[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:39

Dank je wel. Dacht het al. Zag het te laat en nu besteld. Morgen gelijk bellen om te annuleren.


Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:10

Wat is een fijne outdoordeken, waterdicht, maar wel heel stevig zodat andere paarden die niet makkelijk kapot kunnen buiten.

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:15

Bloodymary schreef:
Wat is een fijne outdoordeken, waterdicht, maar wel heel stevig zodat andere paarden die niet makkelijk kapot kunnen buiten.


Rambo! Blijven perfect heel op 2 flink stoeiende ruinen en schuiven geen mm, ook belangrijk. :)

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:16

Wijslander schreef:
Bloodymary schreef:
Wat is een fijne outdoordeken, waterdicht, maar wel heel stevig zodat andere paarden die niet makkelijk kapot kunnen buiten.


Rambo! Blijven perfect heel op 2 flink stoeiende ruinen en schuiven geen mm, ook belangrijk. :)

Ook als er in gebeten wordt? Dat is een beetje het probleem, heb dit jaar al twee dekens vol scheuren omdat ze een nogal wild spelen.

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:21

Bloodymary schreef:
Ook als er in gebeten wordt? Dat is een beetje het probleem, heb dit jaar al twee dekens vol scheuren omdat ze een nogal wild spelen.


Ook bijten overleven de dekens tot nu toe zonder schrammetje. :j Dit is het tweede jaar dat ik ze heb, nieuw gekocht.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:22

Wijslander schreef:
Bloodymary schreef:
Ook als er in gebeten wordt? Dat is een beetje het probleem, heb dit jaar al twee dekens vol scheuren omdat ze een nogal wild spelen.


Ook bijten overleven de dekens tot nu toe zonder schrammetje. :j Dit is het tweede jaar dat ik ze heb, nieuw gekocht.

Ah goede tip, dan ga ik daar eens voor kijken. Kun je een bepaald type aanbevelen? Paard staat overdag buiten en 's nachts binnen, met dezelfde deken op. Ook als het regent staat hij buiten overdag.

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:35

Ik heb hier rhino's en die overleven het ook super op 5 wild spelende pony's.. Echt trekken en hangen eraan en niet meer loslaten terwijl de ander wegrent, nonstop erin happen etc. Amigo was ik praktisch elke dag wel een pony z'n deken aan 't fixen. O:)
Gaat er hier heel lomp aan toe, sommigen hebben een reliëfje van al het happen en gedoe maar de dekens blijven heel.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:44

Bloodymary, zelf heb ik de Rambo Original van 100 gram en de Rambo Supreme van 0 gram met losse liners (onderdekens) en halzen erbij. Zo kan ik alle kanten op qua vulling en ligt er altijd een droge reservedeken (fijn om eens te wisselen als het dagen regent, mijn pony's staan 24/7 buiten).

Ik heb ze besteld bij the Equine Warehouse, scheelde toen een flinke slok op een borrel met de prijzen hier in NL. Maar dan moet je wel zeker zijn van de maat.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:50

Ik vind Rambo ook fijn , mooie pasvorm en stevig.
Ik vind zelf die met de lange klittenbanden voor de hals het fijnst, de duo en de supreme.

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:41

Bloodymary schreef:
Wat is een fijne outdoordeken, waterdicht, maar wel heel stevig zodat andere paarden die niet makkelijk kapot kunnen buiten.

Het is niet om vervelend te doen maar een outdoordeken is altijd waterdicht (of zou dat althans moeten zijn). Hij is namelijk voor gebruik buiten, de term outdoor zegt het al. Waterdichte outdoordeken is dus dubbelop :)

Best frisjes. Heb bij m'n merrie maar weer even een linertje onder de deken gefrommeld.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Igniss

Berichten: 932
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:32

Heey! Ik kom hier even binnenvallen met een vraag.

De situatie is dit: jaarling blijkt luizen te hebben en om te behandelen moet ze geschoren worden zondag gezien het met de lange vacht niet gaat lukken.

Ze staat 24/7 buiten met schuilstal.

Ik heb op dit moment een qhp outdoordeken gekocht van 300 gr waar een hals van 200 gram op komt. Ga ik hier genoeg aan hebben de komende tijd? Het zou nog gaan vriezen (max - 4) en bij welke temperaturen kan ik eraan denken om de 200 en 100 op te gaan leggen om weer af te bouwen?
Bedoeling is dat ze gewoon tot de lente de dekens ophoud.

Ik ben echt een enorme leek met dekens :')

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 05:46

De Rambo overleeft hier ook al het 2e jaar. Divoza heeft nu leuke kortingen op een aantal Rambo/Amigo dekens.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 07:47

Gisteren voelde ze nog goed onder dr 100 grams. Denk dat dit weekend weer de 200 grams op gaat. Kan die 100 grams gelijk eens gewassen worden. Heeft ze daarna weer frisse 100 grams liggen.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:33

als iemand nog op zoek is naar Bucas, PD heeft nu 30% korting op Bucas.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:49

Heeft iemand hier ook een losse hals aan zn horseware deken die je op stal niet omdoet maar gewoon achterover legt vast aan de deken?
Zag filmpje van Bucas dat dat blijkbaar kan maar ik heb daar zo’n mn twijfels bij, maar t zou wel verrekte handig zijn als dat veilig kon :D

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

Donnatella

Berichten: 429
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:28

Ik doe dit zo bij mijn horseware dekens en dan er nog een elastische dekensingel rond zodat de hals ook blijft liggen als ze rollen. Gaat prima!


Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:40

Romanoff schreef:
Heeft iemand hier ook een losse hals aan zn horseware deken die je op stal niet omdoet maar gewoon achterover legt vast aan de deken?
Zag filmpje van Bucas dat dat blijkbaar kan maar ik heb daar zo’n mn twijfels bij, maar t zou wel verrekte handig zijn als dat veilig kon :D


Wij slaan de hals op stal ook meestal terug. Deze liggen de volgende ochtend nog prima.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:03

Goh. Weer wat ontdekt.
Wordt van de week kouder maar dan staat hij buiten met 250gram deken en 150gram hals. Maar die 150gram hals heeft hij op stal snachts niet nodig.

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:12

Romanoff schreef:
Heeft iemand hier ook een losse hals aan zn horseware deken die je op stal niet omdoet maar gewoon achterover legt vast aan de deken?
Zag filmpje van Bucas dat dat blijkbaar kan maar ik heb daar zo’n mn twijfels bij, maar t zou wel verrekte handig zijn als dat veilig kon :D


Een stalgenootje bij ons doet dat, soms zakt ‘ie wat opzij maar verder gaat het prima.

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:49

Igniss schreef:
Heey! Ik kom hier even binnenvallen met een vraag.

De situatie is dit: jaarling blijkt luizen te hebben en om te behandelen moet ze geschoren worden zondag gezien het met de lange vacht niet gaat lukken.

Ze staat 24/7 buiten met schuilstal.

Ik heb op dit moment een qhp outdoordeken gekocht van 300 gr waar een hals van 200 gram op komt. Ga ik hier genoeg aan hebben de komende tijd? Het zou nog gaan vriezen (max - 4) en bij welke temperaturen kan ik eraan denken om de 200 en 100 op te gaan leggen om weer af te bouwen?
Bedoeling is dat ze gewoon tot de lente de dekens ophoud.

Ik ben echt een enorme leek met dekens :')


Ja hoor, als de vacht wat aangegroeid is of temp rond 10 kan je wel weer naarr de 200

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:57

Nouvel schreef:
Romanoff schreef:
Heeft iemand hier ook een losse hals aan zn horseware deken die je op stal niet omdoet maar gewoon achterover legt vast aan de deken?
Zag filmpje van Bucas dat dat blijkbaar kan maar ik heb daar zo’n mn twijfels bij, maar t zou wel verrekte handig zijn als dat veilig kon :D


Een stalgenootje bij ons doet dat, soms zakt ‘ie wat opzij maar verder gaat het prima.


Ja daar zat ik dus wat mee maar dacht het is ook niet echt mogelijk dat ie zover afzakt dat ze er op kunnen gaan staan.

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:23

Hier overleeft ook Rambo niet, verschil is wel dat je dan geen winkelhaak over de hele lengte hebt van je deken. Meerdere Rambo’s en ballistic nylon dekens hier zien sneuvelen.

Wat betreft dekens kan 300 krap aan genoeg zijn, hangt van je paard en de omstandigheden af, heb je eventueel een staldeken? Zelfde advies gaat ook op voor t afbouwen en hoe kort hij geschoren gaat worden natuurlijk.

Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:43

Romanoff schreef:
Nouvel schreef:


Een stalgenootje bij ons doet dat, soms zakt ‘ie wat opzij maar verder gaat het prima.


Ja daar zat ik dus wat mee maar dacht het is ook niet echt mogelijk dat ie zover afzakt dat ze er op kunnen gaan staan.


Ik sla de hals ook terug op stal. Stalgenootje was gister vergeten om hem weer vast te maken. Dus hij heeft ook buiten gelopen met losse hals, zelfs uitgebreid gerold zag ik. Maar was niet kapot ofzo.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:44

Ik heb een onderdeken die van voren vast kan met 2 klittenbanden. Verder een staarttouwtje en ik doe er altijd een buiksingel om. Past verder prima maar helaas schuift hij vaak naar links /achteren.
Hoe kan ik dit voorkomen?
Staartriemen er aan maken of buiksingels? Of zit het probleem heel ergens anders?

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:22

Myrthe3 schreef:
Ik heb een onderdeken die van voren vast kan met 2 klittenbanden. Verder een staarttouwtje en ik doe er altijd een buiksingel om. Past verder prima maar helaas schuift hij vaak naar links /achteren.
Hoe kan ik dit voorkomen?
Staartriemen er aan maken of buiksingels? Of zit het probleem heel ergens anders?

Heb je zo'n elastische dekensingel? Als ik die gebruik maak ik die vast vlak voor de achterbenen. Dan blijft de deken beter liggen en hebben de voorbenen en schouders meer bewegingsruimte. Bij ruinen wel even opletten dat ze nog kunnen plassen :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers