[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:24

Ik heb ze vanavond gevoeld, allebei lekker warm, dus zo gelaten


No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:29

Ongeschoren met smartex extra met een dunne recuptex er onder, s nachts op stal

Fleur ❤️

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:39

Die van mij stond overdag met 300. Was echt lekker warm eronder.

Kan het zijn omdat ik een liner 100 met een 200 gecombineerd heb onder een 0 grams dat de isolatiewaarde gewoon hoger is?

Ik vind 300 zo weinig klinken! :')
Heb wel een 400 klaar liggen hoor!

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:47

Oef struggles. Borst lijkt goed te zitten, hals is al iets lang maar laatst flapje terugslaan is prima. Bij de billen iets bloot, buikflap trekt echt op niets. Zit ver naar voren en kei strak. Wel dichter bij een ok pasvorm dan ik ooit ben geweest. Nu twijfel of maatje groter beter zal vallen xD.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:03

Yvank_ schreef:
Laura_ schreef:
Ik dacht vanmiddag net dat zonnetje ook ff van zal ik er ff zonder zetten. Even lekker luchten enzo. Maar toch maar niet gedaan. Misschien toch beetje frisjes zo bloot ineens. Als de temperaturen nou wat hoger waren geweest...

Bloot? het is 1 graad. De zon kan ook schijnen met -20.

Ja, maar niet gedaan omdat t indd wel fris is, maar denk dat ze t wel lekker zou vinden als die deken ff af zou kunnen. Helaas moet ze nog ff geduld hebben

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:11

Heb die van mij net nog een 200 gram hals opgedaan. Ze stond met een 0 gram maar stond erg koud (buitenstal). Onder de deken was ze wel lekker warm (450 gram).

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:12

Roos_M schreef:
Die van mij stond overdag met 300. Was echt lekker warm eronder.

Kan het zijn omdat ik een liner 100 met een 200 gecombineerd heb onder een 0 grams dat de isolatiewaarde gewoon hoger is?

Ik vind 300 zo weinig klinken! :')
Heb wel een 400 klaar liggen hoor!


Zo heb ik ze ook staan met een ongevoerde hals erbij, voelen hier ook lekker warm aan.

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:15

Lizz schreef:
ik denk dat de deken te lang is en dat deze daarom gaat trekken en vreemd sluit van voren. Maar kan ook aan de pasvorm liggen, ik vind hem iig niet mooi liggen.


De deken die ik al heb, de grijze die ze op heeft ben ik juist heel tevreden over. Gaat niet trekken blijft mooi liggen en schuift niet. Eindelijk een deken die niet gaat trekken en knellen juist. Ze is wat uit haar dekens gegroeid maar een maat groter is vaak te ruim. Door de halve hals is een maat groter beter te doen zonder open te gaan staan.

De andere van het voorbeeld plaatje vind ik idd de sluitingen wel raarder zitten dus nog niet aangedurfd. Maar eigenlijk zou ik ooit nog wel een 100/150 outDoor willen zodat ik niet met onderdeken hoef te werken.

Mijne staat sinds donderdag met 50 + 100. Daarvoor met 50. Ongeschoren.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 08:11

Tancreda, heb je ooit de Horseware wugs geprobeerd? Kan me dat niet meer herinneren, maar de Rhino heeft ook een 100grams Wug.

De Bucas hierboven is een lastige, die buikflap heeft bij mijn paard ook voor probleem gezorgd. Ik heb zelfs nog losse buiksingels besteld maar dat was niet de oplossing. Maatje grote kan je proberen, hopelijk valt de buikflap ook groter dan.

"Een draver, is gaver" :D

PallyJarig

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:24

Tot wanneer scheren jullie? Ik zag gister met poetsen dat die van mij begint met verharen.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Spat

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:29

Pally schreef:
Tot wanneer scheren jullie? Ik zag gister met poetsen dat die van mij begint met verharen.


Ik scheer nog 1 keer 31 januari en dan niet meer.

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:31

RianneH: hmm had gehoopt dat idd buiksingels de oplossing zouden zijn maar dat is het dus niet. Ga dan denk ik toch een maatje groter proberen. Sluiting van de voorste buikflapding zit ook vrij ver naar voren. Bestel er dan maar direct de Amigo XL bij, ze kan nu iig nog een beetje ademen aan de voorkant xD
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 20-01-19 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:40

Laura_ schreef:
Yvank_ schreef:
Bloot? het is 1 graad. De zon kan ook schijnen met -20.

