Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:52

Dat hoort erbij met juryspory helaas
Ik zou ook gewoon trots zijn op je zoontje en de lat niet zo hoog leggen, want dat zijn gewoon hele mooie punten die hij heeft gehaald!


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:09

Oh we genieten zeker hoor.
Nog lang niet klaar voor de L, dus lekker ervaring op doen.
Vraag me in zo'n geval af of de jury het wel leuk vind, met welke gedachte/verwachting die er zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:17

Sommige jury’s vinden shetten echt niks
Mijn bijrijdster reed een super proefje met onze grote shet (1.05 kan goed lopen). Ze had een winstpunt maar jury had tegen schrijfster lopen klagen/zeiken dat zo’n kind een echte pony moest kopen en weet ik allemaal wat. Meisje is zo’n beetje de enige van de vereniging die echt veel plezier met haar pony heeft, ze kan er alleen mee naar buiten, met vriendinnetjes mee naar het strand, ze springt en dressuurt ermee. Probleem van de jury hoor als het zo’n zeikwijf is. Wij zijn niet minder blij met onze shetten en die grotere pony komt er echt wel als ze 11 of 12 is

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:52

Ik mag naar de Gelderse. Met springen ga ik Z-d rijden.

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:52

Ik ga het net een verzorgpony van mij doen. Aangezien Birthday een blessure heeft

Whitney en Birthday

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:56

Onze dochter start nog Bixie. Daar is wel leuk en opbouwend jury commentaar. Ze is nu nog niet toe aan de B. Idd flauw om op een shet af te geven. Zijn hele fijne pony's om ervaring mee op te doen. Ik vind ze superleuk.

ValkWhitney wat stoer! We zijn wel benieuwd naar beeldmateriaal als het zo ver is.

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:11

[***] schreef:
Sommige jury’s vinden shetten echt niks
Mijn bijrijdster reed een super proefje met onze grote shet (1.05 kan goed lopen). Ze had een winstpunt maar jury had tegen schrijfster lopen klagen/zeiken dat zo’n kind een echte pony moest kopen en weet ik allemaal wat. Meisje is zo’n beetje de enige van de vereniging die echt veel plezier met haar pony heeft, ze kan er alleen mee naar buiten, met vriendinnetjes mee naar het strand, ze springt en dressuurt ermee. Probleem van de jury hoor als het zo’n zeikwijf is. Wij zijn niet minder blij met onze shetten en die grotere pony komt er echt wel als ze 11 of 12 is


Jeetje wat een stom commentaar zeg. Ik sta sowieso soms van commentaar te kijken. Er wordt lang niet altijd rekening mee gehouden dat het kinderen zijn. Daarom vind ik het ook zo jammer dat er niet nog een soort klasse is voor na de Bixie. Mijn dochter rijdt bijv pas 3 jaar en zat niet al vanaf haar 4e op een pony (bij wijze van spreken) en in de BB krijgen ze ook rustig nog pittig commentaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:12

Die overgang is idd best groot. Van mij mag onze dochter Bixie starten zo lang ze wil. Lekker positieve ervaringen op doen.

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:17

SusanH schreef:
Die overgang is idd best groot. Van mij mag onze dochter Bixie starten zo lang ze wil. Lekker positieve ervaringen op doen.


Dat zou ik ook echt doen. Helaas mag dochter nu niet meer Bixie meedoen. Afgelopen half jaar kreeg ze ook telkens te horen dat ze nu wel eens B moest gaan starten. Maar mentaal was ze daar nog niet klaar voor. Als ze zometeen haar draai met haar nieuwe pony heeft gevonden, wil ze wel B starten. BB kreeg ze ook al commentaar als ‘meer aan de teugel’ dus ze ziet het nut van BB niet meer zo :D

Getup

Berichten: 8218
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:34

Maar je kunt in de bixie toch tm B niveau rijden? dan moet je daarna toch wel "echt" B kunnen rijden?

Vind het al knap hoor, met 7 jaar officiele wedstrijden dressuren.

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:45

@getup; de B Bixie dressuur is op zich wel vergelijkbaar met BB/B dressuur. Maar wat er van je verwacht wordt, is wel anders. Dat is in ieder geval nu mijn ervaring. Ondanks dat je pony nog niet helemaal nageeflijk hoeft te lopen in de B, krijgt dochter dat bijvoorbeeld altijd wel een keer op het protocol (met bijbehorende minder hoge punten) Bixie is kindvriendelijk, maar B is dat lang niet altijd vind ik. En dan rijdt dochter al best heel netjes (zeker in stap en draf aan de teugel inmiddels), buiging en stelling is geen probleem. Ik vind het commentaar vaak heel pittig voor nog best onervaren, jonge kinderen. Er rijden natuurlijk ook genoeg kinderen van 13 mee die al jaren rijden en dus alles al heel goed kunnen. Als dat dan het voorbeeld voor de jury is, dan wordt ineens ook verwacht in de B dat jij ook je pony al nageeflijk hebt lopen. Maar goed, het zal ook jury afhankelijk zijn hoor. En het blijft nou eenmaal een jury sport.

