Advies gezocht voorgaande Zuidlaarderpaardenmarkt gangers.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ponymuslonka

Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-19

Advies gezocht voorgaande Zuidlaarderpaardenmarkt gangers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:26

Hallo lieve bokkers,

2019 nieuwe Zuidlaardermarkt dus! (alhoewel dit enorm ver weg is.. Oktober). Ben ik toch opzoek naar mensen die eerder naar de markt zijn geweest.. Hoe ging het eraan toe? Beetje redelijk kunnen rondkijken of toch te krap? Ik ben van plan dit jaar hard te werken en te sparen en eventueel een aanwinst meenemen naar huis. Maar dit is nog niet zeker... Hoe gaan handelaren te werk en waar kijken ze naar ben namelijk niet van gediend dat er extra geld op wordt geklatst omdat ik een meid ben _O- Foto's van uw paarden en een beetje verhaal erbij en eventuele richtprijs die u had betaald op de markt ervoor zullen ook ERG gewardeerd worden!!

Ik zoek een New Forest (ander dun gebouwd ras mag ook) D pony van 147 MINIMAAL groter mag natuurlijk. Van 2,5 tot 4 jaar en onbeleerd.. Hoeveel betaal je hier ongeveer voor? Normale papieren en paspoort maar niet echt een speciaal stamboek dat maakt mij weinig uit. Weet dat het lastig is een prijs op de kop te tikken omdat veelal deze dingen verschillen maar hoor het enigzins nog graag! Mvg :wave: :D

Eilinora

Berichten: 11912
Geregistreerd: 23-10-04

Re: ADVIES GEZOCHT VOORGAANDE ZUIDLAARDERMARKT GANGERS!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:29

Je kunt er dan beter een particulier kopen,zelfde prijsklasse als op de markt namelijk.

Ponymuslonka

Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:31

Eilinora schreef:
Je kunt er dan beter een particulier kopen,zelfde prijsklasse als op de markt namelijk.


Weet u dat heel zeker? Particulier gaan ze al gauw voor de 5000 of hoger. En zoals ik al zei andere rassen kunnen ook :)

KittyDylan

Berichten: 8874
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:40

Inderdaad particulier. Weet je vaak ook beter wat je koopt...

Ze kunnen je wel een 4 jarige verkopen, maar kan net zo goed een afgekeurde 14 jarige zijn ;) Of een afgekeurde jonge.

Eilinora

Berichten: 11912
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:40

Een goede 3 jarige nwr welsh gaan echt niet over de 5000 heen.

En new forest zie je ook met grote regelmaat op Facebook voor max 3000.

Op de markt in 2017 geweest en daar vroegen ze nog 800 euro voor een 4 jarige mini met half papier omdat het een valkje was.

Verleden jaar ook verschillende hoge prijzen gehoord voor standaard pony's.

Particulier zijn dezelfde bedragen en daar heb je ook betere kans op een beetje een getalenteerde pony.

Ponymuslonka

Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-19

Re: ADVIES GEZOCHT VOORGAANDE ZUIDLAARDERMARKT GANGERS!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:43

Ik zoek toch echt even iets van de markt.. Sorry hier heb ik dus weinig aan wil graag een pony redden van die markt dus eigenlijks haal ik nu al mijn eisen weg behalve de grootte van het paard want tja als ik te groot ben en erop ga is natuurlijk ook niks.. hoop graag meer te horen van mensen die er een leuk paardje hebben gekocht! :)F

Ponymuslonka

Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:45

Eilinora schreef:
Een goede 3 jarige nwr welsh gaan echt niet over de 5000 heen.

En new forest zie je ook met grote regelmaat op Facebook voor max 3000.

Op de markt in 2017 geweest en daar vroegen ze nog 800 euro voor een 4 jarige mini met half papier omdat het een valkje was.

Verleden jaar ook verschillende hoge prijzen gehoord voor standaard pony's.

Particulier zijn dezelfde bedragen en daar heb je ook betere kans op een beetje een getalenteerde pony.


Oké alsnog bedankt zou het in mijn achterhoofd houden! stel ik vind echt niks!

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: ADVIES GEZOCHT VOORGAANDE ZUIDLAARDERMARKT GANGERS!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:48

Redden? Als je vind dat je iets moet redden dan moet je het vooral niet kopen, dan hou je de praktijk waarvan je het zou moeten redden alleen maar in stand. Dat zou hetzelfde zijn als een pup redden van een broodfokker door het te kopen?

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:48

Melkerij orchids in Zeeland (plaatsje) hebben meerdere grote new forest ponys voor leuke prijzen. En dan heb je een goede gezonde sportpony met stamboek! Ga er eens kijken het is echt geweldig daar!

Edit: ik denk dat je meer kijk plezier hebt als op een paarden markt :D
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 14-01-19 21:50, in het totaal 2 keer bewerkt

cp112Jarig

Berichten: 14723
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:49

horsiegek schreef:
Redden? Als je vind dat je iets moet redden dan moet je het vooral niet kopen, dan hou je de praktijk waarvan je het zou moeten redden alleen maar in stand. Dat zou hetzelfde zijn als een pup redden van een broodfokker door het te kopen?




Dus dat

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:49

Redden..... je weet dat je ook heel snel ellende en kosten kan binnenhalen en evt nog niets red?
Het is geen rozengeur en maneschijn en soms een bodemloze put
Zeg niet dat het niet kan maar hou in je achterhoofd dat er veel bakken ellende vanaf komen.
Als je de paarden op een markt ‘zielig’ vind en wil redden... je houd er de boel wel mee in stand

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:50

Een pony redden van de markt?
Dan ga je er vanuit dat er allemaal zielige ponys staan, en er 1 tussen staat die ook wel zielig is maar die wel leuk en gezond genoeg is zodat jij erop kan rijden.
Gaat het ee nu om om een pony te redden of om goedkoop aan een pony te komen?

Ponymuslonka

Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:51

Barbet schreef:
Een pony redden van de markt?
Dan ga je er vanuit dat er allemaal zielige ponys staan, en er 1 tussen staat die ook wel zielig is maar die wel leuk en gezond genoeg is zodat jij erop kan rijden.
Gaat het he nu erom om een punt te redden of om goedkoop aan een pony te komen?


Toe nou zeg..Het gaat me om het redden, revalideren en als de tijd rijp is rijden heb hier geen kwade bedoelingen mee maar vind het jammer dat er zo op gereageerd wordt..

horsiegek schreef:
Redden? Als je vind dat je iets moet redden dan moet je het vooral niet kopen, dan hou je de praktijk waarvan je het zou moeten redden alleen maar in stand. Dat zou hetzelfde zijn als een pup redden van een broodfokker door het te kopen?


Tja sorry dan jeetje wat een haat hier allemaal..

Indi_Vito schreef:
Melkerij orchids in Zeeland (plaatsje) hebben meerdere grote new forest ponys voor leuke prijzen. En dan heb je een goede gezonde sportpony met stamboek! Ga er eens kijken het is echt geweldig daar!

Edit: ik denk dat je meer kijk plezier hebt als op een paarden markt :D


Zal zeker overleggen of ik er eens een kijkje mag nemen!

LukieBradley schreef:
Redden..... je weet dat je ook heel snel ellende en kosten kan binnenhalen en evt nog niets red?
Het is geen rozengeur en maneschijn en soms een bodemloze put
Zeg niet dat het niet kan maar hou in je achterhoofd dat er veel bakken ellende vanaf komen.
Als je de paarden op een markt ‘zielig’ vind en wil redden... je houd er de boel wel mee in stand


Zeg ik dat het rozengeur en maneschijn is dan..?? Vind dit wel een hele rare reactie had ook anders overgebracht kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Lous op 14-01-19 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:55

Indi_Vito schreef:
Melkerij orchids in Zeeland (plaatsje) hebben meerdere grote new forest ponys voor leuke prijzen. En dan heb je een goede gezonde sportpony met stamboek! Ga er eens kijken het is echt geweldig daar!