Ja, maar niet gedaan omdat t indd wel fris is, maar denk dat ze t wel lekker zou vinden als die deken ff af zou kunnen. Helaas moet ze nog ff geduld hebben


Ik doe ze ongeact de kou altijd een uurtje ofzo deken af. Moet wel echt zeiken van de regen wil ik het niet doen. Ze willen gewoon even rollen zonder deken en krabbelen.

En die van mij staan verder echt wel onder hele dikk dekens hoor.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:21

Tancreda4 schreef:
Lizz schreef:
ik denk dat de deken te lang is en dat deze daarom gaat trekken en vreemd sluit van voren. Maar kan ook aan de pasvorm liggen, ik vind hem iig niet mooi liggen.


De deken die ik al heb, de grijze die ze op heeft ben ik juist heel tevreden over. Gaat niet trekken blijft mooi liggen en schuift niet. Eindelijk een deken die niet gaat trekken en knellen juist. Ze is wat uit haar dekens gegroeid maar een maat groter is vaak te ruim. Door de halve hals is een maat groter beter te doen zonder open te gaan staan.

De andere van het voorbeeld plaatje vind ik idd de sluitingen wel raarder zitten dus nog niet aangedurfd. Maar eigenlijk zou ik ooit nog wel een 100/150 outDoor willen zodat ik niet met onderdeken hoef te werken.

Mijne staat sinds donderdag met 50 + 100. Daarvoor met 50. Ongeschoren.

Oh :') je had die grijze al... hij is nog zo schoon begreep dat die nieuw was.
Maar als deze je nu bevalt zou ik die andere wel aandurven.
Het paard op de foto heeft een flinke hals en dat vertekent misschien wel een beetje.
Er is volgens mij alleen een extra sluiting aan de onderkant bij gekomen?

Ik heb ook eens bij kramer gekeken, best vreemd dat de deken die jij hebt er tweemaal op voor komt met verschillende prijzen >;) je kan ze ook eens mailen of ze die toevallig niet in 100g hebben. Misschien is de ene wel dikker en staat het fout op de site.

Roos_M schreef:
Die van mij stond overdag met 300. Was echt lekker warm eronder.

Kan het zijn omdat ik een liner 100 met een 200 gecombineerd heb onder een 0 grams dat de isolatiewaarde gewoon hoger is?

Ik vind 300 zo weinig klinken! :')
Heb wel een 400 klaar liggen hoor!

Ja meer lagen isoleert beter, althans dat heb ik ook altijd begrepen. Want er zit extra stof en een laagje lucht tussen.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:07

Jester_ schreef:
Faitherr schreef:
Wat leggen jullie op jullie geschoren paardjes met deze temperaturen?
Mijne stond vannacht onder 400, die vanochtend afgedaan omdat het zonnetje hier heerlijk schijnt, het is gelukkig niet meer zo waterkoud. Ik ben nog aan het twijfelen wat ik met -6 ga doen, of gewoon de 400 of 500?


Heb je hem dsn overdag bloot??

Brrr nee, zie nu dat het inderdaad een vreemd berichtje is, ik bedoelde de 100 grams extra er weer afgehaald oepsie. Dus onder 300 overdag.
Deken haal ik er eigenlijk nooit af (met rijden uiteraard wel maar ik bedoel niet om even te laten luchten of iets.) ik rij zo’n 5 a 6 keer per week dus genoeg lucht

N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:28

Die van mij is ongeschoren en staat sinds de 8 graden met een 300 grams regendeken ( niet heel dik). Komt ‘s ochtends 1/1,5 uur buiten . Zat te twijfelen om m onder een 400 grams te zetten met deze kou maar voor dat ene uurtje vind ik het te warm. Vanaf volgende week gaat hij onder de 300 grams staldeken en i.p.v. een uurtje naar buiten in de molen!

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:49

N_N schreef:
Die van mij is ongeschoren en staat sinds de 8 graden met een 300 grams regendeken ( niet heel dik). Komt ‘s ochtends 1/1,5 uur buiten . Zat te twijfelen om m onder een 400 grams te zetten met deze kou maar voor dat ene uurtje vind ik het te warm. Vanaf volgende week gaat hij onder de 300 grams staldeken en i.p.v. een uurtje naar buiten in de molen!


