[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-19 21:54

Vind het wel raar dat het een kuur is en niet permanent. Ben zelf nog benieuwd naar de uitleg daar achter, maar wel beter moest dat echt zo werken.


Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 02:34

Ik lees dit topic al een tijdje mee. Niet gereageerd omdat ik er geen ervaring mee heb in deze mate.
Ik wil je wel complimenteren, wat ben jij ontzettend begaan en realistisch met je paard. Chapeau!

Ik hoop dat de kuur aanslaat en je straks echt van je eigen paard kunt genieten.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-19 11:11

Dankjewel Inney! Ik doe m’n best ook al is het echt niet meer leuk.

Ze zeggen net dat het duizelig worden wel mee moet vallen, heb nog even terug gemaild wat de redenering achter een kuur geven is. Ben benieuwd maar volgens mij heeft ze alle 14 pillen ook braaf op gegeten want heb nog niks gehoord van stal. Gelukkig maar doet ze daar niet moeilijk mee, prop er maar eens 28 pillen in anders!

Withers
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:55

Ik ben ook weer even bijgelezen, nog een fijn nieuwjaar gewenst en leuk dat je wel kan rijden intussen!
Heb je nu nog het idee dat de PENS iets vermindering heeft gebracht of niet echt?

De gabapentine geeft gewenning dacht ik, continu geven zou geen effect meer hebben op den duur. Daarom kuur met kort hoge dosissen

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:03

Ik vind het bewonderingswaardig dat je zo je best doet voor je paard. Het is treurig voor jou dat meteen je eerste eigen paard al zo'n zorgenkindje blijkt te zijn. Maar jullie zijn heel dapper en ik hoop dat het nieuwe jaar verbetering gaat brengen!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-19 17:02

Withers schreef:
Ik ben ook weer even bijgelezen, nog een fijn nieuwjaar gewenst en leuk dat je wel kan rijden intussen!
Heb je nu nog het idee dat de PENS iets vermindering heeft gebracht of niet echt?

De gabapentine geeft gewenning dacht ik, continu geven zou geen effect meer hebben op den duur. Daarom kuur met kort hoge dosissen


Dankjewel voor jou ook! En bedankt voor de interessante inbreng. Nu snap ik de kuur ook beter! Heb weinig / geen verbetering gezien door de pens. Ze is natuurlijk regelmatig kalm en dacht toen wel dat ze kalmer was maar het weer was ook droog en stabiel wat erg helpt.

Dankjewel anjali echt super lief. Ben zo blij met dit topic doet echt deugd altijd!!

Vandaag hooinet gehangen! Veel dank aan mijn zus die hem mee gemaakt heeft. Kan ze wat langer knabbelen!

Afbeelding
Gorki die even voor Callista speelt want die stond buiten :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hele goede dag vandaag! Of het de 11200 gr gabapentine of het weer is geen idee maar deed nog eens deugd!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-19 19:49

Oke ze moet duidelijk nog even wennen aan het hooinet :+ gaat niet snel genoeg dus dan bijten we er gewoon een gat in toch!
Afbeelding
O:)

Ze zal even moeten wennen hoop dat ze er snel beetje een techniek in vind want wil het toch graag laten hangen, maar ze moet er wel beetje kalm aan mee doen dan natuurlijk. Scheelt dat de paarden van m'n zus er eerst ook zo lomp mee waren en ik nu zie dat die het ook kalm kunnen want ik weet niet goed wat er van te denken :+


Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:54

Hahahahaha de frustratie spat bijna van het scherm :+ Betert nog wel! Twenty was er eerst ook echt wreed mee. Nu soms nog, maar ze snapt het principe wel.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-19 20:05

Ja pff haha maar ik wil het toch minstens 1 tot 2 weken testen want het is uiteindelijk wel beter maar ja ze moet er wel beetje normaal mee kunnen eten natuurlijk :+ Zou het ook niet leuk vinden als ik ineens uit een net moest eten haha!

Maarrrr even doorbijten want ze is altijd zo snel klaar met eten. Nu was het net ook leeg toen ik aankwam en er zat toch wel evenveel in als normaal, dus ze schrokt blijkbaar best wel. Mag ook wel iets meer krijgen eventueel maar ze doen al zooo veel voor mij op stal dat ik het nooit zo goed durf te vragen, nu weet ik in ieder geval dat ze 2x zo een net krijgt en meestal kom ik zelf na het werk ook nog eens zoveel geven :+

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:09

Julie schrokt ook ngo altijd even hard uit haar net als dat het nu gewoon los ligt :+ Heb kleinere mazen overwogen, maar het moet ook niet te gek worden natuurlijk...

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:32

k_m schreef:
Vind het wel raar dat het een kuur is en niet permanent. Ben zelf nog benieuwd naar de uitleg daar achter, maar wel beter moest dat echt zo werken.


Raar idd. Ik slik zelf 3 pillen per dag. En ik moest het juist rustig aan opbouwen tot het effect heeft. Bij mensen geeft het dus geen gewenning. Vaag dat ze bij paarden het als een soort stootkuur geven? Hopelijk wordt ze er niet te beroerd van dan!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 18:28

Was na het werk snel even langs gereden hadden ze ze toch weer binnen moeten zetten tijdens een klein beetje regen omdat ze helemaal flipte van zichzelf.. eerst ging het wel goed vandaag blijkbaar. Naja het is dag 2 van de pillen maar momenteel doet het dus niets..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:35

Ach wat jammer...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 02:04

Joepie net weer een factuur van €130 euro bij de post.. tikt weer aan deze maand pff

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 12:43

Krijg net een berichtje van de stal eigenaresse!! Ze staat buiten en het regent lichtjes maar is rustig aan het grazen blijkbaar. Zou het dan toch helpen??

welmoed__

Berichten: 6551
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:16

Fingers crossed!
Wat zijn die dierenarts rekeningen duur hè, bah! :(

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 13:42

Ben net gaan kijken ze deed het eerst niet zo maar daarna toch weer hoofd tussen de benen en rondjes lopen enzo dus toch last. Ook in de stal deed ze het net, niet heel hard maar ja elke keer is het pijn dus te hard naar m’n zin. Heb wat extra hooi gegeven nu.

Het werkt dus naar mijn idee niet of zeker niet voldoende, ze oogt ook echt suf. Dan vraag ik me ook al af of ze buiten dan minder schud omdat ze minder pijn heeft of gewoon omdat ze minder besef heeft door die pillen.

Ik heb nu met een osteo / cranio contact die al een keer bij callie is geweest. Echter had ze toen geen shake klachten dus die heeft haar toen gewoon los gezet voor het werk. Na deze 3 weken komt ze nog 2-3 keer en pas daarna neem ik een beslissing. Ben met haar ook alles aan het overlopen en allemaal verschillend meningen en reacties van osteopaten / cranios naast elkaar aan het leggen. Ze gaat ook zelf nog wat dingen opzoeken. Daarna kan ik wel met een zeker gevoel zeggen dat ik alles geprobeerd heb. Heb mezelf er al bij neergelegd eigenlijk en dat zorgt ook wel een beetje voor rust, als er dan toch nog iets werkt is het alleen maar fijn, maar echt heel veel hoop houden is ook gewoon onrealistisch omdat ze het zo extreem heeft.

Voor nu gewoon elke keer extra hooi en knuffelen en zorgen dat ze zo happy als mogelijk is :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:56

Sterkte nog eens. Ik vind het zo jammer.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 16:49

Naja wat kan ik er van zeggen, niet leuk als je paard na een week medicatie nog steeds zo buiten staat soms..



Dierenarts raad toch aan om de kuur af te maken, zullen we dan maar doen maar ik hoop er niet op dat dit nog gaan aanslaan.

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:40

Wat ontzettend rot zeg!
Waarom de kuur niet alsnog afmaken? Wat dat betreft, heb je niets te verliezen toch? Of zijn de bijwerkingen zodanig dat je liever stopt?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 09:56

porcelain schreef:
Wat ontzettend rot zeg!
Waarom de kuur niet alsnog afmaken? Wat dat betreft, heb je niets te verliezen toch? Of zijn de bijwerkingen zodanig dat je liever stopt?


Ik ga de kuur afmaken hoor! Als de da zei dat het nutteloos was wou ik een deel van die dure pillen terug doen zodat ik ze aan cranio kon besteden, want dat ga ik na de kuur doen..

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:57

Wat bagger zeg! Vooral vervelend dat de opties tot nu toe steeds in het begin lijken te helpen en daarna niet meer. Dat geeft je toch steeds weer hoop.

Ik zou inderdaad de kuur gewoon even afmaken en als het daarna alsnog niet weg is, dan weet je dat je echt alles hebt gedaan.

Je bent echt een top baasje! Er zijn maar weinig die zo veel geld (en tijd) uitgeven aan een 'ziek' paard, zeker als ze die net hebben. :(:)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 10:56

Ja ik heb mij gisteren nog helemaal in gelezen in cranio sacraal en hier zijn echt wel positieve en herkenbare verhalen mee. Dat lostrekken van dat halster zit mij ook nog altijd dwars, volgens mij is dat echt de grootste aanleiding geweest voor een probleem dat er onderliggend wss al in lichtere vorm was.. dat voorbeeld lees ik ook vaak bij cranio dus dat is echt het laatste dat ik nog een kans geef. Heb heel de medische mallemolen doorlopen dus nu maar even de alternatieve kant nog op maar dan is het wel mooi geweest.

Moet zeggen dat ik best hoopvol was na al die cranio verhalen maar altijd voorzichtig mee zijn natuurlijk..

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:44

Even een stom iets misschien..maar wat doet ze zonder halster in de wei? Mijn pony schud ook iets maar met halster in de wei vind die vreselijk. En schud dan heel veel.


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 16:46

Otti1977 schreef:
Even een stom iets misschien..maar wat doet ze zonder halster in de wei? Mijn pony schud ook iets maar met halster in de wei vind die vreselijk. En schud dan heel veel.


Geen verschil helaas..doet het ook in de stal zonder halster.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Liv, amandananana, FCSA, inge_romeo, Irma77, Natascha, xSannee en 162 bezoekers