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:49

Ik had een heel verhaal getypt over dat mijn dochter weer lekker rijdt, nadat haar pony ruim 5 weken flink ziek is geweest met een bacteriële infectie en hoesten. We hebben hem pas, hij is 4,5 en superbraaf. Sinds deze week mogen ze weer rijden, maar hij is echt enorm fris. Dat geeft weer spanning bij mijn dochter en dan zit ze hem door die spanning hem wat in de weg. Heb een handig ruitertje er 1x per week op rijden maar nu hij zo fris is, lijkt dat wat te weinig. Hij moet juist nu zelf leren zijn balans te vinden ed. Ik twijfel dus of ik hem een maand ergens zal zetten waar ze hem nog even verder doorrijden. Of dat ik iemand zoek die hem bij ons op stal 2x extra kan rijden (huidige bijrijder gaat dat niet redden met school) Wel dat dochter dan ook 1x per week les/begeleiding krijgt zodat zij het straks weer verder op kan pakken.
Als iemand nog een goed adres weet in Overrijssel/Drenthe (enigszins betaalbaar)?

Het zou ook een optie zijn dat mijn dochter even 3x pw les krijgt, maar dat lukt haar huidige instructice niet jammergenoeg. Want dat zou mijn dochter ook enorm helpen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:28

En longeren voor het rijden of doen jullie dat al?

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:35

@susanh dat doen we inderdaad al. Het komt echt een beetje doordat mijn dochter door autisme van enige voorspelbaarheid houdt en dat is nu even lastig. Doordat we hem pas hebben, kent ze hem natuurlijk nog niet en juist nu moet hij even lekker gereden worden. Beetje cirkeltje door de die combi nu.
Haar instructice geeft 1x per 2 weken les op stal en haar zus de andere week. Dus nu gaat dochter ook die andere week lessen (bij de zus) maar ze heeft eigenlijk net even wat intensiever hulp nodig. Dat is niet zo makkelijk te vinden. Dan is het denk ik ook een optie dat iemand anders hem net even wat meer doorrijdt en daarin dochter ook begeleidt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:53

Dat maakt het wel lastiger. Onze dochter is ook snel van slag bij veranderingen dus ik ken het probleem. Dan is door laten rijden zeker gezien het weer van nu misschien wel de beste optie voor nu.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:50

Mijn dochter heeft gister voor de eerste keer bixie a dressuur gestart..voor de eerste keer ging het netjes.Eerder rende ik nog mee in de aa en nu moest ze het helemaal alleen doen..en dat was natuurlijk wel een beetje spannend maar, Flip was braaf en m’n dochter had er plezier in dus wij waren zeer tevreden.

Ik rij flip nu zelf 1 of 2x in de week om hem wat vlugger te maken aan het been want m’n dochter moet zo hard werken om hem voorwaarts te houden..het boeit ‘m gewoon echt niet als ze hem een keer aanpakt en een tik geeft.Moet zeggen dat we nadat ik hem nu 2x gereden heb het verschil al zien.
Wel fijn dat hij zo braaf is maar het is ook wel prettig als ze hem wat beter in draf en galop krijgt zonder hulp(we moesten er elke keer met de longeerzweep achteraan rennen..anders kreeg ze ‘m niet in galop)

Flip b welsh

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:09

Koekie73 schreef:
Jeetje wat een stom commentaar zeg. Ik sta sowieso soms van commentaar te kijken. Er wordt lang niet altijd rekening mee gehouden dat het kinderen zijn. Daarom vind ik het ook zo jammer dat er niet nog een soort klasse is voor na de Bixie. Mijn dochter rijdt bijv pas 3 jaar en zat niet al vanaf haar 4e op een pony (bij wijze van spreken) en in de BB krijgen ze ook rustig nog pittig commentaar.


Nou idd stom om op shetten af te geven. . Deze jury was bij iedereen streng.