Edit: ik denk dat je meer kijk plezier hebt als op een paarden markt :D

Orchids heeft inderdaad leuke en goede pony's voor leuke prijzen!! Dat kan je beter doen dan naar de markt te gaan om goedkoper uit te zijn. Iets opknappen is altijd duurder

Ponymuslonka

Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-19

Re: ADVIES GEZOCHT VOORGAANDE ZUIDLAARDERMARKT GANGERS!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:57

TOPIC GESLOTEN HOEF HIER GEEN ANTWOORD MEER OP.

Ponymuslonka

Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:57

Koosnaamloos schreef:
Indi_Vito schreef:
Melkerij orchids in Zeeland (plaatsje) hebben meerdere grote new forest ponys voor leuke prijzen. En dan heb je een goede gezonde sportpony met stamboek! Ga er eens kijken het is echt geweldig daar!

Edit: ik denk dat je meer kijk plezier hebt als op een paarden markt :D

Orchids heeft inderdaad leuke en goede pony's voor leuke prijzen!! Dat kan je beter doen dan naar de markt te gaan om goedkoper uit te zijn. Iets opknappen is altijd duurder



dat klopt helemaal! bedankt voor de tip!!

KittyDylan

Berichten: 8874
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:58

Dus
Je bent 14 jaar, op zoek naar een onbeleerd, 'mishandelde' pony, die je daarna wilt berijden?

Sorry, maar ik krijg enorme Pennygevoelens hierbij...

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:58

Je wordt boos om de reacties.
Maar het is lastig te begrijpen wat je bedoelt.
Je stelt allemaal eisen aan de pony, zoals stokmaat, ras, leeftijd.
Maar je zoekt eigenlijk een opknappertje waar je hopelijk ooit op kan rijden?

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:58

Ik zie 2 dingen die niet echt samen gaan.
Tenzij je natuurlijk een dik betaalde baan hebt.
Maar je wil dit jaar hard werken en flink sparen om een pony van de markt te "redden".
Je wil eigenlijk een opknappertje kopen als ik je zo begrijp?
Denk je er in je sparen ook aan dat je dan wellicht een flink spaarpotje nodig hebt voor eventuele medische kosten?

Ponymuslonka

Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-19

Re: ADVIES GEZOCHT VOORGAANDE ZUIDLAARDERMARKT GANGERS!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 22:01

jongens kunnen jullie ook stoppen? vroeg dit al eerder.. wordt niet boos maar heb ptss en dit geeft nare flashbacks hoe je commentaar AUB voor je doei doei

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Advies gezocht voorgaande Zuidlaarderpaardenmarkt gangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:27

Ik woon zelf in Belgie en wij hebben hier verschillende vogel- en zoogdieren opvangcentra waar ze ook regelmatig (jonge) pony;s hebben die je kunt adopteren. (Zitten vaak leuke jonge dieren tussen) Misschien interessant om eens te kijken of zoiets ook in Nederland is. Op die manier help je ook een dier. Ik heb zelf goede ervaringen met deze opvangcentra, mijn kippen komen er vandaan.

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Advies gezocht voorgaande Zuidlaarderpaardenmarkt gangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:49

Met de koop van een 'zielige' markt pony, zorg je ervoor dat er 'zielige' markt ponys aangeboden blijven worden. Is dat wat je wilt? Ponys een armoedig leven gunnen voordat ze op de markt belandden en dan mooi 'gered' kunnen worden?

Beter kun je idd particulier een pony kopen. Hiermee heb je veel meer kans dat je niet eerst duizenden euros kwijt bent voordat de pony weer gezond is, als je dit al red met een marktpony.

Tuurlijk heb je kans er een leuk dier vandaan te halen, maar groter is dr kans dat je een dikke vette miskoop doet

Ponymuslonka

Berichten: 15
Geregistreerd: 14-01-19

Re: Advies gezocht voorgaande Zuidlaarderpaardenmarkt gangers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 22:50

geen reacties meer aub

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:55

Ponymuslonka schreef:
geen reacties meer aub


Beste is gewoon zelf dan ook niet meer te reageren, dan zakt het topic vanzelf weg.
Je kan ook het rode uitroepteken aanklikken, en vragen of een moderator dit topic sluit.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Advies gezocht voorgaande Zuidlaarderpaardenmarkt gangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:11

Je bent 18, dan mag je wel wat volwassener reageren....