Ik weet dat t topic er niet over gaat, maar alleen in de molen en niet even zelf lekker buiten lopen? En een uurtje buiten, dat is echt heel weinig..

Ongeschoren 400 gram lijkt mij idd ook niet nodig, zeker niet binnen.


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:10

Dat is inderdaad niet zo veel buiten, maar goed, daar gaat het hier inderdaad niet over.
Hier waren ze vanmorgen nog prima warm, dus niks veranderd, alleen de halzen op gedaan toen ze naar buiten gingen.

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:28

Kasmir schreef:
Oef struggles. Borst lijkt goed te zitten, hals is al iets lang maar laatst flapje terugslaan is prima. Bij de billen iets bloot, buikflap trekt echt op niets. Zit ver naar voren en kei strak. Wel dichter bij een ok pasvorm dan ik ooit ben geweest. Nu twijfel of maatje groter beter zal vallen xD.
[ [url=m/VeQyaF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GzX1vh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YLzgDE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RhWhAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nEmiYp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij zit is goed toch?
Volgens bucas horen de billen iets bloot te zijn

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:33

[quote="Mariposa11"]
[quote="N_N"]


Ongeschoren 400 gram lijkt mij idd ook niet nodig, zeker niet binnen.
[/quote
.
Laatst bijgewerkt door N_N op 20-01-19 15:52, in het totaal 2 keer bewerkt

XladyX

Berichten: 1297
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:43

Oke, ten eerste denk ik niet dat dit de plaats is om daarover een discussie te voeren, en ten tweede kun je mij niet wijs maken dat als je het écht belangrijk vindt dat je paard buiten komt dat je daar dan evengoed niks aan doet en je paard meer dan 20 uur op stal hebt. Echt te triest voor woorden.

Maargoed, hier staat paard onder 250 grams met 100 gr hals, voelt precies fijn. Overdag buiten, snachts op stal. Heerlijk weer!

N_N
Berichten: 60
Geregistreerd: 20-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:51

XladyX schreef:
Oke, ten eerste denk ik niet dat dit de plaats is om daarover een discussie te voeren, en ten tweede kun je mij niet wijs maken dat als je het écht belangrijk vindt dat je paard buiten komt dat je daar dan evengoed niks aan doet en je paard meer dan 20 uur op stal hebt. Echt te triest voor woorden.

Maargoed, hier staat paard onder 250 grams met 100 gr hals, voelt precies fijn. Overdag buiten, snachts op stal. Heerlijk weer!


Nee klopt, dit is niet het topic om daar discussies over te voeren . Maar je kan er niet zomaar een conclusie uit trekken als je verder helemaal niks weet over de stal en mijn paard.

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:00

JenniferU schreef:
Kasmir schreef:
Oef struggles. Borst lijkt goed te zitten, hals is al iets lang maar laatst flapje terugslaan is prima. Bij de billen iets bloot, buikflap trekt echt op niets. Zit ver naar voren en kei strak. Wel dichter bij een ok pasvorm dan ik ooit ben geweest. Nu twijfel of maatje groter beter zal vallen xD.
[ [url=m/VeQyaF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GzX1vh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YLzgDE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RhWhAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nEmiYp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij zit is goed toch?
Volgens bucas horen de billen iets bloot te zijn


De buikflap zit erg ver naar voren (echt in haar oksels) en kneiterstrak -O- dat is het voornaamste. Als ik de buikflap gewoon los laat lijkt ie aardig te zitten, als ik die vast maak komt alles weer heel strak te zitten rond de schouders. Misschien dat ik die buikflap iets kan vermaken.. Hoort dat ding vooraan zo dicht langs de oksel te lopen?

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:08

Zit de buikflap aan de binnenkant vast?
Ik ken dekens waarbij je deze kan verstellen, maar die banden lopen dan over de rug en de buikflap kan je los halen en verplaatsen.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:10

Buikflap zit aan de binnenkant vast, zitten oogjes aan de binnenkant van het deken en daar doe je de clipjes van de buikflap aan. Valt verder niets aan te verstellen, buikflap is elastisch dus als ik trek krijg ik ze wel vast maar dan trekt hij het deken helemaal strak. Opzich ligt de staartflap wel nog voor de staartaanzet, weet niet of een maatje groter beter zal vallen. Dat dan de buikflap ook wat verder naar achteren komt te zitten met hopelijk iets meer ruimte voor haar schouders..

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Letsdunit, manonutjuh, Scarremans en 4 bezoekers