[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:45

Kasmir schreef:
Buikflap zit aan de binnenkant vast, zitten oogjes aan de binnenkant van het deken en daar doe je de clipjes van de buikflap aan. Valt verder niets aan te verstellen, buikflap is elastisch dus als ik trek krijg ik ze wel vast maar dan trekt hij het deken helemaal strak. Opzich ligt de staartflap wel nog voor de staartaanzet, weet niet of een maatje groter beter zal vallen. Dat dan de buikflap ook wat verder naar achteren komt te zitten met hopelijk iets meer ruimte voor haar schouders..


De buikflap kun je toch ook los bestellen? Misschien dat een grotere buikflap al helpt..
https://www.minihorseshop.nl/bucas-buzz ... 9&411=1957

Contendro-HKlareina † ♡ Por Dios RSPura Vida-B



JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:01

of van die buikflap extenders? die maak je dan vast aan de buikflap zodat je die oogjes dus verlengd

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:14

Hallo allemaal, ik heb een vraagje...

Ik heb mijn minipaardje (voor het eerst) in een jachtmodel geschoren, omdat ze veel te veel zweette tijdens de trainingen. (Ze wordt ong 5x per week getraind voor de wagen/longeren/langeteugel)

Ik wil haar eigenlijk helemaal scheren. Kan dat wel nu het zo koud is?
Ik heb een 100gr regendeken, 200gr staldeken en 300gr outdoor deken met hals voor haar.

De reden dat ik haar helemaal wil scheren is dat het er nu gewoon niet uit ziet :+
En ik heb over 2 weken een dressuurwedstrijd...
Maar stiekem vind ik het sneu om haar nu kaal te maken met die kou.

Hebben jullie raad?

Afbeelding

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:40

Als je haar gewoon dekens omdoet zodat ze het niet koud heeft is het niet erg om te scheren

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:57

Ja die kun je idd los bestellen maar heb even gekeken en die hoort wel echt midden op de buik te vallen. Bij mijn paard zit het echt in haar oksel aan de voorkant, denk niet dat ik dat kan fiksen en weet wel zeker dat dat gaat schuren. Met pijn in m'n hart toch 't retourlabel maar aangevraagd, ga een 6.6 proberen als die nog te koop is.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:56

Is ook een probleem wat ik had bij de buzz off, de voorkant zat te ver naar voren en snoerde aan als een singel. Ik heb er destijds ook verlengstukken bij gekregen maar dit hielp niets. Uiteindelijk wel enkele keren gebruikt met strotouwtjes verlengt maar nooit 100% tevreden mee geweest. De losse singels van Bucas waren te kort, misschien kan ie iets anders fabriceren? Je hebt idd ook van die buikflappen van Boët (en namaak) die je los er omheen kan doen, wie weet een combi van dat?

Ik heb de Duo gister binnen gekregen en dat is toch wel een mooie deken zeg <3
Vind het wel lastig inschatten of zo’n deken goed ligt als ie nog zo vers en niet ingezakt uit de verpakking komt, maar denk dat het een blijvertje is.
Afbeelding
Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:14

Ziet eruit alsof het mooi past die duo! Ben wel echt fan van de rambo outdoor dekens.

Heb besloten de buzz off toch gewoon terug te doen, denk niet dat ik dat deken echt mooi passend ga krijgen en kan nu nog gewoon gratis retouneren. Ik heb nu de 6.6 besteld, gewoon even passen anders gaat die ook weer retour, dan zou de Amigo bugrug XXL nog een optie zijn, die heeft iig wat minder vorm xD, maar stof schijnt erg slap te zijn. Er moeten toch gewoon dekens gemaakt zijn voor breed geschouderde paarden..

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:17

Is ook moeilijk. Maar lijkt mooi. Hier nu een jaar dezelfde, zo blij mee! Afbeelding

Afbeelding

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:53

Kasmir schreef:
Ziet eruit alsof het mooi past die duo! Ben wel echt fan van de rambo outdoor dekens.

