven. Misschien dat dit op meer plekken zo is?

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)


L_iek
Berichten: 9663
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:20

xsensibel: Wat jammer en echt heel erg streng gepunt zeg!

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:56

xsensibel schreef:
Nou, mijn eerste wedstrijd was niet zo’n succes. Ik had heel veel spanning en mn merrie neemt dat vlekkeloos over. Helaas.. eerste proef was mega chaotisch. Tweede heel fijn. Al dacht de jury er anders over. 170,5 en 173,5. Niemand in de B had winst.

Ik had een 0 op mn protocol en commentaar als “niet nagefelijk” kom op.. het is B _-:(

Agh. Esprit was mega knap en ik heb fijn gereden! Op naar heel veel kilometers.
[ [url=m/d6ZLaI.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tTK04C.png]Afbeelding[/url] ]

Een 0? :oo Heel heftig, ik zou een mailtje sturen naar de knhs :o

[ITP] Mijn eerste aanwinst! Amy haar bokt debuut
                    <3

What makes you different, makes you beautiful!

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:18

Liek gefeliciteerd! Meteen ook gewoon dik in de winstpunten gereden. Nu deze stijgende lijn vasthouden.

xsensibel, een 0 krijg je toch alleen wanneer je een oefening compleet niet hebt uitgevoerd? Mijn paard komt echt wel eens tegen de hand in de proef, ik krijg dan op z'n laagst een 4. Ik vind en 0 dan ook zwaar overdreven.

melissa, gefeliciteerd met je nette punten en prijzen!

GA, je kan mikken op eind maart en dan begin maart nog eens kijken hoe het nu gaat met de galop en het halthouden. Als je proeven echt dik onder de 180 waard blijven lijkt het me weinig nut hebben om al op wedstrijd te gaan, dan kan je beter een paar keer op locatie gaan trainen/lessen als je toch wil dat je paard wat ervaring opdoet.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:34

Hoop eigenlijk dat er op mijn nieuwe stal eens een onderlinge wedstrijd georganiseerd wordt, dat zou wel een mooi moment zijn om te checken waar ik ongeveer sta :P Heb niet het idee dat we heel dik onder de 180 zouden rijden, maar je weet het nooit natuurlijk

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:36

Ik vond het ook echt belachelijk.. zal zo eens kijken of ik proef 2 eventjes op youtube kan zetten!

❥ Esprit

M_arjolein

Berichten: 1398
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:37

Ghostattack ik ben zelf ook 3 jaar geleden in de B begonnen toen ik de galop nog niet onder controle had. Ik reed eigenlijk altijd wel rond de 175 dus als je t een x wil doen om te kijken waar je staat zou ik t gewoon doen.

Die 0 vind ik ook belachelijk. Lekker motiverend als B ruiter. Vriendin van mij had afgelopen weekend als commentaar op protocol over iets met les nemen en 176 punten. Slaat ook nergens op. Voor hetzelfde heb je al gewoon les.

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:33

Ghostattack schreef:
Ik zit eraan te denken om rond maart/april een wedstrijd mee te pakken met mijn jonkie! Vind het moeilijk inschatten want het halthouden gaat nog heel wisselend en galop is meer hard en stuurloos :+ Aanleuning is er in galop ook nog totaal niet, focussen nu vooral op in de goede galop blijven, kracht ontwikkelen en balans houden. Dan komt de voorkant vanzelf wel. Draf gaat wel erg netjes al en onze overgangen zijn ook niet verkeerd vind ik zelf :)

Wat denken jullie? Is maart/april realistisch? Gaat mij ook niet om de winst hoor, maar om de ervaring. Wanneer start je met een jonge pony die tot zn 5e jaar nooit dressuurmatig goed heeft leren lopen. We zijn pas sinds oktober serieus aan het trainen overigens :P


Vast wel, ik ga eerst een onderlinge wedstrijd meepakken op de vereniging in de buurt. Ik rij een pony die tot zn 7de heerlijk zonder enige vorm van dressuurtraining buitenritten maakte :+. Dus die 5 jaar zal wel goed komen :Y)

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:41

Gelukkig meerdere mensen die een gelijkaardige pony hebben :') Helaas die van mij ook gekocht met achterstallig onderhoud (nooit een tandarts, maandenlang geen hoefsmid, ribben kon je tellen), echt sneu om te zien. Gaat nog lang duren voordat hij echt in de spieren komt maar dat geeft niet :D

Aankomende zaterdag verhuizen we naar een stal met binnenbak, dus dan kan ik wat meer gaan trainen! En op 2 februari hebben we gelijk al een les van Romy Huisman (Snuitabel) gepland staan :)

Hier was hij pas kort bij mij:
Afbeelding

En paar weken terug lekker losse teugel en verlichte zit gegaloppeerd :P
Afbeelding

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:51

De eigenaren hebben absoluut geen affiniteit met dressuur :O
Daarnaast gelukkig sinds 2 a 3 jaar doen ze wel crossles met hem en ik neem dan het bakwerk voor mijn rekening :)F

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:41

https://youtu.be/5iFNGGIh3G4 Tweede proef, telefoon viel halverwegen uit door de kou.

Afbeelding

En mn protocol.

Ik ben me bewust van haar tong en vind zeker dat hier voor gestraft mag worden. Dit is gewoon een stuk spanning die ze zo uit. Helaas. Uiteraard is het écht niet perfect he. Dat weet ik ook, maar daarvoor hebben we les en gaat ze iedere week beter. :j

Ben nu wel benieuwd wat jullie hier van vinden!

❥ Esprit

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 07:26

Heel verhaal geschreven, alles foetsie (iets met nieuwe telefoon). Ik reageer later nog!

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ingvdh, Jokonootje, Selina, snorkel1986 en 6 bezoekers