Bixie was leuk. Ook een aantal x gedaan, maar ons zoontje wilde graag echte wedstrijden, wil graag eerste worden ....
Hij zoekt uitdaging.
Volgende maand nog wel een bixie springen. Vind de hoogte in de B zo hoog -O-

Als de jury in de B nou gewoon allemaal eens opbouwend commentaar geven, dan is er geen tussen klasse nodig.
Vind nu de stap ook behoorlijk groot bij sommige jury's.
Lijkt mij dat het doel juist moet zijn om de kinderen op de wedstrijden te houden IPV laten afhaken omdat ze een deksel op hun neus krijgen.
Het meisje in de kantine achter ons heeft best lang gehuild. Ze had volgens mij lieve ouders, maar degene die ook mee was, was nogal een lompe boer.. (pony was blijkbaar Z geweest en dus had het meisje niet goed gereden- echt tenenkrommend)
Vraag me af of dat meisje der plezier in het wedstrijdrijden niet kwijt is geraakt. ;(

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:18

Koekie73, wat lastig dat je meer hulp wilt en het niet goed te krijgen is... Ik ben niet bekend in die omgeving.

Eefjuh20, braaf is idd fijn, maar ze moeten nog wel willen lopen.
Ik vond het ook zo spannend om hem "los" te laten.
Maar wat kun je dan trots zijn hé?; <3

Onze zoon rijdt pas zonder bijzet vanaf de zomervakantie 2018. Ik vond het eng. Pony is behoorlijk voorwaarts.
Had verwacht dat we wel een jaar bixie zouden doen... maar dat loopt anders...
Gaat allemaal zo hard!

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:26

sneeuwpop schreef:
Koekie73, wat lastig dat je meer hulp wilt en het niet goed te krijgen is... Ik ben niet bekend in die omgeving.

Eefjuh20, braaf is idd fijn, maar ze moeten nog wel willen lopen.
Ik vond het ook zo spannend om hem "los" te laten.
Maar wat kun je dan trots zijn hé?; <3

Onze zoon rijdt pas zonder bijzet vanaf de zomervakantie 2018. Ik vond het eng. Pony is behoorlijk voorwaarts.
Had verwacht dat we wel een jaar bixie zouden doen... maar dat loopt anders...
Gaat allemaal zo hard!


Ja dan ben je heel trots!!
M’n dochter rijdt “thuis” gewoon tussen de grote paarden..maakt allemaal niks uit maarja dat is “thuis”..dit was voor de pony ook vreemd terrein en hij heeft zelf ook nog niet veel wedstrijdervaring.
Het spannendste vond ik wel of Flip zich zou gedragen als hij ineens weg moest van de andere pony’s en ze nog wel hoorde(waren er een paar de continu aan het hinniken waren)maar hij gedroeg zich goed.

Ik vind het zo zielig hoe sommige jury’s en ouders reageren tegen die kinderen.Het moet toch leuk zijn om wedstrijden te rijden...

Flip b welsh

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:53

Juist. Het "moet" leuk zijn.
Dat was ook maar in grootste angst dat de pony iets doet en onze zoon het niet leuk meer zou vinden.
Maar bij een outdoor bixie springen is hij er 2 x behoorlijk hard afgevallen. (Kind rechts, pony links) en dat heeft hem "niks" gedaan. Hij wil nog steeds het liefst springen.
Het moet zijn hobby zijn en niet die van mij.
Maar ik vind er wel lastig om hem te "volgen" en helpen zonder een push moeder te zijn (of dat andere mensen dat denken. 7 is ook nog erg jong en verwacht wel dat er mensen zijn die denken dat het vanuit mij komt IPV vanuit hem.) Want jonge kinderen weten soms niet precies wat ze willen. Weten niet precies wat er bij komt kijken, waar ze naar vragen..
Tot nu toe is hij gelukkig nog steeds erg enthousiast.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:21

Hier staat helaas het rijden volledig stil, eerst een te natte bak, ziek zijn en nu bevroren bak. Het nadeel van alleen een buitenbak hebben.

Betreft commentaar juryleden is mij helaas ook bekend, al praat ik wel over 25 jaar geleden. Zat oot ook als schrijfster bij een jurylid in de auto. Heb mij groen en geel geërgerd aan de persoon, zo negatief over friezen, fjorden, haflingers, alle paarden die niet als rijpaard horen of geen mooi papiertje had, telde niet mee.
Tja als jong grietje durf je niks te zeggen.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:36

sneeuwpop schreef:
Juist. Het "moet" leuk zijn.
Dat was ook maar in grootste angst dat de pony iets doet en onze zoon het niet leuk meer zou vinden.
Maar bij een outdoor bixie springen is hij er 2 x behoorlijk hard afgevallen. (Kind rechts, pony links) en dat heeft hem "niks" gedaan. Hij wil nog steeds het liefst springen.
Het moet zijn hobby zijn en niet die van mij.
Maar ik vind er wel lastig om hem te "volgen" en helpen zonder een push moeder te zijn (of dat andere mensen dat denken. 7 is ook nog erg jong en verwacht wel dat er mensen zijn die denken dat het vanuit mij komt IPV vanuit hem.) Want jonge kinderen weten soms niet precies wat ze willen. Weten niet precies wat er bij komt kijken, waar ze naar vragen..
Tot nu toe is hij gelukkig nog steeds erg enthousiast.


Dat vind ik soms ook wel moeilijk om niet over te komen als 1 of andere pushende moeder..Mijn dochter moet ik af en toe uit de tent lokken en haar een beetje boos maken zodat ze de pony een keer aanpakt als hij weer eens lui is en in z’n eigen wereldje leeft..maar dat wordt al snel gezien als drillen/pushen terwijl dit niet zo is.M’n dochter is vaak wat te lief met rijden..(liever dit natuurlijk dan dat ze de pony in de mond trekt of in elkaar schopt als het niet lukt)

Op school laat ze ook vaak over zich heen lopen dus wbt is deze pony wel ideaal voor haar om wat harder te worden en te zeggen; nu is het klaar en doe je wat ik wil!

7 jaar is inderdaad nog er jong..mijn dochter is 9 dus ook nog jong.Plezier is het allerbelangrijkste.

Flip b welsh


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:47

Even bijlezen.
Welkom Tiffany. Wat een leuk plaatje zo samen met de shetlander! Past goed bij elkaar zo.

Sneeuwpop.
Ik vind het knap hoor op 7 jarige leeftijd al proeven rijden. Ik heb geen verstand van punten. Maar ik vind het belachelijk dat een shetlander voor minder wordt gezien. Het is toch ook gewoon een paard??? Gezeur over shetlanders toch altijd...
Alleen daarom zou ik al niet mee doen aan wedstrijden :')

Ik houd zelf niet zo van wedstrijden. Ik houd vooral van 'lol met de knol'. Ik hoef niet zo te presteren. En dat hoeven David en Marloes van mij ook niet. Als ze maar plezier hebben.
Als ze een tijdje niet willen rijden vind ik het ook prima. Willen ze gewoon spelletjes doen met de pony's, vind ik dat ook goed. Als ze maar lol hebben.

Vanmiddag een mooie wandeling gemaakt. Marloes reed lekker met op haar Blikkie.
Die twee zijn nu zo leuk samen. Passen goed bij elkaar. Het is gewoon jammer dat Marloes er van af groeit. Voor aankomend jaar kan het nog wel. We zien wel hoe lang het kan.

Afbeelding

Daan wordt dinsdag weer geopereerd, dan gaat het ijzer uit zijn been. Hopelijk kan hij daarna langzaam aan revalideren beginnen.
Afbeelding

Afbeelding

M'n ouders liepen ook gezellig mee. Hier Marloes, Bliksem en mijn moeder. Helpen de straat oversteken.
Afbeelding

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:49

@myk_en_shant: Dat is echt balen met dit weer als je alleen een buitenbak hebt..wij hebben gelukkig een binnenbak

Zo’n jury hebben/hadden wij hier ook in de buurt..iedereen baalde altijd als je daarbij moest starten..als je het presteert om 25 combinaties in de ring te hebben en geen 1 winstpunt weg te geven in de b dan zegt dat genoeg toch??(dan praat ik wel over 23 jaar geleden ongeveer)
Ik moest een paar jaar terug bij deze zelfde jury een keer schrijven..kwam iemand de ring in en schijnbaar mocht de jury deze ruiter niet..nou die had bij voorbaat al geen wp..dat vind ik toch echt wel heel ver gaan.

Flip b welsh

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 07:29

Ik vraag me echt af waarom zo iemand dan jury is.... Dat is toch ook niet leuk voor jezelf?

Onze zoon is een streber, heel anders dan ikzelf vroeger.
Met Squla doet hij ook het liefst wedstrijdjes.. veel gaat hem makkelijk af, dus het is wel goed om soms wat meer moeite te moeten doen of om niet de beste te zijn.. maar vind het zelf soms best lastig om hem die uitdagingen te geven.

Hier ook alleen een buitenbak. Wel een abbo op een binnenbak, maar dat is 20 min met de trailer en lukt door de werksfeer nauwelijks.
Even een pauze vind ik ook wel fijn eigenlijk. Tijd voor andere dingen...

Chasey, dat ziet er lekker ontspannen uit!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, hoogendroog, MairiMacBran, MoniqueT en 44 bezoekers