Heb besloten de buzz off toch gewoon terug te doen, denk niet dat ik dat deken echt mooi passend ga krijgen en kan nu nog gewoon gratis retouneren. Ik heb nu de 6.6 besteld, gewoon even passen anders gaat die ook weer retour, dan zou de Amigo bugrug XXL nog een optie zijn, die heeft iig wat minder vorm xD, maar stof schijnt erg slap te zijn. Er moeten toch gewoon dekens gemaakt zijn voor breed geschouderde paarden..

Snap dat je deze retour stuurt. Het zou zonde zijn als er schuur en of drukplekken komen van die flap.
Wel zou ik (als die grotere past) de flap die je achter de oren terugslaat, vastnaaien of hals wat inkorten (dubbelslaan en stiksel er in). In ieder geval wel vast zetten met een stiksel zodat het niet terug kan slaan.

RianneH schreef:
Is ook een probleem wat ik had bij de buzz off, de voorkant zat te ver naar voren en snoerde aan als een singel. Ik heb er destijds ook verlengstukken bij gekregen maar dit hielp niets. Uiteindelijk wel enkele keren gebruikt met strotouwtjes verlengt maar nooit 100% tevreden mee geweest. De losse singels van Bucas waren te kort, misschien kan ie iets anders fabriceren? Je hebt idd ook van die buikflappen van Boët (en namaak) die je los er omheen kan doen, wie weet een combi van dat?

Ik heb de Duo gister binnen gekregen en dat is toch wel een mooie deken zeg <3
Vind het wel lastig inschatten of zo’n deken goed ligt als ie nog zo vers en niet ingezakt uit de verpakking komt, maar denk dat het een blijvertje is.
[ [url=m/LBffE7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K3JBjq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeker een mooie deken, denk ook dat die wel goed zit.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 07:02

Rianneh: hoe zit de deken bij de hals? Lijkt wat krapjes maar kan door de hoek van de foto vertekenen. Duo is een top deken maar door de harde grote emblemen van de v-sluiting niet voor mijn paard.

Kasmir: de fedimax? Meen me te herinneren dat die bekend stond om zijn ruime buikflap (bij warmbloeden) en daarmee misschien een alternatief. Bij de modellen staat vaak of ze voor brede types geschikt zijn.

Mijn Catago is er nog niet :( al de tweede keer dat het zo beroerd loopt bij dese shop..

Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:35

Jester_ schreef:
Brrr het is hier overdag niet boven de 2 graden uitgekomen en dan bloot :=

Ik heb ze de afgelopen dagen wel bloot gehad, en vandaag weer. De wei ligt goed beschut en de zon schijnt. Als ze in de zon gaan staan (en dat doen ze, mijn ruin is een soort zonnepaneel) dan ben ik bang dat ze wat zweterig worden onder de dekens en dat ze dan 's avonds nat er onder staan.

Morgen blijven de dekens uiteraard wel op.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:38

Mijne gaat overdag ook tijdje bloot zo met zonnetje :) uit de wind en bakken maar!

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:06

Ik zat gisteren ook zonder jas buiten in het zonnetje xD.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:10

Zijn hier mensen met ervaring met de Rambo optimo bij paarden met een flinke en hoge hals en flinke schouders?
Gewone Rambo is voor het mooie net te krap voor, strak op de schouders en op de manenkam.
Zou de optimo meer ruimte geven?
Ook qua halsopening

keeyzie

Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:33

Ik vind het nu toch wel lastig hoor met de temperaturen.
Die van mij stond geschoren 24/7 onder 300 gram, stond gisteren te rillen dus 200 toegevoegd.
Het is een heel pak wat er nu opligt, in totaal 3 dekens. Maar hij lijkt het nu wel fijner te hebben.
Hals is 200 gram, lijkt me voldoende als zijn lijf gewoon warm is.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:29

De Optimo kan een uitkomst zijn maar bij die van mij was 193 te klein en 198 een tent (imo voor een ander op stal maar die heeft de tent gehouden). Had niet het idee dat er veel meer ruimte was tov de original. Bij de buren liggen ze dan weer prachtig (ouder model? Deze zijn ook veel minder lang tov de grond). Afhankelijk van hoe breed je paard is en welke maat je hebt kan het een poging waard zijn!
Laatst bijgewerkt door Fairytail op 21-01-19 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:29

Nouvel schreef:
Zijn hier mensen met ervaring met de Rambo optimo bij paarden met een flinke en hoge hals en flinke schouders?
Gewone Rambo is voor het mooie net te krap voor, strak op de schouders en op de manenkam.
Zou de optimo meer ruimte geven?
Ook qua halsopening


Mijn ervaring is dat de halsopening niet groter is dan de original. Er is dus wel meer ruimte op de schouders, maar als het paard een brede hals heeft en de original is daar te krap, dan kom je met de optimo ook niet uit.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:36

Hier verwachten ze morgen ong 5cm sneeuw, ik twijfel om zijn smartex op te doen, heeft ie inprincipe niet nodig met zn dikke ijsberenvacht, maar met de sneeuw wel lekker misschien? (Staat 24/7 buiten) wat doen jullie?

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:37

Icelandshet schreef:
Hier verwachten ze morgen ong 5cm sneeuw, ik twijfel om zijn smartex op te doen, heeft ie inprincipe niet nodig met zn dikke ijsberenvacht, maar met de sneeuw wel lekker misschien? (Staat 24/7 buiten) wat doen jullie?

als ie het neit nodig heeft. sneeuw kunnen ze wel hebben

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:40

EmptyWords schreef:
Icelandshet schreef:
Hier verwachten ze morgen ong 5cm sneeuw, ik twijfel om zijn smartex op te doen, heeft ie inprincipe niet nodig met zn dikke ijsberenvacht, maar met de sneeuw wel lekker misschien? (Staat 24/7 buiten) wat doen jullie?

als ie het neit nodig heeft. sneeuw kunnen ze wel hebben


Echt nodig? Nee niet perse, maar vanwege een operatie wel een flink verminderde weerstand, vandaar de twijfel

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:03

Ik was net even bij mijn oude paard. Daar rijd ik niet meer op en die staat dag en nacht buiten. Zonder deken. Al voor het vierde jaar, gaat prima, heeft een heerlijke dikke vacht in de winter. Nu ging ik hem net even borstelen en blijkt hij een beetje in de rui te zijn. Is dat niet vreemd nu?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:08

Bloodymary schreef:
Ik was net even bij mijn oude paard. Daar rijd ik niet meer op en die staat dag en nacht buiten. Zonder deken. Al voor het vierde jaar, gaat prima, heeft een heerlijke dikke vacht in de winter. Nu ging ik hem net even borstelen en blijkt hij een beetje in de rui te zijn. Is dat niet vreemd nu?

Volgens mij niet hoor! De dagen worden alweer aanzienlijk langer dus ik denk dat er wel meer in de rui zitten!

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:42

De mijne ruien al 2 weken. Is normaal.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:50

Ah gelukkig. Bedankt. Ik vond het raar omdat het nu net voor het eerst wat kouder is.

Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:26

Bloodymary schreef:
Ik was net even bij mijn oude paard. Daar rijd ik niet meer op en die staat dag en nacht buiten. Zonder deken. Al voor het vierde jaar, gaat prima, heeft een heerlijke dikke vacht in de winter. Nu ging ik hem net even borstelen en blijkt hij een beetje in de rui te zijn. Is dat niet vreemd nu?

B-) Hij is niet in de rui. Vogels ruien. Een paard verhaart.

Die van mij komt al bijna een maand haar van af. Het verharen staat in verband met daglicht, niet met de temperatuur.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers