[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:37

JenniferU schreef:
Koper schreef:
Ah, 't is al opgelost. Fijn +:)+

Ben alsnog wel benieuwd naar bucas zijn reactie haha

Toch niet verkocht haha

Zou inkorten aan de onderkant voldoende zijn? Ga maandag nog maar eens goed kijken (voor als ik m niet verkocht) hoe hij ligt haha

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share


Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:19

Koper: de Smartex zou ik dan opgooien.
JenniferU: heb je een Horseware liner? Die zijn niet zo lang en dan kun je testen of dat voldoende is? Als je hem sowieso wil inkorten kan ik mijn 198 liner opmeten voor je?

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:22

Denk dat ik idd de Smartex maar op laat liggen. Als hij niet klammig aanvoelt dan sowieso :j Dank jullie wel voor het meedenken.

Jennifer als je over de gehele lengte een strook van 10 a 15 cm weghaalt? Zoiets zou ik denk ik doen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:03

Lastig probleem Jennifer, ook gek dat het zo veel scheelt. Meteen de schaar in je nieuwe onderdeken is ook niet iets dat je graag doet..

Ik ben op zoek naar een nieuwe 100grams deken, ik gebruik ook vaak mijn 0 grams met liner, maar wil kunnen wisselen als het bijvoorbeeld zo nat is als dit weekend. Voor 200grams is het echt te warm de afgelopen weken, wat jammer is want daar heb ik wel meer dekens van :P

Maar goed, ik wil een 100grams outdoordeken, dus met vaste vulling. Rechte voorsluitingen van de Amigo geven schuurplekken, V sluiting wil ik nog altijd proberen maar de betaalbaarste deken is al 175,- en ik hoop dat ik toch iets goedkoper te vinden.
Ik ben tevreden over mijn Weatherbeeta comfitec behalve dat ie een beetje open staat op de borst. Zou dus iets meer verstelmogelijkheden willen dat enkel twee haakjes.
Belangrijk is dat de deken wel een hoge denier heeft of in elk geval sterk is want de merries willen wel eens katten op elkaar.
Graag een deken waar een hals aan kan of een Wug type ivm 24/7 buiten en de regen.
Wie weet iets? :)

Smartex heb ik overigens gehad maar dat zakte scheef, Irish 50grams heb ik nu maar daar ben ik niet 100% tevreden over.

"Een draver, is gaver" :D

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:35

Rianne ik heb voor mijn draver horsegear wat goed ligt. 1200D maar als de weatherbeeta heel blijft dan gaat de horsegear ook houden. Die vind ik steviger dan de weatherbeeta :)


JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:37

Koper schreef:
Denk dat ik idd de Smartex maar op laat liggen. Als hij niet klammig aanvoelt dan sowieso :j Dank jullie wel voor het meedenken.

Jennifer als je over de gehele lengte een strook van 10 a 15 cm weghaalt? Zoiets zou ik denk ik doen.

dat zou misschien een optie zijn inderdaad.

Fairytail schreef:
Koper: de Smartex zou ik dan opgooien.
JenniferU: heb je een Horseware liner? Die zijn niet zo lang en dan kun je testen of dat voldoende is? Als je hem sowieso wil inkorten kan ik mijn 198 liner opmeten voor je?

horseware liners komen achterniet overeen dus moet ik hem alsnog verbouwen (haakjes)
ze passen er qua maat wel netjes onder.

reactie van bucas:
Citaat:
Dag Jennifer, sorry voor de late reactie. We weten niet goed wat we er mee aan moeten. Te krap bij de borst gaat wel meevallen maar het lengte verschil van de verschillende dekens moet we met het hoofdkantoor in Ierland contact opnemen. Kun jij aub van alle dekens zoals op de foto boven getoond een foto maken van het label met alle cijfers leesbaar?


dus dat morgen even doen.
RianneH, welke maat heb je nodig?

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:28

RianneH schreef:
Lastig probleem Jennifer, ook gek dat het zo veel scheelt. Meteen de schaar in je nieuwe onderdeken is ook niet iets dat je graag doet..

Ik ben op zoek naar een nieuwe 100grams deken, ik gebruik ook vaak mijn 0 grams met liner, maar wil kunnen wisselen als het bijvoorbeeld zo nat is als dit weekend. Voor 200grams is het echt te warm de afgelopen weken, wat jammer is want daar heb ik wel meer dekens van :P

Maar goed, ik wil een 100grams outdoordeken, dus met vaste vulling. Rechte voorsluitingen van de Amigo geven schuurplekken, V sluiting wil ik nog altijd proberen maar de betaalbaarste deken is al 175,- en ik hoop dat ik toch iets goedkoper te vinden.
Ik ben tevreden over mijn Weatherbeeta comfitec behalve dat ie een beetje open staat op de borst. Zou dus iets meer verstelmogelijkheden willen dat enkel twee haakjes.
Belangrijk is dat de deken wel een hoge denier heeft of in elk geval sterk is want de merries willen wel eens katten op elkaar.
Graag een deken waar een hals aan kan of een Wug type ivm 24/7 buiten en de regen.
Wie weet iets? :)

Smartex heb ik overigens gehad maar dat zakte scheef, Irish 50grams heb ik nu maar daar ben ik niet 100% tevreden over.

Nika? Die hebben weliswaar rechte voorsluitingen maar je kunt ze kruislings doen. Maakt bij mijn ruin echt een wéreld van verschil. Doe ik ze recht dan lekt het geheid in. Doe ik ze kruislings dan blijft hij droog.
Maar toch zou ik als ik jou was investeren in een deken van goede kwaliteit. Voor mij gaat er niets boven Rhino.

Paard was tegen zonsondergang nog steeds droog onder de Smartex. Ook tussen de beentjes :P

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:31

Mijn rhino met liners was enorm aan t schuiven. Heb nu de buiksingels wat strakker gedaan. Hopelijk werkt het. Ben zo klaar met dat geschuif van die dekens. Leek vandaag wel te helpen, maar even aankijken. Zou kunnen dat iemand hem net had rechtgelegd. Iemand ervaring of dat ook echt werkt.

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:39

Zijn er al meer mensen net Disc sluutingen en hoe bevallen die jullie? Ik heb er nu meerdere maar mijn paarden maken ze zelf open of ze helpen elkaar een handje. Hoe gaan jullie ermee om? Met de oude sluitingen had ik dat probleem niet.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:55

Laura_ heb je de liners vast aan de voorkant?

Mijn paard heeft 190/6.3 nodig, dat is ook wel belangrijk, te lang trekt, te klein is, te klein :) Nika twijfel ik een beetje over na de berichten van het doorlekken, daarvoor was ik wel enthousiast.

Probleem van de Rhino is dat de V sluiting en de 100 grams alleen de wug-versie is. Ik heb een oud type daarvan maar twijfel of ik 100% tevreden erover ben. Dan is 175,- toch een hoop geld. Ik heb laatst wel eentje besteld, maar was een maat te groot dus terug gestuurd, blijft wel een prachtige deken.
Ook deels de reden dat ik (nog) niet voor een Rambo wil gaan, want ik weet niet zeker of ie goed ligt en dan is het wel een flinke investering. Die ik graag doe, maar liever alleen als ik zeker weet dat het goed past. Anders koop ik liever de Weatherbeeta in 100grams waarvan ik weet wat ik kan verwachten. Klinkt misschien heel eigenwijs en misschien moet ik maar gewoon een 100grams Horseware keuze gaan maken :P

"Een draver, is gaver" :D

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:57

Maar je wou toch juist een wug?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:01

Klopt, maar nog liever eentje waar een hals aan kan. Want over de wug twijfel ik ergens nog wel een beetje.

"Een draver, is gaver" :D

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:12

Aha. Is die leuke paarse van Amigo dan niet wat voor jou?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:16


"Een draver, is gaver" :D

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:22

Rianne, ja heb ik. Voor en achterkant zitten vast. De deken schuift ook samen met de liner. Maar alleen de achterkant. Zonder liner schuift de regendeken niet.

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:40

Die bedoelde ik inderdaad, had er even niet bij stilgestaan dat die met rechte voorsluitingen is.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:12

RianneH je kunt toch gewoon een Rambo passen? Die dingen liggen als een huis, daar zie je imo direct aan of het wel of niet past. Vind Rambo wel echt aanzienlijk beter liggen dan Amigo en Rhino, veel meer vorm in.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Nibbit

Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:15

De Amigo bravo heeft dezelfde sluiting als Rambo, misschien is dat dan nog een optie?

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:17

Mijn Rambo en liners schoven ook best wel, sinds ik een maat kleinere liners en insulators er onder gebruik ligt het een stuk stabieler.

Ik zie dat de nieuwe Rhino’s op meer paarden opzij schuiven, lijken ook groter te vallen dan de oude modellen.

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:19

Passen kan zeker, maar in mijn ervaring leer je pas echt of het goed ligt als ze er een paar weken mee lopen. De amigo’s lagen ook mooi, maar gaven toch wat schuurplekken. Bucas lag mooi, maar trekt toch scheef als ie de hele dag op ligt. Dan is een deken van 80-100 weer verkopen minder pijnlijk dan eentje van 250 :=

"Een draver, is gaver" :D

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:16

JenniferU: was ook meer of die afmeting de oplossing zou zijn, anders kan ik mijn liner opmeten. Eerst maar Bucas zijn antwoord afwachten.

Rianneh: het is dat je een sterke stof wil anders had je naar Busse of Felix Buhler kunnen kijken. Ik ben ook niet overtuigd van Horseware op mijn paard, met langer drager geven ze toch plekken, snap je twijfel dus zeker!

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 07:18

Was hier niet iemand die V sluitingen zelf had geknutseld of dat had laten doen? Ideetje?

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:00

Staat me vaag iets van bij inderdaad maar weet niet meer wie dat was.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:34

Ik heb een vraagje. Weet iemand of de maat 155/205 van bucas dekens voor pony's is. Lijkt mij beetje heel groot?

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:36

Nee dat gaat niet passen, 205 is dan de ondermaat en dat is voor een groot paard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers