Oostenrijk in de zomer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Oostenrijk in de zomer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:31

Hallo allemaal :)

Vandaag hebben mijn vriendin Aleeneh@bokt en ik onze vakantie voor de zomer 2019 geboekt! Afgelopen jaren zijn we vooral naar Spanje geweest; daar wonen namelijk Eline haar ouders. Daarnaast hebben we in het verleden allebei al een groot deel van west- en zuid-Europa gezien. Dit jaar wilden we eens wat anders dan wat we tot nu toe allemaal gedaan hebben, maar buiten Europa zat niet in het budget, noord Europa wilden we niet vanwege het weer en echt meer oost Europa sprak ons iets minder aan. Het is uiteindelijk Oostenrijk geworden!

We gaan een week naar een appartement in Katschberg, op de grens van Salzburgerland en Karinthië. En misschien sluiten we nog af met een weekendje Wenen. We houden van natuur en wandelen en daarnaast ook wel van een beetje cultuur.

Zijn er nog mensen die absolute aanraders hebben in die regio? Een klein stukje rijden vinden we niet erg.
Eventuele tips over écht betrouwbare adresjes om paard te rijden zijn ook welkom, dan wel het liefst op pony's/paarden tot max 1.55-1.60. Gangenpaarden of haflingers: Alleen maar leuk :)
Geen idee of we dat gaan doen door slechte ervaringen in het verleden in toeristengebieden. Maar wie weet als er echt goede adresjes zijn!

En meer mensen die van de zomer naar Oostenrijk gaan? :D

Groetjes Desiree

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Oostenrijk in de zomer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:34

Ik volg! Wij gaan volgend jaar ook weer naar Oostenrijk. Wij gingen altijd naar Tirol en drie jaar geleden zaten we in de buurt van de Grossclockner.
Wij gaan volgend jaar met de camper naar Oostenrijk. Wij zijn ook nog op zoek naar leuke plekken en campings die goed te doen zijn met camper :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:21

*negeert rode letters*

Wij willen dit jaar ook de bergen in met de caravan. Iemand die een leuke camping weet? We hebben een dochter van dan 9 mee, dus er moet ook iets leuks voor kinderen te doen zijn. Ik schrok erg van de prijzen, had een hele leuke camping vlak bij de Zugspitze gezien maar daar betaal je je scheel := wel top voor elkaar dan alles zo te zien: https://www.zugspitz-resort.at/camping/ ... pitze.html. Ander nadeel, veel van de campings zijn toch primair op wintersport gericht en hebben verder weinig faciliteiten. Oja, ook wel handig. We willen niet te ver rijden dus zoeken iets in bijvoorbeeld Vorarlberg of omgeving Zugspitze, aan de Oostenrijkse of Duitse kant.

Mijn man had deze getipt gekregen van een collega maar ik schrok toch een beetje van de reviews. Ook lijkt me er niet veel te doen op de camping zelf: http://www.auhofbuers.at/. Nu hoeven we niet 24/7 ge-entertained te worden. Maar iets als een leuke speeltuin of een zwembad op of naast de camping is wel fijn.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Oostenrijk in de zomer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:04

Ik zou zeker een uitje naar de Grossglockner maken, prachtig daar!

Wij hebben wat zuidelijker gezeten een aantal jaren terug, in Villach. We hebben toen een 'Kärnten Card' gekocht waarmee je allerlei uitstapjes kon maken. Ook toegang tot een aantal liften (naar de Molltaler Gletsjer bijvoorbeeld). Zeker een aanrader om zo'n kaart te kopen, je doet er ook weer dingen mee die je normaal niet zo snel zou doen misschien, t zit er toch bij in en blijkt dan vaak verrassend leuk. Kijk hier maar eens: https://winter.kaerntencard.at/

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:30

Wij zijn in de zomer naar het gebied gegaan van Ski Amada. Daar hoort Flachau onder andere ook bij. Daar rijdt je langs als je daar heen gaat.

Salzburg zelf is zeker de moeite waard. In Flachau kan je rodelen (erg leuk)

Verder heeft ieder gebied vaak een Summer Card. kijk even of dat daar ook van toepassing is. Daarmee krijg je veel korting op activiteiten. Zo mochten wij iedere dag gratis met een lift omhoog, gratis klimmen en dat soort dingen. Maar dat verschilt dus per gebied.

De Dachstein Gletscher is voor een dagtocht ook nog wel te doen. Dat is ook onwijs gaaf.

Waarom heb je precies daar voor dat gebied gekozen?

rockwitch

Berichten: 11718
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:32

Wij gaan in juni weer naar ons bij na vaste vakantiehuis. Al sinds ik jong ben gaan we daar naartoe. Nu ga ik met mijn eigen gezin, dus echt supertof.
Wij zitten in het Zilltertal bij Zell Am Ziller. Alleen dan in een ferienwohnung op een berg.
Vorig jaar zijn we ook naar Oostenrijk geweest maar dan naar een camping ivm F1 grand prix. Dat was Bella Austria (de camping). Was ook erg leuk, zaten niet tijdens het hoogseizoen dus nog geen echte entertainment ofzo. Maar dat hoeft voor mij ook niet.
Straks in dat huis hebben we dat ook niet, maar het is een boerderij met koeien, kippen en varkens dus voor de kids genoeg te doen. Ik heb me er vroeger ook nooit verveeld.
Ben best een beetje verliefd op het land. Zodra we daar de grens over komen krijg ik al kriebels.
Echte aanrader heb ik niet. Ik vind het allemaal geweldig. We gaan wel lekker bij de Sennerei eten en dan vooral Kaiserschmarn (als je dat zo schrijft)
Geniet ervan het is een heel mooi land met leuke mensen.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:35